Renkaat pitäisi jälleen vaihdella. Onko kokemuksia Pirelli Angel GT renkaista FJR:n alla? Hyvin on testeissä rengas pärjännyt.
Norden 901
Enkelit pitivät hyvin, mutta kuluivat melko nopeasti.
"Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
Oliko varmasti Angel GT?? ST:t kuluu kyllä alle 10tkm:ssä, mutta että GT....
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Ei FJR:n alla vaan FZ1-S:n alle vaihdatin tämän vuoden kesäkuussa Angel Gt:t.
Ajettu 6000 km Euroopassa Alpit reissu kaks'päällä + 3 laukkua eli raskaalla kuormallakin. Joten voisi verrata FJR touring käyttöön.
Hyvin toimii, eikä ole silmämääräisesti kulunut juurikaan, 8000 km ajettu renkailla kaikkiaan. Voin mitata vielä illalla renkaiden kulutuspinnan, niin on tarkkaa dataa. (Uuden renkaan kulutuspinnan paksuus ei tosin tiedossa.)
Pito on paras noista renkaista, mitä minulla tuossa pyörässä ollut. Edelliset olleet Pilot Road 2 ja ensiasennusrenkaat Dunlop D221 (? mallimerkintä muistaakseni). Pilot Road 2 kesti tasan 14 000 km omassa käytössä, sen jälkeen takarengas oli aivan loppu.
Ennustaisin hieman pidemmän käyttöiän Angel Gt:lle ensimmäisen kauden perusteella.
Tulikallio.
Yamaha FZ1-S ABS, DNMG.
Ei FJRää vaan ZZR1400ssa on nyt Angel GTt alla. Ajettu Alppeja/autobaanaa/mutkatietä ja yleistä tourinkia nelisen tuhatta,ostin ne Sloveniasta, ei isompaa kulumaa vielä havaittavissa. Rengas on yllättänyt erittäin positiivisesti ominaisuuksillaan: todella hyvä pito kuivalla ja sateella kovemmassakin ajossa, hyvä jarrutuspito, erittäin suuntavakaa kovassa nopeudessa, näyttäisi kestävän ihan perkeleesti kilsoja. Mun vertailukohdat on ns. hypersport-kumeissa koska aiemmin niitä käyttänyt kuten S20, M5, Rosso II, etc.
Tärkeintä että on aina hyvä pito renkaassa ja ajettavuus, kilsojen kesto toisarvoista, joten Angel GTn kestävyys kilometreissä jos se menee lähelle 10 tkm on mulle erityistä plussaa vaikka joku ajaakin jollain renkaalla liki 20000 km....
PIRELLI Angel GT on kenties paras kompromissi ainakin mun ajoon mitä tähän asti olen monenmoisia renkaita ajanut..![]()
Kiitokset kommenteista. Täytyy Pirellit touhuta.
Nyt on alla Pilot Road 2 vahvistettuna. Kestänyt on kyllä hyvin jo 14tkm mutta etusen pito ei vakuuta...Sateen jälkeen passoilla tänä kesänä muutaman kerran lähti etunen luistamaan...Ei aikaisempi Dunlop noin liukas ollut.
Norden 901
8 tkm. ajettu ja n. 1mm. pintaa jäljellä. Pyörä ei tosin ollut fjr vaan gsx. Enimmäkseen ollut matka-ajoa.
Eipä tosin muunkaan merkkiset ja mallit ole oikeastaan tuon pidempään kestäneet.
Ei huonoa sanottavaa muuten ko. renkaasta.
Murjaanien kuningas!
Vähän aikaa venähti kyselyistä mutta tänään sain viimein laitatettua Angel GT:t alle. Aika hyvin kesti Michelin PR2:set. 15tkm ajoin ja vielä olis jonkin matkaa päässyt.
Norden 901
Nyt on tullut kilometrejä uusilla renkailla ja hyvältä tuntuu kyllä Angelit! Ohjaustuntuma kevyempi ja pitoa tuntuu olevan niin että mutkat menevät kyllä kovempaaSuosittelen kyllä.
Norden 901