Ensimmäisiä kuvia tulevasta RT:stä
http://www.motomag.com/spip.php?page...r=1#ancrealbum
Onpa liimattu monenlaista tarraa. Vai onko aivan maalilla tehty? Lamppu pienentynyt mutta etupyörä edelleen pyöreän mallinen![]()
<p>R 1200 RT</p>
Senttäs boxeri kuitennii....
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Sen verran nuo tarrat "isontaa" tuota etukatetta, niin etupyörä alkaa näyttämään melko alimittaiselta..
Tulee mieleen C1...![]()
Jotenkin sekavan näköisiä kuvia ylipäänsä. Mutta jos matkapyörää ajattelee, niin miksei tuo malli olis mielessä.. nyt kun boxeriin tottunut niin varmasti leppoisa ajopeli.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Kyllä RT:llä on vieläkin paikkansa. Uusimmassa Motorradissa noita matkapyöriä verrattiin. K1600 GT voitti, Triumph Trophy oli toinen ja RT (2013) oli kolmas.
RT on hyvin selvällä erolla markkinoiden kevein täysverinen, keppivetoinen matkapyörä. Sen minkä RT konetehossa häviää se ketteryydessä voittaa. RT oli vertailun paras syheröisillä vuoristoteillä.
Kyllähän tuollaisessa "perusmatkakäytössä(tm)" tehot tuolla 1200cm3:n päällä ovat aika akateemista keskustelua. Toki teho ja ennenkaikkea vääntö on kivaa ja helpottaa, mutta reissua nyt tekee kaikilla. Paino (n puute eli keveys) ja ergonomia ovat asioita, joita ensimmäisenä etsisin jos "puolueettomasti" lähtisin parasta hakemaan.
(sanoo hän ja palaa kiilottamaan tonnikeijua talliin)
<p>2002-2014</p>
Toi "matkapyörän" teho ja kuutio homma on jännä siinä mielessä että tälläkin foorumilla on varmasti porukkaa jotka ajoivat silloin kun kakspuolikas oli iso pyörä jolla pystyi tekemään pitkiäkin matkoja. Maailma muuttuu.
Ja ton RT:n mä voisin kyllä ottaa.
No se kyllä näyttää olevan uudempaa mallia. Ilmanotto on ylhäältä ja pakoputket lähtee sylinterien alta, sekä kardaani on vasemmalla puolen.
Dixi et animam levavi
Mitäs noita suomessa on tehty..? Porchen boxteria ja mikäs moottori se saabissa oli aikanaan, eikös se ollut vastaiskumoottori tai sinnepäin..? Vai onko täällä jotain kompuraa valmistettu ko menetelmällä..?
Emmä mitään tiedä, kunhan pähkäilen..![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Jaa ku ei jaksa muistaa. Se jutun lujin vuosia sitten vanhasta olisko ollu TM:sätä. Oli kait joku teknisen koulun insinöörin rakentama. Olispas joku joka olis lukenu saman jutun.
Muuten naaapurin vanhallaisännällä oli 7hv Nopsa merkkinen suomalainen perämoottori jassa oli kaksi pyttyinen boxer kone, ja Vaasassa museossa näin suomalaisen traktorin jossa oli neljä pyttynen Wikström boxeri.
Ei varmaan kummatkaan värinättömiä.
Hyppäs muuten aika kauvas tuosta otsikosta
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Asiasta kymmenenteen. On sitä suomessa rakennettu sellainenkin kulkine kuin Kokkola KO-03 "Nousukas" Myös kyseisessä masiinassa käytettiin vastaiskumoottoria. Speksit oli melkein kuin uudesta RT:stä![]()
Tullut uutta matskua, vai tuleekohan olemaan kokonaan uusi malli R1200GT?
http://www.youtube.com/watch?v=Sw_WE5T8PJo
OT: Saabissa oli alkuun kolmisylinterinen DKW:n 2-tahtikone, sitten 96:ssa Fordin 1,5-litrainen V4. Boksereita Saab ei koskaan käyttänyt.
99:n ensimmäiset koneet lainattiin Triumphilta, 1,85-litraisia suoria nelosia, jotka aika pian korvasi Saabin omaa valmistetta oleva 2-litrainen suora nelonen. 9000:sta tehtiin V8-proto, joka ei koskaan tullut tuotantoon. Sitten jatkettiinkin rivi-4:lla loppuun saakka, mitä nyt NG900:ssa oli saatavilla myös turboton 2,5 -litrainen GM:n V6 ja NG 9-3:ssa Holdenin ahdettu 2,8-litrainen V6.
Ja hauskana kuriositeettina voi joukkoon lisätä joidenkin 96-erikoismallien nokalla killuneen 1,7 litran V4-moottorin, joka tietty oli myös Fordilta. Tuttu myös tuon ajan Transit'in ja 17m-taunuksen nokalta. Olinko vähän ylpee tuosta 1,7 litrasesta "raketti-kajakista"Tuossa sitä oli kiva emuloida Simo Lampista....
<p>2002-2014</p>
Kun olin pikkupoika, niin meillä kans oli ysikuutosessa 1,7 "rallimoottori", kun siihen hommattiin uus kone.
Olisko kuitennii siiinä suabisa ollunna Ifa f9 moteuri vaikkona ihan omatekele![]()
Yamaha Majesty YP250-98 (myyty)
Nykyinen Suzuki Burgman AN400-00 (myyty)
Uusi pärrä Honda GL1800-08
Uusin Kymco Xciting500-05
Tuollapa lisää kuvia motoristeille ja miksei topikin saabisteillekkin:
http://www.visordown.com/motorcycle-...ied/22646.html
Viimeksi muokannut: RiKe; 23.04.2013 klo 00:50.
Ex-955i
Kyllä Töpinä oikein muisti, sellainen moottori on tosiaan ollut kehitteillä suomessa. Perusrakenne on äärimmäisen yksinkertainen, kyseessä on periaatteessa putki jonka sisällä on vastaiskuperiaatteella tanko jonka molemmissa päissä on mäntä, ei siis ollenkaan kampiakselia. TM:n jutun jälkeen ei vekottimesta ole kuulunut mitään.
BMW K1600GT, KTM 450 EXC,Ski-Doo freeride 800
Born to be wild! Later captured...