Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 80:een 80:sta
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Pystyt kuitenkin kirjoittelemaan Oli meinaan hurja lippa. Se sun mopo pomppas sen metrin, puoltoista siitä penkasta ilmaan. Ajoin siinä perässä, ja siinä nypyn päällä kantissa arvioin, että mihin se vehje laskeutuu, ja samalla huomasin, että sisämutkan puolella oli joku toinen naamallaan.

Jos vitutuksella selviää ja rahalla tuosta voltista ajan myötä selviää, niin hyvä. Tähän loppuun:

Bodia, Sporttia ja Tsemppistä.
    Olenko mä nyt nukkunut vai oliko vielä Sälinkään jälkeen pannut? Aika paska flaksi oli sitten reissulla KKK. Viime kerralahan itsekkin maisteli ojan horsmia, ainoastaan vilkku ja muutama skraadu katteessa. Parannelkaa itsenne nyt kuntoon ja ensi kaudelle intoa täynnä uudella mopolla.
    Bandu 1250S -07

Nassukirja
    Ei Sälinkään jälkeen enää kukaan toivottavasti...
    Reittihän päättyi siis siihen Sälinkääntielle, josta veturi hiljelleen siirtyi Jorviin. 21.25 sairaalaan sisään, yön aikana röntgeniä ja asfaltti-ihottuman puhdistusta. Tänään aamulla vielä ultraääni... Mies on kunnossa (mitä nyt joka paikkaa kolottaa!) ja nyt kotona!
    Mut enivei, reitti oli tämmönen!
    Kuvia täällä...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa MauriOC kirjoitti Katso viesti
    Olenko mä nyt nukkunut vai oliko vielä Sälinkään jälkeen pannut? Aika paska flaksi oli sitten reissulla KKK. Viime kerralahan itsekkin maisteli ojan horsmia, ainoastaan vilkku ja muutama skraadu katteessa. Parannelkaa itsenne nyt kuntoon ja ensi kaudelle intoa täynnä uudella mopolla.
    Marjoniementiellä veti kaksi mun edestä samassa mutkassa. Bussikuskilla lähinnä kosmeettisia ja henkisiä kolhuja. Vaihda vähemmän opiaatteja sisältäviin lääkkeisiin

Joo, ja onhan noita penkereitä itsekin joskus tutkinut.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ei millään mässäilymielellä ta semmosta Mutta olisko täst mahkua saada joku tiivistelmä? Menikö kaikki samassa mutkassa? Ei nyt tietty tarvi mitään tarkkoja yksityiskohtia tms. mut noin yleisesti…

Aika jännästi on nyt letkojen päällä varjoa, kun T-ajoissa, TurkuMiitissä, PK:ssa ja TouRingissa on kipattu viikon sisällä… Ei ihan jokapäiväistä…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Siis kuinka monta teitä meni nurin? Kolme?
    Fillari
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Marjoniementiellä veti kaksi mun edestä samassa mutkassa. Bussikuskilla lähinnä kosmeettisia ja henkisiä kolhuja. Vaihda vähemmän opiaatteja sisältäviin lääkkeisiin
    Noh noh, jäin varoittamaan saapuvaa liikennettä enkä nähnyt kuin sen pahemman ukon. Tänään kansainvälinen laastarin vaihtopäivä, toivotaan että pikkuisen helpottaisi. Duunissa kerpeleet jo alkoi huomauttelemaan sairaslomasta, pyh moisille. Elektrodit vaan ytimeen ja pääsis edes joistain lääkkeistä eroon, kohta ei muista minkävärinen nappi milloinkin.

Mikäli bussikuski lasketaan pannuiksi niin kolmet pannut tuli reissulla, paska flaksi kävi kavereilla. Onneksi ei mitään vakavampaa, rauta on rautaa ja sitä saa kaupasta. Murtuneiden paikkojen kanssa astetta ikävämpää.

Tänään tuli nähtyä oikein komea lanesplittin, ei se mitään, kyydissä tyttöystävä jolla kypärä suojavarusteena. palja alaselkä vaan näkyi. Tekisi kipeää varmaan jos jostain syysä tulisi se auto liian lähelle ja pyörä nurin.
    Bandu 1250S -07

Nassukirja
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mutta olisko täst mahkua saada joku tiivistelmä? Menikö kaikki samassa mutkassa?
    Marjonimentiellä 2 pyörää ulos. Olin briiffannu koko letkaa tosiaan n. 10 min aikaisemmin siitä että ko. tie ei ole ihan tavallinen syheröpätkä.
    Toinen pyörä ajoi himaan asti omia polkujaan:
    Lainaa Bleku kirjoitti Katso viesti
    Kiitos myös niille tovereille jotka autto pyörän pöpeliköstä tielle ja unohtamatta omat true friendsit ketkä piti huolen siitä et pääsin ehjänä kotiin!
    - Bussikuski
    Ja toiselle kävi vähän huonommin:
    Lainaa Starbringer kirjoitti Katso viesti
    Tulihan lipattua huolella. oikean jalan varpaat sojoittivat mihin sattuu, oikeassa kämmenessä pari luuta poikki ja käsi kipsissä ja kirsikkana kakussa revennyt perna jonka kohtaloa nyt ihmetellään. ilmeisesti se tulee kuitenkin kuntoon. Mopo pirstaleina ja jonkin verran vituttaa.
    Veturi kippasi sitten 150km myöhemmin n. 35 km ennen maalia.
    Pyörä todennäköisesti lunastukseen, mies suht kunnossa!

Oliko riittävä yhteenveto??!!
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 10.09.2013 klo 11:50.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    Tällä kertaa vitsit sikseen.

Itseä on vuosi vuoden jälkeen mietitityttänyt yksi ajoreissuihin liittyvä juttu.
    Nimittäin tuo "auringonlaskuun ratsastaminen"

Asia, josta yllättää itsensä kerta kerran jälkeen vaikka kuinka "taas kerran" päättää miettiä
    seuraavan reissunsa rytmityksen huomioimalla tuon asian hieman paremmin .

Nyt ei ole kyse auringon äkillisestä ja täydellisestä häikäisystä joka saa ladun katoamaan
    ja johtaa välittömästi "varjon etsimiseen lähimmästä pöpeliköstä" .

Moneen otteeseen on todettu, että mopolla pienikin "herpaantuminen" saattaa..... ja usein johtaakin....
    jos ei pahempaan, niin pieneen jännäkakkaan.

Josko vihdoin asiaan

Niin..... Alempaa "konttoriin" paistava aurinko, sen eriasteisen häikäisyn "vältteleminen",
    visiirin kulloinenkin tila (naarmut, ötökät ym.) , maaston-puuston-valon muodostamat....
    sanoisiko kontrastit.... tai niiden puuttuminen......

Kaikki nuo (tiivistettynä vasta-aurinko) syövät valtavan määrän huomiota ja energiaa ajossa.
    Kun tuohon sitten vielä lisätään päälle.... "hieman haastavaa ajosuoritusta", alkaa paketti olla kasassa

Asiaa voi kätevästi kokeilla jollain omalla, hieman pidemmällä jotoksella kun homma tuntuu "tökkivän".
    Pyöräyttää vehkeet paluusuuntaan ja laskettelee jonkin matkaa samaa latua takaisin päin.

Maistuu yhtä erilaiselle kuin sylkäisisi happamat pihlajanmarjat suusta ja tilalle lämmintä tissiä

Hmm.... Absoluuttista selitystä, totuudesta puhumattakaan, ei varmasti ole, mutta varsin usein
    tuntuu "paras selitys" olevan se joka ensin päähän pälkähtää. Toki.... ajoin liian kovaa siihen ja ulos....
    on ihan oikea loppupäätelmä. Tuota voikin sitten toistella.... kerta toisensa jälkeen , ellei
    tule tuumailleeksi...... "Miksi ajoin siihen liian kovaa"..... mikä kaikki siihen mahtoi johtaa .

Selityksiä selityksiä..... aivan.... mutta kun ei ole kyse tahallisesta teosta, "selittävät tekijät"
    ovat yhtä kuin syitä jotka johtavat johonkin.

Niitä löytyy yleensä yllättävän monia.... ja niiden "hokaaminen" autaa merkittävissä määrin......
    jos ei nyt viisastumaan, niin ainakin "säilyttämään pöksyt paremmin kuivina".

Tästä ihan todellinen tarina elävästä elämästä.

Kaveri veti joka kesä mökkilaiturilla "spagaatilla" pari kertaa jonkkaan veneen ja laiturin väliin.....
    kaljakori sylissä.

Koitti aina olla "tarkkana" ja erityisesti tarkempana kuin "viime kerralla".

Homma kuitenkin jatkui kesästä toiseen.

Sitten mietittiin.... pienessä tumussa saunan lauteilla.....miten tuo aina käykin.....
    Kas kummaa... sattui ja tapahtui yleensä silloin kun vene ei ollut vielä köysissä .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Aika jännästi on nyt letkojen päällä varjoa, kun T-ajoissa, TurkuMiitissä, PK:ssa ja TouRingissa on kipattu viikon sisällä… Ei ihan jokapäiväistä…
    Noi Bonen kuvaelmat on hippasen "akateemisenkorkealentoisia" joskus , joten tässä yksi insinöörimäinen selitys, eksä Shy olekin insinööri () : natsaus-% = s * m * t * n * a * v, lisättynä aina keväisin lanseerattavalla "sosiaalisen paineen sietokyvyllä"...
    -Ulkopuoliset olosuhdetekijät (="x") vielä yhtenä tuntemattomana muuttujana kaavaan, niin siinähän se.
    MAD (mean absolute deviation)
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kiits Go-Za. Emmä oo insinööri, oon visuaalisen puolen tekijä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti

Niin..... Alempaa "konttoriin" paistava aurinko, sen eriasteisen häikäisyn "vältteleminen",
    visiirin kulloinenkin tila (naarmut, ötökät ym.) , maaston-puuston-valon muodostamat....
    sanoisiko kontrastit.... tai niiden puuttuminen......

Kaikki nuo (tiivistettynä vasta-aurinko) syövät valtavan määrän huomiota ja energiaa ajossa.
    Kun tuohon sitten vielä lisätään päälle.... "hieman haastavaa ajosuoritusta", alkaa paketti olla kasassa
    Tuo tuli havainnollistettua itselle hyvin PK reissulla Vaalimaalle. Aurinko paistaa matalalta metsän takaa ja heittää valon ja varjon sekamelskan tien pintaan. Hiekasta lähtien kaikki routapatit, kuopat jne. häviää sinne "varjokuvion" alle eikä yhtään tiedä mitä seuraavassa mutkassa on. Yhdessä kohdassa paluumatkalla koko letka meni ihan mateluvauhtia, kun hädin tuskin näki edellä ajavan takavalon.

En tiedä oliko valon ja varjon leikillä osuutta teidän letkan haavereihin, mutta kyllä tuollaiset olosuhteet rasitti ainakin omaa ajoa selvästi verrattuna kesällä korkealta paistavaan aurinkoon.

Tuossa vielä pari kuvaa googlesta selkeyttämään asiaa.
    http://stevepowellphotography.com/IM...4in+border.jpg
    http://www.programming.org/sundown/h...y_road_big.jpg
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
    Lainaa Pitkiss kirjoitti Katso viesti
    Tuo tuli havainnollistettua itselle hyvin PK reissulla Vaalimaalle. Aurinko paistaa matalalta metsän takaa ja heittää valon ja varjon sekamelskan tien pintaan. Hiekasta lähtien kaikki routapatit, kuopat jne. häviää sinne "varjokuvion" alle eikä yhtään tiedä mitä seuraavassa mutkassa on. Yhdessä kohdassa paluumatkalla koko letka meni ihan mateluvauhtia, kun hädin tuskin näki edellä ajavan takavalon.

En tiedä oliko valon ja varjon leikillä osuutta teidän letkan haavereihin, mutta kyllä tuollaiset olosuhteet rasitti ainakin omaa ajoa selvästi verrattuna kesällä korkealta paistavaan aurinkoon.

Tuossa vielä pari kuvaa googlesta selkeyttämään asiaa.
    http://stevepowellphotography.com/IM...4in+border.jpg
    http://www.programming.org/sundown/h...y_road_big.jpg
    Jep-jep......

Pointti tosiaan oli tuolla aikaisemmassa lörinässä se, että pidempään (pääsääntöisesti) jatkuva
    vastavaloon ajaminen on yksinkertaisesti aikamoinen "stressi/häiriötekijä" uuvuttavuuden lisäksi
    varsin kerkässä ja herpaantumatonta tarkkaavaisuutta vaativassa lajissa.

Sitäkään ei pidä unohtaa, että tuo sattuu (jostain syystä ) useimmiten aina paluupuolelle.
    Pidemmillä jotoksilla, 400-600 km, alkaa realiteetit vaan olemaan siinä että keskiverto kurvailijalla
    alkaa loppupäässä olla jo muutenkin ruuti hieman märkää..... ja siihen vielä samaan kasaan
    oikeasti haastavaa olosuhdetta pimpattuna hieman "vetämisen meiningillä".

Tuo "testi" kelkan kääntämisen suhteen on uskomattoman hyvä esimerkki siitä, miten jotkut.....
    ei niin noteerattavat asiat syö miestä rotan lailla..... kunnes ollaan huomaamatta "tilassa" jossa
    se tarkkaavaisuus ja harkintakyky ei välttämättä ole enää vaadittavalla tasolla.

Se "käännös ympäri" ja myötäväloon ajo tuntuu ensimmäiset kilometrit tosiaan......
    kun saisi äkkiä sen silkinpehmeän, lämpimän tissin suuhun .

Kannattaa kokeilla..... vaikka "saisi" muutenkin..... (asiasta kiinni)
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Mites veturin ja toisen kaverin vointi tänään? Itellä oli aamulla olo kuin 95 vuotiaalla, lihakset nii jumis ja fiilis sama ku ois ottanu eilen 5 erää kylmää kyytia sparritreeneissä..

Sitä piti kysyä et näkikö kukaan mun takana et miten ihmeessä mopo pääty 20m metikköön kaatumispaikasta?

Eli ajauduin siitä mutkan jälkeen oikeelle ojaan enkä jääny odottelee et mitä ylläreitä sieltä tulee vaan heitin parit ukemit siihen asfaltille. Kun mä nousin ylös niin mä en nähny enää mopoo missään kunnes joku sano et se meni tien poikki VASEMALLE puolelle metikköön josta se sit löyty kahen puun ja kiven välistä. Ainakin Honda Fireblade kaveri tais tulla mun takana.

Lähinnä kiinnostaa et ottiko mopo soolomatkalla kovempia tällejä? En ainakaan ajossa huomannu mitään poikkeavaa.
    Moro. mä lepään meilahdessa vielä tovin. loppuviikolla ehkä kotiin ja saikulle jota tulee pari viikkoa vähintään.
    ajoin sun perässä ja heti siinä nypyn laella huomasin, että olit sladissa puolittain oikeassa ojassa ja kaatumassa. Yritin hidastaa ja väistää mutta menin etujarrulle liikaa ja pyörä saman tien nurin. olisko etunen ollut keventynyt vielä nypyssä. joka tapauksessa yllättävä tilanne ja oma ajovirhe. sen jälkeen kun tulin jotenkin tajuihini, luulin että olin kuvitellut sun tilanteen kun sinun pyörä ei ollutkaan siinä ojassa mutta löytyihän se sitten toisesta ojasta. nyt lisää morfiinia suoneen ja unta kuulaan.

joku otti valokuvia minun pyörästä jälkeen päin. voisitko pistää yv:tä.
    Aprilia Tuono V4R aprc, ex. FZ2-N, FZ1-N
    Veturilla kans semmonen olo että olis pesäpallomailalla hakattu... Mutta kun lähtee liikkeelle niin siinä vähän vetreytyy. Mulla murtunu/ katkennu kylkiluu on alkanu nyt vaivaamaan enemmän (yskiminen ja aivastaminen ihan kauheeta, nauraminen sattuu myös) kun aluks sitä ei edes huomannu että sielläpäin olis mitään rikki.
    Sitä piti kysyä et näkikö kukaan mun takana et miten ihmeessä mopo pääty 20m metikköön kaatumispaikasta?
    Siitä puhuttiin sen Marjoniementien jälkeen ja monet luuli että sä olit itse ajanu sen Bussin sinne metsään... Mutta ehkä se huomio vain kiinnittyi siihen toiseen kaveriin enemmän!
    Viimeksi muokannut: Go-Za; 11.09.2013 klo 08:34.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
    No vähän ihmettelinkin kun sanoit että ribsiä rikki ja ukko pomppii ku gaselli.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Okei siin kävi sit noin pahasti.. Ei therrve, mä kun luulin et pääsit kotia jo samana iltana! Toivottavasti ei tullu mitään aivotärähdyksiä? Voimia ja nopeeta toipumista sulle ja veturille! Oli varmaa perhe shokissa kun sai kuulla et oot siellä?
    ...

Eli ajauduin siitä mutkan jälkeen oikeelle ojaan enkä jääny odottelee et mitä ylläreitä sieltä tulee vaan heitin parit ukemit siihen asfaltille. Kun mä nousin ylös niin mä en nähny enää mopoo missään kunnes joku sano et se meni tien poikki VASEMALLE puolelle metikköön josta se sit löyty kahen puun ja kiven välistä. Ainakin Honda Fireblade kaveri tais tulla mun takana.

Lähinnä kiinnostaa et ottiko mopo soolomatkalla kovempia tällejä? En ainakaan ajossa huomannu mitään poikkeavaa.
    Mä ajoin bladella sun takana. Mun muistin mukaan sä olit vielä mopon kyydissä siellä oikealla ojassa ja tipuit kyydistä, kun mopo nousi ojasta. Tämän jälkeen mopo jatkoi yksin matkaa ja sujahti sinne vasemmalle metikköön.
    Tilanne tapahtui kyllä sen verta nopeasti, että ihan täysin en tapahtumien kulkua välttämättä muista/tajunnut. Plus oli vähän ohjelmaa pitää oma mopo hanskassa ja varoa etten aja sun päälle.
    Lainaa ASA kirjoitti Katso viesti
    Mä ajoin bladella sun takana. Mun muistin mukaan sä olit vielä mopon kyydissä siellä oikealla ojassa ja tipuit kyydistä, kun mopo nousi ojasta. Tämän jälkeen mopo jatkoi yksin matkaa ja sujahti sinne vasemmalle metikköön.
    Tilanne tapahtui kyllä sen verta nopeasti, että ihan täysin en tapahtumien kulkua välttämättä muista/tajunnut. Plus oli vähän ohjelmaa pitää oma mopo hanskassa ja varoa etten aja sun päälle.
    Pieni offtopic: ASA, olitko se sinä, joka kyselit multa siitä videosta, kun mulla oli se gopro mukana?
    ZX-10r '11
  20.  
    Lainaa Zoon kirjoitti Katso viesti
    Pieni offtopic: ASA, olitko se sinä, joka kyselit multa siitä videosta, kun mulla oli se gopro mukana?
    Joo, minähän se kyselin. Jos sitä jotenkin sais tännekkin päin, niin ois hieno homma.
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123