On ruvennut jotämä mopotonna olo, mutta myös "sen oikean" hakeminen, niin joskos hommaisi laakista sellaisen jota ei vähään aikaan tarttisi pois vaihtaa = BMW
Juu, toki nuo LT:t sun muut, mutta jos nyt kuitenkin lähtisi ihan sieltä halvimmasta päästä, silti 2000-luvulla pysyen, eikä ne erittäin halvat vakuutuksetkaan pahitteeksi olisi => iski silmään tuollainen susiruma R. Toki jos/kun silmä tottuu, voi makukin muuttua, mutta näin ensisilmäyksellä ei tuota kyllä kauniiksi voi sanoa
Mutta asiaan. Ilmeisesti tuossa vermeessä on omat litkunsa niin koneessa, askissa kuin perässä ja kytkin on mallia kuiva => tästä kombinaatiosta on aikaansaatu maltillisen rauhallinen verme jolla menee kestävyytensä puolesta 1/2 miljoonaa km heittämällä = runsaasti huolettomia käyttövuosia. Ja kun ilmoituksia kelaa, niin onhan noilla aika monella jo 2-3x pallo tunnuttu kierretynkin
Vaan jos noissa nyt joitain vikoja esiintyy, niin mihin pitäisi tälläisen BMW-newbien kiinnittää huomionsa käytettyä hankkiessaan? Juu, aski kuulemma vaatii päättäväistä otetta, mutta sehän on vain ominaisuuksiin totuttelua, ei vika![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Kurkkaa nyt, ettei missään nimessä ole laatikon alla öljyä. Kone ja loota on kunnossa ollessaan kuivia. Perä-ongelmista en noissa pienokaisissa ole kuullut mutta kovin monta sataa tuhatta ajetussa tietty se laakerikin joskus menee. Pieniä kiusallisia ominaisuuksia on ainakin kahteen bokseriin mahtuneet
- vapaa-/idioottivalon toiminta jollaisellakin viiveellä
- toimimaton kytkinkahvan rajakytkin, jolla ohitetaan käynnistyksen esto vaihde päällä
Ainakin minulla tuo vikapari on realisoitunut jo kahdessa öljypäässä. Yhdessä esiintyessään noi estävät mopon käynnistämisen. Eli jos vapaavalo "arpoo", niin kannattaa kokeilla toimiiko käynnistäminen kytkin pohjassa. Jos ei, niin on vaan ajan kysymys kun ihmettelet miksei mopoa saa käyntiin, millä vapaavalon saisi palamaan.... Vapaavalon kytkimen vaihto on kohtuullinen homma, koska vaatii perän ja swingin purun. Kytkinkahvalla olevan rajakytkimen vaihtokin on oikeasti homman näennäiseen pienuuteen nähden paskamaisen työläs. Sen sijaan rajakytkimeltä tuleva johto on pika-apuna helppo oikosulkea, jolloin mopon saa käyntiin oli mikä pykälä hyvänsä päällä... Eli purkka-liima-pikakorjaus on helppoo, pysyvämpi taas hieman työllistävämpi.
Niin ja kaikki öljypää-bokserithan sitten enemmän, vähemmän, jotkut onnelliset eivät ollenkaan kärsivät tuosta surging'ista (eli hakee/nypyttää kevyellä kuormalla, tasakierroksilla). Tuon saa minimoitua huolellisella venttiiliensäädöllä, ruiskurunkojen säädöllä, hyvillä tulpilla, sadetanssilla ja uhraamalla säännöllisesti... Se nyt vaan on ominaisuus, jonka kanssa oppii elämään ja toimimaan...
<p>2002-2014</p>
Ärräthän on komeita![]()
Onk tää hoitoainet, vai tulinkmää?
ex. CBR600F -93, SV1000S -03, CB1000R -09, 690 Duke R -11, CBR600RR -09, XLH1000 -71, ZX10R -06, R1200S -07, Sportster R -02
Nyt: Cb seven fifty
Toihan on erinomainen nakupyörä ja kestää.
Osta sellainen.
Yhtä hyvä on kanssa R1100R.
Edit: Näyttää vaan olevan 1-2 tonnia kalliimpi Nettimotossa. Ei kannata maksaa. Kuluttaa bensaakin enemmän. Jos siis tehot kuskille riittää.
Meidänkin kerhossa, HMPK, on pari sellaista. Linkki kerhon kotisivuille
Noin 40 muun Bemarin lisäksi.
Osta sellainen ja liity kerhoon. Siellä sen voi huoltaa ja korjatakin, jos jostain kumman syystä tulee joku vika.
Ja neuvoja löytyy.
Minulle voi soittaakin, niin kerron lisää pyörästä ja kerhosta. Puh nollaviisinolla 5768 480
Kilometrejähän noi kestää vaikka kuinka. Tuolla melkein 500.000 MAILIA ajettu R1100GS, jossa on melkein sama moottori ja tekniikka. Linkki
Mulla on kanssa toi R1100GS. Ajettu 177.000 km, joista itse olen ajanut 140.000 km.
Jos haluat ostotilanteeseen "neuvonantajaa", niin mä voin lähteä. Asut ilmeisesti Helsingissä. Mä asun Vantaalla.
Pekka
![]()
Viimeksi muokannut: Pekkavee; 30.08.2013 klo 20:18.
(Niin ja kaikki öljypää-bokserithan sitten enemmän, vähemmän, jotkut onnelliset eivät ollenkaan kärsivät tuosta surging'ista (eli hakee/nypyttää kevyellä kuormalla, tasakierroksilla). Tuon saa minimoitua huolellisella venttiiliensäädöllä, ruiskurunkojen säädöllä, hyvillä tulpilla, sadetanssilla ja uhraamalla säännöllisesti... Se nyt vaan on ominaisuus, jonka kanssa oppii elämään ja toimimaan... )
Tuohon löysin omassani edullisen ja helpon pysyvän avun;
http://www.sol2.be/Performance/ENG/Home/index.html
Idiootti varma pyörä. Vaihdoin omani isompaan gt;seen ja nyt kovasti katunut. 850r;ään voi tehdä kaikki huollot itse vaikka kesken reissun. Ajoasento mitä mainioin säätöjen jälkeen, pystyi ajamaan yhtsoittoa vaikka maailman tappiin. On kaikkiaan joka paikan ja sään pyörä. Pekka veeltä kannattaa tilata huoltoromppu, saa muitakin hyviä vinkkejä.
Joo. Noilla ja muilla seokseen puuttuvilla (Techlusion, PC, etc) tuon saa veks helposti. Loppujen lopuksihan kyse on saaste-määräysten vuoksi liian laihalle "perussäädetystä" moottorista. Tuo taas on hyvin herkkä hengityksen tasapainolle ja/tai sytytyshäiriöille, jotka aiheuttavat epätasaista palamista (=surging).
Nuo Booster-plugit ja muut ruiskutusta lisäävät vehkeet poistavat päällimmäisen herkkyyden pienellä polttoaineen lisäkulutuksella.
<p>2002-2014</p>
Toi BMW R850/1100 pyörän osto on vähän sellainen lopullinen päätös.
Sen kun kerran ostaa, niin vaihtaa ei tarvi.
Ei edes R1150/1200 pyörään. On toi niin hyvä.
Ellei sitten halua hurjia tehoja tai GoldWingin mukavuuksia.
Itse ostin pyöräni 9 vuotta sitten ja 140.000 km sitten.
En vaihda.
Helppo ja halpa huoltaa ja kestää maailman tappiin.
Ja ennen kaikkea mahtava ajaa ja monipuolinen vaikka mihin hommaan.
Radallakin on mukava kyykyttää kyykkyjä keskinopeassa luokassa.
Pekka
![]()
Viimeksi muokannut: Pekkavee; 30.08.2013 klo 21:00.
Pahus! Ja mä kun niin odotin että edes joku heittäisi jonkun jutun miksi tuota EI kannattaisi hommata = saisi kuumeenkin laskemaan ilman kalliita "lääkkeitä"
Tuota allekirjoituksen pyörähistoriaa kun katselee, niin läpensä todella m...ia pyöriä koko setti. Tylsiä ajettavia jotka tekee just sen mitä haluat, nöyrästi ja yllätyksettä - ja sitä samaa olisi taas hakusessaSyyt miksi noista on luovuttu on sitten erilaisia kestävyys-kysymyksiä ko. yksilöissä, kohta olisi ollut isompaa remppaa edessä. No R:ssä olisi lisäksi nuo huoltokohteetkin kyllä aika hyvin tyrkyllä, ajatellen nyt vaikka 10tkm venatarkistuksia. Kiekkamittarissa punaraja alle 8k = ajo on diesel-mäistä, moottorin matalaa murinaa
Ja tosiaan kun vak.tätikin kiittelisi todella pienillä vuosimaksuilla, niin kai R850R olisi siten se järki-hankinta, ainakin järkevin mitä moottoripyörän hankinta ylipäätään ikinä voi olla
![]()
No mitä enää mietit. Osta se ja aloita hauskan pito.
Yllätyksiä voit odottaa tuolta pyörältä. Positiivisia yllätyksiä. Se on mainio myös hiekkateillä ja radalla. Mulla oli R1150R ja se oli mahtava myös hiekalla ja radalla.
Ja se hauskan pito kestää vuosia.
On se järkihankinta ja sitä et kadu koskaan.
Pekka
![]()
Viimeksi muokannut: Pekkavee; 31.08.2013 klo 00:25.
Toistaiseksi ainut ratakokemukseni on tuon Reveren puikoista, sinä kesänä kun sen Saksasta tuotatin = vielä Suomeen rekisteröimätön pyörä. Ja juu, jopa siinä etana-ryhmässäkin olin vain jaloissa pyörimässä, vaikka varsin hauskaa itselläni olikin. Tuokin sinällään hyvä kokemus kun samaan päivään osui auringosta kaatosateeseen = tuli newbiellekin kokemusta laajalti, ei paljoa mutta laajalti - ynnä oma tunne että rata ei ole se mun juttu = tuskin koskaan toiste enää radalle menen. Tuolla keikalla enempi sitä mun juttua olikin ne matkat radalle ja sieltä pois, vaikka mopo peräkärryssä pitikin kuskata. Ja tätä reissaamisen puoltahan tuo Bimmerikin ruokkisi jo aika hyvin, olematta kuitenkaan city-pyörityksessä mikään raskas ohjastettava = varsin hyvä, kevyehkö yleispyörä
Höh! No kerrotaan nyt sitten sekin, että tätä yksilöä olen tässä pähkinyt: http://www.nettimoto.com/bmw/r/1514654
Ilmoitusta katseltu jo yli 1600 kertaa = ei liene ihan hirveää hinkua kellään tuota ostaa. Miksi? Mitä mä nyt missaan? Juu, en ole vielä käynyt paikanpäällä kun Hki-Tre kuitenkin on tuota matkaa s.e. ihan huvikseen ei sentään viitsi kärry perässä lähteä![]()
Noilla kilometreillä voi sitten jo kysyä onko siihen perän iso laakeri vaihdettu ja kytkinlevy vaihdettu. Tuskin.
Akusta voi kanssa kysyä, koska se on vaihdettu.
Perän laakeri kestää 100.000-150.000 km ja kytkin saman verran tai enemmän riippuen käytöstä.
Ei noiden vaihto mikään iso homma ole, kun itse tekee. Vaikka siellä meidän kerholla. MP-liikkeessä kyllä maksaa monta sataa.
Aikaa tuohon hommaan menee kuitenkin noin 8-10 tuntia.
Laakeri ja stefa maksavat noin 100.- euroa yhteensä ja kytkinlevy 80.-
Noilla perusteilla saat hinnasta tingittyä muutaman satasen alaspäin. Ja tuosta takarengas- ja kannen suojamuovijutusta.
Toi pleksi on plussaa.
Pekka
![]()
Viimeksi muokannut: Pekkavee; 31.08.2013 klo 11:02.
Tuon hinta ei jatkossa laske tuosta paljon mihinkään tulevien vuosien kuluessa.
Eli jos jostain ihme syystä haluat myydä sen joskus, niin saat lähes omasi takaisin.
Pekka
![]()
Näin kaupan pihassa äsken vanhan kunnianarwoisan K75 BMW:n, jolla oli ajettu jo jonkin verran yli 100tkm. Kehräsi kuin uusi ja kuulosti aivan samalta kuin meikäläisen uusi Triumppi. Juttelin omistajan kanssa, joka oli erittäin tyytyväinen laitteeseen. Ollut jo pitemmän aikaa. Jos HiTec haluaa viedä suunnitelmansa äärimmäisyyteen, suosittelen tarkistamaan myös kyseisen laitteen. Joidenkin mielestä parasta, mitä Baijerissa on koskaan saatu aikaiseksi. Kolmipyttyisissä on se jokin.
Siistin näköinen pyörä.
Mielestäni tuo ei ole huono ostos.Hinta on kohdallaan.
Koska myyjä on liike niin heillä on puolen vuoden "takuu" pyörälle.
Tosin on muistettava että takuu ei korvaa normaalia kulumista.
Se on sitten arvioitava myyjän kanssa yhdessä mikä noilla kilometreillä on ns. normaalikulumista.
BMW R1100RS
No omiin tapoihin ei kuulu narinat joistain pikku jutuista jotka olisi itsekin pitänyt jo aavistaa. Tuo takuu onkin vain sille varalle jos tuote sattuisi leviämään käsiin aivan totaalisesti. Esim. juuri tuossa aiemmin mainitut kohteet on tälläisiä jotka hoidetaan itse, vaikka sitten hammastakin purren. Mutta jos esim. askista löytyykin sahapurua jotta se ei rutajaisi tms. niin tasan tarkkaan olisin myyjän kantaa asiaan tiedustelemassa![]()
Ostin kesäkuussa ex-tempore moottoripyörän 20 vuoden tauon jälkeen. Istuin ensimmäisen kerran pyörän selkään tuon tauon jälkeen, kokeilin kaverin pyörää, ja vuorokauden kuluttua oma pyörä oli ostettuna.
Aikoinaan viimeisenä minulla oli kardaani Yamaha, Xj900. Joten nyt kesäkuussa etsin parissa tunnissa ja helppouden vuoksi kardaani Yamahan. Todellakin tosi siisti Virago 535 ajettu 40.000.
Nyt olen käyttänyt aikaa ja etsinyt toista pyörää jolla saa myös rouvan matkaan hiukan väljemmin. Tämä R 850 R on alkanut kiinnostaa todella paljon, eikä vähiten tämän palstan juttujen pohjalta.
Vaihtoehtona voisi olla 1100-1150, ehkä myös hiukan katettuna. Pekkavee:n edustama kerho ja huoltotoiminta kiinnostaa myös ja painaa vaakakupissa paljonkin. Ei kai ne katteet haittaa huolloissa verrattuna 850 R:ään?
Nettimotossa noita 850 on tällä hetkellä 5 kappaletta. Kannattaako tuosta Sipoon vm. 2003 aj. ilmoituksen mukaan 33.500 km, maksaa tuo korkein hinta? Vai onko halvempi 50.000 ajettu ihan sama noin pitemmällä aikavälillä?
Asun Keravalla ja työssä käyn Peijas-Rekolan mäellä, voinko lähestyä Pekkaveetä jos kaipaan asiantuntijaa tarjokasta vilkaisemaan?
Ei ne katteet muuta aiheuta kuin lisää työtä.
Tuo Sipoon pyörä on R1150R pyörän pikkuveli. Linkki nettimotoon
Siinä on 6-vaihteinen laatikko ja parannettu takarungon kiinnitys laatikkoon. Ja muotoilultaan se on uutta sarjaa. Eli se on oikeasti aika lailla eri pyörä kuin tuo vanhempi versio vuodelta 2000.
Sen öljynjäähdyttimetkin on nätimmin sijoitettu siihen tankin etureunaan.
Sen varusteet ovat kanssa aika hyvät, korotettu kakkossatula, kaatumaraudat, lämpökahvat, ABS ja laukut. No laukut on tuossa toisessakin.
Saattaisi hyvinkin olla tuon rahan arvoinen.
Eturenkaassa oli kyllä jotain kummallisen näköisiä viiltoja.
Itselläni oli R1150R vuonna 2001. Siis se isoveli.
Soita niin kerron lisää.
Pekka
![]()
Viimeksi muokannut: Pekkavee; 01.09.2013 klo 18:29.
Sipoon pyörä poistui juuri myynnistä, koska se löysi ostajan. Oikein miellyttävä pyörä ajaa, toivottavasti pääsee hyvään kotiin jatkossakin.
Voi harmi. Työelämä haittaa nyt pahasti harrastusta. Piti olla vapaa viikko, mutta päädyin kolmeksi yöksi töihin tälläkin viikolla. Joten jäi pyöräasian hoito eiliseltä. Rahoitusjärjestelyt ehdin tehdä, eli tänään olisi rahat taskussa.
Nyt sitten jatketaan rahan etsimisen sijaan pyörän etsimistä. Hakusessa n. 5000 € R-sarjan Bemmi. Tarjouksia tulemaan, jos haluat myydä pyöräsi.
Sen verran olen ehtinyt ajatella että ilmeisesti tuolla rahalla saa Abseilla varustetun pyörän. Jos ne ei olekaan Absolut Bull Shittiä, kuten aikaisemmin ajattelin.
Katsotaan vielä viikonloppuun saakka, tuleeko ostaja hakemaan pyörän Sipoosta. Itse olen ollut hyvin tyytyväinen tuohon kasipuolikkaaseen ja hiukan haikein mielin luovun siitä. Mutta pyöriä tulee ja menee.
No sen siitä saa kun aikansa pähkii. Nyt tuo ilmoitus sitten lopulta vaihtoi statuksekseen "Myyty" = eipähän enää ärsytä allekirjoittanutta, ostaako vaiko eikö![]()
Sen verran tässä samalla jo aamulämpötilat laskeneet ja kuumekin höllännyt, jotta taitaa selvitä tästä(kin) kerrasta ilman kalliita "lääkkeitä". Taitaa olla vähän kuin tupakoinnin lopettamisen kanssa, aina joskus iskee se hirveä himo ja on vaara taas ratketa. Saas nähdä milloin iskee se seuraava mopokuumeen aalto allekirjoittaneelle, ensi kevättä ootellessa
Nimim: 2v:tta
Kävin eilen ostamassa tuon värkin Tampereelta. Lohdutukseksi voin kertoa että tulomatkalla Kuopioon huomasin tupakkatauolla että perä vuotaa öljyä ilmeisesti akselin juuresta. Liekö kyseessä nyt nimenomaan tuo perän laakeri vai stefa. En osaa sanoa kun en ole vielä asiaan perehtynyt tarkemmin. Samoin etuiskareista tihkuu öljyä ja bensatankin oikeassa kyljessä pieni kypärän tekemä lommo.
Mutta kaipa nuo talvenmittaan korjaantuu kun otan värkin olohuoneeseen talvisäilytykseen niin samalla tulee vehje läpikäytyä kunnolla. Kytkimen voisi samalla aukaista jos into riittää.
Mutta on vaan hyvä ajoasento meikäläisen huonolle selälle tässä pyörässä![]()
jokainen joka ajaa moottoripyörällä ei voi olla läpeensä paha