Auttakaa miestä mäessä!
Lupasin vaimolle moottoripyörän vähän niinkun puolihuolimattomasti ja nyt se vaatii toteuttamaan tuon lupauksen. Itse olen keskittynyt lähinnä noihin nelipyöräsiin V8 vehkeisiin ja varsinainen tietämys noista 2 pyöräsistä rajottuu tonne 2-T puolelle...
Köyhänä sitä joutuu kuitenkin tekemään kompromissejä ja tulinkin luopuneeksi yhdestä letukan projektimoottorista saadekseni budjetin pyörän hankkimiselle.
Eli pyörän hankkimiselle on budjetoitu 1,5K€ ja kypärät ja muut vermeet tullaan hankkimaan sitten talven aikana ihan tulorahoituksella.
Kummosta pyöräähän ei tolla rahalla saa, mutta olis nyt edes joku lähtö kohta.
Pyörä malli sinänsä on auki, mutta pitäisi kuitenkin miellyttää myös tuon paremman puoliskon silmää.
Työkalut pysyy kuitenkin jotenkin käsissä, kiitos noiden letukoiden ja moparien jotka on "rikastaneet" tätä eloa, joten en pelkää vanhemmankaan pyörän hankkimista.
Sen verran olen kysellyt mieltymyksiä tulevalta prätkäilijältä, että ainakaan pystypyörät ER5/Gs500 yms. eivät miellytä silmää. Customeissa mua taas tökkii hinta/laatu. Esim 535 Virret kävis ulkonäön/koon puolesta, mutta jotenkin sellanen mopon kokonen/ompelukoneelta kuullostava ei oikeen houkuta. (LUE:Custom=HD, liian kallista)
Rajotteena tietysti on budjetin lisäksi vaimon muuten mukavat mitat 162cm/ja höyhenen kevyt
Eli jalan/jalkojenkin olisi syytä ylettää maahankin asti penkiltä.
Tollasta Pc25:ta olen nyt ihmetellyt Tsättimotossa, ja toihan olis ilmeisen helposti madallettavissakin? Ja eikö nuot ole suht ikuisia vehkeitä?
http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1573061
Olisko alan harrastajilla vinkkiä/viisaita tai vähemmän viisaita neuvoja mopottimen hankkimiseen?
Kiitäen etukäteen, Tapsa
Viimeksi muokannut: Electra2dht; 26.09.2013 klo 14:14. Syy: typo
Jos pystymalliset pyörät eivät tule kysymykseen, niin halpoja kyykkymallin pyöriä on aika niukasti. Äkkiä mieleen tulee joku kawasakin GPZ500, tosiaan hondan cbr600f ja olikohan Yamahalla joku seiskapuolikas fzr. En tiedä tosin osuuko jammu ja kawa budjettiin ja minkäänlaista kokemusta niistä ei ole.
Hondan kuussatanen on ihan kestävässä maineessa, ja jos siitä jotain hajoaa, niin osia luulisi löytyvän aika helposti. Sen verran yleinen pyörä on aina ollut. Oma avokki aloitteli GS500 suzukilla ja siitä aika nopeasti siirtyi 600f hondan sarviin. Tuota sai aika helposti vielä muutaman sentin madallettuakin.
-tuomas-
<p>1986 Honda Z50J, 1975 Honda CB125, 1977 Honda CB750K, 2007 Honda CBR1000RR</p>
Minulla oli aikanaan tuollainen CBR600 F-malli ja se on kyllä uskomattoman luotettava pyörä. Omallani ajoin n. 70.000km, eikä siihen koskaan tarvinut tehdä mitään ylimääräisiä remppoja. Pelkät määräaikaishuollot ja taas mentiin. Sei ei kertaakaan jättänyt tienvarteen, eikä kertaakaan ollut käynnistysongelmia. Sitten nälkä kasvoi ja piti vaihtaa isompaan pyörään.
Muistaakseni istumakorkeus pyörässä oli ihan inhimillinen, joten oletettavasti vaimosikin yltäisi sillä ajamaan ihan hienosti. Se mikä erityisesti jäi mieleen tuosta pyörästä oli se, että ajoasento on äärimmäisen mukava, vaikka sporttipyörä onkin kyseessä. Päivässä saattoi helposti hujauttaa tuhat kilometriä, eikä paikat puutuneet lainkaan. Itse ja omien kokemusten perusteella, en pysty sanomaan mitään negatiivista kyseisestä pyörämallista.
Nettimotosta löytämäsi yksilö vaikuttaa ihan hyvältä.
Nämäkään eivät ole hullumpia:
http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1549782
http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1556335
Tosin tuossa jälkimmäisessä hieman ihmetyttää kovin vähäiset kilometrit, mutta ehkä siihen löytyy jokin uskottava selitys.![]()
Huuuaaah......! CBR it is.
"If you know what you have done - you know what can be changed." -Keith Code
Jep tuollaisella on joskus tullut aloiteltua, omassa meni jännitteensäädin (~100e), akku (~50e) ja nokkaketjun kiristimen vaihdoin manuaalisäätöiseen (~70e) normaalien lisäksi. Hyvä oli ajaa pitkääkin matkaa ja helppo hallita. Tehoakin oli kunhan kahvaa vaan käänsi mutta kiltisti väänsi (sen mitä kuussatanen vääntää..) pikkukierroksillakin.
Ei noissa mikään muu häiritse kun värit on suoraan teletappien ja mangan yhdistetystä maailmasta, jos pyörää olisi ollut perusväreissäkin niin se olisi ollut vielä suositumpi luulen ma
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Mulla olis tollanen muutaman vuoden paikoillaan lämpimässä seisonu Kawan GPZ600R, josta pienellä fiksailulla saa kyllä pätevän pelin. Kawan heikko kohta, eli imuventtiilit tuohon on tehty ja jakoketju vaihdettu. Imuventtiilien korkkaamisen perusteella kilometrit pitää paikkaansa. Tarkka lukema jossain 50-60tkm välillä, pitäs muistaa tarkistaa kun käy tallilla. Jakoketjun vaihdon jälkeen lyöty käyntiin, todettu että toimii ja seisonut siitä lähtien. Jos vaikutat pk-seudulla niin laita viestiä ja tule paikanpäälle ihmettelemään niin katsotaan saataisko budetit kohtaamaan. Linkki nettimotoon: http://www.nettimoto.com/kawasaki/gpz/1572256
Edit. Väärä lainaus poistettu. Tämä oli ketjun aloittajalle tarkoitettu.
Superbike #7
^Kiitokset tarjouksesta, tuo Pk-seutu on vähän hankala noin etäisyyden puolesta. Itse asumme Kokkolassa joten hakumatka olis turhan hintava Chevy Vanilla...(13L/100km)
Toi Tuusulan Cbr http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1549782 oli kieltämättä mielenkiintoinen, mutta taitaa mennä yli budjetin hakumatkan kanssa...
Eli mielellään saisi olla Max Oulu,Vaasa(Pori),Seinäjoki akselilla. Mutta laittakaa ihmeessä viestiä, jos nurkissa pyörii jouten soivia pelejä.
Lisää listaan Kawa er-5 ja Suzuki GS500E Noita löytyy edullisesti ja ovat tekniikaltaan yksinkertaisia.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
FZR 600 Yammu. Tai jos tonninenkin löytyy budjettiin, niin sellainen. Kah.. tuossa linkkiä pariin.
http://www.nettimoto.com/yamaha/fzr/1584716
http://www.nettimoto.com/yamaha/fzr/1581058
Itse asiassa... hae tuo ensimmäinen pois... heti.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
^^Juu pystypyörät olis halpoja ja helppoja, mutta niinkun alotus viestissä kirjoitin "Sen verran olen kysellyt mieltymyksiä tulevalta prätkäilijältä, että ainakaan pystypyörät ER5/Gs500 yms. eivät miellytä silmää.
Valitettavasti en saa päätä kääntymään tulevalla omistajalla, vaikka nuo miellyttäis omaa lompakkoa ja olis mun mielestä ihan ok näköisiä.
^Toi Fzr 600 pisti mullekkin silmään, oli ainakin kattavasti uusittu kulutusosaa. Mutta vaimon kommentti oli heti "karmeen värinen, tuohan pitäis maalata heti ja vielä violetit vanteet" Huoh.miks niitä on niin vaikea miellyttää
Tota kattellu myös sillä silmällä, mutta taitaa olla jo mittari toisella kierroksella?
http://www.nettimoto.com/kawasaki/zz-r/1407996
Kuulemma mattamusta™ ei haittais yhtään, pitänee lähestyä myyjää lisätietojen toivossa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Missa viipyy legendaarinen "osta kerralla tarpeeksi iso. 600 jaa pieneksi viikossa"..?
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
02 Mille R
http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf/1547564
Tuollainen Yamaha olisi vielä kaupan..
Kawasaki ZZR1400 -07
Suzuki SV1000N -03
YZF-750 R -93
Kyllä tuo JMH:n fzr on hyvä valinta jos siihen on nuo kaikki vaihdettu,en epäile ettei menisi vielä pitkään vaikka jakoketjun vaihdosta ei ollut mainintaa joten se varmaan tulee eteen jossain vaiheessa.
Siitäkin huolimatta kannattaa ehdottomasti käydä tutkimassa lähemmin.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
osta vaan pc25,se on paras ja kestävin
sopii hyvin pitkille reissuille rennon ajoasennon vuoksi mutta kyllä silläkin keula kevenee hienosti ja mutkat taittuu.
olisko ollu 150tkm kun pyörän laitoin kiertoon nuhaisuuden vuoksi,tosin pari vuotta sillä reenasin.
ps.Marianne väritys on paras![]()
Horo Elää !
Tota...
Toi Tuusulan cebari ny olis varma ja pitkäikänen valinta.
Sitä ei tarvis iha heti nyppiä, ja sillä ajais vielä "hevon kuuseen ja takasin".
Ja toinen kiinnostava olis toi tonnin FZR:ä.
Jos se on ees vähänkään tolkuissaan (digikuva valehtelee enemmän ku 1000 turkkilaista kultakauppiasta) niin siitä vois synnyttää pikkuvaivalla ajokin.
Tarrat kuikkaan ja teippaa ylitte sopivalla värillä tai tirpasee värin pintaan, ja vetää vanteet mustaksi.
Tonnilla tai alle saa mopon irti, siihe voi tehä jo muutamalla satasella remppaaki. Ihan varmaan löytyy laitettavaa, kun mopoilla on jo ikää.
Mut...
Katteleppa vakuutuslaskurilla vähä hintoja liikennevakuutukselle.
Kaskoja ny ei taida kannattaa tonnin mopoon, jos lippaa, lisää jesaria...
Se oli jo rikki...
Tyttöystävän sain hurahtamaan mopoiluun, kun itse omistin 600 cbr:n.
Hän kävi kortin ja pähkäiltiin niin hän ei halunnut yhtä ärhäkästä mopedia, kuin tuo niin kateltiin GPZ 500:sta ja semmonen sitten käytiin hakemassa.
+ kevyt
+ei eteenpäin nojaava ajoasento, kuin kyykyssä
+ soppelin tehokas
Nyt pyörä ollut 2,5 vuotta ja hän on sitä mieltä, että vielä ens vuosikin menee sillä![]()
Jee Jee
Muutamista pyöristä soiteltu ja Spostiteltu ja fiilikset on nyt öö..sekavat tai jotain?
Fzr 600 kiinnostaa mutta nyt näytti hinta eläneen aika rajusti? Soittelin kuitenkin myyjän kanssa ja pakko tuota on mennä katsomaan sunnuntaina, kun ei mitenkään kerkeä muuten. Toivottavasti pyörä on vielä jäljellä silloin.
Hintahan tuossa eniten houkuttaa, mutta ei mopotiimessa muutenkaan ollut mitään hälyyttävää kuulemma?
Mutta tällä hetkellä eniten polttelee toi tuusulan PC31:nen, kun on vaan niin perhanan kaukana. Haku kustannuksineen menee kuitenkin vähintään 350€ yli budjetin... On ollut kahdella nais omistajalla ja täysin räpeltämätön yksilö, olis varmaan aika luotto peli.
Vakuutuksia kattelin iffiltä ja ei noissa liikenteen osalta ollut suuria eroja n.80€/12kk. Mutta miksi ifin laskurissa on halvempi vakuutus 7-12kk kuin 6KK???
Esim Fzr 6kk Liikenne 681€
Fzr 12kk -"- 357€
Mitä helkkaria? (Pc31 oli jotain 430/12kk) Juu ja en meinaakkaan ottaa kaskoa tuommoseen laitokseen, sijoitetaan ennemmin erotus vaimon tapaturmavakuutukseen
Mitä minun pitää erityisesti katsoa Fasusta? Miten tuo madaltuu, koiranluut taakse ja tippuuko keula kun kolmioista päästää?
Kolmioista päästämällä tippuu juu keula. Koiranluut taakse. Satulaa voi tietty muokata lisäksi.
