Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Varmasti aika arkipäivää, mutta tänään oli mulle eka mopolla ajettu kolari enemmän kuin lähellä. Suunnilleen tuossa kohtaa:

http://maps.googleapis.com/maps/api/...2&sensor=false

Onneks en kiihdyttänyt "täysillä" Länsiväylän risteyksestä tuohon risteykseen... Vastaantuleva taksi siis päätti kääntyä vasemmalle Salmisaaren liikuntakeskukselle ihan suoraan mun eteen. Reaktioaikaa annettiin ehkä 2 sekuntia. Mopon molemmat jarrut lukkoon, heti perään refleksinomainen työntö oikealla kädellä ja 5 cm taksin keulan ohi. Sen jälkeen katse suoraan taakse. Taksikuski pysähtyneenä keskellä risteystä kädet naamalla.

Lähellä oli hitti mut onneksi selvisin pelkillä tykytyksillä.

Tarkkana saa olla...
    -Suzuki Bandit 1250s-
    (ex Kawasaki ZR7)
    Lainaa Kaitsuli kirjoitti Katso viesti
    Varmasti aika arkipäivää, mutta tänään oli mulle eka mopolla ajettu kolari enemmän kuin lähellä. Suunnilleen tuossa kohtaa:

http://maps.googleapis.com/maps/api/...2&sensor=false

Onneks en kiihdyttänyt "täysillä" Länsiväylän risteyksestä tuohon risteykseen... Vastaantuleva taksi siis päätti kääntyä vasemmalle Salmisaaren liikuntakeskukselle ihan suoraan mun eteen. Reaktioaikaa annettiin ehkä 2 sekuntia. Mopon molemmat jarrut lukkoon, heti perään refleksinomainen työntö oikealla kädellä ja 5 cm taksin keulan ohi. Sen jälkeen katse suoraan taakse. Taksikuski pysähtyneenä keskellä risteystä kädet naamalla.

Lähellä oli hitti mut onneksi selvisin pelkillä tykytyksillä.

Tarkkana saa olla...
    Hyvä että kävi onnellisesti! Mulla samankaltainen juttu pidemmällä reaktioajalla mutta märällä asfaltilla 2 -päällä täysillä kamoilla. Tuuri ja absit pelasti oikeesti mutta omasta mielestä vastaohjaus, taito ja kylmäpäisyys auttoivat
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Vähän vastaava tilanne oli mulla keväällä Kasvihuoneilmiön kohdalla, taksi kääntyi eteen ja mulla vauhtia 80-85. Pelkkä jarrutus ei olisi tilannetta pelastanut joten agressiivinen väistö oli ainoa vaihtoehto, takajarrulla perää hieman irti ja pyörän kippaus kuskin alla vasemmalle vastaantulijan kaistalle, sen verran joutui tasapainottelemaan pyörän kanssa että leveällä oleva oikea kyynerpää osui taksi Caddyn takakulmaan. Silloin alla oli rallipyörä nappularenkailla ja 24L tankki vedetty täyteen joka teki oman lisän pyörän väistöominaisuuksiin.

Tilanne käytiin heti sen jälkeen taksikuskin kanssa läpi ja hän säikähti ehkä enemmän kun mä, syyllisyydestä ei ollut epäselvyyttä ja jälkipuinti käytiin läpi hyvässä hengessä. Kovin paljoa ei olisi tarvinnut mennä eri tavalla niin lopputulos olisi ollut toinen, hyvä näin, säikähdyksellä selvittiin.

20150409_093531.jpg
    Kylätason kurapyöräilijä.
    Leipiintyyköhän nää ammattiautoilijat jotankin ja ei malta enää keskittyä..? Oon tampereella seuraillut liikenteessä taxien toimintaa ja jokainen vaaratilanne on ollut taksin tai bussin kanssa. Pari kertaa vaihtanu kaistaa taksiautoilaja suoraan päälle ja siis väistämällä selvitty kolarista.Ihan perusmokia myös, ettei pysähdytä kaks kaistasella tiellä jos oikean kaistan auto on pysähtyny suojatielle. Vasenta täysiä ohi!
    Myös se ihmetyttää että esim kalevassa, missä on kouluja ja päiväkoteja joka kulmalla ajaa taksit 40 rajotuksella vähintään puolet lujempaa. Kuullostaa vanhan äijän jäkätykseltä en silti uskaltas ite tossa nuin posottaa
    Porukat räplää nykyään niin paljon mobiililaitteitaan ajon aikana että pahaa tekee.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Tässä mun tapauksessa taksin asiakkaana oli kehitysvammainen jonka kanssa oli virkistysajelulla. Kuskin huomio herpaantui asiakkaaseen joka selittää paljon käsillään ja samalla he siinä arvuutteli onko Kasvihuoneilmiö auki tai ei. Jälkipuinti käytiin hyvässä hengessä ja taksari meni aika hiljaiseksi kun sanoin että onneksi olin liikkeellä mopolla enkä täydellä tukkirekalla, silloin tätä keskustelua ei käytäisi...

