Viimeksi muokannut: R1ivattu; 02.10.2013 klo 13:20. Syy: Ketju perustettu toisesta ketjusta kerätyilllä viesteillä
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Ehkä näin, mutta minkäs teet kun suomalaiskauppiaat ovat niin ahneita. Pienemmällä katteella saisivat varmasti myytyä enemmän tavaraa mutta kun ei vaan viitsi...nämäkihän ovat henkilökohtaisia mieltymyksiä. Minulle ei ole epäselvää että maksanko täysin samasta kypärästä 250€ vai 500€. Olen omalta osaltani äänestänyt aina eduskuntavaaleissa jotta asioihin saisi vaikuttaa mutta kun mikään ei riitä. Uskoisin että päättäjiltä tulee joitain verokevennyksiä yrittäjille jossain vaiheessa kun huomataan että ulkomaantuonti saavuttaa tietyn pisteen. Tai sit vaan olen niin persaukinen ettei ole varaa ostaa ylihinnoiteltua tuotetta![]()
Kawasaki ZX10R 2005
Tuskin on ahneudesta kiinni, ainakaan täysin. Jotenkin täällä on se elanto saatava, ja jotta palkkataso pysyisi yleensäkin siedettävänä, pitää myydä siihen hintaan että siitä jääkin jotain. Jos mitään ei jää, ei ole kauppiallakaan varaa pitää puljua yllä. Suomessa on niin vähän ihmisiä (ostovoimaa), suhteellisen vähän kilpailua ja korkea verotus, että ylipäätään kaikki vaan on kallista. Valtion velka lisääntyy joten mitkään verohelpotuksetkaan ei oikein ole mahdollisia. Suomalainen työ on kallista eikä siitä aina yrittäjillekkään jää ylimääräistä.
Sen enempää kantaa ottamatta, se on sitten jokaisen oma asia kannattaako naapurin mopoliiketä vai ei. Ei se naapurin valkoinen mersu välttämättä velaton ole vaikka hienolta näyttääkin.
/OT
Tähän yhtälöön kun vielä lisätään mm. Suomen maantieteellinen asema, josta aina aiheutuu ylimääräisiä kuljetuskustannuksia, jotka myös vaikuttavat tuontitavaroiden hintoihin, sekä lisäksi mopoilukauden suhteellinen lyhyys, joka on suoraan verrannollinen mopotavaraliikkeiden aktiivisen myyntikauden pituuteen, niin ei ole kyllä helppoa. Hatunnosto kaikille suomalaisille mopoalan yrittäjille.
Huuuaaah......! CBR it is.
"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
Suomalainen kauppias ja hyvä hinta-laatusuhde tuntuu olevan nykyään kumman vaikea aihe. Liian usein myydään eioota kalliilla hinnalla ja huonolla palvelulla, eikä ongelmaa ole pelkästään myyjissä, vaan myös maahantuontiportaassa. Jotenkin en tuota kuljetuskustannusta pysty hyväksymään tekosyyksi kalliimmalle hinnalle, koska suomihinta on yleensä merkittävästi kalliimpi kuin ulkomaantilauksen myyntihinta + 20-30e toimituskulut. Ei se rekkalasti suomeen niin kallis per myyntikappale voi olla, että sillä useita kymppejä tai satasia myyntihintaan pitäisi lisätä.
Itsekin olin tuossa kesäkuussa Arain kypärää ostamassa. Ensinnäkin, koko maasta haluttua mallia (ja kokoa) tuntui löytyvän maasta vain mattamustana. Kun se ei kelvannut, niin erehdyin tahtomaan väriä, joka oli kevättalvella 2013 julkaistu "kauden uutuutena" suomen maahantuojan sivuilla. Siihen vastaukseksi tuli, että tilaamalla saa "ehkä joskus loppukesästä, tarkempaa tietoa ei ole".
Ei liene vaikea arvata, että lopputulos oli suomikauppiaan kannalta huono. Haluttu malli ja väri tuli briteistä suoraan hyllystä kotiin ups:n kuriirikyydillä noin viikossa, ja hintakin oli liki 200 euroa halvempi kuin tuon jo sinänsä muuten pitkän asiakassuhteen kanssani omaavan liikkeen "paras tarjous".
Jos tavaraa olisi ollut maahantuojan varastossa tai edes kohtuullisella toimitusajalla luvassa, niin voi olla etten olisi tuota ulkomailta tilaamisen mahdollisuutta edes selvittänyt. Siihen kun kuitenkin liittyy aina kuljetusvaurion riski, ja mahdolliset takuuasiatkin ovat todennäköisesti merkittävästi vaikeampia hoitaa. Vaan jos asenne on se, että "tulee joskus jos tulee" vaikka asiakas olisi setelit kourassa tilaamassa, niin ehkä se konkurssi on jopa ansaittu lopputulema.
Joka ikinen kauppias tietää ja tuntee sen uhkakuvan joka on syntynyt näiden nettikauppojen mukaantulon jälkeen. Varustekauppoja suljetaan jatkuvasti ja jäljellejääneissäkin palkkakehityksen mahdollistaminen on kadonnut jo aikaa sitten. Motivoi siinä myyjää hyvään asiakaspalveluun kun ostaja "tukee" paikallista yritystä röhkimällä kiristyslauseitaan tyyliin: "sovitetaanpas nyt, olipas huono saatko tilattua toista kokoa... No nyt on hyvä, myy se tähän hintaan tai meen ja tilaan sen netistä".
Toimintatapa on paitsi eettisesti sikamainen, myös kaupallisesti palvelun tuhoava, ja siitä sietäisi saada tanakan BitchSlapin. Parin kympin erotuksella pannaan toinen tekemään työ ja annetaan kasvottoman bulkkivaraston nostaa siitä sekin olematon kate mikä varustekaupassa on.
Toivon sydämestäni tällaisen ostajan osalta että hän joko menettää rahansa kaupassa, tai saa väärän värisen ja kokoisen tuotteen, ihan kostoksi. Ja onneksi näitäkin kuulee enenevässämäärin kasvottoman nettikaupan yleistyessä.
Viimeksi muokannut: GuessWho; 02.10.2013 klo 08:05.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Noh noh, chill out..
Kyllä 250€ vs 500€ on jo tuntuva ero. Sitä paitsi kaveri on jo vaikuttanut sillä ainoalla keinolla jolla asiaan ylipäätään voi vaikuttaa, äänestämällä. Se että demokratia ei toimi ja putiikin pitäminen suomessa on helvetin kallista (varsinkin PK seudulla) on sitten isompi ongelma kuin mitä tässä jaksaa käsitellä. Myös se että ulkomailta on parempi ja joskus naurettavasti halvempaa tilata on myös ihan suoraa seurausta harjoitetusta politiikasta joten syyttävän sormen voi yksittäisen kuluttajan sijaan osoittaa muualle. Ei se ole kuluttajan asia "tukea" Suomalaista kaupankäyntiä, se on poliitikkojen hommaa.
Sitä paitsi suomessa on monta "mopo" kauppaa joihin päin en edes kusisi, ja luulisi tämän olevan mahdotonta kun alalla elanto on kuitenkin aika tiukassa. Joskus tuntuu että Saksalaisesta verkkokaupasta saa parempaa palvelua kun Suomessa tiskiltä. Hyvästä palvelusta taas maksan mielelläni extraa. Parin kympin erotus on marginaalinen eikä varmaan vaikuta usempien ostopäätöksiin varsinkin JOS kaman saa heti. Usein vaan sen kaman saa halvemmalla ja nopeemmin muualta niin minkäs teet ja usein erot ovat suuremmat.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Vähän samankaltainen tarina itsellä sillä erotuksella, että malli löytyi väriä ei. Olisin myös ostanut kypärän suomesta jos olisi löytynyt sellainen millaisen haluaa vaikka se olisi ollut kalliimpi kun netissä.
Henk.koht. ainakin on tuettava suomalaista yrittäjyyttä muulla tavalla kun ostamalla kypärä mitä ei edes halua ja maksaa siitä vielä 200€ enemmän kun sellaisesta minkä haluaa.
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Sitä olen tässä ihmettellyt muiden harrasteiden tiimoilta, että miksi sama tuote maksaa suomalaisessa nettikaupassa enemmän kuin esim. Saksassa? Noh, syyksi väitetään pientä markkinaa, kotimaisia työvoimakuluja, logistiikkaa jne. Varsinainen ihmetyksen aihe kuitenkin on se, miksi suomalainen nettikauppias ei voi ajatella asiaansa sitten hieman laajemmin? Nettikaupasta puhuttaessa on kuluttajan kannalta käytännössä ykslysti, missä serverit ja varastot sijaitsee, kuka sen tavaran pakkaa ja kuka siihen reklamaatioon vastaa.
Jos Suomen olosuhteet tuntuu vaikeilta, niin eikun vaan Eurooppaan yrittämään, sehän on jokamiehenoikeus EUssa. Siellä on markkinat ja halpa työvoima, eikä logistiikkakaan maksa mitään ja paketti tulee DHLllä kotiovelle nopeammin, kuin Itellan vastaava kotimaan sisällä. Silloin olisi helppoa ostaa se kypärä kotimaiselta toimijalta kilpailukykyiseen hintaan.
Mopoton mies
Kotimainen liike tai ei, aina pitää käyttää maalaisjärkeä hintojen suhteen. Tässä tosiaan ei pidä vanha sanonta paikkaansa "se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa", sillä asiakas äänestää rahansa muualle.
Omakohtaisia kokemuksia viime aikoina on muutamia, ei kuitenkaan kypäriin liittyviä, joissa olen tilannut tavarat muualta:
1. Onnistuin kiertämään jengat hd:n vilkusta ja kyselin uutta vilkun metallikoteloa (kromia päälle jne) suomalaisesta liikkeestä. Vastaus oli, että "aika harvoin on näkynyt, mutta hinta on 120€". Ebayssa vilkut koteloineen ja sähköosineen 2 kpl 20€.
2. Takarengas samaan hd:hen (uudehko peli 2008) paikallisessa liikkeessä alta-alle vaihdettuna 280€ ja päälle kommentit "tää on arvio, ei pysty lupaamaan mitään kun ei tiedä saadaanko pultteja auki". Jotain tässä on vialla, koska Saksasta saa parin vuoden renkaat samaan hintaan, kuin Suomesta yhden.
Muutamia kokemuksia, joissa olen ostanut suomalaisesta liikkeestä:
1. Kypärän (C3) tosin kävin koeajamassa paikallisessa liikkeessä jokunen vuosi sitten, ja ostinkin sen sieltä. Kallis hankinta ja takuulla on merkitystä. Varmasti nettikaupasta olisi saanut halvemmalla.
2. Laukut pyörään. Asennettuna hinnan erot ulkomailta toimitettuun oli vain 200€. Tuhannen euron hankinnassa tuo ero oli niin pieni, eikä tarvinnut itse alkaa säätämään.
Kyllä ne liikkeetkin seuraavat jatkuvalla syötöllä kulujaan ja kilpailuttavat ostamiaan palveluita. Välttämättä kotimaisuudella ei tässä ole mitään merkitystä.
Viimeksi muokannut: Wolff; 02.10.2013 klo 11:06.
https://reissu.org
Todetaan nyt ihan alkuun, että itse koitan "tukea" paikallisia(kotimaisia) kauppiaita/yrittäjiä
ensisijaisesti ja siihen pisteeseen kun se on edes jollain tapaa järjellisissä puitteissa sitä
kokonaisuutta tarkastellen.
Asiat ovat siis "tilannekohtaisia" niin hintaan, palveluun kuin saatavuuteen liittyvien asioiden suhteen.
Jos joku osa yhtälöstä mättää eeppisissä mittasuhteissa, onko asiakkaan tehtävänä/osana
olla ylläpitämässä minkäänlaista mielettömyyttä..... missään puitteissa.
Toki "tekevälle" sattuu ja ihmiset tekevät ihan aitojakin virheitä ja ne on asiakkaankin hyväksyttävä.
Hommassa kuin hommassa tahtoo kuitenkin eniten ja useimmin mättää "tsaarinaikaiset" toimintatavat
ja asenne..... vähän kuin "hommassa kuin hommassa"......
Mitä ollaan tekemässä.... kenelle ja miksi.
Ylipäänsä meillä on "perintönä" se, että ymmärrämme käsitteen "palvelu" suunnilleen yhtä hyvin
kuin julkisella sektorilla ymmärretään käsite "tehokkuus".
On ihan oikein ja hyvä asia "puolustaa ja tukea" kotikutoista toimintaa KOHTUUDEN RAJOISSA.
On myös aika utopistista lähteä kovin fanaattisesti sille linjalle, ettei kotimaisessa kentässä ja
toimijoissa olisi ihan merkittävääkin tarvetta "laskeutua torneista" (pienemmistäkin) ja
koittaa ihan aidosti miettiä munat vaahdossa miten ja millä asioilla"pärjätä".......
ennemmin kuin koittaa pitää kiinni menneestä.
Uskomattoman moni "yrittäjä" selittää itselleen ja muille mitä moninaisimmin tavoin asioita
samalla tavalla asiakaskentälle...... kuin vanhat dinosaurusta muistuttavat edunvalvontajärjestöt.....
joissa myös ihmetellään-kiukutellaan-jopa vittuillaan.... syyllistämisen lisäksi "asiakkaille" siitä,
että ne eivät halua pitää pystyssä jotain joka ei enää "pelitä".
Hmm.... Kuka tekee mitä, kenelle..... ja mikä on olemassaolon edellytys.
Sitä kyllä valitettavan moni kauppuri/yrittäjä eri yhteyksissä joutuu miettimään.....
tai tökäsemään pensselit santaan.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Alkoholitkin kannetaan naapurista, sentään ottavat vähän pakkia verouudistuksen kanssa koska laskivat että olisi entisestän kiihdyttänyt viinan tuontia.
Saa nähdä kuinka kauan kauppiailla on varaa pitää putiikkeja pystyssä kun EU-alueelta on helppo tilata kaikki puoli-ilmaiseksi. Se on se palvelu ja mahdollisuus sovittaa sitä kypärää mikä tekee siitä kypärästä meille kalliimman.
Jos nyt oikein perusteisiin mennään, niin kaikki ominaisuudethan tulevat viime kädessä oikeasti esiin vain ajossa, ja toiset kypäräkauppiaat antavat viime kädessä kypärän kokeiltavaksi tien päällä - sitten ne hujellukset, vihellykset tärinät sun muut vasta kunnolla esiin tulevat.
Aika paksunahka saa olla, jos koeajonkin jälkeen hyväksi todetun potan palauttaa kauppiaalle ja marssii tilaamaan verkkokaupasta.
Etenkin kun kunnon potta sen viisi vuotta menee. Ja satasen - pari kun jakaa viidellä niin on kaljakeissin tai kahden arvo.
Itse kukin arvostaa sitten mitä haluaa...
<p>.</p>
Niin, miksi maksaa välikädelle, kun saman tuotteen saa muualta suoraan kotia tilattuna nopeammin ja halvalla? Sen lisäksi että lähimmällä diilerillä on varastossa ei oota, ja löydät tarvitsemasi osat netistä nopeammin kuin paikallinen diileri.
Mainittakoon nyt vielä että suomessa sesonkiyrittäjän arki on ihan perseestä kun kaikki juoksevat kulut yrityksestä on hinnoiteltu pihalle. Ota siinä sitten varastoa isolla rahalla, kun niistä pitää saada se kate jolla firma pyörii ja palkat saadaan maksettua. Nyt kun verkkokaupat ja ulkomaan hintataso kilpailee kotimaisen yrittäjän liikeidean kanssa, ollaan siinä tilanteessa että liike ei pian enää kannata, koska halvemmalla saadaan sieltä, missä yrityksen pyörittäminen on siinä määrin halvempaa ja riskittömämpää kuin tässä paskamaassa, niin yrittäjä tekee ratkaisunsa. Isommat talot sinnittelee vielä, mutta pienemmät kivijalkafirmat ovat helisemässä. Tilatkaa vaan ulkomailta, koska pian täältä ei kannata ostaa enää mitään. Hinnat kotomaassa nousee sen mukaan kun kysyntä vähenee. Plus tietty vielä yrityksien tappovero, jolla paikataan valtion virkamiesten hyvinvointi tässä valtiossa.![]()
Näin opiskelijana otan kyllä mieluusti sieltä, mistä halvimmalla saa, mutta tuen kyllä paikallista diileriä, koska joskus ei vaan kerkee odottaa edes sitä viikkoa että joku pikkuosa tulee kympin halvemmalla rapakon takaa. Puhun nyt siis isommista hankinnoista kuin stongan kahvapainot tai minivilkut, näitä saanee näistäkin kotimaisista ajovarustekaupoista tuoreempiin pyöriin.
Tyyli ennen tarkoitusta.
Ite ainakin ajattelen, että kun ostan suomalaisesta liikkeestä, niin silloin maksan siitä palvelusta ekstraa. Samoin kuin siitä, että takuuasiat pelaa. Siinä mielessä tuo liikkeessä testaus ja ostaminen netistä on kuin napsisi rusinat pullasta. Palvelu kyllä kelpaa, mutta siitä ei vain huvita maksaa. Ja kyllä täällä pääsääntöisesti saa hyvää palvelua.
Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
Itse syytän yhteiskuntaa ja suurinta välistävetäjää eli valtiota. Ajatellaan tilanne, jossa varusteliikkeen jannu saa myytyä mp-tarviketta niin paljon, että katetta jää 50,000 euron edestä, josta yrittäjä maksaa hänelle palkan. Tuosta menee palkkaan n. 25 tonnia ja toinen 25 tonnia sivukuluihin/työnantajamaksuihin. 25 tonnin palkasta verot, sossumaksut pois niin käteen jää joku 17 tonnia? Heitin luvut hatusta, mutta lienee ns. alueella (tonni sinne, tonni tänne).
Sitten kun miettii kuinka monta kypärää, rengassettiä, ajohanskaa jne. (joissa kate on luokkaa kymppejä) saa myydä 50 tonnin katteeseen ja käteen jää lopulta 17 tonnia niin tatti nousee otsaan.
Valtion kasvavat menot (julkinen sektori, sosiaaliturva jne.) alkavat olemaan liikaa meille maksettavaksi.
Kaikki varmasti tukisivat kotimaisia toimijoita, mutta erot ovat vain siinä että millä hintaa. Se on hyvä periaate, että jos maksaa palvelusta ja tuotteen sovituksesta niin on se vähintään kyseenalaista ottaa tuo ilmaiseksi. Esim renkaat tai muu bulkki onkin sitten vähän eri juttu. Ainakin itsellä ottaa päähän jos kotimaassa toimija pyytää takanakista 200€ kun sen saa tilattua kotiovelle saksasta alle 150€. Tuollainen neljänneksen halvempi hinta on yksinkertaisesti jo sen verran merkittävä, että mielellään tuen kotimaista yrittäjää säästämällä renkaassa ja käyttämällä säästetyt rahat sitten ihan muihin palveluihin kotisuomessa.
Triumph Street Triple
Jep;just katselin itselleni lämpimiä ajohanskoja.Suomalaisista firmoista parista kyselin,ei suostuttu
vastaamaan sähköposteihin,ilmeisesti niin pieni kauppa,ettei viitsitty vaivautua.
Tilasin sitten louisilta,ja palvelu pelaa ja raha kelpaa.
Ostin Rukan ajopuvun joulukuussa 2012 suomalaiselta kauppiaalta kilpailukykyiseen hintaan.
Takin selkä muuttui kesän aikana mustasta ruskeaksi auringon valosta johtuen.
Takuuhomma hoitui ilman kyyneliä kävelessä liikkeeseen. Liike hoitaa asian Rukan kanssa. Uusi takki tulee aikanaan minulle ilman kummenpaa kirjeenvaihtoa tai postitusrumbaa.
Olisihan ollut mukavaa lähettää takki Saksaan tai Englantiin....
Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.
BMW F900R K23
BMW K1300S K15
BMW Nine T Pure K17
BMW K1300S K14
Suzuki GSX-R 1000 K9
Honda CB 1000R K8
Suzuki GSR 600 K6
Tuossa kun lueskelin noita juttuja niin kyllähän ne juuri ne välilliset kustannukset nostaa tuotteiden hintoja kyn pitäis niille saada jonkinlainen katekkin.Pelkästään alv jos se näissä on se 24 prossaa on esim.500 euron potasta
120 e eli jää se 380 josta vähennetään tuotteen sisäänostohinta ja muut kulut.Mitähän jää potasta yrittäjälle hanskaan.Asiakas joka pahimmassa tapauksessa on pienituloinen mieluummin ostaa saman tuotteen ulkomailta ja sehän on ihan ymmärrettävää.Eikä aina tarvii olla edes pienituloinen vaan tarkka siitä mihin euronsa sijoittaa.
kauppalehden paperiversiossa oli juttu, jossa joku emeritysyrittäjä laski, että jokainen palkattu henkilö, jonka kustannukset ovat 50tonnia(ilmeisesti melko pieni palkka jos kokonaiskustannus on tuo) vaatii liikevaihtoa 170tuhatta euroa. Tämä siksi, koska palkkakustannukset ovat yleensä 30%. Materiaali 40% ja kiinteät kustannukset verot ja poistot ovat 30%.
Suomi on jo rakenteellisesti ihan järkyttävän kallis maa. Kalliit verotetut autot, lämmityskustannukset ja huono kaavoitus joka on nostanut kämppien hinnat taivaisiin pitää palkkatason väkisin kovana. Sosiaaliturva pitää työttömät pois töistä ja tukee korkeaa hintatasoa vuokrataloissa yms, koska tuista pystyy maksamaan vaikka muuten ei.
Näinhän meitä kehoitetaan toimimaan kapitalismin sääntöjen mukaan. toimi itsekkäästi, koska se johtaa parhaaseen lopputulemaan myös yleisellä tasolla. joku mainitsi hyvin, että miten voi kuvitella yksilöllisen itsekkyyden johtavan yhteiskuntatason parhaaseen tai jotenkin siten.
JT
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Itse kulutan kotimaisia tiskejä kaikkein mieluiten. Hinnoistakin olen päässyt lähes aina lähes järkevään lopputulemaan. Se, mikä tosiaan mättää, ovat nuo käsittämättömät toimitusajat tilaustavarassa. Niille ei ole olemassa minkään valtakunnan perusteita ja siispä nettiin. Sielläkin yritän jo oman mukavuudenhaluni vuoksi etsiä EU-alueella toimivan liikkeen, jossa vielä olisi valikoimaakin. Valitettavasti viime vehkeissäni olen joutunut kääntymään amerikansetien puoleen ja se on kaikkine kuvioineen hankalaa ja loppujen lopuksi kallistakin.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
On se arvonlisävero Saksassakin, samoin työnantajan sivukulut (jotka Suomessa ovat piemminkin luokkaa 30%, kuin 100% maksetusta palkasta) ja muut kustannukset. Okei, eroja voi olla marginaalisesti suuntaan tai toiseen, mutta ei se sitä lopullista hintaeroa selitä. Jospa onkin vaan niin, että suomalaiset kauppiaat eivät osaa toimia riittävän kustannustehokkasti voidakseen myydä tuotetta kilpailukykyiseen hintaan. Ja niinkuin tuossa edellä totesin, mikään ei estä perustamasta omaa firmaa vaikka Viron kaupparekisteriin ja myydä sieltä tavaraa Suomeen, jos se autuaaksi tekee.
Harmillista on se, että (kivijalka)kauppiaat itse ulosmittaavat parhaan myyntiaseensa eli ns. asiakasintimiteetin. Huono palvelu, asiantuntemattomat työntekijät (kun niitä halvalla saa) ja varaston ei-oo yhdistettynä epäkelpoon logistiikaketjuun aiheuttaa väistämättä sen, että kauppa ei käy. Ketä on syyttäminen? Hallitusta, asiakkaita, kalliita sisäänostohintoja, elektromagneettisia pulsseja vai jotain muuta?
Mopoton mies
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kyllä minäkin marssin mieluiten paikallisen tiskille ja eilen,lötyi esim.Betaani suoraan hyllystä öljynsuodatin.Ei kaikkea voi ,eikä halua netin kautta ostaa.Jos paikallinen poistuu,mistä saat äkkiavun pyörällesi?Netin kauttako jostain vinkuintiasta?Kyllä paikallista MP-kauppaa pitää tukea käyttämällä heidän palveluksiaan.
![]()
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
Siis kulissien takanako, EU:n ansiosta? Tuotehan maksaa sille saksalaiselle nettitilaajalle saman kuin suomalaiselle, paitsi lähetyskulut, eli Saksan alv kuitissa. En ole vilkaissut sen suuruutta.
MP-renkaat on siitä erikoinen juttu, että liikkeissä niitä myydään tavallisesti hyvin lähelle svh:ta, mutta autonrenkaita myydään jatkuvasti markkinahintaan, joka on usein svh -40-50%. Saman auton vanteissa, joissa ale tavallisesti vielä suurempi.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY