Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 122:sta
  1. #91
    Monet suosii Z8:aa ja toimiihan sekin hyvin sateella. Joku vanha malli ehkä ei, mutta myös Z6 toimi ok. Bridgestoneja en ole kokenut, mutta niidenkin uudet mallit kyllä pelaa. Jos haluaa ajaa mahdollisimman halvoilla (=vanhoilla) malleilla, niin hajontaa löytyy.

    Reipas mutka-ajo sateella on kyllä ns tosimiesten hommaa. Meidän tiet on täynnä pikipaikkoja, joissa ei vaan rengas pidä.
  2. #92
    Pikkasen aiheen laitoja hipoen mutta renkaita kuitenkin koskee meinaan ne paineet. Minkäslaisilla laitteilla mittailette rengaspaineita? Tarvis löytää suht luotettava mittari ja olis plussaa mikäli sopis helposti vanteen väliin. Noita digitaalisia halpismittareita löytyy ja jokainen näyttää eri lukemaan, luultavasti kaikki väärin.
    CB K R
  3. #93
    Pilot Road 4 ct. 600 km ajettu. Vaikuttaa todella mahtavalta. Näillä pitäisi 15tkm mennä, jos valmistajaan on uskominen.
    pengis
  4. #94
    Juupajuu. Shinkoa pukkaa ens viikolla fazuun alle. Näkeepähän senkin parhaat puolet. Angel st kesti 7500 ja kankaat paistaa. Kovaa kiihytystä ja aina ylinopeutta. Kuluuhan se. Onko nuista shinkoista 011 Verge radial kokemuksia?
    Tunturi SuperSport 81
    XL600V 91
    XL1000V 2001
    FZ6S 2006 ABS
    DL1000 V-Strom 2003
    XL1000V 1999
    CB 500K 1977
    AVJ15
    AVJ17
    AVJ18
  5. #95
    Hei!

    Hommasin viime keväänä ensipyöräksi Honda CBR 600F:n ja ikäähän (1988) tuolla on aikalailla, mutta kunto on hyvä. Viime syksynä takarengas alkoi olemaan vaihtokunnossa ja nyt pitäisi päättää minkä valitsen alle. Valitettavasti noita aiemmin ehdotettuja ei löydy 130/80 17" kokona. Osaisiko joku suositella rengasta tällaiselle pienemmälle pyörälle? Mieluusti sen verran kestävä, että menee n. 10 tkm uudella. Radalla en ole käynyt enkä varmaan ainakaan tuolla pyörällä tule käymäänkään.
  6. #96
    Lainaa Joffrey kirjoitti Katso viesti
    Valitettavasti noita aiemmin ehdotettuja ei löydy 130/80 17" kokona.
    Näyttäis olevan aika vaikea koko juu. Mynetmotosta tarjoaa Metzelerin lasertecia:
    http://www.mynetmoto.com/motorradrei..._lasertec.html
    Tai sitten jotain enduro-tyyppisiä renkaita, esim.
    http://www.mynetmoto.com/motorradrei..._anakee_3.html
    Tolla jälkimmäisellä olen kadulla ajanut ja toimii ihan hyvin!!

    Joku fiksumpi osaa ehkä sanoa että kuina leveän renkaan siihen uskoltaa alle laittaa, meniskö esim 160/60 R17??
    Sitten alkais jo renkaita löytymään!
    Edit: yhden speksisivun mukaan takarengas pitäisi itse asiassa ollakin 160/60 R17!!!
    http://chrisdube.com/motorcycles/CBR600-F3-Specs.php
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  7. #97
    Lasertecistä ei ainakaan yhden kauden kokemuksella ole pahaa sanottavaa edessä tahi takana edes sateella ajaessa, jota tuli viime kesänä harrastettua yllättävän paljon. 8.5k ajettu ja vielä ajaa varmaan yhen 4k. Takana muuten itelläkin 130/80/17.
    Amerikkaa
  8. #98
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Edit: yhden speksisivun mukaan takarengas pitäisi itse asiassa ollakin 160/60 R17!!!
    http://chrisdube.com/motorcycles/CBR600-F3-Specs.php
    Tuo speksi on cbr600F3 mallista joka käsittää vuosimallit 95-98. Tässähän oli kyse -88 vuosimallista eli lempinimellä Hurricane.

    http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...2087%20%20.htm

    Siinä oikeaa speksiä ja takanen valitettavasti 130 leveä
  9. #99
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tossahan noita olis: http://www.mynetmoto.com/motorradrei...radreifen.html En tiä mahtaako osa olla eturenkaita
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  10. #100
    Lainaa Joffrey kirjoitti Katso viesti
    Hei!

    Hommasin viime keväänä ensipyöräksi Honda CBR 600F:n ja ikäähän (1988) tuolla on aikalailla, mutta kunto on hyvä. Viime syksynä takarengas alkoi olemaan vaihtokunnossa ja nyt pitäisi päättää minkä valitsen alle. Valitettavasti noita aiemmin ehdotettuja ei löydy 130/80 17"
    Minkä merkkinen/mallinen gummi on se vanha?
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  11. #101
    Minkä merkkinen/mallinen gummi on se vanha?
    Nyt en pysty valitettavasti tarkistamaan merkkiä ja mallia, kun pyörä on talvisäilössä toisella paikkakunnalla ja sinne ei ole asiaa vielä pariin viikkoon. Ajattelin vaihdattaa renkaan huollossa ja mahdollisesti huomenna varmistaa löytyykö heiltä esim. noita ehdotettuja renkaita varastosta vai joutuvatko tilaamaan.
  12. #102
    Lainaa epoksi kirjoitti Katso viesti
    Tuo speksi on cbr600F3 mallista joka käsittää vuosimallit 95-98. Tässähän oli kyse -88 vuosimallista eli lempinimellä Hurricane.

    http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...2087%20%20.htm

    Siinä oikeaa speksiä ja takanen valitettavasti 130 leveä
    Katos prkule! On ollu silmät sikkuralla ku olen tota lukenu!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  13. #103
    Nostellaan välillä
    Onkos enemmän kokemuksia pilot power3? Nyt ollut muutamia sarjoja power 2ct ja tuo pehmeämpi alue on senverran reunassa ja kapealla alueella, ettei sillä katuajossa ole mitään virkaa, ainakaan mulla
    Harkinnassa ihan perus power tai power3. Mopona 1000 gixxer ja ajelu mutkatietä ja perus tourinkia (välillä reipasta kyytiä)

    Tourinki gummeja en alle laita
    Drz
  14. #104
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Deeptone kirjoitti Katso viesti
    Nostellaan välillä
    Onkos enemmän kokemuksia pilot power3? Nyt ollut muutamia sarjoja power 2ct ja tuo pehmeämpi alue on senverran reunassa ja kapealla alueella, ettei sillä katuajossa ole mitään virkaa, ainakaan mulla
    Harkinnassa ihan perus power tai power3. Mopona 1000 gixxer ja ajelu mutkatietä ja perus tourinkia (välillä reipasta kyytiä)

    Tourinki gummeja en alle laita
    Itse olen ajanut PP3:lla noin 30000km. Yksi sarja kesti reilusti sen 120000+km, eikä molempia olis tarvinnut vaihtaa, mutta kun olin jo ostanut. Erittäin toimiva rengas sekä märällä että kuivalla. Radallakin tuli noilla muutama kierros kurvailtua eikä mitään pahaa sanottavaa. Kerran sain ao renkaan lipsahtamaan, mutta silloin asfaltti oli melkein pakkasella ja kaasun käyttö oli melko rajua. Eikä toi pehmeämpi alue niin reunassa ole.

    Hyvä rengas, jos ei ihan eniten täysiä ole vääntämässä.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  15. #105
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Pilot Power 3 on ihan mainio kumi, keikuttaa pyörää helpommin kuin P Road. Kestääkin sen kymppitonin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  16. #106
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Tänään heitettiin pp3:set brutaleeseen, ja oli yllättävän hyvä pito jopa rae/loskasella tiellä
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  17. #107
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Eikä toi pehmeämpi alue niin reunassa ole.

    Hyvä rengas, jos ei ihan eniten täysiä ole vääntämässä.
    Joo tuossa power 3 on paljon leveämpi se pehmeä osuus kuin vanhassa.
    Vanhassa vain 10% reunasta eli kadulla tosi harvoin, jos ollenkaan tarvetta.

    Eipä näköjään hintaerokaan perus power vs power3 ole kuin vajaa 50€ Sarja

    Onko profiili sama kuin power 2ct?
    Drz
  18. #108
    Taakse kannattaa laittaa 190/55-17, niin tulee ketteryyttä mutkapätkille lisää..
    https://www.mprengas.fi
  19. #109
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Itse olen ajanut PP3:lla noin 30000km. Yksi sarja kesti reilusti sen 120000+km, eikä molempia olis tarvinnut vaihtaa, mutta kun olin jo ostanut. Erittäin toimiva rengas sekä märällä että kuivalla. Radallakin tuli noilla muutama kierros kurvailtua eikä mitään pahaa sanottavaa. Kerran sain ao renkaan lipsahtamaan, mutta silloin asfaltti oli melkein pakkasella ja kaasun käyttö oli melko rajua. Eikä toi pehmeämpi alue niin reunassa ole.
    120 000 km yhdellä sarjalla?
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  20. #110
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    120 000 km yhdellä sarjalla?
    Pilkkuvirhe. 12000 km.
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  21. #111
    Bueno.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  22. #112
    https://drive.google.com/file/d/0B68...w?usp=drivesdk
    7500km pilot power 3
    Ajettu vähän miten sattuu. Soratiellä ruoviteltu keskeltä lättänäksi.
    Seosten raja-alueen kuluminen ei miellyttänyt. Kynnys alkoi tuntua jo ennen viittä tonnia ja jo ihan uutenakin ainakin kuvittelin pidon olevan jämptimpi isommissa kallistuksissa kuin suoraan tai ihan vähän kallistaessa.

    Niinpä laitoin tilalle continous compoundilla varustetun conti road 2 evon, jonka saksalainen motorrad väitti olevan nopeiten kääntyvä ja sporttisin ja kuivalla pitävin tourinkikumi. Eihän se kääntynyt mihinkään. Ohjaus toimii, mutta pyörä ei kallistu. Tuntuu kuin olisi alla eriparirenkaat. Toivottavasti edes kuluvat tasaisesti.
    Mopo cbr600F4i, 2,4 & 2,8 paineet. Jouse säädetty perästä prikoilla 15mm ylemmäs.
    Saanko jollain säädöillä mopon kellistymään herkemmin? Perää ylemmäs ja vaimennuksia nopeammiksi?Vai onko renkaan vaihto ainoa järkevä vaihtoehto?

    Olisin valinnut toisin, jos olisin ehtinyt näkemään tämän!
    MCN sokkotesti
    https://youtu.be/EzcgeHLZMvw
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  23. #113
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Touringkumi on touringkumi ja tarkoitettu suoraan ajamiseen. Kyllähän sen mopon saattaa saada paremmin kääntymään kääntämällä geometrian enempi nokalleen, mutta jos se toimi hyvin edellisellä renkaalla niin kyllähän se varsinainen syy on siinä laakeaprofiilisessa touringkumissa.

    Ja topicin aiheeseen: Vanhat sadekelin ratakumit on taas näin keväällä osoittautunut loistavaksi rengasvalinnaksi kadulle. Ja hintakin oli aika tarkkaan 0€.
    Superbike #7
  24. #114
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Saanko jollain säädöillä mopon kellistymään herkemmin? Perää ylemmäs ja vaimennuksia nopeammiksi?Vai onko renkaan vaihto ainoa järkevä vaihtoehto?
    Lisää painetta renkaisiin niin kääntyy paremmin ja kuluu tasasemmin
    Kokeile vaikka 2.8 eteen ja 3.2 taakse

    Ps. Kestää myös pidempään
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  25. #115
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Lisää painetta renkaisiin niin kääntyy paremmin ja kuluu tasasemmin
    Kokeile vaikka 2.8 eteen ja 3.2 taakse
    Takarenkaan paineen kanssa ei ole niin justiinsa, mutta etusen paineen nosto saattaa tehdä hassuja pysähtymismatkalle, kun kumi ei painukaan litteäksi asfalttia vasten jarrua runttailtaessa. Pitäytyisin suositusarvoissa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  26. #116
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Takarenkaan paineen kanssa ei ole niin justiinsa, mutta etusen paineen nosto saattaa tehdä hassuja pysähtymismatkalle, kun kumi ei painukaan litteäksi asfalttia vasten jarrua runttailtaessa. Pitäytyisin suositusarvoissa.
    Contin suositus näytti olevan 2.5 ja 2.9.
    Suomessa on pääsääntöisesti niin kylmä että katurengas ei lämpene tehtaan ajattelemiin lukemiin josta seuraa että rengas on ajossa "vajaapaineinen".
    Vajaat paineet heikentää kääntyvyyttä, parantaa pitoa ja lisää rengaskulumaa.
    Kukin kuski sitten optimoi haluamallaan tavalla.
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  27. #117
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Contin suositus näytti olevan 2.5 ja 2.9.
    Suomessa on pääsääntöisesti niin kylmä että katurengas ei lämpene tehtaan ajattelemiin lukemiin josta seuraa että rengas on ajossa "vajaapaineinen".
    Vajaat paineet heikentää kääntyvyyttä, parantaa pitoa ja lisää rengaskulumaa.
    Kukin kuski sitten optimoi haluamallaan tavalla.
    Nyt tulee sen luokan yleistyksiä, että mielelläni kuulisin vähän lisää perusteluja.
    Superbike #7
  28. #118
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Lisää painetta renkaisiin niin kääntyy paremmin ja kuluu tasasemmin
    Kokeile vaikka 2.8 eteen ja 3.2 taakse

    Ps. Kestää myös pidempään
    Kuvittelin, että ennemminkin pitäisi laskea painetta, että saisi renkaan joustamaan enemmän. Keskialueelta lähtee kääntymään ihan asiallisesti, mutta isompiin kallistuksiin ei vaan tunnu haluavan. Ohjaustuntuma on hyvä eturenkaalla, mutta perä on perseestä.

    Ehkä kokeilen kokeiluja...

    Onko Metzeler Z8 M oikeasti ajettava rengas? Varmasti on ajettava... Mutta kuinka hyvä? Verrattuna nopeammin kuluviin "oikeisiin sporttirenkaisiin".
    Olisi kiva lukea seikkaperäistä vertailua ennemmin, kuin vaihdella hiki hatussa lompakko tyhjänä itse kaikki renkaat läpi.
    Se ei kerro renkaasta vittuakaan, jos joku on kerran tai pari lipsahdellut kadulla (lehmämpaskaan) ajaessa vaikka märkäpito olisikin hyvä. Jokainen rengas lipsahtelee ja märkäpitokin on kaikissa katurenkaissa varmasti jollain tasolla hyvä. Jos jokin asia tapahtuu vain pari kertaa, niin se ei johdu renkaasta tai moposta.
    "Kokemusta on Pirellistä. Hyvä rengas"
    Kaikki renkaat ovat lähtökohtaisesti hyviä - kehut ja ylistykset voi lukea valmistajan markkinointimateriaalistakin. Ennemminkin kiinnostaa, mikä joissain renkaissa ei ole hyvää ja mikä toisissa renkaissa on parempaa kuin kilpailijoissa.

    En tarvitse sporttirenkaan pitoa tai lyhyttä elinikää, mutta olisi ihan kiva, että mopo kääntyisi kuten kuuluukin.

    Paineista...
    PP3 ja vanhahuono bridgestone kääntyivät molemmat mopossani paremmin mutkiin alhaisemmilla paineilla 2.0-2.5 (kylmänä). Toki keskialueen herkkyys on huonompi tyhjällä renkaalla
    Eikö kylmille kaduille pitäisi laittaa alhaisemmat paineet, että saa renkaan lämpenemään?
    Viimeksi muokannut: Miikam; 24.04.2016 klo 12:08.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  29. #119
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti

    Paineista...
    PP3 ja vanhahuono bridgestone kääntyivät molemmat mopossani paremmin alhaisemmilla paineilla 2.0-2.5 (kylmänä)
    Eikö kylmille kaduille pitäisi laittaa alhaisemmat paineet, että saa renkaan lämpenemään?
    Ei kyllä ihme jos renkaan seoksien kynnys alkaa tuntumaan ja kuluu oudosti jos ajetaan alipaineisena.

    Katurenkaat käsittääkseni eivät tarvitse pieniä paineita lämmetäkseen, siksi ne ovat katutenkaita!
    Liika lämpö oikeastaan vain tekee pahaa, Siksi katurenkaat ei toimi radalla niinkuin ratarenkaat.
    Drz
  30.  
  31. #120
    En tiiä. Kotkas lukee et 2.2 eteen ja 2.2 taakse. Oon koittanut eteen 2.4 ja taakse 2.6 ja mopohan muuttuu noilla paineilla pulkaksi. On siis 2.2 edessä ja takana ja toimii kuin unelma. Ei ne renkaatkaan tunnu sen nopsemmin kuluvan. Nyt on enkelit ollu alla reippaat 6tkm ja kait ne joutuu vaihtaa hyvinä pois ennen kesän isoa retkeä. No retken jälkeen sit takasin alle..
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen