Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 62:sta
    Vähän offtopic mutta pakko kirjoittaa...

Itse olen vaihtanut boxeribemarin rivikakkoseen kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla kun olen pysähtynyt (matkalla liikkeeseen toiseen pitäjään) huoltoasemalle, on jostakin ilmestynyt joku, joka on alkanut kehumaan kuinka boxeribemarit on lujia vehkeitä ja kuinka luotettavia ne ovatkaan

Ensimmäisellä kerralla en kehdannut sanoa että tämä boxeri vaihtuu kohta Kawaan
    Toisella kerralla sanoin suoraan että olen viemässä boxeria vaihtoon

En muista että muilla kerroilla huoltiksella pyörääni olisi noin kehuttu
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
    Noonjoo ja vielä lähipiiristä. Omista muksuista tuo neljä-vuotias miehen alku on kyllä kiinnostunut. Monesti otan mukaan tekemään remonttia, eli saa valvotusti ruuvailla kateruuveja tms. auki ja on ihan fiiliksissä.

Oli mukana alusta loppuun tuossa aiemmin mainitussa öljynvaihdossakin ja halus jokaisen työvaiheen tietää tarkasti että mitä tehdään ja miksi. Osaiskohan tuo jo ensi kerralla hoitaa sen ite? Jos heittäs vaan filtterin, työkalut ja öljypöntön kouraan ja kattelis ite telkkaria
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
    Lainaa Kaitsuli kirjoitti Katso viesti
    Ja tuo päiden kääntyminen oli alkukeväällä jotenkin oudosti hauskan tuntuista kun kaikki (varsinkin miehet) lapsesta vaariin kääntyi katsomaan kun ajoin ohi. Jotenkin tuli sellainen olo että oonko mä jotenkin hassun näköinen vai eikö nuo ole nähneet prätkää ennen... Nyt se on kesän aikana laantunut tai sitten olen tottunut siihen. Ja oma juttunsa on n. 15 vuotiaat mopopojat... "paljo tos on tehoo?, paljo toi kiihtyy?, moni kuutioinen?, voitsä vähä lähettää tai keulii ku lähet tosta?" yms...
    Okei, tuo päiden kääntyminen on siis normaalia?
    Mä olen aatellut että fasusta kuuluu jotain ylimääräistä kun ihmiset kääntyy kattomaan, mutta ehkä se on hiirenhiljainen ainoastaan motoristin korvissa. Toisaalta luulis myös että radalla tai orkkiletkan tauoilla joku ois tullut sanomaan, jos se oikeasti kuulostaisi pahalta.

Alkuperäiseen aiheeseen: suku suhtautuu harrastukseen hyvin, varsinkin kun olen esitellyt varusteita ja oikeasti ajan aina se Forcefieldin Sub4 selässä ja nahkaa päällä. Töissä oli ilmeisesti pidetty vain ajan kysymyksenä milloin mä hurahdan mopoihin.
    Ilahduttavin suhtautuminen on kuitenkin naapureilta omassa taloyhtiössä. Luulisi että joka yhtiöön mahtuisi muutama kyräilijä tai vaan joku, jota pyörien äänet vituttavat. Mitä vielä, naapurit tulevat juttelemaan kun on tullut ajosta tai muuten vaan hoitaa pyörää parkkipaikalla. Vanhemmat miehet muistelevat nuoruuden mopoilujaan ja rouvat kyselevät missa asti tuli tällä kertaa käytyä.

Ja kyllä, lasten reaktiot ovat mahtavia, vaikka pyörä ei tosiaan omaan korvaan juuri miltään kuulostakaan
    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
    Lapset on kyllä vekkuleita, termiducan kuulee tulevan takaakinpäin hyvissä ajoin, alkaa pyöräilijöiden päät pyöriä kevyenliikenteenväylillä ja lapset pysähtelee osoittaen sormella... Ja morjestelee Ai, että ne tykkää noista laitteista
    -06 Ducati 999s
    Muiden mielipiteet minun touhuista eivät kiinnosta minua.

Eniten huomioita ja kommentteja on selvästi kuitenkin kerännyt -67 K-750, lättäpää koneella ja sivarilla (ja tietenkin puoluekirjan punaisena). Voisi sanoa, että harvemmassa oli ne, jotka eivät nostaneet peukkua tai kättä nähdessään sen.
    Honda ST1300A
    Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
    Lapset on kyllä mainioita, pikkupojat pysähtyy jalkakäytävälle katselemaan ja kuuntelemaan, vaikka vakioputkilla tuo oma mopo onkin todella hiljainen :P pakkohan sitä on silloin kierrättää konetta vähän korkeammalta..
    Guzzin kanssa kun on jossain niin aina tulee joku juttelemaan. Nykyiset ja entiset motoristit kyselee että mitenkäs tollaseen oot päätyny. Yleensä vastaan että tuo on tuommonen Italialainen järkipyörä

Paras kommentti tuli kuitenkin anopilta, kun vaimon kanssa oltiin kotiuduttu n. 1000 km viikonloppureissulta: "Ei niitä moottoripyöräonnettomuuksia niin paljon sitten satukkaan"
    Moto Guzzi Breva 750
    Yksi hieman hilpeyttä herättävä tapaus sattui muuten keväällä. Olin pyörällä liikenteessä ja käväisin kauppakeskuksessa pari juttua ostamassa. Hädin tuskin pääsin tamineissani ovista sisälle kun vastaan tuli nuorehko pariskunta. "Kato, moottoripyöräilijä", sanoi miespuolinen osapuoli tyttöystävälleen ja sitten ne molemmat katsoi mua ilmeellä . Jep, moottoripyöräilijä on todellinen harvinaisuus.
    I ride the Lightning (XB9S -03)
    Kysymyksiä ja kommentteja satelee joka kerran pysähtyessä niin bensiksellä kuin sukulaisten pihoillakin..

-Onks toi harlikka? (pyörässä ei lue missään mitään mikä kertoisi maallikolle merkin)
    -Kui vanha tää o?
    -Miten iso kone tässä on?
    -Eikö se oo hankala ajjoo tommosella satulalla?
    -Ootko sie ottanu etulokarin pois tuosta? (pyörässä ei oo etulokaria ollu moneen vuoteen enää)
    -Onko muuten pelannu? (vaihoin kondensaattoria huoltoaseman pihassa)
    -Mitenkä pitkälle tommosella tankilla pääsee? (9 litran leili)
    -Ai sulla ei oo tässä jousia takana? (pyörästä näkee kyllä että siinä ei ole takaiskareita)
    -Kuulutko sää johonki helvetinperkelekerhoon? (yleensä vanhemmat papat toistaa tuota kysymystä)
    -Paljolla myyt?
    -Oi, jos en ois naimisissa niin lähtisin kyytiin. ( )
    -Miten sä voit ajaa tolla?
    -Onks se taas rikki? (pyörä on joka talvi palasina tallissa)
    -Eikö sulla oo parempaa ajanvietettä kun notkua siellä tallilla jatkuvasti?
    -Paljonko tuo lysti maksaa sulle vuodessa? (äiti)
    -Eiks tässä oo vilkkuja, vilkut pitää olla. (pyörä vm -80, eikä vilkut pakollisia varusteita)
    -Eikö tuossa perse kastu kun on tuo satula rikki? (tästä saa jatkuvasti kuulla).
    -Eikö tää tämmönen oo huono ajaa?
    -Mistäs asti oot tulossa? Ai SIELTÄ asti?! ( olipa 50 tai 500km niin reaktio on sama)
    -Ai, tässähän on aika hiljaset äänet.
    -Ootsä ite rakentanu tän?
    -Mistä oot ostanu tuon?
    -Onks tää katsastettu?
    -Täristää varmaan tommonen..
    -Hieno vekotin, paljonko tämmönen maksaa? (jotkut luulee et näitä saa kaupasta).
    -Tää on varmaan kauheen vanha (33 vuotta, uushan tää vielä on)

