Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Googlemapsin mukaan tämä olisi nopein tie näiltä nurkilta alpeille. Onkohan kukaan testannut tuota Venäjän reittiä mitä siellä voisi olla vastassa? Toteutuisi ainakin se periaate että moottoripyöräilijänhän tulee ajaa perille asti eikä käyttää laivoja yms. höpötyksiä .
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  2. #2
    Jotenkin vaikea uskoa, että olisi käytännössä nopeampi kuin Tallinnan ja Via Baltican kautta. Lähinnä noita rajamuodollisuuksia ja Venäjän tieolosuhteita mietin. Viisumin ainakin tarvii jos Venäjän kautta koukkaa...
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  3. #3
    Lyhin varmaan,jos tuo laivalla meno on jotain ihmeen peiaatetta vastaan(mutta kukin tavallaan),mutta tuskin nopein.Kai nopein on via baltica,ite välttelen tosin sitäkin,kun kerran tullu hollannista taksilla tallinnaan tulivuoren tupruttelun vuoks vuonna 2010,siinä oli via balticaa mulle ehkä loppuelämäks!Laivareiteille saksaan sais tulla kilpailua,kun tuo finnlines kalliskin....aika nopea tapa kuitenki,vajaa 30 tuntia ja yli tuhat kilsaa lähempänä vaikka sweitsiä,eipä aja helpolla tuossa ajassa esim hampurin nurkille.
    <p>keskiviiva rauhoittaa- - -riders on the storm</p>
  4. #4
    Itse suosin kuitenkin kaikkein varminta reittiä aikataulutuksen kannalta, eli lautta Turku-Tukholma ja sieltä Alpeille. Lauttamatka iltalähdöllä Turusta Tukholmaan. Hyvän aamiaisen jälkeen virkeänä liikkeelle ja ehtii sopivasti klo 15.30 lähtevälle lautalle Gedseristä Rostockiin.
    Tässä kohtaa lounas ja elpyminen, lauttamatka 2h. Rostockista kohti Berliiniä, Dresdeniä ja Alppeja klo 17.30. Loppu itsestä kiinni mihin asti haluaa ajaa.
    Itse varaisin majoituksen Berliinistä ja seuraavana aamuna ajoissa kohti Alppeja
  5. #5
    Venäjän M-sarjan tiet on monesti paljon parempia ku suomen valtatiet mut tietöitäkin riittää, ainakin tänä kesänä oli paljon Petroskoista Muurmanskiin päin mut eipä ne isoja probleemia tuottane. Pietarin ohitus kannattaa ehkä tehä Kronstadtin patotien kautta ni näkee vähä maisemia korkeelta. Rajamuodollisuuksiinkaan ei nykyään mene ku max.1.5h suuntaansa jos yhtään viittii kattoa mihin aikaan menee eli ei puske väkisin sekaan sillon ku toverit tulee/menee isolla porukalla.
    "yrittäminen on ensiaskel kohti epäonnistumista"
    -R1-
  6. #6
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Googlemapsin mukaan tämä olisi nopein tie näiltä nurkilta alpeille. Onkohan kukaan testannut tuota Venäjän reittiä mitä siellä voisi olla vastassa? Toteutuisi ainakin se periaate että moottoripyöräilijänhän tulee ajaa perille asti eikä käyttää laivoja yms. höpötyksiä .
    Pietari-Pskov-Luhamaa väli on tullut mentyä pimeessä LandCruiserin kyydissä, mun mielestä ihan OK kuntoinen, parempaa kun Puolassa. Rajalla menee se mitä menee, meillä meni Rus/Est -rajalla puolisen tuntia.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  7. #7
    Ostroviin asti priimaa uutta baanaa, tainnut tuolta 4 kertaa menneenä kolmena vuotena ajanut.

    Fakta 1: Viipuri - Ostrovi väli n. 490 km, tuon olen ajanut pimeässä sateella n. 7 tunnissa Pietarin kehätietä pitkin kiertäen.
    Fakta 2: Ostrovi - Viipuri väli Pietarin keskustan läpi ajaen päivänvalossa ja muutenkin mukavassa kelissä n. 6 tuntia.

    Vaikka Espoosta Tallinnaan onkin lyhyt matka lautalla, kovasti olen silti suosinut tuota Venäjän länsirajan teitä. Ne on ihan erinomaisessa vehkeellä kuin vehkeellä ajettavassa kunnossa eikä tarvitse siellä lautassa tärvätä hyvää ajofiilistä.

    Rutiinilla ja yksin/pienellä porukalla rajamuodollisuuksista selviää hienosti alle tuntiin.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  8. #8
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Ostroviin asti priimaa uutta baanaa, tainnut tuolta 4 kertaa menneenä kolmena vuotena ajanut.
    Minkälaisia liikennemääriä noilla teillä on?
    Kerran ajanut mopolla 100 km Pietari - Moskova tietä, ja aika persiistä se on, jos vertaa esim. Puolaan.
  9. #9
    Ihan *normaalia* liikennettä. Toki autoja on, mutta ei mitään sellaista mitä tuolla Pietari-Moskova -välillä on (sekin tullut ajettua...). Tuo tiehän ei ole mikään *pääväylä* jota pitkin iso rekkaralli menee.

    Hienosti uskaltaa ajaa siellä.

    Tietysti voi olla että olen väärä henkilö sanomaan tätä kun on tullut ajettua vähän siellä sun täällä ja iso osa reissuista yksin...

    Näillä näkymin taas ensi kesänä tuota kautta maailmalle.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  10. #10
    Muutaman kerran olen osan tuota reittä ajellut.Osuus Rezkne-A6 Kaunas-Agustow-Bialystok tie 19 Lublin -Sandomierz-Krakow-Bielsko-biala-Zilina-Bratislava.Tuolla osuudella ollut tie ihan ajokunnossa ja välillä oikein hyväkuntoista tietä.
    FJR 1300
    XJR 1300
    GR *650
    SS1000 7/2004
    Baltia ajot 2006-2017
    Eurooppa turnee 2011
    Eurooppa turnee 1983
    Minne ajankin en ole koskaan perillä
  11. #11
    Lainaa palju kirjoitti Katso viesti
    ehtii sopivasti klo 15.30 lähtevälle lautalle Gedseristä Rostockiin.
    Tässä kohtaa lounas ja elpyminen, lauttamatka 2h. Rostockista kohti Berliiniä, Dresdeniä ja Alppeja klo 17.30. Loppu itsestä kiinni mihin asti haluaa ajaa.
    Itse varaisin majoituksen Berliinistä ja seuraavana aamuna ajoissa kohti Alppeja
    Eikös tuo Rostok, Berliini Dresden ole super ankea pätkä? ( kysyn sikisi, että joudun sen parin viikon päästä ajamaan. )

    Mutta ilman muuta jos pystyy valitsemaan, niin Saksan läpi A7 on nopein ja kaunein. Siin on alas mennessä Hannoverin jälkeen monta hyvää vaihtoehtoa jättää baana ja alkaa nauttimaan moottoripyöräilystä.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  12. #12
    Näin perstuntumalla liikennemäärät ovat A7:lla aika paljon tuota itäisempää reittiä isommat, selittynee asukastiheyden eroilla Saksassa. Lisäksi parin viime kesän aikana tuolla entisen Länsi-Saksan alueella on ollut todella paljon tietöitä autobahnoilla...
    BMW R nineT

    Tarinoita: Alppihullun päiväkirja
    Videoita: http://www.youtube.com/user/Alppihullu/videos

    AT-BA-BE-CH-CZ-DE-DK-EE-ES-FI-FR-GR-HR-HU-IT-LI-LT-LU-LV-MC-ME-NO-PL-RO-RS-SE-SK-SLO-TH
  13. #13
    Lainaa JT79 kirjoitti Katso viesti
    Näin perstuntumalla liikennemäärät ovat A7:lla aika paljon tuota itäisempää reittiä isommat, selittynee asukastiheyden eroilla Saksassa. Lisäksi parin viime kesän aikana tuolla entisen Länsi-Saksan alueella on ollut todella paljon tietöitä autobahnoilla...
    Tuostahan noita on hyvä alkaa katsella http://www.verkehrsinfo.de/index.php...UIN=&showmap=1
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  14. #14
    Viime kesänä pitkästä aikaa mentiin 1-tietä hampurista bremen-köln-bonn ja täytyy vakavasti harkita sitä myös jatkossa alpeille mennes,vaikka kohteesta riippuen hieman pidempikin.Oli jopa maisemat kohtuulliset varsinki berliini dresden väliin verrattuna joka on syvältä saksan baanoista.Tulomatkalla pienempiä teitä pitkin mutta fuldan jälkeen tuolle jonku kehumalle 7-tielle,olipa syvältä.Liikkennettä oli sillon enemmän seiskalla mitä mennes 1-tiellä,oletin liikennttä olevan enemmän tuolla lännessä kun on isoja kaupunkeja tiheään,mutta hyvin suju,eikä juurikaan tietöitä ja ennenkaikkea baanan pinnalta aivan toista luokkaa mitä tuo kasselinseutu pääasiassa laattapinnalla,joka hakaa varsinki pitkäkeulaa,että ennemmin ajaa hyvää hiekkatietä!Yritän lähivuosina välttää seiskatietä mahdollisimman paljon ja seuraava kohde voinee olla Mustametsä vuoristo,missä on kai saksan parhaat tiet mutkien ja maisemien suhteen,onko näin?Täytyy tarkastaa,nyt menin vähän sivuten Schwarzwaldia,hyvältä näytti siinäkin,mutta lähemmäs sweitsiä pitää kurvata joku päivä.Moselinlaakso on muuten käymisen arvonen paikka tuolla länsi-saksassa...vähän tämä keskustelu rönsylee tuosta otsikosta,mutta onko sen väliä.Ajakaa,keskiviiva rauhottaa ja talavi tulee,jaksakaa kevääseen- - - - - -
    <p>keskiviiva rauhoittaa- - -riders on the storm</p>
  15. #15
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Ihan *normaalia* liikennettä. Toki autoja on, mutta ei mitään sellaista mitä tuolla Pietari-Moskova -välillä on (sekin tullut ajettua...). Tuo tiehän ei ole mikään *pääväylä* jota pitkin iso rekkaralli menee.
    Mites tuolla Venäjän puolella nopeusrajoitukset ja ohitusmahdollisuudet?
    https://reissu.org
  16. #16
    Lainaa tie kirjoitti Katso viesti
    Viime kesänä pitkästä aikaa mentiin 1-tietä hampurista bremen-köln-bonn ja täytyy vakavasti harkita sitä myös jatkossa alpeille mennes,vaikka kohteesta riippuen hieman pidempikin.Oli jopa maisemat kohtuulliset varsinki berliini dresden väliin verrattuna joka on syvältä saksan baanoista.Tulomatkalla pienempiä teitä pitkin mutta fuldan jälkeen tuolle jonku kehumalle 7-tielle,olipa syvältä.Liikkennettä oli sillon enemmän seiskalla mitä mennes 1-tiellä,oletin liikennttä olevan enemmän tuolla lännessä kun on isoja kaupunkeja tiheään,mutta hyvin suju,eikä juurikaan tietöitä ja ennenkaikkea baanan pinnalta aivan toista luokkaa mitä tuo kasselinseutu pääasiassa laattapinnalla,joka hakaa varsinki pitkäkeulaa,että ennemmin ajaa hyvää hiekkatietä!Yritän lähivuosina välttää seiskatietä mahdollisimman paljon -
    Mä olen tullut Münchenistä Ulmin kautta seiskaa pitkin Hampuriin noin 10 kertaa ja aina alle kuuteen tuntiin.

    Autobaanalla on omat säännöt, niin kuin kaikilla muillakin teillä. Hyvin pärjää kun ajaa aivan vasenta reunaa, autot väistää sen mopotille tarvittavan metrin kaistan sisällä. Jos ei heti tule tilaa, niin ystävällisesti vähän väläyttää pitkillä. Mutta ei kai sinne baanalle ole mitään järkeä mennä pitkäkeula customilla. Jos ajaa urku auki, niin joutuu tankkaamaan sadan kilasan välein. Siinä ei oikein matka etene, mutta kuselle ja röökille pääsee usein.

    Jos taas haluaa mennä sinne sillon kun on seisova ruuhka, niin ei sekään ole ongelma. Sillon körötellään varovasti vasemman ja keskikaistan välissä, ns "hälytysajoneuvo väylää". Oikealla pientareen puolella ajamisesta tulee kovat sakot jos jää kiinni, sitä uskallan suositella ainoastaan siinä tapauksessa että aikoo poistua seuraavassa liittymässä, etelässä ausfahrt pohjoisessa einfahrt.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  17. #17
    Lainaa Wolff kirjoitti Katso viesti
    Mites tuolla Venäjän puolella nopeusrajoitukset ja ohitusmahdollisuudet?
    Kyllähän mopotilla aina ohi pääsee missä vaan ja milloin vaan.

    Nopeusrajoituksia ei kannata törkeästi ylitellä, sillä sakotus voi olla ulkomaan kilpiselle aika rankka ja käteistä pitää löytyä heti. Muuten voi pahmmassa tapauksessa mopo jäädä siihen tielle kun lähdetään seuraavaan kaupunkiin nostamaan käteistä. Paluukyytiä takaisin ajopelille tuskin tarjotaan.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  18. #18
    Lainaa Wolff kirjoitti Katso viesti
    Mites tuolla Venäjän puolella nopeusrajoitukset ja ohitusmahdollisuudet?
    Ohi mennään aina kun päästään, matka vauhtina voi pitää hienosti reilut sata kunhan muistaa hidastaa kylien kohdalla. Siellä ne on aina kyyläämässä nopeuksia, harvemmin näkynyt näiden *vapaiden nopeuksien* alueella kuten Suomessa.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  19. #19
    wanico:lle,niin mikä ettei pitkäkeulalla saksanbaanalle,eipä tällä hetkellä muuta oo ja mulla tulee olehan aina ainakin yks pitkäkeula!On sillä kjölurin tie islannissa ajettu,ei tullu muuten yhtään kyykkyä vastaan sillä tiellä Sitä meinasin lähinnä,että 1-tie paljon parempi ku 7-tie,oon toki ajanu seiskaa monesti 600-800kilsan siivuja päivässä.Työstä olis kyllä käyny mainitsemasi vauhti viime heinäkuun päivänä kun paluumatkalla oltiin.Suuri ero kaistojen kesken,eli tuo oikea kaista järkiään kuluneempi ja hakkaa,sitte kun ei oo katteita(eikä tuu) matkanopeus luonnollisesti 90-120,eli ei tarvi vasemmalla juurikaan käydä.Jatkan nykyisellä pitkäkeulalla ja voin sanoa,että on aika hieno kurvata alppitietä chopper-henkisellä motskarilla,pitää vaan olla sellanen asenne,ettei mennä mistä aita on matalin!Ei tämä nytkään liittynyt otsikkoon,heh.
    <p>keskiviiva rauhoittaa- - -riders on the storm</p>
  20. #20
    Lainaa tie kirjoitti Katso viesti
    wanico:lle,niin mikä ettei pitkäkeulalla saksanbaanalle,eipä tällä hetkellä muuta oo ja mulla tulee olehan aina ainakin yks pitkäkeula!On sillä kjölurin tie islannissa ajettu,ei tullu muuten yhtään kyykkyä vastaan sillä tiellä Sitä meinasin lähinnä,että 1-tie paljon parempi ku 7-tie,oon toki ajanu seiskaa monesti 600-800kilsan siivuja päivässä.Työstä olis kyllä käyny mainitsemasi vauhti viime heinäkuun päivänä kun paluumatkalla oltiin.

    Jatkan nykyisellä pitkäkeulalla ja voin sanoa,että on aika hieno kurvata alppitietä chopper-henkisellä motskarilla,pitää vaan olla sellanen asenne,ettei mennä mistä aita on matalin!Ei tämä nytkään liittynyt otsikkoon,heh.
    Joo, voihan sinne Alpeille lähteä vaikka potkukelkalla jos pohkeet kestää.

    Mutta jos halutaan verrata A7 ja A1 ruuhkatilannetta, niin seiska hirttää kiinni ehkä parikymmentä kertaa vuodessa: pääsiäinen, koulujen lomat, katoliset arkipyhät, jne. Kun taasen ykkönen hirttää kiinni ainakin sata kertaa: messut, konsertit, fudismatsit, aamuruuhkat, hollantilaisten lomat jne. Eli käytännössä ulkomaalaisen on todella vaikea tarkistaa mitä liikennettä haittaavia tapahtumia on reitin varrella silloin kun itsellä on tarkoitus matkustaa.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  21. #21
    Voi toki olla,että oli hyvä tuuri ruuhkan suhteen 16.7:ttä kun 1-tietä mentiin,mutta kyllä se vaan baana oli paremmassa kunnossa,huomaa kyllä eron,eikä ollu isoja tietöitäkään,mutta aina tilanteet muuttuu.Ei muutenkaan oo ruuuhkat juurikaan ollu ongelma,kun oon saksassa ollu,toki isojen kaupunkien lähistöllä ruuhkaantuu.Elokuu huomattavasti ruuhkaisempi,eikös? Pari kertaa ollu elokuun ekapäivinä saksas ja sillonki vältty aika hyvin.Tuota liikenne virtaa isoista tapahtumista johtuen on tosiaan vähän huono seurata,toki jos nettiä tönkii,niin aina löytää turhaa ja tärkeää infoa....Jatkossa tähtään kuitenki länsi-saksaa,kyllä kasselin mäet on ajettu riittämiin muutamaks vuodeks,mutta ajakaa,keskiviiva rauhottaa- - -white line fever- - -
    <p>keskiviiva rauhoittaa- - -riders on the storm</p>
  22. #22
    MInä tulin viime kesänä viikko-pari ennen juhannusta Eestin Vorusta ensin Pskoviin, ja sitten Pietarin kautta Lappeenrantaan, siis suurehko osa suunnittelemaasi reittiä. Tie oli aivan hyväkuntoinen, liikenne reipasta mutta joustavaa.
    Niin, ja toissakesänä ajoin tuon Daugavapils-Rezeknen, sekin tie oli ihan jees, ja liikenne edelleen reipasta ja ohitukset kahvoja hipovia.
    Viimeksi muokannut: dnapekko; 09.10.2013 klo 23:33.
    Honda VF1000F2 -85
    Honda VF1100S -85
    Aprilia RST Futura -01
  23. #23
    Lainaa dnapekko kirjoitti Katso viesti
    MInä tulin viime kesänä viikko-pari ennen juhannusta Eestin Vorusta ensin Pskoviin, ja sitten Pietarin kautta Lappeenrantaan, siis suurehko osa suunnittelemaasi reittiä. Tie oli aivan hyväkuntoinen, liikenne reipasta mutta joustavaa.
    Tuli mieleen että tuollainen rundi olisi myös aika kiinnostava; lpr-hki-tall-narva-pietari-lpr. Pitäis vissiin kuitenkin yöpyä matkalla jossain. Veiskö meno Tallinnaan enemmän aikaa kuin sieltä paluu? Noiden lauttojen kanssa kun tulee aika paljon odotusaikaa.
    Ducati Streetfighter V4 -2021
    Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
  24. #24
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Eikös tuo Rostok, Berliini Dresden ole super ankea pätkä? ( kysyn sikisi, että joudun sen parin viikon päästä ajamaan. )

    Mutta ilman muuta jos pystyy valitsemaan, niin Saksan läpi A7 on nopein ja kaunein. Siin on alas mennessä Hannoverin jälkeen monta hyvää vaihtoehtoa jättää baana ja alkaa nauttimaan moottoripyöräilystä.
    Kyllä se 9/8 tie on nopein ja ruuhkattomin.
    Nimimerkillä kokemusta.
    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

    MC TOUR *

    N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
  25. #25
    Lainaa mathev kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se 9/8 tie on nopein ja ruuhkattomin.
    Nimimerkillä kokemusta.
    Joo, ysi voi olla nopea, mutta en lähtisi München-Hampuri pätkälle yrittämään nopeusennätystä ysin kautta.
    Lisäpituus reitillä tuo automaattisesti yhden tankkauksen ja siihen suli keskinopeus.
    Ja eikö ole näin, että Berliinistä ihan mihin tahansa suuntaan 300 km motaria on todella ankeaa?

    Eikös kasi hirtä kiinni useita kertoja päivässä joka viikonloppu?
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  26. #26
    Ajanut tuota Puttgarden-Munchen väliä niin oma nopeusjärjestys 7, 9 ja 1. Toi ykkönen ei vedä kuin yöllä ja ysi ollu ruuhkattomin.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  27. #27
    Joo,samaa mieltä,että 300 kilsaa berliinistä joka suuntaan ankeaa...ainakin jos vähän kärjistää.Taitaa olla mulla zopperikuskina vähän "laajempi toleranssi" millon liikenne sujuu hyvin,meinaan vaan,jos tarkotus päästä vaikka muchenistä hampuriin mahdollisimman nopeasti,niin vaattii aika vapaata vasenta kaistaa,kun taas hippi on tyytyväinen jos voi pitää matkavauhtina 90-120 ja sitte tankkaus 150 kilsan välein ja taas rauhoittavan keskiviivan ääreen,tosin kyllä se viikatemies on valmiina aina sadonkorjuuseen vaikka kuinka iisisti zopperia ohjastaa,puhumattakaan nopeusennätysten yrityksistä.Se on saksanbaanoista sanottava,että yleisti automäärä huomioon ottaen,liikenne sujuu hyvin ja ei taida määrään suhteutettuna olla paljon onnettomuuksia.Jos vaikka seiskatie täyttettäis pelkästään suomalaisilla kuskeilla kuukaudeks,niin voi sittä onnettomuusien määrää ja hermojen menetystä sekä ruumiita!Suuri ero saksan eduks vaikkapa puolan ja ranskan liikenteeseen."räme" myös moitti kehumaani hyväpintaista 1-tietä,niin olikohan vaan hyvä päivä ruuhkien suhteen,kun ei moitteen sijaa koko päivä mooselinlaaksoon kurvatessa yli 600kilsaa kaikkiaan kyseisenä heinäkuun tiistaina?
    <p>keskiviiva rauhoittaa- - -riders on the storm</p>
  28. #28
    Paljonkos tuo Venäjän viisumi tuo lisähintaa tälle vaihtoehdolle?
    https://reissu.org
  29. #29
    Lainaa Wolff kirjoitti Katso viesti
    Paljonkos tuo Venäjän viisumi tuo lisähintaa tälle vaihtoehdolle?
    Tuo oli varmaan retorinen kysymys, mutta silti:
    http://www.lahialuematkat.fi/viisumit/venaja

    Eli 70-90 euron huitteilla postikuluineen.
  30.  
  31. #30
    Lainaa tie kirjoitti Katso viesti
    ...moitti kehumaani hyväpintaista 1-tietä,niin olikohan vaan hyvä päivä ruuhkien suhteen,kun ei moitteen sijaa koko päivä mooselinlaaksoon kurvatessa yli 600kilsaa kaikkiaan kyseisenä heinäkuun tiistaina?
    Pikkasen jatkoa ot:lle, en minä mitään moiti kunhan kerron mielipiteeni. Puolenkymmentä kertaa siitä ajellut päiväsaikaan ja aina ollut tukossa kun tullaan Ruhrin alueelle. Siellähän asustelee jo paikallisiakin 12 miljoonaa ja kulkurit päälle .

    Kerran tosiaan autonhakureissulla joka löytyi vasta viime tinkaan että saatiin se vielä kilpiin niin lähdettiin palauttamaan vuokra-autoa Frankfurt-Hahnin kentälle ja sieltä polkastiin illalla yhdeksän pintaan tien päälle niin 1-tie oli aivan tyhjä ja hyvä niin koska aikaa ajaa Tukholman satamaan oli parikymmentä tuntia ja laivaan ehdittiin.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen