Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 43:een 43:sta
  1. #31
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Mihin tarvitaan koko moottoripyöräpoliisia?
    Niin. Onpa jännä ettei ne muuallakaan maailmalla ole tätä tajunnut. Joka maasta löytyy MP-poliisit.

    Niin ja Hayabusahan on verrattain halpa pyörä verrattuna vaikka johonkin bemariin. Että siinähän säästyy veronmaksajien rahoja kun ei osteta kalliimpia.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  2. #32
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Niin. Onpa jännä ettei ne muuallakaan maailmalla ole tätä tajunnut. Joka maasta löytyy MP-poliisit.

    Niin ja Hayabusahan on verrattain halpa pyörä verrattuna vaikka johonkin bemariin. Että siinähän säästyy veronmaksajien rahoja kun ei osteta kalliimpia.
    Tuosta kun äkkiä kartasta vilkaisee, niin Suomen leveysasteilla näyttävät olevan Grönlanti, Alaska, Siperian pohjoisosa, Kanadan eskimoalue ja Islanti. Moottorikelkoilla kyllä siellä ajelevat.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  3. #33
    Niinpä... Poliisihan ei saisi edelleenkään valvoa nopeuksia, ei ainakaan moottoripyörien, eikä ainakaan ajaa nopeammalla pyörällä, joka kaiken lisäksi on autoa halvempi. Mitä taas tulee takana roikkumiseen ja provosoimiseen, niin kyllä se on ihan oma moka jos siitä sakon ottaa, niin kuin sakot yleensäkin.
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  4. #34
    Lainaa Kenesis kirjoitti Katso viesti
    Niinpä... Poliisihan ei saisi edelleenkään valvoa nopeuksia, ei ainakaan moottoripyörien, eikä ainakaan ajaa nopeammalla pyörällä, joka kaiken lisäksi on autoa halvempi. Mitä taas tulee takana roikkumiseen ja provosoimiseen, niin kyllä se on ihan oma moka jos siitä sakon ottaa, niin kuin sakot yleensäkin.
    Kyllähän se nyt taitaa olla niin, että ei taida kyttien tehtävä olla kansalaisten provosoiminen rikoksiin, eikä rikkeisiin.
    Trying is the first step towards total failure.

    Aprilia Tuono Factory '17
  5. #35

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa 3JJ kirjoitti Katso viesti
    Niin. Onpa jännä ettei ne muuallakaan maailmalla ole tätä tajunnut. Joka maasta löytyy MP-poliisit.

    Niin ja Hayabusahan on verrattain halpa pyörä verrattuna vaikka johonkin bemariin. Että siinähän säästyy veronmaksajien rahoja kun ei osteta kalliimpia.
    Mun puolesta saa ajella vaikka puuhevoisella, ihan sama. Mutta jos itse tuota ammattia harjoittaisin, niin ottaen huomioon Suomen kesän, istun mieluummin autossa. Jossain tieheään asutussa ahtaiden teiden maassa (Helsinki ja esim. lähi-itä) moto on ihan kätevä työkalu, muualla mukava harrastelaite. Rahallisesti jollain hajabusalla ja vaikka vetralla ajelu taitaa mennä aika lailla 1:1.

    Moottorikelkka, vene ja esim. helikopteri menee taas siihen sarjaan, että niitä on vähän haastava korvata millään.
  6. #36
    Se että poliisilla on siinä mopetissaan virve, gopro (tms), nopeusvalvontalaitteet sekä sinisiä ja punaisia ledejä hienosti jemmattuna mitä "käyttävät ajon aikana"... noh, mietitäänpäs normaalia ihmistä. Monella on joku gopro tms joka kuvaa koko ajan - eli ei tarvii siihen koskea. Virveä ei näpytellä ajon aikana, kanavan vaihto lienee ajankohtainen vaan moniviranomaistehtävässä ja siihen on isot napit, muutta jos scannauksessa on ko kanava niin siihen voi vastata tangenttia painamalla.. -> Eli virve ei ole sen vaikeampaa kun rääkin käyttö. Lisäksi kuulokkeet on rakennettu sinne pottaan. Valokatkaisimen käyttö lienee yhtä kätevää kun vaikka valojen/vilkun/kahvalämppäreiden käyttö. Ei viranomaisetkaan saa puhua kännykkään ajon aikana (poislukien hälytysajo) ja kypärä päässä se on haastavaa.

    Suomessa on aika vähän kaksipyöräisiä (ja kumimatollisia) virkanomaisedustajia... Ei tarvitse mennä kun saksaan, tai GB:hen niin kakpyöräsellä liikkuu toinenkin ammattiryhmä joka käyttää sinisiä vilkkuja. Tämä saisi erittäin mielellään tulla suomeenkin - nopeuttaisi esim ruuhkassa liikkumista huomattavasti.

    Poliisit tekee työtänsä - valvoo sitä mitä kansanedustajat ynnä muut on lakitextiin kirjotelleet. Ne ei keksi omia lakeja. Se on jokaisen oma henkilökohtainen voi voi jos leikkii rikollista, mukaanlukien ajaa ylinopeutta.

    (ja joku kuitenkin totee että olen poliisi, ei en ole, enkä opiskelekkaan sitä. Ja kyllä, olen ottanut elämäni aikana sakkoja jos yhden sun toisen kumipyörillä liikkuvan kulkuneuvon kanssa)
    Drive fast, die young. We live only once - Live it to 110%
  7. #37
    Lainaa PikkuMyy kirjoitti Katso viesti
    Ei viranomaisetkaan saa puhua kännykkään ajon aikana (poislukien hälytysajo) ja kypärä päässä se on haastavaa.
    Autolla käytännössä saa puhua. Hölömö juttu, mutta noin se vaan on.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  8. #38
    Lainaa dmachine kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän se nyt taitaa olla niin, että ei taida kyttien tehtävä olla kansalaisten provosoiminen rikoksiin, eikä rikkeisiin.
    Jokainen suoraselkäinen itsensä ilmiantava kansalainen kyllä tietää ettei poliisi moiseen syyllistyisi. Ne on täällä meitä varten eikä rahastamassa. Jos saa ylinopeudesta sakot niin täysin oma vika kun on niin edesvastuuttomasti toiminut ja joutaakin helvettiin palamaan tulessa.
    Supermoto
  9. #39
    Lainaa Kenesis kirjoitti Katso viesti
    Niinpä... Poliisihan ei saisi edelleenkään valvoa nopeuksia, ei ainakaan moottoripyörien, eikä ainakaan ajaa nopeammalla pyörällä, joka kaiken lisäksi on autoa halvempi. Mitä taas tulee takana roikkumiseen ja provosoimiseen, niin kyllä se on ihan oma moka jos siitä sakon ottaa, niin kuin sakot yleensäkin.
    Vaikka ei mitenkään muuten olisi innostunut "perseeseen ottamisesta".....
    poliisi ajoneuvoineen kannattaa.... suorastaan pitää...
    ottaa perseeseen aina kun siihen on pienikin tilaisuus .

    Se on suorastaan kansalaisvelvollisuus

    Ei mitenkään pysty ymmärtämään sellaista "herkkyyttä" ihmisessä.....
    että se lisää vauhtia siinä kohtaa kun ainoa järkevä.... ja taattua sirkushuvia takaava
    asia on juuri päinvastainen..... jarruttaa niin tiukkaan kun ikuna kuuna maana kykenee -.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #40
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Vaikka ei mitenkään muuten olisi innostunut "perseeseen ottamisesta".....
    poliisi ajoneuvoineen kannattaa.... suorastaan pitää...
    ottaa perseeseen aina kun siihen on pienikin tilaisuus .

    Se on suorastaan kansalaisvelvollisuus

    Ei mitenkään pysty ymmärtämään sellaista "herkkyyttä" ihmisessä.....
    että se lisää vauhtia siinä kohtaa kun ainoa järkevä.... ja taattua sirkushuvia takaava
    asia on juuri päinvastainen..... jarruttaa niin tiukkaan kun ikuna kuuna maana kykenee -.
    Siinähän sen samalla näkisi, onko ne niin hyvin koulutettuja ja osaavia ajajia, kuin aina väitetään. Olisi meinaan nolo uutinen lehdissä: MP-poliisi törmäsi moottoripyörän perään!!!
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  11. #41
    Gyy on gyy. Sääli, ettei mp-poliisit esittele toimintansa perusteita ja edesottamuksia. Joskus voisi jopa silloin ymmärtää toimintaa, ehkä. Kun ajelee erilaisilla prätkillä havaitsee, että on ihan erilaisen valvonnan kohteena, ihan siitä ajopelistä riippuen. Onko se lainsäätäjän tarkoituskin?
    ... jotain piti muistaa
  12. #42
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Vaikka ei mitenkään muuten olisi innostunut "perseeseen ottamisesta".....
    poliisi ajoneuvoineen kannattaa.... suorastaan pitää...
    ottaa perseeseen aina kun siihen on pienikin tilaisuus .

    Se on suorastaan kansalaisvelvollisuus

    Ei mitenkään pysty ymmärtämään sellaista "herkkyyttä" ihmisessä.....
    että se lisää vauhtia siinä kohtaa kun ainoa järkevä.... ja taattua sirkushuvia takaava
    asia on juuri päinvastainen..... jarruttaa niin tiukkaan kun ikuna kuuna maana kykenee -.
    Tuossa on vain se ongelma, että jarruttaja saa sen sakon.
    Durty Nelly's Boys
  13.  
  14. #43
    Lainaa JukiW kirjoitti Katso viesti
    Tuossa on vain se ongelma, että jarruttaja saa sen sakon.
    Jos tilanne on toisinpäin eli ite tuuppaat gyyn mp:n tai auton hanuriin niin sakot tulee. Oma nelipyöräkalusto kun ei sääliä ansaitse niin pitää kokeilla. Solidaarisuussyistä autogyy ja vain todellisessa varomattomuustilanteessa. Saattaa olla myös hyvä odottaa kunnes ehdonalaisen koeaika loppuu. Muuten voi tulla 3kk peräänajoa...
    CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
    ***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
    3792 -Ckm
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12