Sivu: 18 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8161718192028 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 511:stä 540:een 1081:sta
  1. #511
    Mullakin on pyörät lämpimässä tallissa talven yli, stabilisaattorit olen aina tankkeihin laittanut. Kovin kallistahan se litku ei ole ja mitään haittojakaan ei ole ilmennyt.
    DIAVELV4
  2. #512
    98 sailyy ominaisuuksiaan menettämättä n. 3kk, 95 n. 3 vko, mm. kondenssivettä alkaa muodostua noiden aikojen jälkeen. Tankin pitää olla myös täynnä ja juuri tuon kondenssiveden takia, itse säilytän tankki täynnä, 98 tankissa ja ilman lisäaineita, no problem.
  3. #513
    V-Poweria täys tankki ilman mitään lisälitkui toimi ainaki Yamahas, katotaan tulevana talvena kui Sutsukis.
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  4. #514
    Yks asiantuntija sanoi bensan säilyvyyteen: "95E säilyy kuin maito, 98E kuin keskikalja"
    TRX850 -96
    XT500 -80
  5. #515
    ^Tuo oli hyvin sanottu! Eräällä alan koulutuspäivällä muuten alan tietäjäkouluttaja sanoi V-Powerista että siinä ostetaan mielikuvia (positiivisista mielikuvista tietysti maksetaan enemmän).
  6. #516
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    98 sailyy ominaisuuksiaan menettämättä n. 3kk, 95 n. 3 vko, mm. kondenssivettä alkaa muodostua noiden aikojen jälkeen. Tankin pitää olla myös täynnä ja juuri tuon kondenssiveden takia, itse säilytän tankki täynnä, 98 tankissa ja ilman lisäaineita, no problem.
    Noin menee omakin, lämpimässä tallissa.

    Mökillä on 20 vuotta vanha Fantic trial pyörä, ajetaan 2-3 kertaa vuodessa, bensat seisoo 2-tahdit joukossa pahimmillaan 7-8 kuukautta ja aina lähtee käyntiin...
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  7. #517
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    ^Tuo oli hyvin sanottu! Eräällä alan koulutuspäivällä muuten alan tietäjäkouluttaja sanoi V-Powerista että siinä ostetaan mielikuvia (positiivisista mielikuvista tietysti maksetaan enemmän).

    V Power oli alunperin 0%- etanolia sisältävä bensiini ja siitä syystä se oli monissa laitteissa parempaa. En nyt ota kantaa muihin ominaisuuksiin. St1 kun osti Shellin vuosia sitten, niin tuli myös v poweriin tuo 5% etanolia mukaan ja nykyisin se ei siis säilyvyyden puolesta ole juuri 98 kummempaa.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  8. #518
    V-poweristahan ei nykyään luvata muuta kuin 98 oktaania ja max. 5% etanolia. Jotain parempaa se voi olla, mutta tavaraa ei voi tarkastaa. Monissa maissa v-power on oikeasti korkeampioktaanisempaa.
    ...
  9. #519
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Eikä siitä korkeasta oktaanisuudesta mitään iloa ole ellei konetta ole suunniteltu korkeammalle oktaanisuudelle. (Vai?)
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #520
    Kiitos jälleen kokeneemmille tiedoista. Lisäilen lisäaineet täyteen tankkiin ja kattellaan sitten keväällä mikä on boogie. Mutta eihän tässä vielä mitään hätää tai hosumisen tarvetta ole, sillä VIELÄ ON KESÄÄ JÄLJELLÄ
  11. #521
    Voiko MP:n hyppykäynnistää autonakulla, onko vaarana, että startti voi saada liikaa virtaa tai akku ottaa liian nopeasti virtaa vastaan?

    Mulla on siis auton irtoakku millä yrittäisin pyörän käynnistää, se on nyt sellaisessa paikassa, ettei oikein pääse lataamaan. Ku sais sen kotipihaan ni vois sitten ladata älylaturilla täyteen.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  12. #522
    Lainaa Jagroan kirjoitti Katso viesti
    Voiko MP:n hyppykäynnistää autonakulla, onko vaarana, että startti voi saada liikaa virtaa tai akku ottaa liian nopeasti virtaa vastaan?

    Mulla on siis auton irtoakku millä yrittäisin pyörän käynnistää, se on nyt sellaisessa paikassa, ettei oikein pääse lataamaan. Ku sais sen kotipihaan ni vois sitten ladata älylaturilla täyteen.
    Kyllä voi, eikä tule ongelmia.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  13. #523
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä voi, eikä tule ongelmia.
    Kiitos nopeasta vastauksesta, kohta yrittämään...
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  14. #524
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Moottori-lehdessä tasi olla joskus jotain juttua, että joku oikein nykyaikainen auton (ja miksei siis mp:n) tietokone-sähkö-ecu-järjestelmä saattaa mennä vitä vtt -tilaan jos käyttää vaikka käynnistyskapeleita. Vai olisko se ollu niin että jos apuauto on käynnissä, niin se olis huono juttu. Eli irtoakulla homma olis ok. Tais olla niin. Vanhemmissa ei-digitaalisissa laitteissa ei ole ongelmaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  15. #525
    Apuauto ei saa käydä. Ja aika monissa nykyautoissa vielä varmuuden vuoksi manuaalissa lukee että apuvirtaa ei saa antaa ollenkaan mut jos sen toisen auton virrat on kokonaan pois päältä ei pitäis tulla ropleemia. Eikä varsinkaan irtoakulla.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  16. #526
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Moottori-lehdessä tasi olla joskus jotain juttua, että joku oikein nykyaikainen auton (ja miksei siis mp:n) tietokone-sähkö-ecu-järjestelmä saattaa mennä vitä vtt -tilaan jos käyttää vaikka käynnistyskapeleita. Vai olisko se ollu niin että jos apuauto on käynnissä, niin se olis huono juttu. Eli irtoakulla homma olis ok. Tais olla niin. Vanhemmissa ei-digitaalisissa laitteissa ei ole ongelmaa.
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Apuauto ei saa käydä. Ja aika monissa nykyautoissa vielä varmuuden vuoksi manuaalissa lukee että apuvirtaa ei saa antaa ollenkaan mut jos sen toisen auton virrat on kokonaan pois päältä ei pitäis tulla ropleemia. Eikä varsinkaan irtoakulla.
    Irtoakulla kävin sen käynnistämässä käynnistyi heti. Nyt pyörä omassa pihassa latautumassa kunnon laturilla.

    Kyse on siis maxiskootterista, missä on sekä sivujalka, että keskijalka. Appiukon pyörä niin ei tuu ihan joka päivä ajettua, ja ajatuksissani yritin sitten aluksi käynnistää sivujalalla, jolloin starttaa mutta ei tietenkään tappokytkimen takia käynnisty. Tajusin asian 10 s startattuani, eikä sitten enää jaksanut ollenkaan lähteä ilman tuota sivujalkaa käyntiin.

    Hain sitte kotoa irtoakun ja apukäynnistin sillä. Meni pikkasen iltahukkaan ku joutu säätämään tuon kanssa, mutta omasta tyhmyydestä johtui, niin ei voi edes ketään muuta syyttää.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  17. #527
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Apuauto ei saa käydä. Ja aika monissa nykyautoissa vielä varmuuden vuoksi manuaalissa lukee että apuvirtaa ei saa antaa ollenkaan mut jos sen toisen auton virrat on kokonaan pois päältä ei pitäis tulla ropleemia. Eikä varsinkaan irtoakulla.
    Ainakin teoreettinen probleemi on silloinkin. Joissakin autoissa (lähinnä start-stop-toiminnolla varustetuissa) tarkkaillaan jatkuvasti akun varaustilaa, ts mitataan akkuun menevää ja sieltä lähtenyttä virtaa. Jos nyt pöllit akusta isomman määrän sähköä niin, ettei auto tiedä siitä mitään, se voi ottaa nokkiinsa. Näissä autoissa on monesti erillinen, suojatulpalla peitetty plussanapa jossain moottoritilassa. Jos apuvirran ottaa tästä ja moottori on sammuksissa, silloin ei ainakaan pitäisi tulla ongelmia. Nusnus.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  18. #528
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mitä muuten moposkoottereiden liikennevakuutukset maksaa? Kattelin eilen ja laskureita ei oikein ollu saatavilla ja IF:ssä tais olla joku järkyttävä yli kolmesataa johonkin 500€ derbiin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  19. #529
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mitä muuten moposkoottereiden liikennevakuutukset maksaa? Kattelin eilen ja laskureita ei oikein ollu saatavilla ja IF:ssä tais olla joku järkyttävä yli kolmesataa johonkin 500€ derbiin.
    Kyllä ne käsittääkseni siellä 300€ tietämissä huitelee aika lailla kaikissa mopovehkeissä. Itellä oli Honda Monkey vuodesta 2002 vuoteen 2014, tuona aikana liikennevakuutuksen hinta nousi jostain 108€->250€ paikkeille.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  20. #530
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Järjetöntä, kun mun MP:ssäkin on vaan reilu parisataa. No 5 vuoden nollavahinkohistorialla mut…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  21. #531
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Järjetöntä, kun mun MP:ssäkin on vaan reilu parisataa. No 5 vuoden nollavahinkohistorialla mut…
    Mopovakuutuksissa ei oo jostain käsittämättömästä syystä bonuksia. Tai miksi olisi ollutkaan silloin ku ne maksoi sen 100€ vuodessa, nykyisin on vähän eri juttu.

    Ongelman luo kyyditettävät ihmiset. Mopoilla sattuu kohtuu paljon pieniä onnettomuuksia, joista joudutaan maksamaan pahimmillaan 4 mopoilijan hoitokustannukset (kaksi mopoa kaksipäällä törmää).
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  22. #532
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Apuauto ei saa käydä. Ja aika monissa nykyautoissa vielä varmuuden vuoksi manuaalissa lukee että apuvirtaa ei saa antaa ollenkaan mut jos sen toisen auton virrat on kokonaan pois päältä ei pitäis tulla ropleemia. Eikä varsinkaan irtoakulla.
    Ei ne ihan niin herkkiä ole kuin mitä manuaalit antaa ymmärtää...

    13 vuotta tuli työn merkeissä puuhailtu uusien autojen kanssa maahantuloportaassa, voisi sanoa että riittäävän monta kertaa on apuvirtaa annettu eikä mitään saatu rikki.
  23. #533
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mitä muuten moposkoottereiden liikennevakuutukset maksaa? Kattelin eilen ja laskureita ei oikein ollu saatavilla ja IF:ssä tais olla joku järkyttävä yli kolmesataa johonkin 500€ derbiin.
    pop vakuutuksessa on ainakin meillä ollut ylivoimasesti halvin mopon ja skoppen vakuutus,jos oikein muista monkey olis ollut kaskon kanssa 120e, skoppen 157 liikenne vakuutus
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  24. #534
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mitä muuten moposkoottereiden liikennevakuutukset maksaa? Kattelin eilen ja laskureita ei oikein ollu saatavilla ja IF:ssä tais olla joku järkyttävä yli kolmesataa johonkin 500€ derbiin.
    Meidän likan skootteriin pelkkä liikennevakuutus olisi ollut IF:ltä n. 550€/vuosi. Päädyttiin loppujen lopuksi POP-vakuutukseen, josta liikenne+osakasko n.150€/vuosi.
    <p> GSX-F 750 -98 </p>
  25. #535
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Ei ne ihan niin herkkiä ole kuin mitä manuaalit antaa ymmärtää...

    13 vuotta tuli työn merkeissä puuhailtu uusien autojen kanssa maahantuloportaassa, voisi sanoa että riittäävän monta kertaa on apuvirtaa annettu eikä mitään saatu rikki.
    Tuossakin kehitys on ollut huimaa ihan viime vuosina, kun start-stop- ja jarrutusenergian talteenottojärjestelmät ovat yleistyneet. Esimerkiksi omassa "tavallisessa" (ei-hybridi) autossa on kaksi akkua, toinen agm- ja toinen EFB-tyyppiä. (Lyhenne edellä korjattu). Molemmissa on purku- ja latausvirtojen mittausjärjestelmä, ja lisäksi laturin toiminta on tietokoneohjattua. Akkujen varaustilasta riippuen niitä laturia käytetään vain jarrutuksessa, moottorijarrutuksessa, tasanopeutta ajaessa tai jatkuvasti kunnes varaustila on riittävä. Lisäksi lataus ja ilmastointi voidaan pudottaa hetkellisesti pois käytöstä voimakkaan kiihdytyksen ajaksi. Kaikki tämä tähtää polttoaineenkulutuksen minimointiin.

    Tämänkaltaisissa energianhallintajärjestelmissä apuvirran saannissa tai annossa on kyllä enemmän kuin viisasta noudattaa valmistajan ohjeita.
  26. #536
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tuossakin kehitys on ollut huimaa ihan viime vuosina, kun start-stop- ja jarrutusenergian talteenottojärjestelmät ovat yleistyneet. Esimerkiksi omassa "tavallisessa" (ei-hybridi) autossa on kaksi akkua, toinen agm- ja toinen fbl-tyyppiä. Molemmissa on purku- ja latausvirtojen mittausjärjestelmä, ja lisäksi laturin toiminta on tietokoneohjattua. Akkujen varaustilasta riippuen niitä laturia käytetään vain jarrutuksessa, moottorijarrutuksessa, tasanopeutta ajaessa tai jatkuvasti kunnes varaustila on riittävä. Lisäksi lataus ja ilmastointi voidaan pudottaa hetkellisesti pois käytöstä voimakkaan kiihdytyksen ajaksi. Kaikki tämä tähtää polttoaineenkulutuksen minimointiin.

    Tämänkaltaisissa energianhallintajärjestelmissä apuvirran saannissa tai annossa on kyllä enemmän kuin viisasta noudattaa valmistajan ohjeita.
    Tää on aivan sairaan hienoa, että tuollaisilla järjestelmillä saadaan hiilidioksidipäästöjä pienennettyä. Noiden hienojen järjestelmien ongelmana on mielestäni liian kalliit ylläpitokustannukset. Nuo akut on aika kalliita normaaleihin starttiakkuihin verrattuna. Kaveri valitteli, että pelkästään akun hinta on niin törkeä tuollaisessa, että sen vaihtaminen maksaa enemmän kuin järjestelmän avulla säästetty polttoaine, ja siis reilusti enemmän.

    Toivottavasti kehitys kehittyy kuitenkin myös tulevaisuudessa, mutta pitäisi osata laskea järjestelmien kokonaishyöty.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  27. #537
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    kaksi akkua, toinen agm- ja toinen fbl-tyyppiä.
    Mikä tää FBI-tyyppi on?
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  28. #538
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Mikä tää FBI-tyyppi on?
    fbi:stä en tiijjä, mutta miusta siinä lukee fbl (FBL)
  29. #539
    Lainaa Jagroan kirjoitti Katso viesti
    Tää on aivan sairaan hienoa, että tuollaisilla järjestelmillä saadaan hiilidioksidipäästöjä pienennettyä. Noiden hienojen järjestelmien ongelmana on mielestäni liian kalliit ylläpitokustannukset. Nuo akut on aika kalliita normaaleihin starttiakkuihin verrattuna. Kaveri valitteli, että pelkästään akun hinta on niin törkeä tuollaisessa, että sen vaihtaminen maksaa enemmän kuin järjestelmän avulla säästetty polttoaine, ja siis reilusti enemmän.

    Toivottavasti kehitys kehittyy kuitenkin myös tulevaisuudessa, mutta pitäisi osata laskea järjestelmien kokonaishyöty.
    Mitä sillä on väliä sille autotehtaan tärkeimmälle asiakkaalle, eli uuden auton ostajalle. Ei sen tarvii korjauttaa sitä autoa.
    Toiseksi yhden CO2 prosentin säästö valmistajan kokonaispäästöissä voi säästää miljoonia €uroja.
    Se on yksi iso syy, miksi noita kaikenmaailman säästöhimmeleitä kehitetään.

    Toisaalta, miksi laturin pitäisi ladata kovemman kiihdytyksen aikana?
  30.  
  31. #540
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Mitä sillä on väliä sille autotehtaan tärkeimmälle asiakkaalle, eli uuden auton ostajalle. Ei sen tarvii korjauttaa sitä autoa.
    Toiseksi yhden CO2 prosentin säästö valmistajan kokonaispäästöissä voi säästää miljoonia €uroja.
    Se on yksi iso syy, miksi noita kaikenmaailman säästöhimmeleitä kehitetään.

    Toisaalta, miksi laturin pitäisi ladata kovemman kiihdytyksen aikana?
    Kaverilla taisi olla itse ostettu uusi auto neljättä vuotta käytössä, kun aton diagnostiikka ilmoitti, että akku alkaisi kaivata vaihtoa. Oikeassa olet, että useimmiten tuollaisia osia joutuu vaihtamaan vasta toinen tai kolmas omistaja.

    Turhaanhan se akku tosiaan kiihdyttäessä latautuu, vastaavasti jarruttaessa on hyvin järkevää tehostaa moottorijarrutusta juuri ottamalla laturista kaikki teho irti.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
Sivu: 18 / 37:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8161718192028 ... ViimeinenViimeinen