Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 44:een 44:sta
  1. #31
    En huomannutkaan tuota kuvaa aiemmin. Mieleen tulee vielä pari asiaa... Kun käytit konetta pukilla, niin kokeilitko takajarrulla, että onko kytkimellä mitään vaikutusta, vai onko veto kahva pohjassakin ihan kuin kytkintä ei olisi ollenkaan?

    Sitten itse ilmaukseen. Onko pyörä ollut ilmauksen ajan aina takapukilla? Meinaan jospa nestepiirin korkein kohta ei silloin osukaan ilmausruuvin kohdalle? Jos olisi apukäsiä, niin pyörää voisi kokeilla vähän kallistaa sellaiseen suuntaan että ilma tulisi paremmin pois. Samoin jos letku tekee jotain "lenkkiä" matkan varrella, niin siihen jää tosi helposti ilmaa.
  2. #32
    Kytkimen letku tosiaan tekee jonkunlaisen mutkan rungon takaa kulkiessaan ja enimmän osan ajasta turasin pyörän ollessa pukilla. Yritin kuitenkin saada ilmoja houkuteltua pois myös kallistelemalla pyörää sen ollessa renkaiden varassa tallin lattialla. Samaten hölskyttelin ja koputtelin työsylinteriä, mutta huomennapa yritetän vielä kovemmin! Toivottavasti on ihan vaan ilmoista kiinni.

    Takajarrua en älynnyt koittaa, mutta huomenna sitten sekin jos ei ilmausjumpalla saa mitään aikaiseksi.
    SV1000 -03
  3. #33
    Ilmaa kytkin huolella ja tsekkaa että kasaus on oikein. Sitten takapyörä maahan, kone käyntiin ja kytkin pohjassa ykkönen päälle. Kuuluu kauhea pamahdus ja pyörä sammuu. Tee sama uudelleen. Kytkin on luultavasti vain vain liimaantunut.

    Kytkinkahvan työsylkyn tiiveys tietty voi pettää ja neste ei liiku, mutta sen yleensä huomaa kahvatunnossa kytkintä puristellessa.
  4. #34
    Otin vielä kerran työsylkän osiksi ja ilmausnipan irti. Nippaan pari kieppiä teflonia kierteisiin ja kaikki kasaan muutenkin. Nyt sai nesteet sisään alakautta ja ilmauksessa kaikki kallistelut, ravistelut ja kuperkeikat. Tulos ei kuitenkaan yhtään parempi. Käsin ei rengasta voi pyörittää vaihde päällä kytkin painettuna.

    Käynnistin koneen vapaalla ja ja sitten kytkin puristettuna ykkönen pesään: reilu nykäisy, mutta eipä sammunut joten ei se ihan jumissa ole. Sama pariin kertaan. Taluttaminenkin kylmänä vaihde silmässä hyvin työlästä. Myllyn ja öljyjen lämmettyä taluttaminen onnistuu paremmin, mutta tunne on sellainen, että se oli helpompaa ennen remppaa. Lämpimänä nykäisy vaihdetta vaihtaessa aika normaalilla tasolla. Öljyinä Teboilin superbike 15W50.

    Tässä vaiheessa en sitten todellakaan enää muista kahvatuntumaa kykästä silloin, kun se oli taatusti toimiva enkä liioin sitä pyörikö takarengas pukilla vaihde päällä ja kytkin painettuna. Uusi pyörä mulle. Alkaa olla vainoharhainen olo ja teenköhän mä tässä nyt kärpäsestä härkästä... Tuhoanko mä tuosta kytkinlevyt ajamalla jonkun lenkin?
    SV1000 -03
  5. #35
    Kyllä se takanen pyörii kytkin pohjassa jos takanen on ilmassa.
    Ei ne kytkinlevyt ihan pienestä ota nokkiinsa, ilmeisesti mopo ei pyri eteenpäin vaihde silmässä kytkin pohjassa?
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  6. #36
    Ei yritä ryömiä eteenpäin.
    SV1000 -03
  7. #37
    Lainaa TVV kirjoitti Katso viesti
    Ei yritä ryömiä eteenpäin.
    Toimii siis oikein
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  8. #38
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Toimii siis oikein
    Heh, no joo. Näinhän se on . Mutta otetaan kuitenkin osittain huuto takaisin. Heitin tuossa nyt lenkin ja pari kertaa kuumana käynnistäessä pyörä yritti hetken ryömiä ykkönen silmässä eteenpäin kytkin painettuna. Käynnistin suoraan vaihde päällä ja kytin pohjassa. Ryömiminen loppui kun antoi koneelle happea taikka odotteli hetken. Tätä pyörä ainakaan ei ole ennen tehnyt. Hämärää tässä on se, ettei tätä tapahtunut suinkaan joka kerta, eikä takarengasta voi edelleenkän ilmassa pyörittää. Ajossa kykä toimii hienosti ainakin näin omasta mielestä ja irrotuskohta tuntuu olevan siellä missä ennenkin.

