Tuli hommattua 750 GSX-F ja olen havainnut, että aika monella Org:ssa on äffä-malli.
Laitetaan mekin kartoitusta kenellä on kyseinen malli perseen alla ja kokemuksia pyörästä. Onko muuten koskaan ollut yhteistä tapaamista? Ensi kesänä?
Itse olen ajanut pyörällä vasta noin 1000 km, mutta kaikin puolin tuntuu hyvältä pyörältä. Pyörässäni on touring-pleksi ja olen harkinnut sen vaihtamista alkuperäiseen kypärämelun pienentämiseksi.
- Engine MC -
Oleb ajanut ähvällä vasta 70 000 km. Huoltojen lisäksi renkaita ja kerran ketjut olen vaihtanut. Siis kestävyydestä ei vielä osaa sanoa mitään. Suzie
Suzie
Itellä on kans tollainen 04 malli. Mulla ainakin kypärämelu pieneni, kun laittoi orggis plexin paikalle takaisin, tosin sitten tuppaa toi viima puhalteleen aika ilkeästi kaulaan. Kaippa se melu riippuu kans vähän toin touring plexin mallista, mulla Puigin plexi. Mutta makuasia, kumpaa plexiä tykkää käyttää, itellä taas toi touring paikalla...
Mites muilla on noi eturenkaat kestäneet? Mulla meni orkkis rengas jo 7500 kilsas vaihtoon, mut takanakki kesti melkein 15000! En ole ennen kuullut, et etunakki loppuu ennen kuin takanakki....!!
Jeps
Äffä on tallissa, tosin vanha (89/90) ja reilusti ajettu (147tkm) mutta anyway kaikki on itse ajettu, eli peli on ollut mulla uudesta asti.
Hyvä & edullinen yleispyörä, ei paras missään mutta kaikki käy, no ehkä kuitenkaan enska ei. Mallina vähän väritön ja tekniikka "vanhahtavaa" mutta luotettavaa.
Kestää hyvällä huollolla maailma tappiin, vanhenmissa joutuu joskus imunokan + -keinut vaihtaan (lähempänä 100tkm). Täyskatettuna (vähän) työläähkö huoltaa mutta toisaalta helppo pitää siistinä.
Plexinä mulla on toiminut parhaiten orkkis tai jopa orkkista 8cm matalampi (ite lyhennetty)malli, spoileri viritykset tekee vaan pyörteitä ja kypärämelua. Mut noi plexien sopivuudet riippuu niin monesta muustakin (kuskin pituudesta yms).
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
Meillä on tallissa 750f ja vuosimalli on -03. Kokomusta - se kaunein väri tietenkin *
Bensaa on tarvinnu vaan tankkiin laittaa normaalihuoltojen ja kuluvien osien lisäksi. Muuten vaan kovaa ajoa vailla murheita.
Etukummi meni sileäksi ensin n. 12tkm kohdalla. Takanakki kesti 18tkm, mutta oli jo aivan kulmikas ja kaamea ajaa. Orkkisketjut oli aika finaalissa 18 tonnissa, mutta se menee lähinnä ekan omistajan huonon voiteluaineen piikkiin. Muuta ei ole oikein tarvinnu tehdäkään. Renkaiksi muuten Metzelerin Z6 on ollu hyvä ostos. Pidosta ei ole ollut pulaa ja 7tkm jälkeen ainakin etukumi on vielä lähes uuden veroinen.
Alkuperäinen plexi on tämmöselle pitkälle miehelle aika matala. Eipä tosin haittaa, koska pää osuu jo vapaaseen ilmavirtaan ja pyörteet ohjautuvat hartioiden kautta ohi. Riepottelua ei esiinny ja kypärämelu on n. satasen vauhtiin asti aika maltillista.
Matkantekoon yksin ja kaksin aivan oiva peli. Kaksi päällä laukkujen kera on menty vakaasti ja varmasti. Ei ehkä ketterin peli maailmassa, mutta kauniimpi puoliskokin on kahvoissa pärjännyt loistavasti.
Suo, kuokka ja Suzuki
Täällä myös -03 oikealla värillä. Ensimmäinen iso pyörä minkä olen omistanut ja eipä kyllä ole kiire vaihtaa vielä mihinkään. Vastahan tuolla olen saanut vajaat 13 tuhatta ajettua.
Ens kesänä homma jatkuu. Ei pitäs olla enää juuri mitään isompaa tuunattavaakaan, ulkonäkö on nyt mieleinen. Tottakai koneessa sais olla 200 hevosta lisää ja painoa max. 100 kiloa, mutta jospa sitä tyytys tälläseen hitaampaankin pulleroon. Kun ei kokeile parempaa, niin sitä ei kaipaa... niin pahasti.
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Jyppendaalin pyörässä näyttäis olevan huomattavasti alkuperäistä tyylikkäämmät vilkut. (Ne vakio-oranssit ulokkeet on kyllä aika karun näköset)
Mistähän semmosia kirkkaita tai savunvärisiä vilkkuja sais?
Suo, kuokka ja Suzuki
Kirkkaita laseja löytyypi täältä.
http://www.clearalternatives.com/
Luotettava paikka ja toimittavat suomeenkin.
"Life is too short to be small"
Näillä mentiin:
Suzuki GSX750F
Kawasaki GPZ500S
Tunturi SS ~50cm3
600 GSX-F vm 01 oli alla menneen kesän, eikä pahaa sanaa sanottavana. Huoleton peli, ei tarvinnut kuin tankata ja ajella. Mukava ajella pitkää matkaa, mutta eipä tuo ongelmia tuottanut kaupunkiolosuhteissakaan. Ja vaikka vain kuussatanen, niin ei sillä ikinä jalkoihin jäänyt ja ohituksetkin sujui sutjakkaasti. Kyl maar se on hyvä![]()
Itsekin tuli hommattua tollanen 750F tässä loppukesästä. Reilut pari tuhatta ehti ajella ennen kuin tuli laitettua pyörä talviteloille. Alkuperäinen setti ja täytyy sanoa ettei ainakaan vielä ole löytänyt moittimista![]()
Missä kilometreissä Äffässänne on mennyt nokkaketju ja kiristäjä vaihtoon? Tarvitseeko 40 tuhatta ajetun pyörän kanssa jo huolestua? Ei kai sentään.
- Engine MC -
Itsellä -05 600F. Kovin olen ollut tyytyväinen. Tänä kesänä tuli mittariin vain 6000km...mukulat ja perhe luonnollisesti vähentää mulla kilometrien kertymistä. Hyvin on kaikki toiminut, 6000km:n huollon tein syksyllä ja nyt odottelee kevättä omassa tallissa.
Suzuki GSR600
Täällä on 750 -03 mallinen ja suunnilleen 20 tonnia ajellu, kiva peli, sopii tosiaan vähän jokapaikkaan, mutta myyn pois.
Who is this clown? Unfortunately no one can be told, you have to see him for your self...
kotisivuräpellys
03 ja ite ajoin tänä kesänä 10 tkm. Ensin olin ostamassa ZZR:ää mutta liikkeessä ihastuin kun oli vähän ajettu myynnissä ja aattelin että kokeillaan tämä kesä. Eipä ihan heti sitten vaihdukaan:
* 1 päällä loistava peli ajaa
* riittävästi tehoa
* sopii isot laukut kyytiin
* eukkokin menee tarvittaessa kyydissä
* pomminvarma peli!
Etunakki 13 tkm, takankilla olis ajanu vielä ehkä 1000 km mutta vaihdoin senkin (Dunlopit oli). Ketjut kuin uudesta vieläkin. Kulutus 5-6 riippuen lastista. Touring plezi ei sopinut mulle, aluperäinen on paikalla ja oon tyytyväinen.
Geelipenkin aattelin talvella hommata josko eukko viihtys kyydissä paremmin, kokemuksia?
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
04 Äffähän se on meidän perheessäkin. *
Mainiosti on pyörä pelannut ja tänäkesänä käytiin vaimokkeen kanssa heittämässä 3 viikon "euroopan kiertue".
Pyörä pelasi loistavasti ja "potkuakin" riitti vaikka kyyditettävien elopaino oli 180kg ja siihen vielä kolmen laukun laukkusarja päälle.
Loisto peli jota ei ihan heti myydä, tosin rinnalle ostettaneen Suzukin 1000 (gigxeri) kunhan saadaan raha-asiat palanssiin. Siirretään sitten tuo "Äffä" vaimokkeen käyttöön nykyisen Kawan <--*tilalle
Äffää modattu laittamalla uusi slipari, minivilkut ja Defa:n häläri. Talvella tilaan kirkkaat etuvilkut ja pykälää leveämmän takarenkaan.
"Life is too short to be small"
Näillä mentiin:
Suzuki GSX750F
Kawasaki GPZ500S
Tunturi SS ~50cm3
No jos kelpuutatte tähän samaan sakkiin vielä -96 mallin 600 äffän, niin sellanen tallissa löytyy.
Tosin melkoisen muodonmuutoksen alkuperäiseen kokeneena. Bsm sliparia, vihr/sin kameleonttiväri, värilliset jalkatapit, alkuperäistä tyylikkäämmät peilit, kiillotuksia, minivilkut Teippaukset ymsymsymsyms. Tollasta pitäisi olla kevääseen mennessä valmiina.
Alkaapi näyttämään siltä, että ainaskin oma simmu rupee pikkuhiljaa jo tykkäämään tuosta vanhemmankin ulkonäöstä
Vielä pitäisi löytää jostakin passelin muotoiset peilit kiinni ja teippauksien suunnittelu yhdessä Plakaatin kanssa on edessä. Muuten rupee oleen valmista![]()
"Always on the run"
snocross,onko laittaa kuvaa näytille?(snocross @ Tammi. 03 2006,19:41) kirjoitti
- Engine MC -
Kuvia tulee projektin valmistuttua.(Artsi @ Tammi. 03 2006,21:03) kirjoitti
"Always on the run"
Täällä on tällä hetkellä 750F -02 mittarissa 12tkm. F:llä on tullut ajettua n.30tkm. Ei ole ollut mitään moitittavaa. Touring plexi oli kiinni parilla pikku reissulla, piti vaihtaa alkuperäiseen, liikaa ¨pyörteitä¨ kypärään. 3-laukun teline on kiinni ja orggis putki vaihtuu talven aikana.![]()
Bandit 1200S -06
täältä löytyy 89-malli jolla ajettu 127tuhatta jotain.itte ajelin viime kesänä vajaat 10tuhatta eikä pahaa sanottavaa ole.pääasiassa tuli matkaa taitettua.touring plexi sai lähtee ja spoileri tuli tilalle(huomattavasti parempi,hävis suhinat ja pyörteet)
nyt talven aikana menee nokat vaihtoon.syksyllä laitoin yoshimuran putkiston,tosin R1:en vaimentimella,suutin sarjan ja K&N filsun.
sattu sellanen tapaus,kun vein mopoa säädettäväksi,että huoltomiehen kanssa ihmeteltiin miten tää on voinu toimia.oli nimittäin luistin jousi poikki 2.kaasarista ja muutkin oli jo tulleet tiensä päähän.ja imunokka kulunu niin ettei venat auennu kunnolla
päädyttiin siihen lopputulokseen,että ähvä kestää sen kuuluisan pomminkin![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
600 vai 750?(Salmon @ Tammi. 04 2006,11:37) kirjoitti
"Always on the run"
niin siis 750 tietenkin![]()
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80
Joo,
vanha,
600F vuodelta -88,
joku raahannut sen Italiasta joskus -90 luvulla Suomeen.
Vielä liikkuu, kilometreistä ei tietoakaan, mittarissa nyt 86tkm, joista noin 20tkm minun ajamia. Voi olla että laukeaa koska vaan.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Viime suven ajelin tuolla 600:lla työmatkat ja muut reissut. 13tkm tuli mittariin ja vuosimalli -05.
Hyvä peli, mutta nälkä kasvaa syötessä. Ostin isomman, jotenka tuosta äffästä voisin luopua sopivaan rahaan.
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
-91 750 äffä tallissa, 52 tkm mittarissa, mene ja tiedä, mutta toimii kuin junan vessa
![]()
![]()
![]()
2x vag, lynksi ja kittycat..... ja 750 äfffä
Itselläni on tuollainen -05 GSX 750 F isäpapan autotallissa nököttämässä.
Sininen - hopea on muuten ainoa oikea värivaihtoehto
Ketjut ja rattaat täytyisi vaihtaa. Tietääkö joku täällä minkä kokoinen on se eturatasta paikallaanpitävä mutteri? Vanhassa mallissa on kuulemma 32 mm... Voisin kipaista motonetistä hakemassa sopivankokoisen hylsyn valmiiksi ettei sitten kesken vaihto-operaation tarvitse lähteä!
Tänään tehtiin kaupat kyseisestä kikottimesta, eli täysin mustasta Suzuki GSX 750F '03:sta, jolla ajettu 27 000km. Kokemusta ei ole vielä lainkaan ostetusta moposta, koska jäi vielä liikkeeseen hetkeksi talvehimaan, mutta eiköhän sitä kesän mittaan kerry.
Pyörä on minulle ns. ensipyörä, joten tajuntaa vievää voimaa en lähtenyt ensimetreille hakemaan, vaan luotettavaa reissukaveria (vaimon lisäksi). Toki olen pyörillä ennen ajanut, mutta kavereiden lainaamina. Tulis vaan ne kelit jo...![]()
Suzuki GSX 1250 FA ABS -11
-06 750 F punainen ja 10tkm menty, ollut mulla kohta vuoden ja ajanut itse sillä 7tkm. Ei ongelmia paitsi eturenkaan kuluminen ihmetyttää, paikoin vaan 1mm kulutuspintaa, takanakissa vielä 3-4mm pintaa jäljellä.
Näillä mennään:
BMW R 1200 GS LC -16 Triple Black
Suzuki GSX 1300 R -99 Copper/Silver
Suzuki GSX 1300 BK -08 Black
www.motocaching.net