Sivu: 11 / 22:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91011121321 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 301:stä 330:een 652:sta
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    ps. tuo 5m on kyllä pirun lyhyt matka 100kmh aloittaa ja väistää jarru pohjassa...
    tämä oli sitten vaan ihan huvin vuoksi arvaus...
    Paljonko pyörä hidastuu 5 m matkalla? Kai senkin joku osaa laskea.
    Pitää varmaan kokeilla erilaisilla lähtönopeuksilla. 60, 70, 80, 90, ja 100 km/h. Mulla on GPS, niin nopeuden tietää.

Pekka
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jos vedät äkäseen rystyset valkeina kahvan kiinni ja alat samalla tosissas väisteleen, niin nutulleen menee. (MUTU)
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Jos vedät äkäseen rystyset valkeina kahvan kiinni ja alat samalla tosissas väisteleen, niin nutulleen menee. (MUTU)
    Mun pyörä on BMW R1100GS. Siihen ei kai oikein päde noi ensin hitaasti kahvaa ja sitten täysillä. Kun se etupää ei niiaa juuri ollenkaan. Eli jarrutus on ihan sama vaikka miten vetää kahvasta. Kokeiltu on. Tai oikeestaan se täysveto pohjaan asti toimii mainiosti, mutta sitä ensin vähän ja sitten lisää ei oikein osaa sanoa.

Pekka
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 04.09.2013 klo 23:08.
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Samaa mieltä kun "shyhander", ei tarvitse edes kokeilla. Jos kokeilet, niin varaa laastaria ja iso purkki maalia oikealla värikoodilla.

Tulen mielellään ottamaan kokeilun videolle.

"Kurre" kun veti 80 ABS jarruilla ko. paikassa, niin "nakutti" ABS:llä tosi pitkälle kohti parkissa olevia autoja.

Onneksi pysähty ajoissa!
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?

100kmh= 27m sekunnissa. Reaktioaika 0,7s (?) tarkoittaa, että mopo menee 18m ennen kuin aloitat jarrutuksen, Jos reaktion jättää pois niin pyörä etenee 5m n. =X
    Eikun mä voin aloittaa sen jarrutuksen 5 m ennen viivaa. Se reaktioaika on mun ennakointia.
    Reaktioaikahan liittyy johonkin odottamattomaan tilanteeseen. Tämä ei ole sitä.
    Siis paljonko toi 5m n. =X on? Hidastuvuus on siinä jotain ja sen kai pystyy laskemaan ihan fysiikan lakien mukaan, jos joku sen taitaa.?
    Pitäisikö lisätä sitä 10 metriin?

Pekka
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    "Kurre" kun veti 80 ABS jarruilla ko. paikassa, niin "nakutti" ABS:llä tosi pitkälle kohti parkissa olevia autoja.
    Onneksi pysähty ajoissa!
    Niin tässähän ei ole kyse pysähtymisestä vaan väistöstä.
    Miten se onnistuu ABS jarruja vetämällä koko ajan.
    Kovallakin nopeudella pystyy tekemään nopean väistön, jos osaa kunnolla työntöohjauksen.

Pekka
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Niin tässähän ei ole kyse pysähtymisestä vaan väistöstä.
    Miten se onnistuu ABS jarruja vetämällä koko ajan.
    Kovallakin nopeudella pystyy tekemään nopean väistön, jos osaa kunnolla työntöohjauksen.

Pekka
    En epäile kykyjäsi ja tiedän, että olet hyvä kuski.

Ilmoita aika ja paikka, niin otan testin videolle.

Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Riippuu renkaista ja nopeudesta. Muutaman vuoden vanhoilla touring-kumeilla voi olla joku 0,9g tiukassa, mutta slikseillä yli 1g arvot ylittyvät helposti, jopa yli 1,5g on mahdollisuuden rajoissa kovasta nopeudesta kun ilmanvastus auttaa jarrun alussa.
    Tuon huomannut itsekin että suurimmat hidastuvuudet tulee itellä yli 200 kmh nopeuksissa.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    En epäile kykyjäsi ja tiedän, että olet hyvä kuski.
    Ilmoita aika ja paikka, niin otan testin videolle.
    No pitää varmaan kokeilla ihan itse ensin, ettei tule ihan isoa mokaa videolle.
    Kerron kyllä sulle miten kävi.
    Tuolla Tattarisuon parkkipaikallahan on hyvä kokeilla, kun siellä on radat valmiina.
    Kiihdytys siihen sataseen on kyllä aika vaikeaa mun pyörällä, kun matka on aika lyhyt.

Pekka
    Muakin kiinnostaa aihe, kun on nuo ABS:it. Jos Pekkavee:lle sopii, niin mäkin voisin tulla Tattikselle ihan mielenkiinnosta. En siis todellakaan katsomaan, miten pärjäät vaan tosiaankin testimielessä. Voisin itsekin varovasti testailla ja ottaa vinkkiä.
    Mehän voitaisiin pitää jotkut ABS testiajot vaikka ensi viikolla. Tämä loppuviikko menee mulla muissa merkeissä ( rapujuhlat yms.), mutta palataan asiaan ensi viikolla. Iltaisin siellä Tattkisella ei ole kuin mopopoikia ja parkkipaikka on tyhjä. Voidaan tehdä oma rata. Mulla on mopokoulutuksen kartiota siihen hommaan.

Pekka
    On varsin vaikea saada laskettua tarkkaa loppunopeutta tuossa tapauksessa, koska ei tiedetä ensinnäkään mikä on hidastuvuus ja onko se tasainen koko matkalla. Voi tietenkin heittää hanska-arvioita. Jos hidastuvuus olisi 1G:n luokkaa, loppunopeus olisi luokkaa 65km/h.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
    Tuohan olisi ihan päällikön kamaa radalla: muut joutuvat jarruttamaan ennen mutkaa, mutta abseilla voisi jarruttaa mutkassa samalla kun kääntyy. Patentoikaa, niin eivät muut pääse pokaaleja nappaamaan.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Paljonko pyörä hidastuu 5 m matkalla? Kai senkin joku osaa laskea.
    Pitää varmaan kokeilla erilaisilla lähtönopeuksilla. 60, 70, 80, 90, ja 100 km/h. Mulla on GPS, niin nopeuden tietää.

Pekka
    Anteeksi suorapuheisuuteni, mutta eikö näitä asioita täydy jollain hanskavakiolla ymmärtää mopo-opetusta antaessa?
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Tuohan olisi ihan päällikön kamaa radalla: muut joutuvat jarruttamaan ennen mutkaa, mutta abseilla voisi jarruttaa mutkassa samalla kun kääntyy. Patentoikaa, niin eivät muut pääse pokaaleja nappaamaan.
    Aika iso ero kuitenkin jarruttaa radalla mutkassa kuin tuollaisessa hätäväistössä.
    Pitää varmaan ensi kaudella itsekin mennä jonnekin testaamaan kuin ABS:t toimii väistössä. Voi olla vaan, että pää antaa periksi ennen kuin ABS:it. Tai sitten ollaan nutullaan
    xxx
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä kai osaavat menee jarrulla mutkaan radalla, mutta että absit rutisten… hmmm'yh… en kokeilis ite…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kyllä kai osaavat menee jarrulla mutkaan radalla, mutta että absit rutisten… hmmm'yh… en kokeilis ite…
    Enpä osaa sanoa onko itse tullut runtattua ABS:it rutisten radalla mutkaan, kun ei nuo ABS:it rutise. Mutta ehkä niin on voinut päästä käymään.
    xxx
    Jaa..oon käsittänyt kylläkin että kaikkihan menee nykyään mutkaan jarrulla
    Veikkaan, että "vetomiehellä" on pientä ironiaa tuossa kommentissa. Ei taida olla ABS-pyörä ainoa, jolla voi kääntyä ja jarrutaa samaan aikaan.
    xxx
    ps. tuo 5m on kyllä pirun lyhyt matka 100kmh aloittaa ja väistää jarru pohjassa...
    Tuokin on mielenkiintoinen kysymys tässä jutussa. Kun ABS jarruttaa vielä siellä väistössäkin, kun renkaat eivät mene lukkoon, niin miten nopeus muuttuu siellä väistössä matkan varrella. Hidastuu varmaan koko ajan.

Pekka
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    @Pekka
    Tattarilla kyykylläkin kiihdyttäminen yli 80 nopeuksiin haasteellista.

Mutta, mulle sopii testit ensi viikon alussa.

Lainaa AXP kirjoitti Katso viesti
    On varsin vaikea saada laskettua tarkkaa loppunopeutta tuossa tapauksessa, koska ei tiedetä ensinnäkään mikä on hidastuvuus ja onko se tasainen koko matkalla. Voi tietenkin heittää hanska-arvioita. Jos hidastuvuus olisi 1G:n luokkaa, loppunopeus olisi luokkaa 65km/h.
    Tuohan on aika paljon pudotusta. Kai se hidastuvuus on kuitenkin lähellä tuota 1G hyvissä olosuhteissa. Ei mulla ole sitten mitään hätää 100 km/h jarrutuksessa ABSsällä.
    Loppunopeus siellä viimeisellä portilla on sitten jotan 40 km/h tai jotain.
    Pitää varmaan kokeilla isompia nopeuksia ja pidempiä jarrutusmatkoja ennen viivaa. Kunhan nyt toi kokeillaan tuo ensin.
    Mielenkiintoinen sessio tulossa ensi viikolla.

Pekka
    Tietty, niinkuin kaikilla jarruilla. Tässä on se "kummajainen" meikäläiselle tässä hommassa onkin, että mitä syytä/järkeä on enää palata takaisin lähtölinjalle jarrun kanssa kun vauhti on jo hidastunut ja itse väistö suoritettu. Jarrun päästäminen irti heti ensiväistön jälkeen (tai itseasiassa jo ennen väistöä) on mielestäni oikea ja turvallisempi tapa toimia.
    Kuitenkin kiinnostaa, pystyykö tuota väistöä kokonaisuudessaan ylipäätään suorittamaan paniikkijarrulla.
    Rehellisesti sanoen en usko, enkä usko siinä olevan edes mitään järkeä.
    No täähän lähti tuosta käsittelykokeen väistötestistä.
    Se vain pitää osata, jos kortin haluaa. Eli väistää este ja palata takaisin ajolinjalle.
    Niin on virkamiehet päättäneet.
    Oikeassa liikenteessä riittää, kun pystyt väistämään sen oikealta tulevan auton tai jotain ja ohjaat sitten sen pyörän jonnekin parempaan paikkaan.
    Mutta ihan kiva kokeilla mihin tuo ABS pystyy.

Pekka
    Mielestäni ABSit on varmasti hyvät moottoripyörässäkin, ainakin tiukan tilanteen sattuessa kohdalle.
    Välttämättömät - ei varmaan..Mulla ei ole ollut ABSeja omissa pyörissä koskaan, toki olen ajanut sellaisella mutta en oikeen ollut mun juttu. Varmasti kyllä pahassa paikassa toimisivat paremmin kuin omat "hätäjarrutusväistösähläysliikkeet" mutta eivät ole mulla mopon osto/vaihto kriteereissä.
    Rsv1000r factory
    Jep, ymmärrän toki.
    Tehdäänkö muuten käsittelykokeessa se väistö kokonaisuudessaan jarrulla, vai riittääkö siis pelkkä väistö?
    Juu, alkoi kanssa niin kiinnostamaan, jotta pakkohan se on oman ajotaidon puitteissa testata.
    Siinä moottoripyöräkortin käsittelykokeessa väistö tehdään ilman mitään jarrua.
    Samalla nopeudella kuitenkin pitäisi pysyä 40 km/h
    Tää ABS testi/jarru/väistöjuttu on ihan muuta. Samalla radalla kuitenkin.
    Siis tää, jota me vähän suunniteltiin ensi viikoksi.

Pekka
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Enpä osaa sanoa onko itse tullut runtattua ABS:it rutisten radalla mutkaan, kun ei nuo ABS:it rutise. Mutta ehkä niin on voinut päästä käymään.
    Tuo on vaan sitä ratahomostelijoiden nössöjarruttamista... Pekka voisi käydä myös rajallakin näyttämässä miten race absien esi-isällä sysätään mutkiin ja kierretään pari hitaampaa hondakeilaa siinä samalla.
    Supermoto
    Tarkasti ottaen yksi kuolema maksaa valtiolle henkilöön kohdistuvat menetykset yhteen laskien 1 919 000 euroa. Pysyvä vammakin merkitsee 1 079 900 euron lovea valtion kassaan ja vaikea tilapäinen vamma 248 000 euroa.

Kun kaikki liikennekuolemaan liittyvät menetyksen lasketaan yhteen, niin eurojen menetys nousee jo 2 364 000 euroon.

Valtiontalouden tarkastusviraston mukaan liikenneturvallisuustyön hyötyjen näkemiseksi olisi tärkeätä tietää, miten paljon kukin yksittäinen onnettomuus maksaa.
    Että niin. Joko sitä aletaan ymmärtää miksi sitä pakkoa ajetaan. Ja ennenkuin joku taas lähtee mutuileen jotain ABS:n "nollasummasta" ettei ne pelasta henkiä tai jos pelastaa niin sitten aiheuttaa toisia onnettomuuksia vastaavasti enemmän niin tiedoksi, etten tule mihinkään inttämiskisaan enää mukaan. Asiasta on esitetty kymmenet riippumattomat tutkimukset linkkeineen ja sillä siisti. Jos asiasta haluaa esittää päinvastaista mielipidettä niin se on vaan yhden huru-ukon horinaa ellei taustalle esitä muita perusteluja.
    Triumph Street Triple
    Noinhan se olikin. Hei, me tienataan tällä!
    Fantastista!
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Lainaa Crassus kirjoitti Katso viesti
    tiedoksi, etten tule mihinkään inttämiskisaan enää mukaan
    No voi harmi.
    Myötähäpeässä on väliin niin mukava kieriskellä.
    No mullahan ne ABS jarrut sitten mopossa on. Hiekalla en käytä kun takajarrua ja se sitten ruksutelee siellä omiaan ja vauhtikin hiekalla on alla kaikkien suosituksien. Mutta sitten tuo asfaltti puoli. Kerran luulen että ABS auttoi ja tilanne oli seuraava. Mutka oikealle about 90 astetta. Ukko jo kääntymässä eli kallistusta mukana ja routapatista mopo ottaa semmosen kivan pienen hypyn ja reaktio oli että jarrua aivan perkeleesti.. No mopo tuli alas ja nousi pystyyn minkä kerkesi kun ABS raksutti eikä luistanu rengas alta. En edes ojaan ajautunut sillä kertaa...
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Lainaa Crassus kirjoitti Katso viesti
    Että niin. Joko sitä aletaan ymmärtää miksi sitä pakkoa ajetaan. Ja ennenkuin joku taas lähtee mutuileen jotain ABS:n "nollasummasta" ettei ne pelasta henkiä tai jos pelastaa niin sitten aiheuttaa toisia onnettomuuksia vastaavasti enemmän niin tiedoksi, etten tule mihinkään inttämiskisaan enää mukaan. Asiasta on esitetty kymmenet riippumattomat tutkimukset linkkeineen ja sillä siisti. Jos asiasta haluaa esittää päinvastaista mielipidettä niin se on vaan yhden huru-ukon horinaa ellei taustalle esitä muita perusteluja.

Se linkittämäsi Rizzi & co tekemä tutkimus todisti Ruotsin osalta, että tutkimuksen kohteena olleista moottoripyöristä 47% oli varustettu ABS-jarruilla ja ABS-jarruilla varustettujen moottoripyörien osuus onnettomuuksissa oli myös 47%. Tämä tosin esitetettiin tilastomatemaattisten laskelmien jälkeen siten, että ABS-jarrut vähentävät riskiä kymmeniä prosentteja.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  30.  
    Kysymys abs jarrujen puolestapuhujille.
    Kun teille on niin tärkeää turvallisuus tekijät,kuten nyt olette sen todistaneet,niin varmaan
    hyväksyisitte esivallan taholta pyörien max tehon rajoittamisen 100 hp:en ja huippunopeuden 120km/h.
    Uskoisin näiden säästyvän abs jarruja enemmän kuolemantapauksia sekä loukkaantumisia.
Sivu: 11 / 22:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 91011121321 ... ViimeinenViimeinen