Tuossapa nuo yleisimmät.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
    Kaveripiiri ennusti elinajaksi noin kahta kuukautta kun kuuli että A-korttia olin ajamassa

En ole muistaakseni yhtään negatiivista kommenttia kyllä kortin ja pyörän saamisen jälkeen kuullut. Enemmän tuli "Jaa, ajat pyörällä nykyään.." -tyylistä kommenttia sekä sukulaisilta ja kavereilta - mihin se sitten on jäänyt. Ehkä johtuen pyörävalinnasta tuntemattomistakin vain vanhemman polven kansalaiset tulevat kommentoimaan tankatessa tai taukoa viettäessä. Ei vissiin nuoria kiinnosta vanha kolhuinen Saksanihme

Enemmän on puhetta sitten tullut siitä kun aloitti pyörällä ulkomailla reissaamisen - "Eikö sua pelota ajella siellä suuressa maailmassa?". Tullut tähän mennessä kuitattua että Suomessa autoilijat enemmän pelottaa..
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
    Appiukko pisti kyllä pohjat jonkin aikaa sitten, aina se on sitä mopoa ihmetellyt ja ollut aika neutraali. Eläköitymisen jälkeen kuitenkin alkanut kiukutella milloin mistäkin, ensin anopille ja sitten rouvalle. Tänä kesänä sain sitten oman osani, tulin mopolla mökille ja aika rinnetontti joten jouduin laittamaan parkkiin vähemmän vinolle eli lähes keskelle pihaa.
    Piti sitten rouvan kanssa joku päivä lähteä autolla kauppaan ja vekslailin kotteroa siinä pihalla ja olihan se mopo vähän tiellä.
    En tiedä oliko äijällä verensokerit alhaalla mutta sieltä jostain puskasta punaisena hyökkäsi, höpisi jotain "saatanan aarteesta" ja alkoi hulluna "siirtämään" +300 kiloa joka rattilukossa/pykälä sisällä
    Anoppi huutaa, rouva huutaa, appiukko riuhtoo, meikä miettii että vedänkö turpaan

Noh, ei sitä sukulaisia viitti, toivoin kyllä että ois kaatanu sen syliinsä. Tilanteen toivottomaksi huomattuaan hiippaili pois ja ollut hiljaa sen jälkeen, hyvä niin
    - slipping and sliding since 1982 -
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Ekan pyörän kohdalla suurin osa ympäristöä ymmärsi, mutta kun talliin tuli viides pyörä, niin suurin osa ympäristöä ei enää ymmärrä.
    Mun kohdalla raja meni neljännen pyörän kohdalla... Silloin sain kuulla kotoa hieman epäilyjä mielenterveydestäni.

Kiivainta kommentointia aikoinaan herätti kun hommasin ensimmäisen harrikan, silloin japsipyöräilijä-isäukkoni arveli mun laittaneen rahani sujen persiiseen. Hetken sitä kesti, kolmen vuoden kuluttua oli kiwasuki myyty ja tilalla ameriikan keksintö. Mun ex.
    Lähdin tossa yks aamu tuttuun tapaan ajotamineet päällä ja kypärä kädessä töihin. Alakerrassa tuli talossa asuva mummo vastaan jota moikkasin kohteliaasti ja pidin hissin ovea auki. Hän totesi että "voi kiitos, on sulla aina kauhean pieni toi käsilaukku.." ja osoitti mun kypärää.. Ja olen siis mies..mut kai nolanin xlight sit käsilaukulta näyttää =)
    Nyt alkaa jo helpottaa, kun enää joka toinen ei kysele että kumpaan kuulut?
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
    Lainaa Silver Bride kirjoitti Katso viesti
    Yksi hieman hilpeyttä herättävä tapaus sattui muuten keväällä. Olin pyörällä liikenteessä ja käväisin kauppakeskuksessa pari juttua ostamassa. Hädin tuskin pääsin tamineissani ovista sisälle kun vastaan tuli nuorehko pariskunta. "Kato, moottoripyöräilijä", sanoi miespuolinen osapuoli tyttöystävälleen ja sitten ne molemmat katsoi mua ilmeellä . Jep, moottoripyöräilijä on todellinen harvinaisuus.
    Harvoin tuota kesällä kuulee, talvella sitten useammin...
    Tavallisin kommentti: onpa tytöllä iso pyörä! Kulkee varmaan kovaa?!

Eräs +60 rouva kaupassa tuli kysymään, että onko se hieno pyörä oven edessä minun ja sitten taputteli selkään ja ihasteli miten rohkea tyttö olen
    Kawasaki ZZR1200 -03

Yhteen asiaan mä olen kyllästynyt. NIIN kyllästynyt.

Jos mulla sattuu selkään, tai päähän, tai käteen tai minnekkä vaan, niin varsinkin työpaikalla moottoripyöräilystä mitään tietämättömien kommentti on aina: "No se on se moottoripyöräily..."

Toistaiseksi olen vielä jaksanut vastata suht' nätisti takaisin, mutta kaipa se kamelin selkä jonain päivänä katkeaa.
    Yamaha FZ8-N
    Keväällä ja syksyllä:
    - aika kylmät kelit ajella?
    - jaa, onko nissanin/volkkarin/tojotan lämppäri rikki?
    - häh?
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Lainaa Turder kirjoitti Katso viesti
    "Ihtes tapatat vielä"
    Tuttua toikin mutta kuittaantuu sillä että "Olenpahan ainakin ollut vielä hetkeä ennen onnellinen."
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
    Pojan klossit on kyllä huippuja, tuolla kylän pinnassa ku papattellee, ni monesti sellaset 7-12v moikkailee ja "kääntelee kaasua" pitäähän se tietty päräyttää parikertaa ku pyytävät!

Anoppi ei taas tunnu tajuavan mikä tuo mopotin on ja mitä sillä tehdään. Äärimmäisen ärsyttävä piirre on nuiden ajosaappaiden roudailu ulkovarastoon.

Oon yrittäny selittää, että hei mä tarviin niitä päivittäin ku ajelen kouluun yms, mutta aina ku se on lapsenvahtina, ni sieltä varastosta net saa hakia
    Suzuki VZ800 -01
    Vanhempani toivovat, että lopettaisin vaarallisen harrastukseni, etenkin isäni toivoo. Kyllä mä heitä ymmärrän. Kyllä ne vaarat tiedostaa itsekkin joka kerta ajamaan lähtiessä.
    Sen verran tullu mm nähtyä miten autoilla mutkia oijotaan, ohitetaan vaarallisesti puhumattakaan hirvien olemassa olosta jne.
    Mutta siis:
    Työssäni vanhemmat miehet ovat kommentoineet harrastustani ja ymmärtääkseni ihaillen.
    Olen persoona joka on ja tekee sitä mikä itselle hyvältä tuntuu eikä välitä massojen mielipiteistä. En muutenkaan ole mikään tekokynsi-onko tukka hyvin persoona
    Kivoja ajoja kaikille
    Mitä yhteistä on sairaalla ja M.A Nummisen äänellä?
    Kummallekin toivotaan pikaista paranemista.
    Olin eilenä käymässä yhden lankoni luona, ja hän oli hiljattain hankkinut itselleen lelun.
    Semmonen avomalli ihan siisti ja punainen Corvette ja kaveri vaan totesi, että täytyy tyytyä tällaiseen 4-pyöräiseen, kun tässä/siinä iässä ei arvaa alkaa opettelemaan kahdella pyörällä pystyssä pysymistä, siis vekottimella, jossa on moottori.

Sanoi lanko, nättä kun sillä (Corvetella) ajaa motarilla tikkarinopeutta, niin eivät mene ohitse jostain syystä kuulemma tulevat rinnalle ja jäävät siihen, ehkä ihastelemaan.
    Paitsi prätkät, ne menee ohi.

Sanoin. Sen takia mun lelu onkin prätkä, sen kanssa ei tarvii "kuvia" kumarrella.
    <p>.</p>
    Lainaa NOx kirjoitti Katso viesti
    Keväällä ja syksyllä:
    - aika kylmät kelit ajella?
    - jaa, onko nissanin/volkkarin/tojotan lämppäri rikki?
    - häh?
    Koitas ajaa talvella

Vakiot on "Eiks oo kylmä?/Miten tolla pysyy pystyssä?/Eikö sulla oo autoa?/Ootko ihan viisas?"

Yleensä tuli vastailtua samansuuntaisesti, ja reaktio oli myös identtinen
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Koitas ajaa talvella

Vakiot on "Eiks oo kylmä?/Miten tolla pysyy pystyssä?/Eikö sulla oo autoa?/Ootko ihan viisas?"

Hommaa semmoinen "Mieluummin ajaisin autolla" -tarra kypärään. Se voisi hämmentää entistä enemmän kyselijöitä. :-)
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Koitas ajaa talvella

Eräänä tammikuisena päivänä ku töihin menin (Kawasaki LTD) niin kukaan ei kysyny mitään. Katto vaan... ja sekä

Ja yleensäkin kun tulee mentyä mopolla töihin vaikka on pikkupakkanen. "Kelkallako tulit?"
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

"Si vis pacem, para bellum"
    Tääkin on vähän OT, mutta sallittakoon, kun on kuitenkin tärkeä aihe. Motoristit tärkeällä asialla. Mitä enemmän tästä puhutaan sen parempi, kiusaamista edesauttaa se, että kukaan ei tee mitään. Kun noi nappulat kuitenkin vähän ihailee motoristeja.

http://yle.fi/uutiset/kun_raavas_mot..._uskoo/6810019
    Pääosin on palaute ollut positiivista täälläkin. Äidin puolelta (tottakai) lähinnä sitä taivastelua että pitääkö ihan tahalteen ittes tappaa ja pysyisit vaan siinä auton ratissa
    ZX-6R -07
    Lainaa Northern kirjoitti Katso viesti
    Anoppi ei taas tunnu tajuavan mikä tuo mopotin on ja mitä sillä tehdään. Äärimmäisen ärsyttävä piirre on nuiden ajosaappaiden roudailu ulkovarastoon.

Oon yrittäny selittää, että hei mä tarviin niitä päivittäin ku ajelen kouluun yms, mutta aina ku se on lapsenvahtina, ni sieltä varastosta net saa hakia
    Ala kantaa ne anopin kengät kans aina sinne ulkovarastoon, ku tulee käymään.

Mulla lähipiiri suhtautuu positiivisesti motskarihommiin.
    Äiti on ainoa, joka on ollu vastaan. Kysy, että miks sun semmonen pitää hommata. Kesällä, ku lähin Euroopan kierrokselle, tuhahteli taas, että pitääkö sinne lähtee. On vähä ite arka luonteeltaan. Ei kyytiinkään lähteny, ku tarjosin.
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
    Tutut ihmiset: "voiko noin korkeilla koroilla ajaa moottoripyörää?"
    Uudet tuttavuudet: "No, sulla on varmaan moottoripyöräkin"
    Moottoripyörän vierelle pysähtelevät: "Mikä vuosimalli?"

Mikä siinä on, että muita ajoneuvoja harrastava luokitellaan automaattisesti myös motoristiksi?
    Vai johtuuko se siitä, että mulla on liikaa mustia nahkatakkeja?
  30.  
    eipä nuo kummemmin enää ihmettele, joskus tulee kommenttia pyörästä kun pällistelevät ja ihmettelevät.

viimeisin kommentti tuli kotiväeltä, kun kuuli että lentokentällä oltiin kiihdytelty ja mitä vauhtia vedelty.. emäntä sanoi heti, ei niin lujaa saa ajaa, siinä voi sattua ihan mitä tahansa.. niinpä, ei ole nähnyt koskaan oulun välillä kun pyörällä töihin ajaessa tulee suunnilleen kolmea autoa vastaan ohittaen toisiaan kiimingin rampissa...
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen