Mene Trafin sivuille. Ota "Ajoneuvon perus- ja historiatiedot". Maksaa 4 euroa per kysely.
Tuolta saa melko kattavan listan edellisistä omistajista ja rekisteröinneistä. Myös siitä, jos on ollut välillä pois rekisteristä ja vakuutusyhtiön omistuksessa = lunastettu. Tai se, jos käyttöönotto on ollut esim. 1.2.2003 ja ensirekisteröinti esim. 5.6.2007 = tod.näk. tuontipyörä. Eikä kumpikaan välttämättä huono ostos ole, jos hinta ja kunto muuten on kohdillaan.
Kerran yritin vakuutusyhtiöstä kysellä, miksi yksi kiinnostava pyörä oli joskus lunastettu, mutta eivät voi antaa tietoja. Ainoa mahdollinen tietolähde on omistaja, joka oli ennen vakuutusyhtiötä. Joskus sekin on merkitty historiatietoihin "yksityinen" ilman yhteystietoja.
Itseä kiinnostaa edellisten lisäksi mm. se, kuinka monta omistajaa on ollut ja kuinka pitkään on ollut samalla omistajalla eli onko ollut "kiertopalkinto".
Honda NC700S
Tuossahan tuo vastaus tuli, siis aikasempi postaus. Mutta voihan sitä kysyä omistajalta, siis miksi on 2-kilpinen.
Jos on joku pieni, niin saattaa vastaus tulla kuin apteekin hyllystä, tietysti jos on huijari, niin osaa varautua siihen kysymykseen. Jotain tälläistä, kysyy vaikka miksi myy, multa on kysytty aika usein tuota.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Kerta myyjä ei ole vielä kerennyt/halunnut vastata esittämiini kysymyksiin, päätin ryhtyä hetkellisesti salapoliisiksi.
Sain selville, että pyörää kauppaava henkilö johtaa TK-Special Car -nimellä kulkevaa yritystä, jonka toimenkuviin kuuluu vaurioajoneuvojen korjaaminen sekä jälleenmyynti. Tai näin ainakin itse arvelisin.
Onko tämä sitten hyvä vai huono asia? Kovin kun olen kokematon näiden kolarivehkeiden suhteen.
Jos tuntuu ettei haltsaa kakkoskilpisten maailmaa ja eo halua mahollista remppaa,, ei ole mitään järkeä pistää rahojaan kiinni niihin. Ero normipyörien hintapyyntöihin on niin olematon vallankin näin kauden lopussa että miksi ostais itelleen vapaaehtoisen päänsäryn. tarkkana pitää olla.
a
BMW R1200RS
Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
2-kilpinen voipi olla parempi kuin huonosti pidetyn näköinen 1-kilpinen. Nämä ns. Kakkospyörät on kuitenkin runkotarkastettuja, ne korjattuja jos sellaiseen on ollut aihetta kun nuo ei mee katsastuksesta läpi jossei oo asianmukaisia papereita korjauksesta. Nim.merkillä avk:lta ostin ja tarkastutin rungon ja eikun ehjät osat kiinni ja katsastukseen, kerrasta läpi ilman mitään ongelmaa. Ja pyörä pelasi niinkuin kuuluikin.ja rungossa ei ollut mitään vikaa tarkastuksessa.
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Myyjä viimein kopeutui vastaamaan kyselyyni.
Viestin sisältö pähkinänkuoressa:
-Pyörän mukana tulee kolmet avaimet, huolto- ja ohjekirjat.
-Akran pöntössä, jalkatapissa sekä alakatteessa pieniä naarmuja, koska pyörä on käynyt kyljellään sateisella kelillä. Myyjän mukaan nojannut lähinnä putken ja tapin varassa. Rungonmittaukselle ei kuulemma ollut tarvetta. "Rekisteröity uusiksi vaan."
Mitä havaintoja tästä kannattaisi tehdä?
Tekisi kovasti mieli käydä katsomassa pyörää, mutta välimatkat ja niiden myötä tulevat kulut eivät järin houkuttele, jos sattuukin vetämään vesiperän.
Käy katsomassa ja ajamassa kun kelikin sen vielä sallii. Kävi miten kävi ei tartte sitte talvella harmitella että olis sittenkin pitänyt käydä katsomassa. Ainakin tuo periaat toimii minulla. Kaksi viimeistä pyörää haettu 300 km päästä.
Kerran helmikuussa otin molemmat pyöräni peräkärryyn ja lainasin veljeltä autoa jossa talvirenkaat olivat finaalissa. Ajoin vävyn kanssa kauheassa lumipyryssä 270 km Jyväskylään, jossa vedin sitten vesiperän. Eli pyörät takasin kärryyn ja kotimatkalle. Paluumatkalla AT kaatui kärryn laitaa vasten sillä seurauksella että siskon mies sitten liimaili katemuovien palasia paikoilleen seuraavalla viikolla.
Siitä jäi sellainen aika miehekäs fiilis ja tuota matkaa on mukava muistella![]()
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Menet katsomaan ettei jää asia kaivelemaan... Edit: Kipa ehtikin ensin
Itse hyppäsin 2010 kesällä junaan, töräytin 400 kilometrin päähän ja tulin pyörällä pois. Tuon samaisen pyörän ajoin nyt pari viikkoa takaperin 300 km päähän ja tulin pois harrasteautolla. Molemmilla kerroilla ajattelin, että otetaan reissu pikku seikkailuna jos ei kauppoja synny syystä tai toisesta.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Eipä ole paha, jos menee budjetin kanssa kohdilleen ja tekee oikeasti mieli niin siitä vain, vielä tinkii vähän lisää.
Eli se on kumminkin käynyt jonkun "tutkimuksen" läpi, en uskoisi että on katunut, sitten tuosta noin vain leimattu. Kyllä joku katsastusmies kattonut ja joku vakuutustarkastaja myös, siis meneekö lunariin....Kait![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Pyörä kerettiin sitten viemään nokkani edestä. No, ei mahda mitään.
Pitänee alkaa etsimään sitten toista pyörää!![]()
TK-Special Carin Topi pyysi ilmoittamaan, että kyseessä ei ole kolarivehkeitä korjaava firma. Pahoitteluni vielä Topille, mikäli tästä koitui jotain vahinkoa hänelle tai hänen yritykselleen.
http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf-r1/1581095 Tämä pyörä on herättänyt mielenkiintoni räyhäkkään putkiston ja tummanpuhuvan värityksensä vuoksi. Todellinen unelma kaltaiselleni wnb-lepakkomiehelle!
Ainut vain, että matkaa minun ja myyjän välillä on lähes 700 kilometriä.
voi vaan kuvitella millainen rähinä tosta lähtee.
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
Lopetat sen jahkuroinnin ja käyt hakeen pyörän kotiin jos se on sellanen mitä haluat. Itse hain omani reilun 400km päästä ku sopiva löyty.Tai sit pyyät et myyjä tuo / ajaa puoliväliin vastaan, yleensä ovat halukkaampia moiseen kun myyntiaika alkaa olla finito.. Talvi tulee.
Ps. Itse pyysin lähetteleen kuvia paljon lisää mistä halusinkin ja kun ne tuli ja oli siisti kaikin puolin niin löimme kaupat lukkoon puhelimessa, pyörän nähtyäni ei kaduttanut pätkääkään. Ja kyllä sen kuulee puhelimessa jos on asiallinen kaveri myymässä eikä mikää seli seli satusetä joka puhuu ympäri pyöreästi kierrellen kysyttyjä asioita niin kyllä sit voi luottaa. Jos sit perillä on sutta ja sekundaa niin voipi haistattaa pitkät sellaselle pellelle.
Pps. Itse katsoin pari kolme vaihtoehtoa joita olin valmis menemään katsoon jos ykkös suosikki olis ollu paska.
Viimeksi muokannut: K-Päkä; 30.09.2013 klo 19:08.
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Rohkeesti vain katsomaan pyörää. Itsekkin hain viime kesänä pyöräni etelästä (n.700km). Junalla sinne ja pyörällä ratsastaen takaisin. Sai vähän alkutuntumaa lisäksi. Mä rohkenin jopa maksaa pyörän etukäteen kun vaikutti hyvältä hinnan ja kunnon perusteella. Vähän jännitti oliko pyörä vielä viikonloppuna siellä missä pitikin mutta olihan se. Puhelimessa pystyy kutakuinkin kuulostelemaan millainen kaveri sitä on myymässä. Tossa yammussa kyllä juutuupivideoiden perusteella on tosiaan sitä ääntä. Ehkä omaan makuun liikaakin, mutta makuasioistahan ei voi kiistellä. Tuli tämän ketjun kymppi sit samaan kaupunkiin, kasawiat sen kuin lisääntyy![]()
ex. Kawasaki ZX10R 2005
Aprilia RSV4 RF 2017
Hyvä että sulla tuli hyvät kaupatMutta itse en kyllä missään nimessä luottaisi käytetyn ajoneuvon myyjään tai itse tuotteeseen siten, että maksaisin etukäteen. On tullut vastaa niin monenlaista kokemuksia varsinkin autokauppoja tehdessä. Perus jobbari kuulostaa puhelimessakin ihan luotettavalta kaverilta, mutta kyllähän se osaa kertoa ajoneuvosta juuri ne tarpeelliset vahvuudet ja muusta ei puhutakkaa. Sama myynti-ilmoituksen kuvien kanssa, ei niistä naarmuista ole kuvia ym.ym..
Nykyään maksaminenkin on niin helppoa, kun tilisiirrolla ei tarvitse edes käteisiä kantaa mukana. Ei saa antaa tunteille valtaa kauppoja tehdessä!Ostajana voit toki sitoutua maksamaan mynnti-ilmoituksen summan jos tuote vastaa myynti-ilmoitusta ja vahvistaa kaupat paikan päällä kun olet nähnyt ja koeajanut tuotteen. Vähän rönsyilee nyt, mutta sivuaa aihetta
![]()
Kawasaki ZX-10R 2011
Hienoa että tällaista kaupankäyntiä vielä löytyy
Itse myyjänä en kyllä edes ottaisi etukäteismaksua vastaan ennen kuin tavara on näyteytetty
Viimeksi kun myin auton ostaja maksoi minun älypuhelimella rahat tilille ja kun myin mp:n sain puolet hinnasta käteen ja loput maksuautomaatilla ja siitä heti kuitin käteen..
![]()
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Itse voisin japsipyörien sekaan puskista yhdeksi pyörä ehdokkakksi heittää Triumph Sprin 1050 ST:n..
Itse olen kyseisestä pyörästä positiivisesti yllättynyt, kahden Gen2 Hayabusan ja XX Hondan jälkeen ei Sprint tunnu ollenkaan hullummalta..![]()
Ny Suzuki DL1000 Vstorm -07Vm
Ex Honda 1100 xx -99Vm
Ex Triumph Sprint ST 1050 -05
Ex Honda 1100 XX -96Vm
Ex Suzuki Hayabusa K8 Or/Mu
Ex Honda 1100 XX -07vm
Ex Suzuki Hayabusa K8 valakoone
Ex Suzuki Sv 650N -99Vm
Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
Entäs Italiaano? On mahtava pyörä silloin kun toimii:
http://www.nettimoto.com/aprilia/rsv?yfrom=2006
Ei yhtä paljon löylyä kuin Kasawiassa, mutta menee pirun ketterästi mutkatietä ja ratastusta muuttamalla keuliikin helposti. Soundeja ei voi verrata rivinelkkuun samana päivänä ja vääntöä on tarjolla heti alakierroksilta. Lisäksi on paremman näköinen kuin Kawat :-P
Riku #666
www.trackpunkracing.com