1. Kyllä
2. En
Tällanen tuli tuosta aiemmasta jutusta mieleen. Mielipiteitä kerhosta, ajatuksia siitä miksi kuulut, miksi et..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Kuulun kerhoon, mutta en ole kerhon toiminnassa mukana.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
En kuulu merkkikerhoihin. Liikaa hommaa jos aina vaihtaessa pitää kerhoakin vaihtaa. En ole niin varma merkkiuskollisuudestani, ainakaan vielä. Vaihtuihan se merkki viimeksikin.![]()
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
En kuulu ko. kalkkiskerhoon enkä tule kuulumaankaan vaikka kaksi bmw merkkistä romua tallissa seisookin.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
En kuulu, joku hullu avasi jonku voorumin, jossa saan kaikki "pemaritarpeeni" tyydytettyä.![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Millos on luvassa bmwsportbikeskerho? (varsinainen sanahirviö muuten)
Jos sellanen olisi, niin ehkäpä voisin ajatella liitttymistäkin..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Juu, kyllähän sitä kaikkea tulevaa voi miettiä, mutta en ole oikeen innostunut muuttamaan tuota miksikään "viralliseksi" kerhoksi.(J@ck @ Huhti. 01 2010,11:20) kirjoitti
Tulee liikaa politiikkaa ja sääntöjä peliin, jotenkin vaan kivempi kun touhutaan noin villinä ja vapaana.![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Voitpa olla ihan oikeassakin. Taitaa näitä kaikenmoisia virallisia ja epävirallisia kerhoja olla jo enemmän kuin tarpeeksi..?
Tuli vaan mieleen, kun itse tuota bemukerhoa vierastan.. Jo äänestyksen tässä vaiheessa näyttäis, että niin tekee moni muukin.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Nyt kuule hys hys - sieltä tulee kohta bmw kerhon kalkkikset pistämään jauhot suuhun ja palauttamaan ruotuun. Bmw merkkistä elämää ei heidän mielestä voi olla muualla!(J@ck @ Huhti. 01 2010,11:40) kirjoitti
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Mahtaa olla elämä suurta tuskaa.(iaj @ Huhti. 01 2010,11:45) kirjoitti
” It's like a Harley, except it's a great motorcycle. Ugly, though”
"Not ugly anymore, now I have a Ducati."
Kuulun kerhoon. En kuitenkaan juuri toimi aktiivisesti sen puitteissa. MUTTA sen verran nyt kuitenkin puolustan kerhoa, että kerhohan on just tasan jäsentensä näköinen ja tekee niitä asioita, joita sen jäsenistö haluaa.
Eli jos nykymeininkiä vierastetaan, niin uskallan väittää, että kerhossa taatusti on tilaa puuhamiehille, alijaoksille (esim. sportbikes) puhumattakaan hallitusaktiiveista, jotka ohjaavat kerhon toimintaa toivottuun suuntaan.
<p>2002-2014</p>
Tätä alajaosto juttuahan viime syksynä Pozon kanssa puitiin.(C-A-D @ Huhti. 01 2010,14:03) kirjoitti
Alun perinhän oli mietintämyssyn alla meidän liittyminen kerhoon juurikin alajaostona.
Pozo esitti asian todella fiksusti, eikä hyökännyt kimppuun asenteella, te ette saa toimia itsenäisesti, kuten eräs toinen kerho.
Homma kaatui pariin asiaan:
-Kerhossa on aika tarkat rajat mitä saa tehdä ja miten, eli luovuus hieman kärsii minusta jos pitää joka pikseli hyväksyttää jollain.
-Toinen juttu oli kun järjestettiin äänestys sporttipuolella liittymisestä kerhon "alaisuuteen", ei saanut ainuttakaan ääntä puolesta.
Siis en ole millään lailla kerhoa vastaan, enkä juuri tunne sen politiikkaa muuten kuin että ei ehkä niin kovin aktiivista kirjoittelua ja sitä myöten oli myös pienoinen pelko että sporttihomma kaatuis siihen(kin).
Se on kyllä ihan totta et jengi sen foorumin tekee ja on todellakin nähty meidän puolella, hemmetin aktiivista porukkaa ja sitä kautta paisunut kuin pullataikina, kiitos jäsenille.
Sorry, nyt lipsahti meidän voorumin juttuihin, kerhostahan tässä piti...
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Taitaa vaan olla niin, että puuhamiehet perustavat mieluummin uuden kerhon, kuin astuvat vanhojen partojen varpaille. Moiseen bemukerhon uudistukseen tarvittaisiin lähinnä vallankaappaus isommalla porukalla. Ei siellä, eikä muissakaan vanhoissa kerhoissa muutama uusi aktivisti mitään muutoksia saa aikaan.(C-A-D @ Huhti. 01 2010,14:03) kirjoitti
Noi vanhemmat kerhot ovat ukkoutuneet ja akkaantuneet aika tavalla. Ei bemukerho yksin, vaan myös esim. tourinki eläköityy hyvää vauhtia.. Uskoakseni harvaa nuorta aikuista - junioreista puhumattakaan, kiinnostaa kerhot joissa keski-ikä on päälle viidenkympin. Osittain tämän vuosi uusia kerhoja varmaan onkin syntynyt kuin sieniä sateella. Pitäis vanhoissa kerhoissa hälytyskellojen soida ja oikeasti panostaa nuoremman ikäluokan mukaan saamiseen.
Miten lie 69:n laita..? Vanha kerho, josta kuitenkin tunne, että siellä panostettaisiin nuorempiin keskivertoa enemmän. Lienenkö ihan väärässä..
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Aivan samaa mieltä. Noista ukkokerhoista pitäisi ymmärtää vanhojen väistyä sivuun itse jotta uusia tuulia pääsisi puhaltamaan.(J@ck @ Huhti. 01 2010,15:03) kirjoitti
Itse jäsenistön ikää en kyllä ongelmana koe, enemmänkin se on tuo kerhon johtoportaan asennevamma joka on.
Lueskelin ihan mielenkiinnosta vanhoja meilejä liittyen tuohon bmw kerhoon ja erään porukan siihen liittymiseen ja hoh hoijaa, kovin oli tutun kuuloista jorinaa mita jarska kirjoitti... eli ei sekään ole tässä vuosien saatossa mihinkään muuttunut...
Mutta, mitä sitä turhaan astumaan varpaille, astutaan sivuun ja mennään vasemmalta ohi!
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Ei se minustakaan iästä kiinni ole miten joku homma saadaan pelaamaan, lähinnä asennekysymys.
Sporttipuolellakin taitaa olla ikähaarukassa 40-50v enemmistö, jotka siellä meuhkaavat ja nuoriso tulee kivasti mukana.
Yhteenkuuluvuus ja hyvä porukkahenki sen tekee, ei siihen mitään kasteja, eikä fanaattisuutta tarvii vaikka pemaristeista onkin kysymys.
Väliin tulee asiaa ja väliin asian vierestä juttua, pääasia että jutellaan.
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
On siellä alle 40-vuotiaitakin, ainakin muutama.(jarska @ Huhti. 01 2010,15:19) kirjoitti
Niin, ei se iästä kiinni ole, ennemmin ihmisistä. Onhan se mukava kun on eri ikäisiä, saadaan me junioritkin kysellä tyhmiä vanhemmilta.![]()
BMW F800S 2010 ja CBR600F 2005 (molemmat hitaita)
ER-6f 2006
Maksoin yhden vuoden jäsenmaksun. Sitten päätin Groucho Marx pohjalta, että en halua kuulua sellaiseen yhdistykseen, joka hyväksyy minut jäsenekseen.
Toi *sportbikesfoorumi tämän foorumin lisäksi riittää ainakin mun tarpeisiin. Niin ja onhan sportsbikes puolella ihan tapaaminenkin Kukkaismäessä, joten ohjattua toimintaa löytyy ihan tarpeeksi tällaiselle yksinäiselle sudelle.
Fyysisen kerhon tarve taitaa tulevaisuudessa vähentyä, koska huollot tehdään liikkeissä ja ajatuksia saa vaihdella foorumeilla.
Toisaalta foorumin ylläpidosta, tapahtumien järjestelystä olisin valmis myös jotain maksamaan ihan noin kannatuksen vuoksi, ehkä jopa liittymään ja jonkun pinssin liiveihin laittamaan.
Kerholla minä ymmärrän kerhotalon, pimeän baarin sähkövaloilla ja pyörien rassauspaikan, miten semmosen pystyy järjestään mikäli porukka on Dubain ja Ivalon väliltä?
Se ainoa oikea virallinen merkkikerho saa aikaan näppylöitä, ja jotenkin tuntuu ettei siellä kaivatakkaan K tai S sarjalaisia kun näyttää olevan sylinterit pitkittäin ja vastakkain.
R1250GS
Jowainko ?
Kyllä mää ainaskin otin ton kerhohuonejutskahomman ihan tosissaan et semmonen ois ollu tarpeen...mun mielestä !
Mut teinkös mää sit ihan turhan reissun taas...![]()
Ei olekaan.. Enempi kiinni siitä, että vanhojen kerhojen ydinporukka on vuodesta toiseen sitä samaa "kastia", joista osa ei ymmärrä väistyä edes eläkeiässä, tai paremminkin ennen hautaa. Eli tavallaan iästäkin kiinni..(jarska @ Huhti. 01 2010,15:19) kirjoitti
Jos kerran viidessä vuodessa aktiiviporukkaan tulee joku vähemmän tuttu naama ja ihan uutta kasvoa sitäkin harvemmin, niin onko se kestävää kehitystä...?
Ja onko siinä mitään mieltä, että ns. valtakunnallinen kerho käyttää jäsenmaksunsa ja muut tuottonsa lähinnä omien aktivistien hyväksi? Esimerkkinä talli- ja kerhotilat, ydinporukan kestitykset jne.
Kun pemukerhon virallisilla sivuilla vierailee..... Niin joteski vaan tuntuu, että aika on jämähtänyt paikoilleen, tourinkikin on parempi ja paljon..
Bmwsportbikes onki sitte ihan toista luokkaa *
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Minä kiitän sanoistasi ja tuntuu hyvälle ku me porukalla ollaan onnistuttu vaikka ollaan aika nuori voorumi.(J@ck @ Huhti. 01 2010,20:42) kirjoitti
Silti en halua että "menestytään" kenenkään/minkään vastakkain asettelulla vaan ihan omin avuin ja näin on minusta tapahtunutkin.
Tiedä sitten kuka tuosta hoksasi mitä tarkoitin, mutta ei mennä siitä mistä aita on matalin.![]()
MP-Rata
www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
Niin... kummallista porukkaa ollaan. On LT -miittiiä, kössi -rallia, sporttiporukkaa ja paatuneita R harrastajia, tietysti jakautuneena veteraani ja moderniversioihin ym.ym. Kumma juttu, ettei ede saman merkin harrastajat mahdu saman katon alle... Olisikohan BMW-kerholla miettimisen paikka, jotain on ainakin mennyt pahasti pieleen kun pitää puuhastella kaikenmaailman kuppikunnissa saman merkin sisällä... Oliskohan yhdistymisen paikka?
BMW K1600GT, KTM 450 EXC,Ski-Doo freeride 800
Born to be wild! Later captured...
Tiedä häntä, onko BMW-kerholla mennyt jotain pahasti pieleen, vai ei? Tällaisen kerhon ajatus pitää olla, että se tarjoaa jotakin jäsenilleen. Käsittääkseni jäsenistö on pysynyt aika vakaana pitkään, eli samat henkilöt ovat mukana vuodesta toiseen. Kerhon toiminta on sitten "ohjautunut" näitä perusjäseniä palvelevaksi. luulisin. Voisi kai tuota joku sanoa ukkoutumiseksikin.
Pieleen on jotain mennyt, jos kerholla ei ole ollut tarjota uusille, liittymistä harkitseville riittävästi kiinnostavaa vastinetta jäsenmaksulle.
Olen itse ollut jäsen kerhossa kai lähes kolmekymmentä vuotta. Jäsenyydestä on tullut jonkinlainen kannatusjuttu, koska en ole kokenut siitä paljoakaan itselleni saavani. Etenkin lähes kuolleet nettisivut ovat harmittaneet.
Tällaisessa kerhotoiminnassa pitää aina muistaa se, että muutos tapahtuu harvoin itsestään, se tarvitsee tekijänsä. "Vallankaappaus" ja muutoksen tekeminen on teoriassa helppoa demokraattisessa kerhossa. Senkun kerää riittävästi porukkaa vuosikokoukseen ja valituttaa kerhon johtoon sopivia henkilöitä. Siitä se lähtee.
Vielä tässä vaiheessa vuotta uskon, että muutosta on tulossa. Osa vastuusta muutoksen suhteen lankeaa myös itselleni, lupauduin kerholehden päätoimittajaksi. Tarkoitus on yrittää tehdä lehteä, jonka jäsenistö kokisi antavan jotakin vastinetta jäsenyydelle.
Minusta sporttibemarien nettisivusto on hyvä osoitus siitä, etteivät bemaristit ole mitään uinuvaa porukkaa. Aktiivisuutta löytyy, kun siihen on sopivanlainen foorumi.
En näe sporttibemaristien ja "virallisen" kerhon välillä mitään sellaista ristiriitaa, miksi toiminta ei voisi olla yhteistä. Toivottavasti jonakin päivänä se onkin. Sportit voisivat tuoda esille uudenlaista näkökulmaa vanhoille parroille ja kerho taas voisi tarjota niin taloudellista, tiedotuksellista ja muutakin tukea sporttipuolen eteenpäin viemiseksi.
Kaiken bemaristien toiminnan yhdistäminen saman katon alle ei saa olla mikään pakkomielle, mitä alettaisiin ajamaan väkisten, mutta tuskin tässä mitään sellaisia ristiriitoja on, mitkä estäisivät yhdessä toimimista. Vai onko?
Mut hei!
Eikös nuo "kerhot" ole vähän eilisen systeemin lapsia?
Kysehän on siitä, että muodostetaan joustava yhteisö jonkun asian ympärille ja sitten pidetään kivaa. Joskus järjestetään jotain yhteistä toimintaa, jos jaksaa.
Nää Nettiyhteisöt keskustelupalstoineen ja systeemeineen on uus versio samasta jutusta.
Tää on siis tässä
Risto
En kuulu.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Hieno homma Kunkku, että lähdet BMW kerholehden Rikastimen päätoimittajaksi.
Lehti on yksi suuri asia, joka yhdistää kerholaisia.
Kyllä BMW kerhossa mahdollisuuksia on.
Kerho on tukenut LT meetingiä ja tukee tänä vuonna myös GS Meetingiä. Sporttipyöräilijät olisivat varmasti myös tervetulleita toimintaan jollain heille sopivalla tavalla.
Niin kuin joku jo kirjoitti, meistä itsestämme on kiinni mitä kerho tekee.
Kerho on kuitenkin jäseniä varten eikä päinvastoin.
Pekka
![]()
![]()
![]()
Pekka
Joo, kyllä kuulun kerhoon, ja olen jopa konklaavin hallituksessakin kolmatta vuotta. Ikäni puolesta varmaan olen tuota kalkkissarjaa, mutta mitään pitkää perinnettä ei itselläkään tuosta kerhosta ole.
Lähdin mukaan kerhon (Luxury) Touring-jaoston vetäjäksi kun BMWKLTIBMIxoF-tapahtuman toimikunnan enemmistö totesi, että turha Suomeen on mitään erillistä LT-kerhoa ryhtyä perustamaan ja meikäläinen ei sitten
taaskaan osannut kieltäytyä...
Kuten C-A-D, totesi, kaikki kerhot ovat jäsentensä näköisiä. BMW-kerhokin on, mutta valitettavasti se ei voi olla ihan sen näköinen kuin ehkä monet haluaisivat. BMW Moottoripyöräkerho ry on nimittäin Suomen
ainoa virallinen kaksipyöräisten BMW-merkkisten kulkuneuvojen kerho. BMW-autoille on myös vain yksi virallinen merkkikerho. BMW-brandin omistaja eli BMW AG Saksassa on päättänyt niin, että jokaisessa maassa
on vain yksi virallinen mp ja autokerho.
Ja tämmöinen virallisen merkkikerhon status valitettavasti myös velvoittaa kerhoa. Kaikista velvoitteista en edes tiedä, mutta pari keskeistä ainakin tunnen:
1) BMW-brandin graafisen ilmeen varjeleminen. Tämä lienee se Jarskan mainitsema "pikseleiden hyväksyttäminen" eli Saksasta on tullut kerholle todellakin millin / pikselintarkat ohjeet siitä, miltä pitää BMW-logon
sisältävä materiaali näyttää. Tämä on sinällään suurten brandien (tavaramerkkien) omistajille tyypillistä. Ajatellaanpa vaikka jotain Coca-Colaa tai Nokiaa tai Mersua. Kyllä näiden firmojen markkinointiosastolla
on jo vuosia tai jopa vuosikymmneiä sitten päätetty, miltä pitää painomateriaali näyttää, jossa firman tuotemerkkiä tuodaan esiin. Ja koska BMW-kerholla on tämä virallinen status, tekee tämä kerhosta myös eräänlaisen
"tehtaan satelliitin", jonka graafisen ilmeen tulee noudattaa pääkonttorin ohjeita (v 2011 alusta). Kerhon logo menee uusiksi samoin tietysti kaikki kerhotavarat jne.
2) Tuo (ainoan) virallisen kerhon status edellyttäisi kuulemma myös eräänlaista "poliisityötä" eli tuo brandinvarjelun pitäisi mennä niin pitkälle, että kaikki väärällä tavalla BMW-merkkiä käyttävät tahot, yhteisöt
tms. pitäsi tavalla tai toisella käräyttää. Kenelle tai miten, en tiedä. Selväksi on kuitenkin itselleni tullut, että ei BMW-kerho tuollaiseen ryhdy. Enkä edes tiedä tulisiko pääkonttorista kukaan tavaramerkkituomari
koskaan Suomen BMW-kerhon kimppuun toteamalla, että " miten on mahdollista, että BMW-roundelia on raiskattu niin LT-miitingin kuin BMW sportsbikes-foorumin logoissa ja miksei Suomen ainoa virallinen BMW-kerho ole
tehnyt asialle mitään?" Mutta...sen pääkonttori voi kylläkin edellyttää, että Suomen ainoa virallinen BMW-kerho näitä ohjeita noudattaa.
Mitään muuta jäykkyyttä en kyllä kerhossa ole havainnut. Siellä on ilman muuta tiedostettu, että BMW on tänä päivänä paljon muutakin kuin vanhoja boksereita ja senpä takia kerhoon näitä jaoksia on perustettukin.
LT-toimikuntamme puuhaa ihan omin nokin Euroopan suurinta LT-meetinkiä eikä kaikki järjestelytoimikuntamme ihmiset edes ole BMW-kerhon jäseniä. Kerho tukee tapahtumaa ihan merkittävällä summalla ja vastavuoroisesti
kerhon jäsenet saavat osallistumismaksussa hiukan alennusta, mutta mitään jäsenyyspakkoa ei osallistujillekaan ole. Tapahtumalla on ihan oma budjetti ja talouskin. Luulen, että Pekkaveen Gessutapahtuma etenee vähän samoilla linjoilla.
Sporttijaoksen vetäjällekin olisi tuoli ilman muuta vapaana ja ihan turha pelko on siinä, että kerhosta jokin junttaporukka sen jälkeen tulisi sporttipyöräilijöiden hommia sotkemaan. Tai onhan se maailmanluokan brandin graafisen ilmeen varjeleminen tietysti jonkinlaista vapauden rajoittamista, mutta valitettavasti kyse on nyt vähän muusta kuin vaikkapa nyt esim. tuosta mainitusta MP-69:stä. Siellä tuskin on mitään päällystakkia vahtimassa sitä, miltä tuon kerhon logo ym painomateriaalit näyttää.
t. pozo
![]()
-04 K 1200 LT
Amerikan kierros 2006:
http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/
Amerikan kierros 2010:
http://finnstoccr3.blogspot.com/
Amerikan kierros 2011:
http://finnstoccr2011.blogspot.com/
Moponparantelukuvia:
http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
Kun nyt vähän olen osallisena useammankin epävirallisen merkkikerhon ja merkittömänkin kerhon nettiesiintymiseen, voin vain ihmetellä miksi ne viralliset on yleensä niin pirun ankeita ja rajoittuneita ja ne epäviralliset vaan sitten toimii. Eikä koske pelkästään mopoilua.
Kenenkään etuhan ei tälläinen voi olla.
Se on just se, että kun maahantuoja/valmistaja sponssaa toimintaa, niin kysehän on itseasiassa markkinoinnista eikä mistään hyvää hyvyyttään toimivasta kerhosta vaikka se siltä ehkä voi näyttääkin. Ja kun rahaa tulee sieltä niin tietysti olettavat saavansa myös sanoa sanansa miten niitä rahoja käytetään.(mpoli @ Huhti. 02 2010,02:00) kirjoitti
Tähän asti ainoa mitä olen kuullut ja ymmärtänyt tuon kerhon tekevän on että se jakaa rahaa valikoituihin tapahtumiin.
Kysyä vain voi, paljonko siitä sitten oikesti irti saa normaali rivijäsen?
Tämä nimenomainen ainoaksi suomen bmw mp-kerhoksi itseään tituleeraava ei oikein mitenkään kommunikoi toimintaansa, sivut on aneemisessa kunnossa, Touring osasto toiminta sivuilla ei ole mitään (!) sisältöä, muilla sentään oli jotain kiveen hakattua höpinää tapahtumasta joista ei sen enempää ota selvää mitä siellä oikein nysvätään. On kyllä huonoa mainosta ja nimenomaan tuota kalkkiskerhon sisääpäin kääntynyttä toimintaa johon uusia ei edes haluta mukaan.
Tässä mielessä nämä *riippumattomat* yhteisölliset *kerhot* antavatkin paljon enemmän kun voidaan toimia aidosti jäsenistön ehdoilla.
Aika on ajanut ohi näistä *virallisista* kerhoista.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN