Morjens!
Tuossa olen nyt juhannuksesta ajellut omalla Fireblade 2005 vuosimalli. Ja olen vähän harmissani siitä, että mielestäni se ei kyllä ollenkaan vastaa kaasuun yhtä roimasti, kuin esim. edellinen pyöräni 2001 vm. R1. Tuntuu että Honda herää vasta 8000rpm.n kohdilla ja silti se tuntuu vähän kuussatkumaiselle..
Koneessa on avarrettu oma äänenvaimennin, ja pakoputken säädin auki kokoajan. Powercommanderia ei ole. Lisäksi kone ei meinaa millään lähteä lämpimänä käyntiin. Onko ideoita mikä palauttaisi Bladen taas arvokkaaseen 1000cc tehomaineeseen. Harmittaa ku veljillä nokat rykkösillä sen verran keveinä verrattuna tähän et pitää saada joku roti aikaan!![]()
Se on rikki. Penkitä jos et usko.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Rikki täytyy olla ;) mut eikai sun rykkönenkään kovin paljoa aiemmin herännyt ?
2015 bike - ??
2005 firebladessa pitäisi vissiinki olla 169hv ja n. 150hv takaselta
<p>Suzuki GSX-R1000 K7</p>
126kw = 172hv
04-05 blade tosiaan tuntuu (munkin mielestä) tuhnulta.
Muistan kun kävin sitä muinoin testailemassa, niin veljellä oli silloin -03 kilogixeri (pelkkällä sliparilla) joka jätti sen 100-0. Kuin myös kaverin -04 R1 jätti selvästi ton bladen. 06 eteenpäin pitäis bladekin olla terhakkaampi..
Jos sun mielestä -01 R1 on terhakkaampi kuin toi blade, niin testaappa vaikka muita jaappanilaisia -04/uudempia kilokyykkyjä, mun kokemuksen perusteella ne on heittämällä terhakkaampia kuin -98-03 R1set ja 04-5 blade.
Ja jollei teho riitä nykyisillään, niin palikkaa pukin konttiin vaan. Tai kyykyn vaihtoa.
Viimeksi muokannut: Juhis; 24.09.2013 klo 00:27.
Oma '08 blade vastaa kaasuun huomattavasti herkemmin PC:n asennuksen ja säädön jälkeen, mutta vaatii sekin niitä kierroksia kunnolla herätäkseen. Tämä on helppo todeta myös tehokäyrää vilkaisemalla. Melkein kävisin penkittämässä niin näet mitä se todellisuudessa antaa, ettei jää täysin mutun varaan. Jos budjetti antaa periksi eikä pyörässä muuten ole mitään vikaa, niin PC voi säädettynä parantaa ajo-ominaisuuksia aika reilustikin.
Honda CBR1000RR '08
ex. Yamaha FZ6-S '06
Jos tarkoitus vaan keulia niin väärä pyörähän se on. - 04 ZX10 ois pitäny hommata.
KTM 690SM
Penkkiin ja säätöön..
<p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
Ja sen jälkeen sutikeupäks...![]()
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Samaa näyttää mm. tämä site (ok, joissain pyörissä ollut pikkuvirheitä, mutta pääasiassa täällä on tiedot oikeat). Samat tehot (172hv) oli jo 2004 mallissa:
http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...000rr%2005.htm
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Juu, kyllähän tuo esim. veljen -06 R1 ilmeisen samoilla ilmotetuilla tehoilla jotain yli 170hp on semmonen epeli menemään et joku vois sitä jo luokitella levottomaksi tuohon bladeen verrattuna.
Olen ajatellut kyllä, että varmaan voisi olla Powercommanderi ihan poikaa jos sillä saisi säädettyä konetta vähän enemmän keskikierroksilla vääntäväksi. Kyllä musta tuntuu että huippukierroksilla tossakin tehot on aikalähellä sitä autuutta mitä pitääkin.
Pöntöstä tosiaan on raivattu väliseinät pois, ja täytteenä reikäputki jonka ympärillä on villat. Tuleeko kellään mitään mieleen tuosta takkuisesta lämpökäynnistymisestä? Itse ajattelin että voiko siinä olla virransäädin tms. sökönä?
Tollasessa uudessa ruiskupelissä jne… Olisin slightly sitä mieltä, että laite ei ole ihan terve. Syystä tulee usein seuraus, eli se röörimodaus? Ei kai se voi olla kuin seokset sekaisin tai venttiileissä välystä liikaa tai liian vähän. Tai jos siinä on joku lämpötila-anturi paskana mikä kertoo tietokoneelle millaista seosta tarttis antaa, tulee koko ajan kylmän koneen seokset vaikka kone olis lämmin?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
No tuota olen itse myöskin pitänyt yhtenä vaihtoehtona, että seokset ei sattuisi kohilleen. Olisikohan tosiaan mahdollista, että joko imuilman lämpötila-anturi tai koneen lämpötila-anturi näyttäisi tietokoneelle puutaheinää ja sotkisi arvoja?
Kaasuläpät synkronoin, niissä oli hienoista heittoa, mutta ei vaikuttanut ratkaisevasti lopputulokseen. Ei oikeastaan mitenkään.
Jos be paineen säädin on rikki niin joissain malleissa (en nyt muista onko tässä mallissa niin) vuotava kalvo päästää bensaa läpi johonkin kurkkuun, siis siihen josta ottaa alipaineen ja aiheuttaa ko sylinterin tulvimista.
Testata tuon voi siten että ottaa irti säätimen alipaineletkun ja tsekkaa tuleeko sieltä bensaa, se on se ohuempi letku, ei siis se joka syöttää ohimenevän bensan takas tankkiin.
Vaimentimen suolistus aiheuttaa korkeintaan jonkin asteisen laihalle menon, ihan kuin slipari.
Anturiviat yleensä näkyvät vikadiagnostiikassa, koneen lämpöanturin vika lämpömittarin sekoiluna.
Älä korjaa ehjää....
Juuri näin, ei noissa ole teho eroa 04-07 vakiona ollenkaan... Sama huipputeho, mutta 06-07 mallissa vaan korkeammilla kierroksilla... Omassa -05 perusvirit eli putkisto+KN&modattu airbox+Rapidbike 2 takarenkaalla 159,4hv mittauspaikkana jpp-motors kotka. Samassa penkissä kaverin -07 lähes vastaavilla vireillä (eri putkisto +commander) 158,6hv... Joten eipä noissa perusvireillä mainittavaa eroa ole.
Mulla on piikkiä pienempi eturatas ja toi nousee kyllä vielä kolmosella pystyyn, jos vaan haluaa.
Vie vaan suosiolla penkkiin se laite, niin tiedät mitä siellä on...
On toki, en sillä. Onhan noilla vähemmillä hepoilla kuitenkin monessakin testissä ajettu nopeampia kierrosaikoja kuin tehokkaammilla ja kisoissakin pärjätty vaikka lähtökohtaisesti on tasoitusta annettu tehoissa. Nopeus syntyy kokonaisuudesta.
Tai sitten kuskista. Vaihdoin kusiaisesta tonniseen viime syksynä ja nyt loppukaudesta ehkä jo pääsen samoja vauhteja kuin kusiaisella. Eli vähän vähemmän hitaasti.
Ja siitäkin suurin ansio menee luistokytkimelle.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Parhaiten myy se huipputeholukema juuri ennen kierrosrajoitinta.. dynolapun maxteholukemalla voi myös leijua esson baarissa. Tonnisissa kun on vielä niin pitkät ykkösvaihteet niin onko sillä niin väliä onko 150+km/h vauhdissa 160 vai 165 heppaa takarenkaalla.
Ja aloituspoistaajalle, tonniset hondathan on ollut aina vähän rauhallisempia käytökseltään mutta ei nyt niin merkittävästi hitaampia (jos ollenkaan). Keulintavehkeeksi olet tehnyt väärän valinnan =P Vaikka saahan senkin keulimaan. Lyhennä vaikka takahaarukkaa. Hitaammaksihan se menee kiihdytyydeltään mutta voi tuntua äkäisemmälle
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Tuo bensapaineen säädin kyllä kiinnostaisi oikeastaan tsekata myöskin. Osaako Maintenanceman selventää vielä tarkemmin, että minkävälin letku oli kyseessä?
Ja kyllähän tuolla tosiaan kerkeää ja muuten rungon ajettavuuteen olen kyllä tyytyväinen. Tällä hetkellä tuo keskialueen vääntö ainoastaan vähän kismittää.
R1 2000
Fireblade 2005
Semmoset käyrät suunnilleen pitäs olla noissa pyörissä. Että onhan niissä eroa. CBR:n pidempi välitys ja korkeampi vetoalue voi persdynolla sanoa toista.
179hp on kyllä liioiteltu lukema, kun todellisuudessa neutraaleissa penkeissä 04-05 bladet vakiona 150hp:n kahta puolta ovat. Moottoriteho ei kuitenkaan ole ~ 30hp suurempi kuin rengasteho.
Viimeksi muokannut: SMRacing; 27.09.2013 klo 01:51.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Ei kai siitä koskaan ole 179hp luvattukaan. Jotain 170-172hp. Tuon ikäisistä R1 luvattiin muistaakseni 175hp.
R1:llä ajelusta on kohta 10v aikaa nii paha verrata, mutta muistaakseni se kyllä keuli hullusti vrt blade. Nyt koeajoin 05 ja 06 bladet enkä äkkiseltään huomannut kyllä juuri eroa niiden välillä, -06 on myös hiukan lyhyempi välitys. Joko tapauksessa, ihan kilttejä pelejä ovat.
Viimeksi muokannut: Calypso; 27.09.2013 klo 02:20.
KTM 690SM
Yritetään
Paineensäädin on ruiskusuutintukin päässä, sellainen alipainekellon oloinen mutikka, siihen tulee/lähtee kaksi letkua, (yleensä) toinen ohuempi, joka ohjaa alipaineella säätimen toimintaa, tulee joltakin imukaulalta. Toinen vahvempi, menee takaisin tankkiin, tämä on siis bensan paluuletku.
Säätimessä on sisällä kalvo johon alipaine vaikuttaa, matalilla kierroksilla on kovempi alipaine jolloin säädin päästää painetta "ohi", alipaineen vähentyessä isommilla kierroksilla "ohi" päästöä ei enään tapahdu/paine tukissa nousee.
Jos tuo kalvo rikkoutuu niin alipaineletku (se ohuempi) vetää säätimestä bensaa ko imukurkkuun ja tällöin tapahtuu kaksi asiaa 1. paine ei säädy niinuin kuuluisi 2. ko sylinteri saa todella paljon liikaa bensaa/tulvii.
Helppo ja nopea testaus (rikkinäiselle kalvolle) on se että ottaa säätimestä sen ohuen alipaineletkun irti, tukkii letkun ja starttaa pyörää, jos alipaine liitännästä tulee bensaa on kalvo rikki (siitä isommasta paluuletkusta kuuluu bensan kulkea)
Jos bensaa ei tule, niin säädin saattaa olla silti vialinen (venynyt kalvo) tämä selviää be paineen mittauksella.
Älä korjaa ehjää....
Joo, mutta Yoshin putkella homma muuttuu aivan eriksi: http://www.nettimoto.com/honda/cbr/1579682
Tuo hihnavetokin varmaan vähentää tehohävikkiä?
KTM 690SM