Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
    Päivät

Bemarin jarrujen huutomerkki ei vilku kun käynnistää. Kun liikutat pyörää niin valo alkaa vilkkua.
    Tämä ilmiö poistuu kun on ajettu jonkun matkaa (moottori normilämmöissä - suunnilleen) kun pysäytät koneen ja startaat uudestaan. Sen jälkeen saapi ajella kuumalla pyörällä vaikka päivän. Seuraavana aamuna sitten samat kuviot alusta.

Olisko jollakin vastaavaa kokemusta ja sitä myöten vinkkiä ratkaisulle tai ideaa, kunka ongelmaa lähtis ratkaisemaan.

Ferdinand
    Onko tarpeeksi nestettä?
    Kawasaki ZZR 600 -92
    Menee nyt keskustelun ja osanoton puolelle, kun itellä ei oo servollisia jarruja. Eiköhän Pozo tai joku foorumilla pyörivistä uudemmalla LoTjalla ajelevista kommentoi aika pian. Perusasioita: Ohjekirjasta tietty lunttasit tuon varoituskolmion merkityksen / mahdollisen vilkkutaajuuden merkityksen? Toimiiko Servot tuota kolmion sammumista odotellessa? Ettei vaan olisi akku menossa ja ABS oirehtisi kylmäkäynnistyksen jälkeistä matalaa jännitettä. LT:hän syö akkua kuin näkkäriä. Tuntematta millaisen vikakoodin/vilkkusekvenssin aiheuttaa, mutta aika perusjuttuja on myös ollut herkkyys noille pääsylinterien nestetasoille. Kait melkeen tyypillisimpiä vikavalon vilkuttelun aiheita akun jälkeen.

Jos mun pitäisi lyödä vetoa/arvata, sanoisin, jotta akku on uusimista vailla...
    <p>2002-2014</p>
    kiitti

tässä mallissa ei ole mun mielestä ole vielä servoja (verrattiin yhden kaverin kessuun ja siinä oli servomoottorit niin eri äänet pitää)

on kyllä tää merkkija malli uusi tuttavuus ja nyt opetelaan vasta näitä juttuja, niin täytyy kysella kokemuksen ääniltä, jos joskus itekin viisastus

mulla ei ole suomen eikä englannin kielistä ohjekirja vaan saksalainen ja se kieli ei nyt oikeen taitu
    koitin etsiä netistä mutta eipä mun silmiin tieten sattunut, josko joskus. huoltomanuaali kyllä on
    eli vilkkumisella ja sen rytmilla saadaan jotain infoa ulos???

pitää vielä tarkastaa noi nestepinnat

akku kestää kolmisen viikkoa ilman käyttöä starttikuntoisena, mutta sitten ei käynnisty
    pitääpä vielä otta jännite seurantaan kanssa

Ferdinand
    Ferdinand
    Lainaa Ferdinand69 kirjoitti Katso viesti
    kiitti

tässä mallissa ei ole mun mielestä ole vielä servoja (verrattiin yhden kaverin kessuun ja siinä oli servomoottorit niin eri äänet pitää)

on kyllä tää merkkija malli uusi tuttavuus ja nyt opetelaan vasta näitä juttuja, niin täytyy kysella kokemuksen ääniltä, jos joskus itekin viisastus

mulla ei ole suomen eikä englannin kielistä ohjekirja vaan saksalainen ja se kieli ei nyt oikeen taitu
    koitin etsiä netistä mutta eipä mun silmiin tieten sattunut, josko joskus. huoltomanuaali kyllä on
    eli vilkkumisella ja sen rytmilla saadaan jotain infoa ulos???

pitää vielä tarkastaa noi nestepinnat

akku kestää kolmisen viikkoa ilman käyttöä starttikuntoisena, mutta sitten ei käynnisty

Ferdinand
    Kyllä 2003-mallisessa servot pitäisi olla. Helpoin ulkoinen tunniste on se, että jos jarrusatuloissa lukee BMW, on kyseessä servollinen vempele. Servot tulivat muistaakseni vuosimalliin 2001. Myös tuo "Huutomerkki"-kolmiovalo kertoo, että kyseessä ei ole ABSII. Servopumpunhan kuulee kun jarruun koskee. Nestetasojen tarkkailu tuli myös vasta näihin servollisiin vekottimiin. Helpoin tapa saada tietää mistä on kyse, on kytkeä GS911 (vikakoodien lukulaite) tuohon kiinni ja katsoa mitä koodeja on muistissa. Löytyykö tutuilta? Pääkaupunkiseudullakin noita on minulla ja muillakin. Eli jos täällä päin vaikutat, niin pistä vaikka PM'ää, niin katsotaan.
    <p>2002-2014</p>
    Vuoden 2008 manuaali sanoo seuraavaa ABS:n vikakoodeista:
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Kyllä 2003-mallisessa servot pitäisi olla. Helpoin ulkoinen tunniste on se, että jos jarrusatuloissa lukee BMW, on kyseessä servollinen vempele. Servot tulivat muistaakseni vuosimalliin 2001. Myös tuo "Huutomerkki"-kolmiovalo kertoo, että kyseessä ei ole ABSII. Servopumpunhan kuulee kun jarruun koskee. Nestetasojen tarkkailu tuli myös vasta näihin servollisiin vekottimiin. Helpoin tapa saada tietää mistä on kyse, on kytkeä GS911 (vikakoodien lukulaite) tuohon kiinni ja katsoa mitä koodeja on muistissa. Löytyykö tutuilta? Pääkaupunkiseudullakin noita on minulla ja muillakin. Eli jos täällä päin vaikutat, niin pistä vaikka PM'ää, niin katsotaan.
    En tiedä onko mallikohtaisia eroja, mutta minun -02 R1150RS:ssä on BMW-jarrusatulat eikä silti ole servoja.
    R1150RS(02), R1150GS(02)
    Lainaa Vilmart kirjoitti Katso viesti
    En tiedä onko mallikohtaisia eroja, mutta minun -02 R1150RS:ssä on BMW-jarrusatulat eikä silti ole servoja.
    LT:ssä on... Jos ei joku oo pois ottanu
    <p>2002-2014</p>
    Moro

Onhan siellä jarruissa BMW logot eli sitten servotkin vaikka kahvaa painaessa ei juuri servomoottoriääniä kuulukaan pieni ääni kun kahvaa painaa.
    Vikataulukko on sama kun 2008 mallissakin nyt mulla kielellä josta jotai tajuun..kiitti.
    Lukijaa ei kyllä ole ja enkä kainuussa tulle ketään joka omistais.
    Pitäneekö semmotinen laittaa???
    Kun noita koodeja katson niin vilkkuva ! Kolmiossa 1Hz tarkottaa nestepintoja joten täytyy illalla lisätä.
    Tässä kun käynnistelin niin tulipa ahaa elämys. ABS valo ei pala virrat päällä ollessa....pitäs ilmeisesti palaa.
    No lamppu onko hyytynyt?
    Tarkastettava tai sitten tämä saattaapi mennä jo mielenkiintoiseksi.
    Miten tuon kojetaulun saapi kohtuuvella pois ja lampun tarkastettua. Ei ole vielä tullu sitä purettua?
    Akkujännitteet taitais pysyä kohtuullisena päivän seisonta muutaman astteen lämpötilassa piti jännitten 12; 5V

Notta tämmöstä
    Ferdinand
    Ferdinand
    Moro

Onhan siellä jarruissa BMW logot eli sitten servotkin vaikka kahvaa painaessa ei juuri servomoottoriääniä kuulukaan pieni ääni kun kahvaa painaa.
    Vikataulukko on sama kun 2008 mallissakin nyt mulla kielellä josta jotai tajuun..kiitti.
    Lukijaa ei kyllä ole ja enkä kainuussa tulle ketään joka omistais.
    Pitäneekö semmotinen laittaa???
    Kun noita koodeja katson niin vilkkuva ! Kolmiossa 1Hz tarkottaa nestepintoja joten täytyy illalla lisätä.
    Tässä kun käynnistelin niin tulipa ahaa elämys. ABS valo ei pala virrat päällä ollessa....pitäs ilmeisesti palaa.
    No lamppu onko hyytynyt?
    Tarkastettava tai sitten tämä saattaapi mennä jo mielenkiintoiseksi.
    Miten tuon kojetaulun saapi kohtuuvella pois ja lampun tarkastettua. Ei ole vielä tullu sitä purettua?
    Akkujännitteet taitais pysyä kohtuullisena päivän seisonta muutaman astteen lämpötilassa piti jännitten 12; 5V

Notta tämmöstä
    Ferdinand
    Yhä edelleen: Ylivoimainen ABS-häiriöiden syy on (vanheneva) akku, jonka jännite painuu startissa liian alas. Erityisesti noi sun pyörän oireet viittais siihen. Eli jos "lämpöstartin" jälkeen ongelmia ei ole, olen kyllä hyvin varma siitä, että ongelma on akussa, joka on alkanut luovuttaa. Kylmästartissa akun jännite painuu alle hyväksyttävän rajan ja turvallisuussyistä järjestelmä rajaa ABS:n veks. Toinen melkein yhtä hyvä kandidaatti on noi nestetasot.

Mittaripolttimoille pääset pikkuhommalla

Purat kaatumarautojen päällä olevat muovit (5 ruuvia: 4 alla, 1 takana)
    Purat wingletit peilien alta (kolme ruuvia/ilmanohjain)
    Purat vilkut (ruuvi/vilkku)
    Purat pienen katepalan hanskalokeron alta (2 ruuvia)
    Purat sivukatteet (9 ruuvia / kate)
    Poistat tuulilasin (ne kromilistat lähtee vääntämällä keskiosaa ulos, niiden alla 2 * 2 mutteria)
    Poistat tuulilasin alla / keulaosan päällä olevan katteen
    - 2 ruuvia etuosassa
    - 2 ruuvia takaosassa
    - 2 ruuvia tuulilasin kannakkeiden takana (sivuttain)
    - 1 ruuvi (ja se tärkein ) piilossa kartanlukuvalon alla (poista kartanlukuvalo, niin pääset ruuviin käsiksi)

Ja sitten onkin jo mittareiden takaosa näkösällä.

Jos teet tuota ensimmäistä kertaa, varaa aikaa 2 - 4h. Vanha LoTjakuski tekee tuon polttimonvaihtoineen tunnissa
    <p>2002-2014</p>
    Kiiitos ohjeista
    Katteita olen jo treenannut joten lähtee...
    Tuo mittaritaulu oli uutta ja tuli tosi tarpeeseen.
    Eikös niin että ABS valo palaa virrat päällä tässäkin.
    Alotan kuiten jarrunesteistä....ja polttimosta????
    Katotaampa miten äijän käypi

Ferdinand
    Ferdinand
    Kiiitos ohjeista
    Katteita olen jo treenannut joten lähtee...
    Tuo mittaritaulu oli uutta ja tuli tosi tarpeeseen.
    Eikös niin että ABS valo palaa virrat päällä tässäkin.
    Alotan kuiten jarrunesteistä....ja polttimosta????
    Katotaampa miten äijän käypi

Ferdinand
    Ja nyt vasta huomasin. Liian kerkeästi lähti toi kehoitus purkaa kylkikatteet. EI TIETENKÄÄN! Eli jos/kun haluat sinne mittarivaloille, niin pelkkä "tuulilasin irroituksesta eteenpäin" piisaa.
    <p>2002-2014</p>

Ferdinand
    Tuossa jo tulikin päteviä ohjeita noiden servojarrujen mytologian selvittämiseen, mutta kiinnitin huomiota tuohon ylläolevaan lausumaasi.

LT:ssä on oikeastaan ihan pakollinen varuste akun ylläpitolaturi. Siellä on ajonestoa, radiota ynnä muuta hituvirran ryöstäjää, jotka kuivattaa akun kuin akun parissa kolmessa viikossa ilman ylläpitolaturia. Ja jos akku on hilkuillaan, niin sitten tuo jarruservokin rupeaa pottuilemaan.

Jos sitten menee akkuhankintaan, niin oman kymmenen vuoden ja monenlaisten geeli- ja loiskeakkujen jälkeen olen ottanut lusikan kauniisen käteen ja käyttänyt Odyssey PC 680 AGM -akkua. Nyt jo neljäs vuosi menossa ja jotkut mopottimeni tuntevat tietävät, että akku on aika kovilla...

http://akkunetti.fi/lyijyakut/odyssey-battery-mp-ralli

t. pozo
    -04 K 1200 LT

Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
    Ihanan halpaa 158€
    <p>2002-2014</p>
    Moro jälleen

No sivupaneelit lähti siinä samalla rytinällä ei siinä ongelmaa. Polttimo löytyi. Huono kontakti...tahallaan vai miten tehtynä.?
    Jarrunestettä etupiiriin lisätty.
    No joka tapauksessa nyt kun kytkee virrat abs vilahtaa neljä kertaa nopeasti sekä huutomerkki samuu ja sitten alkaa abs vilkkua hertsin tahtiin eli abs ei ole käytettävissä tulkitsen. Tosin en tiedä mitä tapahtuu kun lähtee ajamaan.

Onkohan nollatava abs eloktroniikkaa tai jotain vaiko onko lisää ongelmaa tiedossa. Akku tieden huomioituna.
    Ja onko muuta konstia kun päätteellä esim gs-911?

Jos vielä saisi kokemusta kuulla rookie

Ferdinand
    Viimeksi muokannut: Ferdinand69; 23.04.2014 klo 22:40.
    Ferdinand
    Moro

Koitin lueskella rider manuaalia ja jos nyt ymmärsin oikein niin abs valon tulisikin vilkku 1Hz:n tahtiini siihen saakka kun nopeus kasvaa 5 km tunnissa.
    Sisäinen diagnostiikka testi menossa.siihen saakka.
    Lienenkö ymmärtänyt oikein.
    Pitää kasailla huomena ja kokeilla.

Ferdinand
    Viimeksi muokannut: Ferdinand69; 24.04.2014 klo 09:15.
    Ferdinand
    Moro

Koitin lueskella rider manuaalia ja jos nyt ymmärsin oikein niin abs valon tulisikin vilkku 1Hz:n tahtiini siihen saakka kun nopeus kasvaa 5 km tunnissa.
    Sisäinen diagnostiikka testi menossa.siihen saakka.
    Lienenkö ymmärtänyt oikein.
    Pitää kasailla huomena ja kokeilla.

Ferdinand
    Juurikin kuten manuaali sanoo. Eli sammuu kun saat laitteen liikkeelle, jos kaikki on kunnossa.
    <p>2002-2014</p>
    Jotain vastaavaa valon vilkkumista ollut joskus mullakin Lotjassa. Helpotti kun lisäsi jarrunestettä takasäiliöön. Ja nimenomaan molempiin! Ainakin '01 mallissa siinä on kaksi säiliötä vierekkäin. Ei välttämättä huomaa, jos ei tiedä katsoa tarkasti.
  19.  
    Moro

Juurikin niin takana kaksi säiloötä ja katteissa tarkastusikkunasta näkee takimmaisen.
    Samoin lisäsin ainetta kaikkiin säiliöihin ja vika tuli takaa etummaisesta säiliöstä ja siellä olevasta anturista. Nyt ei ole sitten vilkkunut. Onnex.
    Kiitokset vinkeistä tuli tarpeeseen.

Ferdinand
    Ferdinand