Lasku sinänsä on ihan oikein. Tossa on vaan sellanen ongelma että toi keulaöljyn W-arvo ei alun alkaenkaan kerro sen öljyn ominaisuuksista paljon mitään, koska sitä ei oo mitenkään standardisoitu ja se vaihtelee eri valmistajien välillä ihan miten sattuu. Tämän takia keulaöljyjen jäykkyyksien vertailussa parempi arvo on cST.
No no eipä nyt aleta halkomaan atomeita, sehän vihjaisi että mä jopa tietäisin asiasta jotain
Motul Factory line:illä mennään, eiköhän noilla nyt ihan kukkuva keula saada aikaan.
Ja jos ei oteta noin kahdeksaa haparoivaa affeniston kierrosta lukuun sinoot Waille nähny mun koko ratauran vierestä et tokko kamalaa hyötyä saadaan mun ajoille noilla aikaan. Perimmäinen tarkoitus lähinnä ihan niinkin tieteellinen ettei motonetissä ollu kun yks pullo kymppistä jälellä ja tuo seiskapuokki oli seuraava lirumpi![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Joo eiköhän siitä noilla tuoreilla Motul Factory line -öljyillä ihan soiva peli tuu.
En nyt itekään alustan säätämisestä niin kauheesti tiedä muuta, kun että huoltamaton vakioalusta ei oo kauheen hyvä, mutta silläki pääsee yllättävän kovaa.Ja jossain vaiheessa luin Race Tech Motorcycle Suspension Biblesta noista öljyn viskositeeteista.
Lähinnä sillä ajattelin mainita, että jos oikeen laskemaan ruvetaan, ni sitte alkaa olemaan jo vähän vaikutusta silläki mikä on lähtöarvojen mittaustarkkuus. Kun tosiaan yhen valmistajan 10w öljyn viskositeetti voi olla jopa pienempi kun toisen valmistajan 5w öljyssä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Miten pystyy päällisinpuolin nopeasti mutta varmasti erottamaan VFR 800 2000 vuosimallin 1999 vuosimallista?
Honda VFR 800FI ´98
Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
Ei kai noissa ihmeitä eroja ole. 2002 tulee vasta seuraava malli jossa sitten jo VTEC kone (jonka venttiileitä ei sitten passaa mennä itte räpläämään olleskaan ;) )
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
http://www.simonevans.co.uk/v-four/vfr800.htm
Tuon mukaan 2000 mallissa on uudet, taittuvat peilit ja Eurooppaan tuoduissa malleissa käynnistyksen esto "Anti-Theft" eli avaimessa siru. Ruiskurungoissa nestelämmitys.
FJR -17
Joo tossa sama lontooksi:
The 2000 (FiY) regulator/rectifier differs from the previous years because it has an extra wire "Voltage Sense". This voltage sense is a feedback mechanism that helps prevent the reg/rec from cooking itself. This is why you hear of 1998/99 bikes cooking the reg/rec but not the 2000 bikes
FJR -17
Onko sillä merkitystä käyttääkö öljypropun tiivistykseen alumiini vai kupari prikkaa. Yritin vähän netistäkin kaivella muttei sieltäkään löytyny kun jotain jonninjoutavaa spekulointia. Paikallaan oli alumiininen ja öljypohja on ilmeisesti myös alumiinia joten se lienee varmempi vaihtoehto? Kun nuo aluprikat on vissiin vähän kupariittista pehmeämpiä.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Äkkiseltään en itsekkään kupariprikkaa alumiinipintaan ehkä laittaisi. Tosin taitaa noi kupariprikat pääosin olla pinnoitettuja, joten pinnoite estänee metalliparin syntymisen.
Ex: Aprilia RS -99, Kawasaki Z750 -10 Nyk: Aprilia Tuono V4R APRC -14
Eri metallit muodostavat elektrolyytin (tiesuolakura) kanssa sähköparin jossa epäjalompi metalli syöpyy ja alkaa kulkeutua kohti jalompaa. Aluprikka olis parempi mutta tuskinpa tuo kesällä ongelmaksi muodostuu. Talvella eri juttu suolauksen takia.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Niijjoo tuota sähköparihommelia en tullutkaan ajatelleeksi.
Aluprikka hankittu![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Yhdenlainen perinnepläjäys on pyöräyttää ropun kierteen juureen aina hieman
"putkiteippiä".
Helpottaa henkisesti sitä ylikiristyksen riskiä ja muita lieveilmiöitä.....
eikä siitä toisaalta mitään haittaakaan ole.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Käykö Givin keyless sarjan laukkujen raudat Givin monokey laukkuihin?
Honda VFR 800FI ´98
Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
Autoissa ja mopoissa mitä olen vuosien varrella ropaillut on ollut ihan sekaisin kumpiakin, enkä ole koskaan huomannut noissa mitään eroa syöpymisen osalta. Tai no, aluprikat saattaa joskus olla siltä ilman kanssa kosketuksissa olevalta ulkoreunalta vähän hapettuneen näköisiä, mutta tätäkin huomaa lähinnä vaan jossain auton jarruosissa tms. paikoissa, jotka ovat suolamoskan kanssa tekemisissä.
Ehkä suurin ero noitten välillä on siinä, että kupariprikkaa voi uudelleenkäyttää paremmin hehkuttamalla sen pehmeäksi![]()
Arttu
Sankoaapas sitten seuraavaksi mistä voisi tilata edukkaasti uuden ohjaustangon? Nykyinen on bilteman mx "korkea" välipuulla, Leveys: 807 mm. Korkeus: 110 mm. Sweep: 67. Pitäis olla ainakin vähän korkeampi ja pikkusen enempi sweeppiä et sais ajoasentoa pikkusen pystymmäksi. Koropalojen tai välikorokkeiden vaihto/asennus ei oikeen onnaa koska yläteepala on jo valmiiks mallia modattu. Edit: eiku saishan siihen tietty koropalat väliin mut näyttää vähän leikkaa liimaa ratkaisulta minusta...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tähän kuntoon menee akun kenkä, kun se yhdistetään vääräntyyppiseen metalliin. Liekö joku rikkonut kengän kiristyksen ja päättänyt hoitaa homman galvanoidulla(?) ruuvilla.
Kyseessä vuokra-auto Kaliforniassa parin vuoden takaa. Autolla oli ikää parisen vuotta.
Kuva otettu viimeisenä matkapäivänä San Franciscossa ja tuona aamuna se ei sitten enää käynnistynyt, joten otettiin konepelti auki. "Onneksi" ongelma ilmeni vasta tuolloin, sillä reissun aikana tuli ajettua sellaisia paikoissa, että ei olisi ollut kiva jäädä odottamaan road side assistancen saapumista pahimmassa tapauksessa tuntien ajomatkan päästä.
![]()
"Väärät harrastukset, jos kaikki rahat eivät mene."
Tallissa: 350EXC-F
Ex. F800GSA ja VFR800 Vtec
En ole 15v asentajaurani aikana törmännyt koskaan öljypropun vääränlaisen tiivisteen takia syöpymiseen.
Ja on ollut kupari ja alumiiniprikkaa alumiini ja teräspohjassa ja vaikka mitä.
Tietysti jos nukuttaa paremmin niin laittaa sellaisen minkä haluaa
Esim: erääseen saksalaismerkkiin (auto) tulee alkuperäisosana kuparitiiviste öljyproppuun ja on alumiini öljypohja.
Drz
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
noin se menee- tuossa jäi vaan pois se että pinta-alat vaikuttaa syöpymisen nopeuteen.
Tässähän kupariprikkaa on näkyvissä hyvin vähän vs öljypohja tai edes proppu, joten syöpyminen öljypohjassa on hiin hidasta että kaikki muu kuluminen lienee nopeampaa esim eturenkaasta nouseva hiekkainen vesi jne.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Laukkuja on kahta mallia, sisäreunassa muotoilu yläputkille tai sitten ei. Mulla on keylessit varastossa, ne käy givin custom-laukun kanssa. Molemmissa suora sisäpinta. Kappa taitaa mennä samaan muottiin. Todennäköisesti suorat käy ristiin. Takalaukussakin kiinnitys on just samalla jaolla, sivulaukun pystyi heittämään takalaukun tilalle ja päinvastoin (ei kylläkään tullut tarvetta, mutta tuli testattua kiinnikkeitä viritellessä).
Tarkistaisin kyllä ennen hankintaa.
SF 1098S
MTS V4S Sport
AA is for quitters.
Z1000 -04
Nonii mietinkin et joku saksankauppa niitä myi
Pakko tosin akuutiksi avuksi käydä biltemasta ne koropalat tähän hätään ja yrittää elää niitten kanssa jahka lakkaa köyhtymästä...
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Nyt iski muistikatkos. Vaihtelin tuohon minun ktm:ään kesärenkaat taas paikalleen mutta jäi häiritsemään tuo etupää. Eli vanne holkkeineen ei kiristy toiselta puolelta iskarin alapäätä vasten vaan tuota akselin paksumpaa päätä jää näkyviin 5-6 mm tuonne iskarin alapään ja holkin väliin. En nyt äkkiseltään muista että kuuluiko sen olla noin vai pitäisikö sen kiristyä niin että molemmat pyöränlaakereiden holkit ottaa kiinni noihin alapäihin.
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Kuuluu olla noin, ja iskarit pumpattu suoriksi/yhdensuuntaisiksi.
Vasemman puolen mutterilla/pultilla kiristetään holkit ja laakerien sisäkoolit nippuun vasemman iskarin ja tuon akselin oikean pään paksumman osan väliin, ja oikea iskari kiristetään sen ympärille kunhan on ensin tarkistettu että iskarit on suorassa.