Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 66:een 66:sta
  1. #61
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Veikkaisin että huomattavalla enemmistöllä nopeen ryhmän kuskeista, ja "kaikilla" keskiryhmän kuskeilla eturengas jäähtyy setin aikana. Edes hellekelikään/quuma rata ei kaikkia auta.
    En pitäisi sitä kovin vaarallisena ilmiönä. Tai jos olisi, niin veikkaisin että jengiä ois vähintään joka setillä naamallaan.
    Jos jäähtyminen on merkittävää (30-40 astetta) niin lienee jo vaarallista, mutta jos puhutaan 10 asteen muutoksesta niin lienee ihan tontilla vielä. Mulla nous vanhoista lämppäreistä etusen lämpötila +20 asteen kelissä n. 10 astetta setin aikana. Nykysillä lämppäreillä lämmitettynä lämpötila pysyy aika tarkkaan samana.
    Superbike #7
  2. #62
    Lainaa Juutana kirjoitti Katso viesti
    Kuuleman mukaan enemmän tuolla oli ongelmana, ettei eturengas pysynyt lämpimänä nopealla ryhmällä. Mutkat on niin hitaita, eikä kunnon jarrutuksia saa aikaiseksi hitaista vauhdeista tuntemattomalla radalla. Renkaathan on valmiiksi kuumat kun kerran lämppäreistä lähdetään.
    Kyllä tuolla jäähtyi molemmat renkaat riittävästi. Etusen kanssa oli vaan vähän enemmän ongelmaa Saa aika pirun kovaa syöttää, jos aikoo saada pidettyä renkaat lämpiminä. Onnistunee sitten kun rata on kunnolla tuttu ja kierrosaika reippaasti alle minuutin. Rata sais tuolloin olla myös puhtaampi kuin mitä nyt oli.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  3. #63
    Lainaa Vuorela kirjoitti Katso viesti
    Kyllä tuolla jäähtyi molemmat renkaat riittävästi. Etusen kanssa oli vaan vähän enemmän ongelmaa Saa aika pirun kovaa syöttää, jos aikoo saada pidettyä renkaat lämpiminä. Onnistunee sitten kun rata on kunnolla tuttu ja kierrosaika reippaasti alle minuutin. Rata sais tuolloin olla myös puhtaampi kuin mitä nyt oli.

    Voipi olla, että tuohon reilusti alle minuutti kerhoon ei ole hirveästi tunkua.

    Ainakaan niin kauan kun osakin ajoneuvoista tulee paikalle omalla moottorilla.

    Minäkin olisin halunnut huuhtaista pyöräni ennen radalle menoa.

    image.jpg
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  4. #64
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Voipi olla, että tuohon reilusti alle minuutti kerhoon ei ole hirveästi tunkua.

    Ainakaan niin kauan kun osakin ajoneuvoista tulee paikalle omalla moottorilla.
    Ei tuo nyt sen kummempi kerho liene kuin reilusti alle 1:30 Motoparkissa tai joku 1:10 alkuinen Kemoralla.

    Sitä vaikutusta en tähän yhteyteen nää millä mukavuusasteella kukakin paikalle matelee.
    Road racing aiheinen blogi

    Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri

    ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
  5. #65
    Lainaa Vuorela kirjoitti Katso viesti

    Sitä vaikutusta en tähän yhteyteen nää millä mukavuusasteella kukakin paikalle matelee.
    Lähinnä tuo omin avuin paikalle tulo oli viittaus siihen, että pyörien mukana tulee aika paljon skeidaa radalle.

    Ja siitä seurauksena lipsuvaisella radalla reilu ykkösen alitus vaatinee pykälän enemmän kanttia kuljettajalta.

    Seuraavaksi voidaan vaikka vängätä siitä onko reilu ykkösen alitus mitattava sekunneissa vai kymmenysksissä.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  6.  
  7. #66
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123