Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Ei ilmeisesti laiteta mitään tiivistemömmöä (edes öljyä ?) peltisen/kuparisen/alumiinisen kannentiivisteen lisukkeeksi ? eli asennetaanko ihan kuiviltaan ?

    kovin vähän löytyi asiasta infoa edes Haynes ei kertonut totuutta joku suihkutteli ulkomaan elävien saitilla paukkupullosta jotain tiivisteliima molemmin puolin tiivistettä ennen asentamista ?!
    parempi alkoholi aivoissa, kuin aivot alkoholissa !


    KAWASAKI
  2. #2
    En tiedä millaisesta kannesta/kansi pahvista on kyse. Mutta itse laitoin metallisen tiivisteen kuivana väliin.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  3. #3
    Zetoriin vaihtelin joskus tiivistettä ja ihan kuivana sen sinne lykkäsin. Kyllä se paikallaan pysyi kun kohdisti osat huolella. Sinne ylemmäs eli venttiilikopan kannen tiivisteeseen laitoin sit tiivistelimaa muutamaan kohtaan
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  4. #4
    Kuparitiivistetta jos meinaat laittaa niin se kannattaa käyttää lämpimäksi se kone kerran pari ja tarkistaa momentit. Jollei sitä konetta ole viritetty niin tavan kuparitiiviste pitää kyllä kunnolla laitettuna, virimoottoreihin laitetaan copper gasket cementtiä väliin. Varmasti pitää eikä saa kirveelläkään irti.

    Tavan metallitiiviste (pari-kolmekerroksinen) pitää kun sen kerran vetää momenttiin, ei tarvitse laittaa väliin mitään, katsoo vaan että pinnat on puhtaat.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  5. #5
    oukkis ja kiitos vastauksista.. täytyy tarkistaa tuon kannen suoruus ennen uuden tiivisteen asennusta kun tihkutti isommilla kierroksilla öljyä tuosta vasemmalta pakosarjan alta..luulenpa tietäväni syynkin
    parempi alkoholi aivoissa, kuin aivot alkoholissa !


    KAWASAKI
  6.  
  7. #6
    Kuten tuossa jo sanottiinkin, niin alkuperäistyyppiseen monikerrosmetallitiivisteeseen ei pääsääntöisesti laiteta mitään ylimääräisiä mömmöjä. Mutta jos tiivisteen läpi menee öljykanavia sylinteriryhmästä kanteen ja niillä on ollut taipumusta tihkuttaa ulkopuolelle, niin ylimääräisenä kikkana voi kokeilla hyvin ohuesti levitettyä kerrosta tiivistesilikonia kanavien reikien ympärillä. Mutta tässäkin tapauksessa kannattaa ensin tutkia, ettei kannen tai ryhmän tiivistepinnoissa ole mitään vikaa.

    Virikäyttöön tehdyt kuparitiivisteet on sitten ihan oma lukunsa. Ne vaativat aika monesti kaikenlaisia tiivisteliimoja, jälkikiristyksiä ja muita poppakonsteja, että niistä saa edes suunnilleen öljytiiviitä.
    Arttu