Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
    Viidenkympin lähestyessä on tullut mieliteko takaisin kahdelle pyörälle viidentoista vuoden tauon jälkeen. Haussa on kohtuuhintainen kestävässä maineessa oleva käytetty, jolla pyörisi nurkissa ja tekisi rouvan kanssa muutaman pidemmän viikonloppureissun kesässä.

Ensisijaisesti mieli tekisi nakupyörää fiiliksen ja minimaalisen kypärämelun vuoksi. Melu on rokkihommissa kuulonsa pilanneelle muutenkin yksi kriittinen valintaperuste, koska tulppia ei viitsisi ihan koko ajan käyttää. Mielessäni on pyörinyt Seven Fifty, joita liikkuu kohtuullisin kilometrein käytettynä ja joka klassisena peruspyöränä on edelleen erittäin tyylikäs peli. Maksimivääntö näyttää olevan 7500 rundissa, eli mikään ulisijahan se ei ole, mutta millaisilla kierroksilla kone pyörii satasen matkavauhdissa?

Toinen vaihtoehto saattaisi olla Deauville 650, vaikka onkin katettu. Niitäkin on tarjolla hyväkuntoisina ja keppivetokin olisi plussaa. Sen osalta toivoisin kuulevani kokemuksia pleksistä. Onko alkuperäinen kate kyllin matala, jotta 180-senttinen kuski pystyy ajamaan pää puhtaassa ilmassa, vai puskeeko pyörteet suoraan pottaan? Mitään isoa touring pleksiä en välttämättä haluaisi.

Suosituksiakin otetaan vastaan. Varsinkin vuoden 1996 jälkeen markkinoille tulleet mallit ovat jääneet vähän tuntemattomiksi, mutta vanhemmatkin siis käyvät mainiosti.

J.
    Viimeksi muokannut: J_E_N; 02.09.2013 klo 14:04.
    Satasessa kierrokset noin 4000 ja mieluummin hiukka yli Sevenfihtyssä
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
    SevenFifty on varmatoiminen peruspyörä ja huollot voi tehdä itse, siis lähes kaikki. Itsellä oli sellainen vm.95 ja kilometrejä tuli 25t. talven jäljeltä ei tarvinnut edes akkua ladata kun 2-3 kertaa kylmästä tallista suojakelillä käynnistin. Melko mukava ajoasento,tehoja sopivasti,helppo käsitellä,mutkateillä mukava, siinä muutamia omia havaintoja pyörästä.
    No sanokaas vielä minkälainen volyymitaso moottorilla on neljässä tonnissa. Koeajoin viime viikolla kaverin kyykkypyörää, jonka soundi oli tulpillakin melkoisen läpitunkeva. Ottihan se toki se kierroksiakin selvästi enemmän, mutta ei oikein istunut minun mieltymyksiini suht rennosta matkanteosta.

Kaikki omat pyörät olivat aikanaan yksi- tai kaksipyttyisiä, joten nelareihin ei ole kauheasti tuntumaa.

J.
    Viimeksi muokannut: J_E_N; 02.09.2013 klo 14:55.
    Mulla oli pyörän valinta mielessä reilu 10v sitte, ja tuolloin mielessä pyöri juurikin kattamaton retropyörä Seven Fifty.
    Niin vain kävi, että MP-näyttelyssä 2003 näin Trumpan Thunderbird 900 ja sitten jäi Hondan vilkuilu.

10v. ajaneena olen ollut erittäin tyytyväinen.
    Rivikolmosen paras vääntö on noin 4500 kierroksen tuntumassa ja punaraja on 8500 rundissa.
    Harvoin tulee kyllä kierrätettyä yli 5- tai 6-tonnin...
    Nyt on ajettu noin 60 tkm. Vanhemmissa malleissa (95-00) on ollut jotain ongelmia lähinnä Mikunin kaasarien ja puolien kanssa. Muuten ovat varmatoimisia.

Näitä ei kovin usein näe, joten "tusinamotoristiksi" ei hevin leimaudu.
    Eiköhän tuo Hondakin ole hyvä laite...
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
    Lainaa J_E_N kirjoitti Katso viesti
    No sanokaas vielä minkälainen volyymitaso moottorilla on neljässä tonnissa.
    Alkuperäisillä muokkaamattomilla putkilla ihan maltillinen. Aikanaan moisella ajellessa ajoviimasta aiheutuneet suhinat olivat paljon häiritsevämmät, mutta tuokin korjaantui kypärän vaihdolla.
    Katetun Deauvillen edeltäjä oli naku Revere, sama tekniikka - siis jos nakun haluaa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Jos hiljaisuus on tärkeää, en kyllä voi 650 Deauvillea suositella. Itselle ainakin oli liikaa melua sekä vakiopleksillä, että korkealla touringpleksillä kypärästä riippumatta ja tulpat korvissa. Turbulenssit ja tärinät myös oli kiusana isommissa vauhdeissa touringpleksin kanssa.
    Moottori-/pakoäänet ko. pyörässä kyllä todella maltilliset, ihan sama millä kierroksilla ajaa.
    Muuten kyllä oikein mainio kapistus, jos leppoisa matkapyörä kiinnostaa.
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
    Näin vähän arvelinkin. Yhdessä pyörässä aikanaan tappelin pleksien kanssa, eikä niistä ollut mikään lopulta hyvä.

Ysisatasta Hornetia saa myös kommentoida. Se kuuluu niihin pyöriin, joita en tunne oikeastaan lainkaan. Siitäkin on tarjontaa aika paljon, usein myös hämmästyttävänkin pienillä kilsoilla.
    Deauville lienee mitä suurimmassa määrin leppoisa matkapyörä, kuten edellä kerrottiin. Olen koeajanut Reveren ja silloin (verrokkina K75 Bemu), Revere tuntui pieneltä ja alitehoiselta. Sevenfifty on sitten enempi klassikkomeininkiä a'la vanha tuutti uudella tekniikalla. Itselle maistuisi sevenfifty paremmin.

Noista erilaisista plekseistä on vuosien varrella tullut sellainen kuva, että mitä isompi ja korkeampi sitä huonompi meininki. Useissa tapauksissa melu ja pyörteily normaalivauhdeissa vain lisääntyy, kun pleksiä jatkaa. Ja vastaavasti vähenee, kun pleksiä lyhentää. Pituutta kuskilla 190. Nykyään pidän tärkeänä, että pää on vapaassa ilmavirrassa ja pikkuinen pleksinpala vie turhat paineet pois rintakehältä. Makuasia, tottakai.

Hornetit on sitten jo ihan eri äkäisyysluokassa kuin nuo edellä mainitut.
    Fiilispohjalta noiden kahden alussa mainitun välillä olisi mullakin vaikeuksia. Sydän sanoo Tuutti, mutta järki sanoo Dullville.

Jos ei sen tarvitse olla Honda, niin tuollainen Yamaha XJ600N saattaa melkein osua spekseihin. Leppoisa naku, jossa noin 60 heppaa. Parhaimmillaan yksin ajettuna, mutta kyllä sillä on välillä kaksinkin menty. Takapuoli kestää pidemmänkin mökkireissun, mutta on näppärä työmatka-ajossakin. Vastaava katettuna on XJ600S eli Diversion, joka on saanut mainetta edullisena ja luotettavana matkapyöränä.

Suzukin vastaava vaihtoehto on Suzuki GSF eli Bandit, jota myös löytyy nakuna ja katettuna ja joissa lienee muutama heppa lisää. Tai katettuna Suzuki GSX750F, joita saa edukkaastikin.

Tuollaisen 1994 Yammu XJ600N:n ostin keväällä ensipyöräksi ja olen ollut tyytyväinen. Alussa jännitin sen kestävyyttä, koska ikää sillä jo on, mutta mitään suurempaa ongelmaa ei ole ollut. Siltikin, jos joku haluaa sen ostaa sopivaan hintaan voin sen myydäkin - siinä tapauksessa ostan keväällä uudemman päristimen, jolla uskaltaa pidemmällekin Eurooppaan.

Ja joo, varmaan samaa ikäluokkaa ollaan
    Honda NC700S
    Kaikkia noistakin on tullut varmasti vilkaistua, mutta Tuutti on ainoa, jolle sydän sykki heti. Deauville vaikutti aluksi kiinnostavalta, mutta tämäkin keskustelut on vahvistanut myöhempiä epäilyksiäni siitä, ettei ole kuitenkaan ihan minun pyöräni.

Välillä tulee mieleen myös isommat vaihtoehdot. Esimerkiksi tuo Hornet 900, joka on epäilemättä reippaasti ärtsympi, mutta olettaisin sen kulkevan matka-ajossa aika miellyttävillä kierrosluvuilla, siinä on kuitenkin kuusi vaihdetta ja huippuvääntö 6000 kierroksessa. Tuutti on viisilovinen ja huippuvääntö 7500 kierroksella. Mutta onko Hornet sitten oikeasti liian raju tai liian vaikea pyörä pitkän tauon jälkeen, varsinkin kun mulla ei ole koskaan noin isoa pyörää edes ollut. Tällä hetkellä alla on vuosi sitten hetken mielijohteesta ostettu Vespa 250 GTS, joka sytytti liekin uudelleen.

Mutta joka ikinenhän noistä vaihtoehdoista lähtee lapasesta, jos järjen käyttö unohtuu. Mutta kuten Setämies, minäkin olen todennut olevani Born to be mild
    Viimeksi muokannut: J_E_N; 02.09.2013 klo 19:51.
    Mulla on -07 Deauville. Nyt reilut 47 tuhatta ajettu. Menee tänä syksynä 48 tuhannen huoltoon, joka on aika iso.
    Ostin pyörän tehdasuutena selvinpäin. Ja olen edelleen tytyväinen kauppaani. Kulkee noin 4.5 - 4,8 litraa satasella, jopa alle, jos on malttia ajella rauhallisesti ja ehkä pienempi kuski. Kardaaniveto. Hyvin varmatoiminen.
    Olen ajellut myös kaksi päällä jonkun tuhat kilometriä ja hyvin kulkee niinkin.
    Ohitettaessa on edullista vaihtaa pienemmälle, mutta se on pieni vaiva.

Minä suosittelen. Tuttavalla on -88 Revere, makea peli sekin. Olen sillä jonkun sata kilsaa ajellut.
    Heitä vielä kommentti tuosta pleksistä, joka aiheuttaa hyvin vaihtelevia mielipiteitä.
    Lainaa Vempel-Ville kirjoitti Katso viesti
    Mulla on -07 Deauville. Nyt reilut 47 tuhatta ajettu. Menee tänä syksynä 48 tuhannen huoltoon, joka on aika iso.
    Ostin pyörän tehdasuutena selvinpäin. Ja olen edelleen tytyväinen kauppaani. Kulkee noin 4.5 - 4,8 litraa satasella, jopa alle, jos on malttia ajella rauhallisesti ja ehkä pienempi kuski. Kardaaniveto. Hyvin varmatoiminen.
    Olen ajellut myös kaksi päällä jonkun tuhat kilometriä ja hyvin kulkee niinkin.
    Ohitettaessa on edullista vaihtaa pienemmälle, mutta se on pieni vaiva.

