Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Niinpä... Poliisihan ei saisi edelleenkään valvoa nopeuksia, ei ainakaan moottoripyörien, eikä ainakaan ajaa nopeammalla pyörällä, joka kaiken lisäksi on autoa halvempi. Mitä taas tulee takana roikkumiseen ja provosoimiseen, niin kyllä se on ihan oma moka jos siitä sakon ottaa, niin kuin sakot yleensäkin.
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Mun puolesta saa ajella vaikka puuhevoisella, ihan sama. Mutta jos itse tuota ammattia harjoittaisin, niin ottaen huomioon Suomen kesän, istun mieluummin autossa. Jossain tieheään asutussa ahtaiden teiden maassa (Helsinki ja esim. lähi-itä) moto on ihan kätevä työkalu, muualla mukava harrastelaite. Rahallisesti jollain hajabusalla ja vaikka vetralla ajelu taitaa mennä aika lailla 1:1.
Moottorikelkka, vene ja esim. helikopteri menee taas siihen sarjaan, että niitä on vähän haastava korvata millään.
Se että poliisilla on siinä mopetissaan virve, gopro (tms), nopeusvalvontalaitteet sekä sinisiä ja punaisia ledejä hienosti jemmattuna mitä "käyttävät ajon aikana"... noh, mietitäänpäs normaalia ihmistä. Monella on joku gopro tms joka kuvaa koko ajan - eli ei tarvii siihen koskea. Virveä ei näpytellä ajon aikana, kanavan vaihto lienee ajankohtainen vaan moniviranomaistehtävässä ja siihen on isot napit, muutta jos scannauksessa on ko kanava niin siihen voi vastata tangenttia painamalla.. -> Eli virve ei ole sen vaikeampaa kun rääkin käyttö. Lisäksi kuulokkeet on rakennettu sinne pottaan. Valokatkaisimen käyttö lienee yhtä kätevää kun vaikka valojen/vilkun/kahvalämppäreiden käyttö. Ei viranomaisetkaan saa puhua kännykkään ajon aikana (poislukien hälytysajo) ja kypärä päässä se on haastavaa.
Suomessa on aika vähän kaksipyöräisiä (ja kumimatollisia) virkanomaisedustajia... Ei tarvitse mennä kun saksaan, tai GB:hen niin kakpyöräsellä liikkuu toinenkin ammattiryhmä joka käyttää sinisiä vilkkuja. Tämä saisi erittäin mielellään tulla suomeenkin - nopeuttaisi esim ruuhkassa liikkumista huomattavasti.
Poliisit tekee työtänsä - valvoo sitä mitä kansanedustajat ynnä muut on lakitextiin kirjotelleet. Ne ei keksi omia lakeja. Se on jokaisen oma henkilökohtainen voi voi jos leikkii rikollista, mukaanlukien ajaa ylinopeutta.
(ja joku kuitenkin totee että olen poliisi, ei en ole, enkä opiskelekkaan sitä. Ja kyllä, olen ottanut elämäni aikana sakkoja jos yhden sun toisen kumipyörillä liikkuvan kulkuneuvon kanssa)
Drive fast, die young. We live only once - Live it to 110%
Supermoto
Vaikka ei mitenkään muuten olisi innostunut "perseeseen ottamisesta".....
poliisi ajoneuvoineen kannattaa.... suorastaan pitää...
ottaa perseeseen aina kun siihen on pienikin tilaisuus.
Se on suorastaan kansalaisvelvollisuus
Ei mitenkään pysty ymmärtämään sellaista "herkkyyttä" ihmisessä.....
että se lisää vauhtia siinä kohtaa kun ainoa järkevä.... ja taattua sirkushuvia takaava
asia on juuri päinvastainen..... jarruttaa niin tiukkaan kun ikuna kuuna maana kykenee-.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Gyy on gyy. Sääli, ettei mp-poliisit esittele toimintansa perusteita ja edesottamuksia. Joskus voisi jopa silloin ymmärtää toimintaa, ehkä. Kun ajelee erilaisilla prätkillä havaitsee, että on ihan erilaisen valvonnan kohteena, ihan siitä ajopelistä riippuen. Onko se lainsäätäjän tarkoituskin?
... jotain piti muistaa
Jos tilanne on toisinpäin eli ite tuuppaat gyyn mp:n tai auton hanuriin niin sakot tulee. Oma nelipyöräkalusto kun ei sääliä ansaitse niin pitää kokeilla. Solidaarisuussyistä autogyy ja vain todellisessa varomattomuustilanteessa. Saattaa olla myös hyvä odottaa kunnes ehdonalaisen koeaika loppuu. Muuten voi tulla 3kk peräänajoa...
CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
3792 -Ckm