Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    Huomasin,että hondan nopeusmittari heittää reippaasti. Siis sellainen vanhanaikainen vaijerimittari ja rengaskokokin on oikea. Satanen mittarissa on noin 82 taulu/kännykän gps:n mukaan. Mopoajoista muistan, että näissä oli sellainen ´rannekellon spiraalin mallinen vastajousi´, jolla sai vähän tuunattua heittoa oikeaan suuntaan (tai sitten muistan jotain muuta). Toinen, mikä jäi mietityttämään oli, että käytetäänkö nopeusmittareissa ´damping oil´-tyyppistä vaimennusta mittarineulan vakauttamiseen, eli onnistunko kaatamaan vaimennusöljyä, jos kaadan ylösalaisin korjausta varten.
    Micrassa käänsin viisaria ihan fyysisesti akseliin nähden! Nyt ei ole heittoa yhtään. Eli jos saat pidettyä viisarinakselista kiinni ja käännettyä tai irroita viisari ja paina toisessa asennossa takaisin?
    Ei mulla mihinkään kiire ole, joka kerta on moottoritielle 120 kiihtynyt...

Suzuki GSF1250SA - Kohti harmaampaa arkea

ex. K2 GSX-R750, M1800R, GSX1400, B-King
    Ei ainakaan niissä mittareissa joita olen aukonut ole muuta kuin se jousi ilman vaimennuksia.
    Sitä tuunaamalla voi saada heiton pienemmäksi. Tai sitten sitä viisaria kääntämällä.

Tarkista ensiksi onko heitto vakio riippumatta nopeudesta vai suhteellinen. Jos suhteellinen niin sitten jousesta, jos aina vakio niin sitten viisarista.

Vinkki : ennen säätöä katso saatko pyöritettyä porakoneella sen verran vauhtia että voit verrata ennen ja jälkeen tilannetta, porakoneen nopeus pysyy hyvin vakiona kun kuorma ei vaihtele (huomioi pyörimissuunta).
    Minulla oli BMW R100/7 vm. 1977 ja siinä häiritsi samanlainen mittarivirhe. Mutta annappa olla, avattuani hellästi mittarikotelon pöydän päällä, niin sieltähän löytyi säätöruuvi. Ja uusi asetuskin meni muistaakseni laakista kohdilleen. Enpä pitäisi mahdottomuutena, vaikka omastasikin moinen hienous pienen askartelun jälkeen paljastuisi.
    015
  5.  
    Tuo ehkä ainoa konsti mekaanisissa mittareissa (jos ei ala rengaskokoa muuttamaan?).
    Mutta uudempiin digimittareihin löytyy tuollaisia laitteita.

http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...-honda-plug-3/
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA