Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Mulle tulee ajaessa todella inhottava pyörre kypärän sisään eli visiirin ja naaman väliin. Kypärä on Arai Quantum ja mopo HD. Lieneeko vika kypärässä? Olisiko tuo potta tarkoitettu enemmän toisenlaiseen tyyliin kuin "jalat edellä" ajamiseen? Millä tuon pyörteen esiintymisen voi estää? Vituttaa kun ajon jälkeen silmät on turvoksissa kuin olisi itkenyt pitkään...
    Lainaa Spica kirjoitti Katso viesti
    Mulle tulee ajaessa todella inhottava pyörre kypärän sisään eli visiirin ja naaman väliin. Kypärä on Arai Quantum ja mopo HD. Lieneeko vika kypärässä? Olisiko tuo potta tarkoitettu enemmän toisenlaiseen tyyliin kuin "jalat edellä" ajamiseen? Millä tuon pyörteen esiintymisen voi estää? Vituttaa kun ajon jälkeen silmät on turvoksissa kuin olisi itkenyt pitkään...
    Mulla Arai Viper GT ja sama ilmiö F800R:llä pystyasennossa ajellessa. Tossa Arain potassa on noita räppäniä vähän joka lähtöön ja 'sopivilla' säädöilllä (varsinkin viileämmällä kelillä) tuntee kuinka ilma pyörii visiirin sisäpuolella ja silmät alkaa vetistää. Aurinkolasit päässä virtaukset muuttuu huomaamattomammiksi. Tuossa visiirissähän on se 'tuulilukko'asento, jossa visiirin alareunaan jää pieni rako - ajeletkohan niin, vai laitatko visiirin aivan umpikiinni?
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Arain Viper GT on mullakin ja nyttemmin kun kävin silmiä leikkauttamassa, niin tajusin miten paljon ilmaa föönaa sinne naamariin. Se leuan alta tuleva lirpake ei vaikuta mitenkään havaittavasti asiaan. Mä ostinkin silmien kuvumisen takia Windjammer II kaulakordongin ja ongelma poistui. Tosta on testikin WebBikeWorldissä. Ei ole yhtään hölmömpi tuote ja on vielä halpa. Melko tiukaksi menee pään sovitus kypärään, mutta ei nyt mahdotonta…
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Arain Viper GT on mullakin ja nyttemmin kun kävin silmiä leikkauttamassa, niin tajusin miten paljon ilmaa föönaa sinne naamariin. Se leuan alta tuleva lirpake ei vaikuta mitenkään havaittavasti asiaan. Mä ostinkin silmien kuvumisen takia Windjammer II kaulakordongin ja ongelma poistui. Tosta on testikin WebBikeWorldissä. Ei ole yhtään hölmömpi tuote ja on vielä halpa. Melko tiukaksi menee pään sovitus kypärään, mutta ei nyt mahdotonta…
    Toimiikohan normaali windstopper kauluri samaan tapaan? Laittaa vaan kaulurin tiiviisti sinne kypärän ja naaman väliin.
    xxx
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä siitä varmaan on apua, mulla on sellanenkin, ja pikkuhiljaa alkaa olla aika alka kaivelemaan sekin esiin... Silläkin tuli sellaista herkempää silmälasinhuurtumisilmiötä, niin kyllä se varmaan hiukan tiivistää. Mä pidin kerran Buffia rullattuna ja nostettuna leuan ja alahuulen väliin että sain leukaosan tiivistettyä. Sen reissun jälkeen päätin hankkia toin Windjammerin. Toin Windjammerin kanssa olin kerran liikkeessä kylmällä ja alkoi Araissa huurre olemaan pikkasen ongelma... Pinlock alkoi huurtumaan oikeasta reunasta. Mut mut...
    Laitapuolen hyökkääjä caypa:n avatar
    Liittyi Aug 2006
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Spica kirjoitti Katso viesti
    Mulla myös Quantum ja sama ongelma. Ja se "ilmanohjain" osuu nenään koko ajan. Ehkä mulla on kypärä väärässä asennossa tai väärän muotoinen pää? Anyway, toi silmien valuminen on sen verran vittumaista ja vaarallistakin liikenteessä, että kohta pitää repiä ilmanohjain irti tai vaihtaa kypärä. Pyörä siis naku Z-Kawa.
    Suzuki B-King 2016-
    Kawasaki Z750 2004-2016
    Noissa Schuberthin avattavissa on sellainen erillinen lirpake tuossa keulaportissa, joka tulee leuan alle, kaulaan saakka kiinni => ei muuten turhia tuule visiirin sisäpuolella ja kai tuo ääntäkin jonkin verran vaimentaa

Mitenkä umpiruukkuun sitten saisi vastaavan järjestelyn aikaiseksi, onkin jo hieman visaisempi kysymys. Jollain valmistajalla joskus näin jotain "putkea", ikään kuin Buff, jonka reunan voisi tunkea kypärän alareunaan, sinne pehmusteiden ja kuoren väliin. Kypärää päähän pudotettaessa pujotetaan pää samalla tuon "putken" läpi ja kun ruukku on päässä, tuo "putken" alareuna tungetaan takin kauluksesta sisään => ei tuule kypärässä eikä käy ajoviima kaulaankaan
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Lainaa HiTec kirjoitti Katso viesti
    Noissa Schuberthin avattavissa on sellainen erillinen lirpake tuossa keulaportissa, joka tulee leuan alle, kaulaan saakka kiinni => ei muuten turhia tuule visiirin sisäpuolella ja kai tuo ääntäkin jonkin verran vaimentaa

Mitenkä umpiruukkuun sitten saisi vastaavan järjestelyn aikaiseksi, onkin jo hieman visaisempi kysymys. Jollain valmistajalla joskus näin jotain "putkea", ikään kuin Buff, jonka reunan voisi tunkea kypärän alareunaan, sinne pehmusteiden ja kuoren väliin. Kypärää päähän pudotettaessa pujotetaan pää samalla tuon "putken" läpi ja kun ruukku on päässä, tuo "putken" alareuna tungetaan takin kauluksesta sisään => ei tuule kypärässä eikä käy ajoviima kaulaankaan
    Tuon Schuberthin leukalappu taitaa toimia vain avattavissa kypärissä. Jos on umpimalli, niin leukalapun on oltava aika joustava, että sen kypärän saisi päähän. Sen lapun nimi oli joku whisper kit tmv. Ja sen johdosta ilman kulku/pyörteily on kiinni ainoastaan tuuletusaukon asennosta ja visiirin aukaisusta. Ja samalla jää kaikki tohinat ja kohinat ulkopuolelle. Kypäräpuhelimessa kun juttelee jollekin kännykällä, niin tuonne 80 km/h tuntumaan saa ajella ja vastapuoli ei arvaa että olen liikenteessä. Omassa pyörässä on melko hyvin pleksiä, joten joudun ajamaan kuitenkin visiiri hieman auki normaalilämpimillä. Toisaalta, olen pyyhkinyt visiirin vain muutaman kerran tänä kesänä kun itikat osuu enimmäkseen pleksiin. Edellisen pärrän vähempi pleksi ohjasi öttiäiset suoraan visiiriin ja joka reissun jälkeen oli niitä pyyhittävä.
    -juha-
  9.  
    Nolanissa on tuollainen elastinen leukalappu myös. Hyvin toimii.
    Triumph Street Triple