Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Kesälomareissulla Lotjan takakumiin tuli vuoto, jonka huomasin täysin sattumalta. Päivän päätteeksi silmäilin pyörää ja huomasin takarenkaassa metallisesineen. Nappasin sen pois ja ilmaahan siitä reijästä tuli. Paikallisella huoltoasemalla renkaaseen laitettiin tubeless-paikka ja matka jatkui.

    Kävi mielessä, että hankkisin tälläisen tai vastaavan systeemin:
    http://www.ridermagazine.com/gear/ti...ng-system.htm/

    Onko täällä kellään kokemusta tai suositusta näistä langattomista rengaspaineen valvontajärjestelmistä?
    Honda CB 350F, Suzuki GS 500 E, BMW K100RS, Suzuki DR 800S, BMW R1100RT, BMW K1200LT, BMW R1200GS, BMW R1200RT
  2. #2
    Garmin tässä juuri julkisti uuden navigaattorimallin, jossa mukana rengaspainevalvonta. On varmaan vähän hintavampi kuin tuo linkittämäsi malli. Toisaalta jos navigaattoria on muutenkin vailla...
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  3. #3
    Tuolla http://www.ironbutt.com/ibmagazine/IBMag4-p76-83.pdf jotain juttua näistä.

    Tuo Garminin idea on kyllä ihan hyvä, mutta laitteen muut ominaisuudet vielä puutteelliset. Ehkä pari mallia vielä tuosta niin tajuavat jo saada mukaan nuo mitä 660:ssä on.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  4. #4
    Joo, on kokemusta, mutta ei juuri tuosta mallista.
    Omassa LoTjassa ollut jo mitälie 6-7 vuotta SmartTiren systeemi, jossa sensori asennettiin vanteen sisään reangasvaihdon yhteydessä. Toimii yhä, vaikka anturit on jo pyörineet renkaissa pitkälti yli 100 tkm. Kai ne patteritkin jossain vaiheessa luovuttaa eikä uusia sensoreita enää saa, koska lopettivat tuon MP-mallin tekemisen.

    Hyötyä oli myös uuden GTL:n paineilmoituksesta, kun loppukesän jenkkireissulla matkatoveri löysi Arizonan väyliltä kahden tuuman puuruuvin suoraan takarenkaan läpi. Aluksi ei meinattu uskoa hälytystä, mutta pakkohan se lopulta oli kun rengas alkoi silmissä näyttää vajaalta.

    Nuo ventiilinhattuun asentuvat anturit vaikuttaa aika naurettavilta, mutta niinpähän tuo tekniikka nykyään puristetaan aika pieneen, eivätkähän nuo ole pahat vaihtaa.
    Painevahtijärjestelmistä on myös malleja, joissa vastaanotin on sentään myös vesitiivis ja sen saa vaikka kiinni jonnekin mittariston syrjään tms.

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  5. #5
    Garminin taidan jättää sikseen. Pienellä googlettamisella noita laitteita löytyy melkoinen liuta. Tuo avaimenperämalli ei sinänsä viehätä ja näyttö pitäisi tosiaankin saada asennettua kiinteästi kojetauluun tms.
    Honda CB 350F, Suzuki GS 500 E, BMW K100RS, Suzuki DR 800S, BMW R1100RT, BMW K1200LT, BMW R1200GS, BMW R1200RT
  6. #6
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mulla oli ennen tommonen tiregard, kesti pari kesää ja nupit ruves vuotamaan niin laitoin sitten tommosen, löytyy mm. MyNetMoton kautta. Tuo on ollu nyt 2 kesää eikä ole valittamista.
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  7. #7
    Lainaa suopo kirjoitti Katso viesti
    Mulla oli ennen tommonen tiregard, kesti pari kesää ja nupit ruves vuotamaan niin laitoin sitten tommosen, löytyy mm. MyNetMoton kautta. Tuo on ollu nyt 2 kesää eikä ole valittamista.
    Tuohan näyttää jo fiksummalta vekottimelta. Onko noissa lähettimissä ollut koko ajan samat paristot?
    Honda CB 350F, Suzuki GS 500 E, BMW K100RS, Suzuki DR 800S, BMW R1100RT, BMW K1200LT, BMW R1200GS, BMW R1200RT
  8. #8
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Lemmy kirjoitti Katso viesti
    Tuohan näyttää jo fiksummalta vekottimelta. Onko noissa lähettimissä ollut koko ajan samat paristot?
    Kyllä on.
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  9. #9
    Lainaa suopo kirjoitti Katso viesti
    Kyllä on.
    OK. Kysyin, koska valmistajan ilmoittama 5-7 vuotta vaikutti aika kovalta
    Honda CB 350F, Suzuki GS 500 E, BMW K100RS, Suzuki DR 800S, BMW R1100RT, BMW K1200LT, BMW R1200GS, BMW R1200RT
  10.  
  11. #10
    Kouluttaja, emeritusylläpitäjä massajaska:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2013
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Ei ole kokemusta eikä suositusta, mutta autopuolelle aikoinaan meinasin tällaisen (TyreSure tpms) hommata. Ratailussa olisi lämpötilastakin varmaan jotain iloa. Onkohan jotain vastaavaa (järkihintaista) ratkaisua moottoripyöräpuolelle tiedossa?

    edit: No olihan tuohon näköjään ilmestynyt yläpuolelle keskustelua. Pitääpä vilkaista linkit.
    Näköjään aina nenällään...
    KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> )
    ex. Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 - 2024)
    ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
    ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)