    Noh, seuraillaan tilannetta ja kokeilaan taas kylmällä koneella sen jäähdyttyä. Tänään ei enää ehdi ja huominenkin menee todennäköisesti muissa merkeissä. Mikäli tuosta asiasta mulle jotain selviää niin raportoin tänne. Tehdessähän näitä oppii, muttei varsinaisesti ole ropaamista harrastavia tuttuja. Kiitos vielä kaikille vastanneille!
    SV1000 -03
  9. #39
    Lainaa TVV kirjoitti Katso viesti
    Heh, no joo. Näinhän se on . Mutta otetaan kuitenkin osittain huuto takaisin. Heitin tuossa nyt lenkin ja pari kertaa kuumana käynnistäessä pyörä yritti hetken ryömiä ykkönen silmässä eteenpäin kytkin painettuna. Käynnistin suoraan vaihde päällä ja kytin pohjassa. Ryömiminen loppui kun antoi koneelle happea taikka odotteli hetken. Tätä pyörä ainakaan ei ole ennen tehnyt. Hämärää tässä on se, ettei tätä tapahtunut suinkaan joka kerta, eikä takarengasta voi edelleenkän ilmassa pyörittää. Ajossa kykä toimii hienosti ainakin näin omasta mielestä ja irrotuskohta tuntuu olevan siellä missä ennenkin.
    Tuo 15W50 on kyllä aika jäykkää kylmänä, joten sillä voi olla osansa tahmeudessa. Mutta tuo ryömintätaipumuksen vaihtelu lämpimänäkin voisi kyllä viitata siihen, että itse kytkinpakassa on jotain häikkää. Mahdollisesti katkennut kytkinlevy tai osittain irronnut kitkapinta tms. voisi aiheuttaa tuollaista takertelua, samoin kuin urille kulunut kytkinkori.

    Mitä paikkojen hajoamiseen tulee, niin huonosti irroittava kytkin lähinnä kuormittaa vaihteiden kytkentähampaita. Itse kytkinlevyt tuskin kärsivät jos pyörä ei pyri ryömimään niin että tarvitsisi jarrulla pitää paikallaan.
  10. #40
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mullakin pari vuotta sitten kytkin ei irroittanut ja varsinkin kuumalla koneella kaupungissa ei vapaatakaan meinannut saada päälle. Kytkimen kitkalevyistä tipahteli kitkapintoja tallin lattialle kun aukaisin pakan. Uudet levyt niin homma toimi.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  11. #41
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    ... ja varsinkin kuumalla koneella kaupungissa ei vapaatakaan meinannut saada päälle.
    Tämän se eilen teki pariin otteeseen. Pitää tutkata aikaa kykän avaamiseen. Tarviiko tuohon erikoistyökaluja esim. kytkinkorin paikallapitämiseen? Noh, himassa pääsee tutustumaan huoltomanuskaan.
    SV1000 -03
  12. #42
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Olisko ollut niin, että jos on kytkimessä jousilevyt, niin tarvittiin kiinnipitotyökalu ja jos kierrejouset niin ei.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  13. #43
    Kiinnipitotyökalua tarvitsee yleensä vasta itse häkin irrottamiseen. Ne jousien läpi tulevat pultit aukeaa ilmankin.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  14.  
  15. #44
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jep, jos taas on kytkimessä kierrejousien sijaan jousilevyt, niin sitten pitää avata se levyjä paikallaan pitävä mutteri ja siihen tarvitaan oma kiinnipitotyökalu, ellei lähde pulttipyssyllä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12