Kyseinen keissi oli monien yhteensattumien ja inhimillisten virheiden summa, osapuolet selvisi säikähdyksellä ja siltä osin kaikki on kunnossa ilman sen suurempaa draamaa. Viikko-pari meni volkkarin keula verkkokalvossa kun lähestyttiin risteyksiä, sen jälkeen asia on unohtunut mutta muisto jäi alitajuntaan ja sen huomaa tarkkaavaisuuden korostumisena risteyksissä missä on autoja.
    Kylätason kurapyöräilijä.
    Hienoa, että ei tullut tykytystä pahempia seurauksia ja turvallisia kilometrejä!

Tuo mobiililaitteiden näprääminen kyllä tekee todella pahaa. Työmatka tulee yleensä ajettua motaria välillä Tampere - Tarttilan liittymä ja toistuvasti siellä joku ajaa vasenta kaistaa kahdeksaakymppiä ja kirjoittaa tekstiviestiä, vilkkuakaan ei puolet porukasta ehdi käyttämään, kun käsi on varattu luurille. Jos nyt sopii vielä valittaa vähän lisää off-topic-hengessä, niin mikä perkele siinä on kun ei voi autossa pitää niitä valoja päällä. Tuolla vesisateessa ilmestyy autoja aivan tyhjästä.
    Nykypäivän kädettömät orvot ei edes tiedä että kajakissa ei loista kynttilöitä ajon aikana.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    Hienoa että piti vaan läheltä.

Tän kesän lähin tilanne itsellä oli kun hirvi ohitti tietä. Ei siinä mitään kun jo kaukaa näki, mutta vastoin kaikkia "sääntöjä" tämä yksilö tuli eri tuumiin ja lähtikin takaspäin. Just ku olin pättääny perän kautta ohittaaa. Varisi kyl viimeset hiekat silmistä kun joutu elämänsä ensimmäisen stoppien tekemään
    Ajelin äsken mökille hiekkatietä pitkin kyykkytuksulla.
    Oikealle kaartuva mutka ja olin siinä oikean puolimmaisessa urassa, vauhtia ehkä 55-60km/h.
    Keskellä mutkaa vastaan tulee hyvin urheilullisesti jäähallin kokoinen maasturi, jossa oli pitkät kilvet.
    Maasturin vasen rengas oli siinä samassa urassa, jossa ajoin.
    Minulla oli aikaa n. 1,8s päättää mitä teen. Päästin pysyä omalla paikalla, koska pientarellee väistämien ei selkäytimen mukaan tullut kysymykseen.
    Onneksi maasturi sai sen verran suoristettua ajolinjaa, että minun ja maasturin peilin väliin jäi riittävät senttimetrit.

Joten ei oiota siellä hiekkatiellä, ainakaan pimeässä mutkassa.
    Viimeksi muokannut: lario; 23.08.2015 klo 09:54.
  11.  
    Kehä III:lla yllättäen jono pysähtyy. Äkkiä hätäjarrutus ja ABS tekee työtä. Uusi päällystetty tienpinta aiheuttaa luikertelua pyörälle, että on pakko irroittaa jalkoja tapeilta ja tienpienta koskettelulla auttaa saamaan pyörää pystössä. Sain ihmeen kaupalla pidettyä pyörän pystössä. Edessä oleva auto piti väistää pienellä kääntymisellä pientareen puolelle, kun muuten puskuri olisi saanut pienen pusun. Tämän jälkeen fasu pysähtyi auton vierelle ja sain huokaistua helpotuksesta. Pyöränä FZ6-S. Kantapään kautta otin opiksi, että maltti on valttia ruuhkassakin.
    Viimeksi muokannut: Ripe76; 09.09.2015 klo 10:28.