Kone tuhoutumatonta tekniikkaa suurin piirtein. Kulutusosiahan tuohon on jo vaihdettu. Jos se on hyvä, niin muija ajelee pari kesää, ja sitten myytte sen samalla tonnilla.
02 Mille R
Ai niin. Kakkosella sitten täyskaasukiihdytys rajoittajalle, ja vaihteen pitäis pysyä pesässä. Kannattaa testata.
02 Mille R
^Joo tuossahan on se suurin ongelma, mulla ei ole A-korttia ja vaimo on ajanut kortin kauan sitten. No ajo se viime kesänä skootterilla pari kertaa, mutta en usko että se ensimmäisenä rykäsis kakkosella rajottajaan? No täytyy kattoo miten se menis...
Ne vakuutukset...
Niissä on arviointivälineenä lottokone, kolikko ja kristallipallo. Samoin satunnaislukugeneraattori ja kimble...
Mullaki on halvin pitää tuo ruoska ympäri vuoden vakuutuksissa... Olkoon niin, ajelee kun on keliä ja fiilistä.
Mutjoo.
Se kakkonen pitää laittaa sisälle kunnolla. Kolahtaa, ja pitää laittaa kohtuu voimalla, ei apinan raivolla vaan päättäväisesti.
Ja kiihdyttelyä ja myös moottorijarrua pitää sietää, eikä kovin rujoja ääniä sais kuulua laatikosta.
Muutenhan tollanen jamahan kone kilkattaa, kälkättää, räpisee, jollottaa, lausuu kokeellista runoutta ja klotisee.
Mut ei kannata säikkyä.
Ne äänet vaimenee, kunhan kone alkaa olemaan käyntilämmin.
Jos se on äänetön ja käy siivosti kuin honda, se on hajoomassa.
Vanha jamaha on ku kawasaki.
Jos se ei käynnisty, vuotaa liikaa nesteitä pihalle tai pudottelee osia, huolestu vasta sitte.
Mun thundercattia ei voi ajaa ilman korvatulppia, ne koneesta kuuluvat äänet tekee melkein vainoharhaseksi tai saa kuskin hourulaan.
Tulpat päähä ja ongelma ratkaistu...
Se oli jo rikki...
Näillä kriteereillä laittasin sen pc-25:sen suoraan. Sillä on hyvä testata halvalla nappaako homma ja jos ei
nappaa niin mitään ei häviä
Terveisin: Moparmies
1300cc Suzuki
Hae vaan suosiolla CBR600 ja nauti ajamisesta...
Honda vain toimii ja kestää![]()
T7 2022
Itse olen aika pienikokoinen ja olen todennut Kawasaki ER-6 tähän mennessä parhaimmaksi, mitä on ajanut ja istunut. Hinta ei ehkä kohtaa, mut kannattaahan sitä hintakattoa vielä miettiä, jos mahdollista... Tuo on passelin korkea (itsellä on vielä madallettu penkki), kevyt ja mukava ajoasento. Tietty tehoja sais olla enempi, mutta kyllä sillä on rekoista ohi päästy tähän mennessä. Vaikka Harrikka meinas kesällä poltella, niin en lähde ihan heti tuota vaihtamaan, sanokoot muut mitä sano![]()
Yksi vaihtoehto olisi Suzukin SV650S. Näitä oli tässä loppukaudesta useampi myynnissä alta 2 tonnin. Sporttinen ajoasento, puolikate ja mukavasti vääntöä V2-koneella. Tehoputkella SV:stä saa tarvittaessa mukavaa jytinää, jos rivikoneiden ääni ei miellytä. Sopii lyhyellekin kuskille.
Honda CBX 750 -> Suzuki VX 800 -> Honda VFR 750 -> Kawasaki ZZR 1100 -> Kawasaki ZX-9R E (RIP) -> Kawasaki ZX-636 -> Suzuki SV1000S -> Kawasaki ZX-9R F (RIP) -> 2014 ?
Kuten suurin osa suosittelikin, eli CBR600. Sairaan halpoja ja pomminvarmoja. Myös kevyt käsitellä.
Saa todella paljon vastinetta rahalle.. Kaikin puolin hyvä pyörä. Noita on myyty niin paljon että käytettynä valikoimaa löytyy -> hinnat on alhaiset. Tämä takaa myös sen että varaosia löytyy, käytettynäkin.
PC25 on jo minun makuun riittävän modernin näköinen. Tykkään myös noista räikeistä ysäriväreistä![]()
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!