Te jotka olette vaihtaneet putkiston alkupään suoraan putkeen ilman kattia. Miten paljon äänitaso nousee? Onko ero samaa luokkaa kuin jos ottaa huilun pois vaimentimesta vai jotain muuta?
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Omiini en ole modausta tehnyt, mutta monesta tutun R6R:stä on ratakäyttöön oikaistu katti pois alkuperäisestä käyrästöstä ja siihen perään normi racevaimennin. Ääni vastaa raceputkistoa.
Tehojahan tuo ei tuo missään enempää kuin hepan-kolme, täyskaasulla, eli sitä kautta katupyörässä merkityksetön modi. Ratamopoissa on haluttu painoa pois ja sitä jonkun kilon saa. Joten lähinnä kiinnostaa mitä tällä haetaan. Tehonlisäs tai painonsäästö moottorin alapuolelta eivät kummatkaan merkkaa mitään katumopossa. Jos taas halutaan lisää mökää, sitä saa pelkällä sliparilla...
joo... pelkkä decat ja alkuperäiset "vaimentimet" paikallaan..
ääni koveni huomattavasti ja alkoi paukkua miehekkäästi moottorijarruissa..
tehot kasvoi 7,4 heppaa takapyörällä ilman muita modeja joten turhaa hommaa joo, mutta jos tahtoo enemmin ääntä niin sitte.![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
V-Maxissa tehoja 7,4? Silloin aika linjassa kuussatkun 1-3 kanssa.
Tuoreet mopot on jo aika hyviä putkiltaan. Mitä nyt omia kokemuksia on, niin S1000RR:ään ei saa oikeasti täyskisarännillä viittä heppaa enempää. Saastealueen monttuja ehkä vähän tasoiteltua. Isoissa twineissä saa vähän enemmän. Aika paljon hyötyyn on vaikuttanut mittapaikkakin, putkimyyjän penkityksissä jostain syystä yleensä tulee enemmän hevosia, kuin varsinaisen virityspajan.