Minä suosittelen. Tuttavalla on -88 Revere, makea peli sekin. Olen sillä jonkun sata kilsaa ajellut.
    Samaa mieltä Vempel-Villen kanssa, olen todella tyytyväinen pyörääni. Pieni kulutus, alhaiset vakuutukset, loistavat tilat ainakin 189 cm kuskille ja 177 cm takaharakalle
    ja tavaroille, ei liian jyrkkä polvikulma, ei tärise liikaa, luotettava ja sitkeävetoinen. Nyt ajettu 49 tuhatta, josta itse 12 tuhatta ilma yhtään vikaa. Aiemmalle omistajalle soitin ennen kauppaa eikä hänelläkään ollut ongelmia ko. mopottimen kanssa. Omassa pyörässäni on Kappan matalampi pleksi ja olen siihen tyytyväinen. Ajan aina tulpat korvissa, mutta pyörteitä ei ole liikaa. Suosittelen Deauvillea, mikäli aikoo tehdä pidempää matkaa

P.S Toki kannatta kierrellä liikkeitä ja tehdä kunnon koeajo erityyppisillä pyörillä, jotta löytyy itselle mieleinen
    Suorat mutkiksi ja pisintä tietä perille... ja kahella pyörällä, aattelppa ite!
    Munamankeli
    Yamaha XV 250 Virago -94
    Yamaha XJ 600 Diversion -99
    Honda NT 650 Deauville -04
    BMW R 1200 RT -06
    No meitä on 2 villeristä, jotka on tänäkin kesänä ajellut kimpassa tuhansia kilometrejä. Hänen pyöränsä on muuten identtinen, mutta punainen. Hän on minua (186 sm) lyhyempi ja myös hänellä on se etuikkuna yläasennossa kuten minullakin. Molemmat olemme siihen hyvin tyytäväisiä. Muutamat kaverit ovat minun pyörällä ajelleet ja visiiri auki. Huomanneet vasta siinä, kun ovat sitä alkaneet avata. Olen aikonut ostaa siiihen yläreunaan ilmanohjaimen, mutta se on vielä ostamatta. Kun en tiedä, tarvitseeko sitä.

Mutta todennäköisesti sen ostan. Ajoin aika pitkiä matkoja sateessa ja autokeepeeässä imukupilla siinä ikkunassa kiinni. Ei se juuri kastunut. Ja sitten Nordmalingista 50 km Uumajasta etelään Keminmaalle teoriassa 486 km, käytännössä hyvin lähelle 500 km. Kaverilla oli yömaha FZ-1 ja aika pieni pleksi. Hän oli kuin uitettu koira.

Minun puku oli kuiva. 2:det hanskat kastui likomäriksi. Puolet matkasta oli kunnon rankkasadetta. Siinä olisi nakulla ollut naurussaan pitelemistä. Mulla on se Ready Go-sarja. Sekin on ihan jees.
    Villessä on vain 65 hv, mutta ei ole voimanpuutteen takia tarvinnut yhdessäkään mäessä vaihtaa pienempään. Silloin vaihdan jopa kolmoselle, kun haluan näyttävästi esitellä sen peräpäätä lähinnä autoilijoille.

Tukholmassa ajoin rajopitusten mukaan, kun pelkäsin sitä liikennettä ja suunnistin GPSsän varassa ilman ääniohjausta. Takaa tuli tuli punainen Deauville valon nopeudella ja hävisi horisonttiin. Jos ei tarvitse elvistellä, eikä suoron jatketta, on Deauville parhaasta päästä pyöriä. Varmartoiminen, taloudellien ja helppo ja kevyt ajaa. Missä tulihtoit? Tule kokeilemaan.
    Kokeile naku Bandiittia. Asento on suht pysty, 600:lla kierrokset satasen vauhdissa noin 5000 ja vakioputkistolla hiljainen. Pienikin menee kaks päällä ku ajatus, yksin pikku bandiitti on ku joku diisseli auto, vääntöä löytyy myös kaksi päällä. Ja isollakin oon rullannut 9tkm ja siinä välillä unohti että vaihteetkin on olemassa kun niitä ei paljoa tarvi vaihtaa. Varmasti varmatoiminen ja saahan noita pienillä kilsoilla suht edullisesti.

Huipputehot ja väännöt näyttäis olevan jossain 10 000 kiekan kohdalla mutta hyvin pärjää jo 3000 ja ylöspäin.

Miksiköhän mä oon edes vaihtoa miettinyt....

Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.

Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
    "Etuikkuna yläasennossa", eli ilmeisesti nyt puhutaan seiskasatasesta? 650-kuutioisessahan pleksi ei käsittääkseni ole säädettävä. Ja tuosta vanhasta katteesta on juurikin kuulunut vaihtelevia kommentteja. Mutta sehän selviää vain ajamalla, koska kuskin pituus vaikuttaa niin paljon.

Mutta onhan tuossa paljon hyviä pointteja Deauvillen puolesta...
    Lainaa Weeble kirjoitti Katso viesti
    Kokeile naku Bandiittia. Asento on suht pysty, 600:lla kierrokset satasen vauhdissa noin 5000 ja vakioputkistolla hiljainen. Pienikin menee kaks päällä ku ajatus, yksin pikku bandiitti on ku joku diisseli auto, vääntöä löytyy myös kaksi päällä. Ja isollakin oon rullannut 9tkm ja siinä välillä unohti että vaihteetkin on olemassa kun niitä ei paljoa tarvi vaihtaa. Varmasti varmatoiminen ja saahan noita pienillä kilsoilla suht edullisesti.

Huipputehot ja väännöt näyttäis olevan jossain 10 000 kiekan kohdalla mutta hyvin pärjää jo 3000 ja ylöspäin.

Miksiköhän mä oon edes vaihtoa miettinyt....
    Koska mielesi tekee hieman siis vain hieman parempaa eli tätä = http://www.mbike.com/suzuki/gsf1250/2009
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    Koska mielesi tekee hieman siis vain hieman parempaa eli tätä = http://www.mbike.com/suzuki/gsf1250/2009
    Jatketaan ot:lla.... Ei vaan mieleni tekee tätä:

http://www.bikez.com/motorcycles/ktm...ure_r_2012.php

Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.

Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)
    http://p1.foorumi.info/suomendeauvil...263b976e2e20ae

Tuoltakin löytyy jotain ihan asiaa. Villessä on 19,7 litran tankki. Menee reilut 410 km. Olen ajellut kimpassa kaverien kanssa, joiden pyörillä toimintamatka vain 250 km. Aina bensa lopussa. 300 km on mielestäni ihan minimi toimintamatka. Ja vielä en ole kertaakaan lisännyt öljyä öljynvaihtovälillä. Mutta nyt kuulostaa jo öljy kuluneelta.
    SevenFifty on kertakaikkiaan varma ja huoleton laite, just tuohon mainitsemaasi käyttöön. Isona plussana hydraulinen venttiilikoneisto ilman säätötarvetta. Melko tarkka käytettävästä öljystä vaihteiston sujuvan toiminnan kannalta, itse totesin Hondan oman öljyn sekä Motulin toimivimmiksi. Ei missään tapauksessa hienoja Castrolleja yms.

Suosittelen lämpimästi!
    SevenFiftyjä on myös tarjolla varsin hyvin. Jos niissä on jotain sellaista, mihin tulisi erityisesti kiinnittää huomiota niin kaikki vinkit otetaan tässäkin asiassa mielellään vastaan.
    Käy jossain kokasemassa Hondan X-11. Nakuversio BlackBirdistä, suht varmaa tekniikkaa pienin eroin toki.
    Sopii ainakin mulle hyvin, 184cm, 110kg.
    Omasta mielestä kypäräkin melkoisen vapaassa ilmavirrassa vaikka mittariston koppaa onkin hieman muotoiltu "ilmanohjaimeksi".
    Älä korjaa ehjää....
    Lainaa J_E_N kirjoitti Katso viesti
    "Etuikkuna yläasennossa", eli ilmeisesti nyt puhutaan seiskasatasesta? 650-kuutioisessahan pleksi ei käsittääkseni ole säädettävä. Ja tuosta vanhasta katteesta on juurikin kuulunut vaihtelevia kommentteja. Mutta sehän selviää vain ajamalla, koska kuskin pituus vaikuttaa niin paljon.

Mutta onhan tuossa paljon hyviä pointteja Deauvillen puolesta...
    Rumahan tuo on mutta pakko sanoa että korkeastakin pleksistä saa melkein suhisemattoman ja kypärää täristämättömän kunhan aikansa hakee korkeutta ja härpäkkeitä pyörteiden ohjailuun .
    Triumph Tiger 800 XRX

Meikäläisellä Deauville 700 vm 2011. Siinä tuo pleksi on pikasäätöinen, siis liikkuu ylös ja alas ilman työkaluja. Noin 180 senttisenä pidän sitä ala-asennossa, jos nostaa sitä, pyörre lisää melua.
    Meikäläisen ajotavalla polttoaineen kulutus on siellä neljän litran pinnoissa, siis tankkauksista ja ajetuista kilometreistä laskettuna, ajotietokone näyttää lukemaa 3.4-3.5 , on siis varsin optimistinen.
    Muuten pyörä on kuin tehty matka-ajoon, meikälsen kokoiselle tarpeeksi tilava ja tarakalla olen vienyt 175 senttistä seuralaista.
    Hondien tapaan on sellainen ikiliikkuja, siis erittäin vähävikainen. Seven-Fiftykin ihan hyvä vaihtoehto. Kaverini on sellasella ajanut 130 tkm ilmam minkäänlaista remonttia. Hydraulinen ventiilintasaus tekee siitä melkoisen huoltovapaan ja käyntiääni on todella kaunis.
    Muutenkin kannattaa harkita 700:ta 650:n sijaan, saa tehoa 10 hp lisää ja käytännön polttoaineen kulutus on pienempi.
    Seven Fiftystä hyviä kokemuksia varmatoiminen huolto ystävällinen sama huomio öljystä kun ylenpänäkin itse käytin Honda GN4 öljyä vaihteisto toimii hyvin jos vielä kyseistä öljyä saa jostain, muistaakseni vm.96> moottori muttuu osittain mustaksi ja aivan viimeisissä vm.03 on kokonaan musta,teknik.taitaa olla samaa joka vm:ssa ! Ja pyörä on vielä mielestäni komea .Suosittelen !
    Molemmat varmasti hyviä. Miulla itelläni oli vastaava tilanne sillä erolla, että olin viimeksi ajellut vuonna 1982 CX 500 customilla. Kun hyppäsi 650 Deauvillen selkään ei tarvinnut hetkeäkään miettiä mikä on missäkin. Ajaminen meni kun ei välivuosia olisi ollutkaan! Pyörä ei ole todellakaan mikään tykki, mutta sillä taatusti pärjää liikenteessä jos haluaa. Matkapyöränä se on ainakin miulle täys kymppi. Pleksi on touringmallinen ja sen olen huomannut, että viima osuu kypärän yläosaan. Mutta toisaalta pituuttakin on 192 cm, joten onko tuo ihmekkään. Englannissa sukuloidessa huomasin, että Lontoossa lähettipyörät olivat usein Teukkoja. Niihin hommiin ei yleensä huonoa huolita.
    työmies
    Käyn viikonloppuna katsastamassa ja koeajamassa yhden Seven Fiftyn. Vähän ajettu ja oikein hyväkuntoiselta vaikuttava yksilö, mutta onko näissä noin yleisesti ottaen jotain erityistä, mihin olisi syytä kiinnittää huomiota?
  30.  
    Normitarkastukset vain. Tekniikka on idioottivarmaa enkä muista noissa mitään tyyppivikoja. Korjatkaa jos olen väärässä.

Omastani luovuin 74 tkm ajettuna ja nyt kaveri, jolle sen myin, myi sen edelleen tutulle 89 tkm ajettuna. Mitään vikaa siinä ei ole koskaan ollut. Kuluvia osia vain vaihdeltu.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen