Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 105:een 105:sta
  1. #91
    Lainaa suopo kirjoitti Katso viesti
    Onhan ne mukavia kun kaikki menee hyvin.

    Perämiehenä toimintaa auttaa suuresti jos on välineet kunnossa.
    Itse olen rakennellut systeemit joita käyttämällä on yhteys veturiin radiolla ja mahdollisuus soittaa puhelimella myös vauhdissa. Lisäksi GPS josta löytyy nykyisen sijainnin osoite yhdellä napin painalluksella ja useimmiten mukana myös ensiapulaukku, jesaria, nippusiteitä, lettermani etc. pikku korjauksiin.
    Nojoo, ainoa mikä itseltä uupuu on toi mahdollisuus soittaa liikkeestä.

    Ideana pieni ns tietopaketti mitä kannattaisi tietää veturina/pukamana olisi hyvä. Sillä voisi saada helpommin uusia naamoja kokeilemaan sitäkin hommaa.


    Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.

    Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
  2. #92
    Lainaa Weeble kirjoitti Katso viesti
    Nojoo, ainoa mikä itseltä uupuu on toi mahdollisuus soittaa liikkeestä.

    Ideana pieni ns tietopaketti mitä kannattaisi tietää veturina/pukamana olisi hyvä. Sillä voisi saada helpommin uusia naamoja kokeilemaan sitäkin hommaa.
    Taidan tästä lähin vain ilmotella jos olen lähdössä ajelulle. Silloin ei pukamaa tarvita ja jos joku eksyy beesiin niin eksyköön tai löytäköön perille jos ei eksy. Tietotaito ja tilipussi ei riitä pyörän joulukuuseksi koristelemiseen hyvä kun saa pidettyä sen tieliikennekäyttöön soveltuvassa kunnossa. Ja muiltahan en apua pyydä. Onhan sitä pärjätty ennen tänne saakka ulottuvaa kilpavarusteluakin. Tosin kännykkä on hieman helpompi nykyään kun noita puhelinkoppeja ei enää kovin taajaan ole.
    Kaikki siis käy. Otetaan talvi rennosti ja kattellaan morjenttes
  3. #93
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti

    ps. Bone, tyrmään ajatuksesi potaskaksi niin kauan kunnes esim. osallistut veturin kustannuksiin ja voit odottaa saavasi sijoituksellesi katetta. Jos kutsussa sanotaan että "lähden ajelemaan ja perään saa tulla" on se aika selvä indikaatio sille että ukko/akka ajaa omaa ajoaan, omalla mukavuusalueellaan ja saa yrittää roikkua perässä jos haluaa. Olen vetänyt pyynnöstä myös pieniä privaletkoja joiden vetäminen on minulle korvattu vaikkapa bensakulujen muodossa, ja silloin taas on kyseessä aivan eri tilanne. Silloin mennään juuri niinkuin pyytäjä toivoo. Letka-ajoja ei järjestä mikään yhdistys, saati kaupallinen taho, vaikka niistä tällä loistavalla foorumilla tiedotettaisiinkin. Ne operoidaan ihan puhtaasti vapaaehtoistoimin. Ihan veturin omasta tahdosta järkätä omalla kustannuksellaan ja omalla vapaa-ajallaan samanhenkisille kavereille hauskaa puuhasteltavaa.

    (korostan tässä vaiheessa että kyseessä on vain ja ainoastaan minun mielipiteeni eivätkä ne edusta välttämättä muiden vetureiden mielipiteitä)
    Kuten molemmat todettiin.... kaveriporukka-ajelut, tavalla tai toisella tarjotut/tilatut- maksetut/ostetut
    keikat ja "perässä saa ajella hommat on oma lukunsa.

    Olipa laji mikä tahansa.... puhutaan harrastamisesta ja siihen liittyen vapaaehtoistoiminnasta.....
    niin "palvelutehtävissä" ollaan sen asenteen pohjalta että esim. valmentajakin on ihan tasan taatusti
    kilpailijaa/harrastajaa varten siinä hommassa.... Eikä missään kohtaa, millään tavalla toisinpäin.


    Sekään ei muuta tuota lähtökohtaa, että touhussa on sääntöjä/tavoitteita.
    Ei se liioin poista sitä, että ihan vaan "antamalla ja hoitamalla hommat" voisi siinä samalla hieman "saadakin"....
    siis vapaaehtoisessa harrastustoiminnassa .

    Jos asenne: Esim. vetäjä, kuten perämieskin....
    olemassa letkaa varten..... on potaskaa, olkoon sitten niin.

    Saattaa näkemykset tuossa asiassa vaihdella aika lailla.... eikä niihin vaikuta kenenkään "satsaukset,
    saamiset tai saamatta jäämiset".
    Ansiot ja kiitokset toki aina kuuluu sinne ja niille joille ne kuuluu, se on selvä.... mutta eri asia.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  4. #94
    Lainaa SAM66 kirjoitti Katso viesti
    Taidan tästä lähin vain ilmotella jos olen lähdössä ajelulle. Silloin ei pukamaa tarvita ja jos joku eksyy beesiin niin eksyköön tai löytäköön perille jos ei eksy. Tietotaito ja tilipussi ei riitä pyörän joulukuuseksi koristelemiseen hyvä kun saa pidettyä sen tieliikennekäyttöön soveltuvassa kunnossa. Ja muiltahan en apua pyydä. Onhan sitä pärjätty ennen tänne saakka ulottuvaa kilpavarusteluakin. Tosin kännykkä on hieman helpompi nykyään kun noita puhelinkoppeja ei enää kovin taajaan ole.
    Kaikki siis käy. Otetaan talvi rennosti ja kattellaan morjenttes
    En siis tästä mitään kilpavarustelua meinannutkaan. Kamat mitä multa löytyy on hankittu/saatu muuta tarkoitusta varten. Sattuvat vaan sopimaan tähän harrastukseenkin. Tai no ea-laukun ostin varuiksi ja kun oli tarjouksessa kympin luokkaa ja hyvän pieni niin eihän siitä haittaa ole. Nykypäivän puhelimethan hoitaa jo kaikki noi muut hommat paitsi radioyhteyden.


    Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.

    Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
  5. #95
    Lainaa Reiska_SB kirjoitti Katso viesti
    Bolt kyllä veditkin pilkulleen juuri niin kuin kutsussa oli luvattu. En olisi uskonut.
    Meinasin kaatua monta kertaa sisäkurvaan.
    Made anteeksi jos meinasin kurveissa vähän työntää.
    Ymmärsin sentään poistua häiritsemästä.
    Joo,ei se mitään...
    Ihmettelinkin aluksi,kun aika perässä kiinni ajoit

    Niin ja Mototar anteeksi,että unohdin sinut laskuista
    Ei ollut tarkoitus!
    Olihan meitä siis kolme mammaa letkassa AJAMASSA
    Live for today and don`t regret the past!


    Kawasaki '94 ER-6f
    Suzuki GSX 650f
  6. #96
    Lainaa Made kirjoitti Katso viesti
    Olihan meitä siis kolme mammaa letkassa AJAMASSA
    Tais teitä neljä olla
    Tuono V4 factory
    ex Street Triple R
    ex 10R
  7. #97
    Lainaa raich kirjoitti Katso viesti
    Tais teitä neljä olla
    Jep, laskit oikein. Mimmiksi mut ainakin tähän asti on luokiteltu
  8. #98
    Okei nyt mä tiedän teistä jo pari. Muutkin tunnistautukaa! [/QUOTE]

    Siellä perällä tulin punasella Victoryllä.
    Lystiä puuhaa, täytyy ottaa uusiks
  9. #99
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Tästä sitten aihe seuraavaan paasaukseen:
    Olen usein ihmetellyt sitä, mikä ajaa osallistumaan letkaan jonka rytmin tietää jo etukäteen itselleen epämielyttäväksi ?

    On muutama isosti järjestävää tahoa ärsyttävä asia letkalle lähdettäessä. Yksi niistä on juurikin tuo edellämainittu. Jos letka järjestetään ensikertalaisille, tai tikkarin nuolijoille, niin älkää hemmetissä menkö sinne sadan letkan kokemuksella mukaan murjottamaan ja singahtelemaan 10 kilsan päästä näytöstyyliin omille teille.

    Jos kerta veturikin ajelee omaksi ilokseen (selvä juttu) niin eikös ne osallistujatki tee juuri niin, eli jos tekee mieli lähteä letkasta niin se on ihan jokaisen oma valinta?

    Jos meinaat, että letkalle osallistujat ovat jotenkin tilivelvollisia veturia kohtaan niin eikö olisi silloin myös luonnollista, että veturi noudattaisi luvattua kaavaa tjsp mistä te ikinä nyt täällä kiistelettekään..
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  10. #100
    ^ Luulempa, että GW:n postauksessa oli nyt kyse siitä, että on veturia kohtaan hieman epäkohteliasta tulla mukaan ja lähteä hetken päästä pois ns. "nokka pystyssä" kun olikin liian hidasta köröttelyä, vaikka henkilö sen jo olisi tiennyt ennen tuloa, millaisesta ajosta on kyse.

    Huono vertauskuva, mutta vähän sama kuin joku tekisi ruokaa, mistä et tykkää. Otat sitä lautaselle, jätät syömättä (koska et pidä) ja heität sitä ruokaa roskiin. Sensijaan, että olisit suoraan jättänyt ottamatta.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  11. #101
    Lainaa Karkov kirjoitti Katso viesti
    ^ Luulempa, että GW:n postauksessa oli nyt kyse siitä, että on veturia kohtaan hieman epäkohteliasta tulla mukaan ja lähteä hetken päästä pois ns. "nokka pystyssä" kun olikin liian hidasta köröttelyä, vaikka henkilö sen jo olisi tiennyt ennen tuloa, millaisesta ajosta on kyse.

    Huono vertauskuva, mutta vähän sama kuin joku tekisi ruokaa, mistä et tykkää. Otat sitä lautaselle, jätät syömättä (koska et pidä) ja heität sitä ruokaa roskiin. Sensijaan, että olisit suoraan jättänyt ottamatta.
    Jospa puhutaan asioista ennemmin kuin henkilöistä.

    "Mielensä pahoittajat" on oma rotunsa, eikä rotuominaisuuksia ole kovin helppo muuttaa .

    Ehkä kaikilla muilla onkin ihan mukavaa.....

    Joku ilmoittaa jo alkuunsa, että ajelee esim. "toiseen suuntaan" mukana ja jatkaa sitten
    omille teille. Hmm.... pysyköön poissa.

    Sitten keksitään vielä sellainen kauhistus kuin "tarkkis", joka temmeltää osan reitistä hieman
    eri tahtiin jollekin yhteiselle pisteelle. Hmm..... älkööt tulko sotkemaan.

    Joku muistaa mainita hymyssä suin, että kyettiin olemaan kaatumatta sisämutkaan. Hmm... Törkeetä.

    Osa porukasta surraa koko setin läpi omalle kondikselleen sopivalla tempolla ilman paineita. Hmm... Sivuseikka

    Veturikin peräsmiehineen hoitelee hommat vapaaehtoisesti ja hienosti..... WTF?

    Jospa onkin niin, että kaikilla on ollut ihan mukavaa yhdessä pienen vapaamuotoisen
    improvisoinnin myötävaikutuksella.... kaikki on sujunut ihan "hallitusti".... ja kaikki palaa
    kotiin mukavan illan lopuksi...... Hmm... Ei saatana

    ..........Paitsi se joku mielensäpahoittaja, mutta mistä hänet löytää....mistä hän sitten mielensä pahoitti.....
    ja missä oikeen se "nokka onkaan pystyssä ja kenellä"

    Sitä sietää miettiä .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  12. #102
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Jospa onkin niin, että kaikilla on ollut ihan mukavaa yhdessä pienen vapaamuotoisen
    improvisoinnin myötävaikutuksella.... kaikki on sujunut ihan "hallitusti".... ja kaikki palaa
    kotiin mukavan illan lopuksi......
    Näin minä sen koin.

    Oma kalusto ja taidot sopivat leppoisaan köröttelyyn ja kivasti mentiin. Mutta puolen välin jälkeen tarjottiin tilaisuus ajaa pätkä toisellakin tavalla, jos huvitti. Positiivinen yllärihän tuo vaihteleva letka taisi toisille olla.

    En tietenkään voi tietää, miten veturi asian otti, mutta siinä tilanteessa käsitin, että täydessä yhteisymmärryksessä ja hyvässä hengessä tämäkin luova ratkaisu tehtiin.

    Vastaava oli heinäkuussa "todella hidas+nopea letka" Suvirantaan. Hyvä meininki!
    Honda NC700S
  13. #103
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Veturille se oli ihan ok. olinhan mä mukana huutelemassa, että hitaat jatkaa nyt ja tarkkis porukka myöhemmin.
    Kyselin jo ennen letkaa yhtä orgista tuttua kaveria vetämään tarkkis porukkaa. Mutta hän sattui olemaan estynyt.
    Todella hitaissa mennään hitaimpien ehdoilla ja se on niin rauhallista, että letkasta poistumisista minä en loukkaannu. Jos ihan rehellisiä ollaan, niin välillä karkaaminen on käynyt itselläkin mielessä
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  14. #104
    Ite menin mielenkiinnosta tarkkisporukan letkaan, vaikka en tuntenut minkäänlaista ahdistusta Boltin letkassakaan. Tarkoitus oli tulla sitten paluumatka hitaiden mukana, mutta tuli suunnitelmaan muutos ja pitikin lähteä nopeiden perässä kotio, että ehtii hoitamaan asiat ajoissa. Vieläkin on sellanen tunne tuosta ajosta, että kivaa oli.
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  15.  
  16. #105
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Jospa onkin niin, että kaikilla on ollut ihan mukavaa yhdessä pienen vapaamuotoisen
    improvisoinnin myötävaikutuksella.... kaikki on sujunut ihan "hallitusti".... ja kaikki palaa
    kotiin mukavan illan lopuksi...... Hmm... Ei saatana
    Lainaa Setämies kirjoitti Katso viesti
    En tietenkään voi tietää, miten veturi asian otti, mutta siinä tilanteessa käsitin, että täydessä yhteisymmärryksessä ja hyvässä hengessä tämäkin luova ratkaisu tehtiin.
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Veturille se oli ihan ok. olinhan mä mukana huutelemassa, että hitaat jatkaa nyt ja tarkkis porukka myöhemmin.
    Lainaa Pitkiss kirjoitti Katso viesti
    Vieläkin on sellanen tunne tuosta ajosta, että kivaa oli.

    Tällainen käsitys jäi sinne "sikaosastollekin". Ilmeisen onnistunut ajelu kun riittää parranpärinää vielä viikkoja eteenpäin. Keväällä sitten lisää, eiks niin
    Tuono V4 factory
    ex Street Triple R
    ex 10R
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234