Purin eilen ton kilpiteline hässäkän osiin ihmettelyy varten ja nyt kysynkin et millasii ratkaisuja tääl on porukka keksiny tolle kammolle kilpitelineelle? Itellä on toi 2013 malli ja se pitäis saada ajettavan näköseks. Rekkarivalollekki pitäis saada uus paikka.
Fotot ois kivoi...
Itse laitoin juuri tuohon EXC:n uuden kilpitelineen/takavalon kun edellinen valo lopetti toimimisen ja lattaraudasta kikkailtu kilpiteline oli mettässä rymytessä liian painava ja kilpi vastasi vähän väliä takarenkaaseen.
Tuo on sen verran pieni, että peittyy kokonaan kilven alle. Valoa kilvelle ei tuossa itsessään ole, ajattelin tekaista jotkut ruuviledit tai vastaavat valaisemaan kilpeä.
Voin ottaa kuvan tuosta, kun pääsen kotia.
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Helpoin tapa on kun otat vaan siitä alkuperäsestä kilpitelineesta sen alaosan pois ja ruuvaat kilven siihen yläosaan kiinni. Teet vilkuille tarvittaessa omat reiät ja voit kuumailmapuhaltimella taivuttaa kulman oikein
![]()
Viimeksi muokannut: antti_p; 09.09.2013 klo 15:56.
Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18
Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
Ne ruuviledit eivät ainakaan minulla(BMWG650XCOUNTRY)kestä yhtään,tilattu MC-Scatterilta.
Otin orggis kilpivalon pois keventääkseni sen heppoisen kilpikauhan kuormaa.
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
Mä tein 3mm alumiinista kilvelle telineen jonka ruuvasin lippaan kiinni. Kilpivalona Motonetin Led-valo joka on E-hyväksytty, kilpivalolle olen tehnyt lipan Kydex-muovista tai hiilarista, kumpaa sattunut käsillä olemaan. Lippaa taivutettu kevyesti jyrkempään kulmaan, lain vaatimaan kulmaan en enään taivuta kun hypyissä kilpitelinen notkahtaa ja kilpi osuu takarenkaaseen ja rikkoo kilpitelineen. Mulla vois ehkä löytyä yksi 4mm alumiinista tehty proto, taitaa olla sama mikä on kuvassa irrallaan.
![]()
Kylätason kurapyöräilijä.
Tässä muutama kuva tuosta stormin läpästä asennettuna. Jesseteippi ei liity asennukseen mitenkään :-)
![]()
690 takapään rakenne on erilainen eikä siihen oikein järkevästi saa sovitettua tarvikelippaa. Eikä siihen ole juuri tarvettakaan kun oma lippa on mitä mainioin, eikä ole kallis jos katkeaa, 22€ marmoritiskiltä kun viimeksi kävin hakemassa.
En minä nyt osaa sanoa kuinka paljon tuo eroaa noista muista kottaraisista tämän kuvan perusteella (en viitti laittaa suoraan kun on niin iso: http://www.motorcyclespecs.co.za/Gal...012%20%201.jpg )
Eikö tuosta saa tuon koko takavalon alla olevan ulkonevan osan pultattua pois? Perästä tosin tulee huomattavasti sirompi jos sen ottaa pois.
Mutuiluahan tämä vain..
Saa toki. Sitten vain pitää jättää myös takakate pois, kun ei sitä saa mihinkään kiinni
Tässä näkyy tuo ulkoneva osa kokonaan:perä
Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
Suurinpiirtein sen verran.
Voi olla tuossakin vielä vähän liikaa kulmaa n.5 astetta Olen kyllä laittanut yläosaan vielä pultit kilven ja muovin väliin, että kulma on hiukan parempi vielä. Poliisit eivät sakkoja ole kirjottanut, kunhan he näkevät sen lukea sen selvästi.
Tuota pystyy vielä taivuttaa kuumailmapuhaltimella, mutta omalla kohalla poliiseilla ei ollut valittamista, niin näillä mennään
Oikea kulmahan on 30 astetta![]()
Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18
Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
Helpotukseksi nämä säännökset:
1. Ajoneuvon rekisterikilpi pohjalevyineen on kiinnitettävä ajoneuvon taakse siten, että mikään osa kilvestä ei ole sivuttaissuunnassa ajoneuvon ulommaisin osa.
2. Rekisterikilven on kokonaisuudessaan sijaittava vähintään 20 cm ja enintään 150 cm maanpinnan yläpuolella.
3. Rekisterikilven kallistuskulma pystytasoon nähden saa olla enintään 30 astetta alareunasta ulospäin tai 15 astetta alareunasta sisäänpäin.
4. Rekisterikilven sivuttaissuuntaisten näkyvyyskulmien on oltava vähintään 30 astetta kummallekin sivulle.
Kuiskas paljon joutuu purkaa että saa sen orkki kilpivalon johdon irti. nopeesti katottuna en sit löytäny. Onko siinä samanlainen pikaliitäntä ku vilkuissa siinä perässä?
Johto menee katteen/loksun alla ja pistoke löytyy sulakerasian vierestä. Takapään purku on helppoa ja siihen menee aikaa muutamia minuutteja.