Ei juma%*#&!, nyt oikeesti. Ehkä olisi parempi että kaikki ne joiden mielestä Fagerilla on liian löysäkätiset rajoitukset skippaisivat nämä pienemmät tiet kokonaan ja menisi moottoritielle katselemaan niitä maisemia, esm Turun motari Veikkolasta Lohjalle on varmaan sopivan mutkanen. Rajoitus saattaa toki olla liian korkealla täälläkin , mutta jos vähän himmaa mutkiin ja pysyy siellä oikealla kaistalla niin kyllä se siitä.
'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
-Dunning-Kruger effect-
ZX12R
Samaa mieltä. Ketjun aloittajalta ok postaus jolla halusi, ettei muille käy samoin.
Sitten alkaa jeesustelu siitä, että tiellä saa ajaa liian kovaa rajoitusten mukaan. Ei sinne tosiaan ole pakko mennä ajelemaan jos ei halua. Jos joku haluaa niin ei nyt erikseen aleta vaatimaan nopeusrajoituksen laskua.
Omituista kommentointia. Ei kai kukaan ole sanonut, että nuo turhan kovia rajoitukset ovat. Vain sen, että tie on huonossa kunnossa ja rajoitukset ovat sille sopivat - hepusta riippuen jopa riittävät. On se nyt jumal**ta jos täällä pitää periaatteesta kaikkien aina mankua, että onpas rajoitukset motoristeille liian matalat.
Viimeksi muokannut: C-A-D; 29.08.2013 klo 00:23.
<p>2002-2014</p>
No kerropa nimimerkki C-A-D, miten tämän tulkitset??
"Nopeusrajoitus tuolla tiellä on kyllä järjetön, mutkaisuuden ja kunnon takia."
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Ihan normi diipa daapa aloitus joka sisälsi loistavan kausivaroituksen v*tun liukkaasta viljasta. Mutta yhden tien tuijottelu on suht turhaa mutkiensa ja rajoitustensa suhteen. Olen keräillyt kanssamotoristeja myrskyläntieltä, portaan tieltä, vanha soukkion tieltä, kausalantieltä, ylimmäisentieltä, porkkalantieltä, siltä tieltä ja tuolta tieltä lähivuosien aikana. Ja joka kerta syy on sama: kuskin taitoihin, vallitseviin olosuhteisiin tai mopon kykyihin liian kova tilannenopeus. Loppujen lopuksi syitä on ihan turha hakea muualta. Jos on viljaa tiellä maanviljelysalueella, se pitäisi osata ottaa etukäteen huomioon. Jos on hirvi edessä länsi-uudellamaalla, se pitäisi osata ottaa huomioon. Jos on tutka pornaistentiellä, se pitäisi osata ottaa etukäteen huomioon. Jos lähtee koskenkylästä liljendahliin pikku kylätietä turbobusalla supeduken perään, pitäisi ottaa muutama seikka etukäteen huomioon. Jos lähtee radalla kymmenen sekuntia nopeamman hemmon perään väkisin runttaamaan, pitäisi osata ottaa pari muuttujaa etukäteen huomioon.
Hommassa on riskinsä ja sillä siisti. Joskus sattuu leukaan, ja sillä siisti.
paras totuus kuitenkin tässä leikissä on vanha viisaus: on vain kahdenlaisia motoristeja. Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka tulevat kaatumaan. Ja sillä siisti.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Höh. Selitän siten, että tuo postaus meni ohi silmieni - en tuota huomannut ja siksi kommenttini. Mutta jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä eikä se tee kenestäkään huonompaa kuskia, jos on mielipide siitä että nopeusrajoitus on ylimitoitettu tien nykykuntoon nähden. Todistaa vaan sen, että joillakin on itsetuntoa kommentoida ja ajaa sen mukaan mikä tuntuu itselle turvalliselta ja hyvältä. Mielestäni aika hyvä lähtökohta.
<p>2002-2014</p>
... jotain piti muistaa
Aikamoisen vyöryn kommenttini on saanut aikaan. Aloittaja kertoo mukailleensa nopeusrajoitusta, jonka toteaa liian suureksi. Kerron mielipiteeni nopeusrajoituksen suuruudesta. Seuraavaksi jeesustellaan, että on kuskin vastuulla ja taidoista kiinni. Tämäkö on teidän viestinne kaverille joka on murtanut luita ja pyörä lunastuksessa? Myötätunnon jättiläisiä![]()
Ajotaito II kerrotaan myös ajolinjoista ja niiden muuttamisesta mikäli tiellä on este.
Emmehän opeta että ainoa oikea ratkaisu on jarruta ja väistä?
Tämä tapaus menee sinne 5% sisään missä tiellä on ollut jotain(Vilja) mikä vaikuttaa pitoon kesken mutkan.
Mutkassa pitäisi pystyä myös vaikuttamaan ajolinjaansa joko kiristäen tai löysäten ja se vaatii treeniä useita kilometrejä/tunteja jotta sen hallitsee.
Toinen ajokaista oli vapaa jolloin sieltä olisi voinut ohjata ajolinjan menemään.
Ajotaito II opetetaan hallitsemaan pyörä sellaisissa mutkissa joissa pidonmäärä on jokseenkin vakio ja siellä ei ole väistettävää hiekkaa tai viljaa.
Yleisesti moottoripyörää on kallistettava ihan eritavalla jos ajetaan kyykyllä soralla, painopistettä viedään mutkan ulkokurvin puolelle ja pyörää saa kaasulla kääntymään suhteellisen mukavasti. Tätä jokainen voi kokeilla mikäli soralla ajaminen pelottaa mutta alussa varovaisesti kunnes opit niksit ja opit tuntemaan pidon rajat.
Tsemppiä kaatuneelle, kumpa yhdessä päivässä voisimme opettaa paljon enemmän.
Kouluttaja M.Kallio
Hallitusaktiivi,EVP
Honda CBR1000F 1991
Toyota Celica 1990
OT: Juvi taisit lipata MopoGP kisoissa?
Oheinen video taitaa liittyä tapahtumaan?
http://www.youtube.com/watch?v=IScY2k-pzHg
Teillä jäi kisa harmittavan lyhyeen, 80 kierrosta kaikkiaan.
Ei muuta kuin pikaisia paranemisia, solisluu kuntoon ja ensi vuonna uudestaan.
Järjestävän tahon HMPK Ry:n, www.hmpk.com www.mopogp.com, puolesta,
-jyrki-
Kävin eilen tämän pätkän ajamassa ja ei kyllä voinut sitä 80 ajaa millään vaikka miten yritti. Viljaa ei ollut tiellä mutta kiviä ja hiekkaa senkin edestä!
z750
Mukava tie ajella toi pätkä, etenkin tuolla nykyisellä Kotareilla ja katunappularenkailla. Kerrankin tie, josta voi nauttia jo ihan nopeusrajoituksen puitteissakin. Eipä taida aloittaja olla ensimmäinen joka tuolla on ulos ajanut. toissa kerralla oli joku customi vetässyt kaiteeseen siellä.
Jos ei tunne reittejä entuudestaan, niin itse usein menen mutkaan suht hiljaa ja kiihdytän vauhtia mutkassa lisää sitä mukaa kun tuntuu hyvältä. se sisään meno nopeus on usein se joka niitä tilanteita aiheuttaa, jos mennään liian kovaa, ja joutuu alkaa keskenkaiken jarruttelemaan.
Ja paranemisia kaatuneelle, se oli vain ajan kysymys, T:Itsekin kahdet pannut vetänyt tänä vuonna radalla.
Nyt on alla taas Ducati.
Juu minähän tuossa ajelen.
Oltaisiin me voitu ajaa loppuunkin asti mutta kun joukkueen kalusto sattui olemaan mun autossa ja mun taas piti päästä lähtemään lääkäriin niin päätettiin keskeyttää ja pakata kamat. Ajoin vielä turkuun auton ja menin sitten vasta käymään lääkärissä. En suosittele kenellekkään mutta hyvinhän se ajaminen sujui yhdelläkin kädellä motoria pitkin
Mulla leikattiin ja levytettiin toi mun solisluu maanataina ja kantositeestä pääsin eroon tiistaina. Nyt käsi toimii jo "normaalisti" kyynerpäästä eteenpäin. Nostamista/painamista tai vetämistä se ei luonnollisestikaan kestä yhtään mutta olen tosi tyytyväinen että se leikattiin. Mulle ainakin lääkäri sanoi että se tuo mun käsi joudutaan leikkaamaan koska se solisluu oli katkennut aika läheltä olkapäätä. Jos se olisi murtunut joskain keskikohdilta niin se luutuu silloin helpommin. Paranemisia sulle.
Katos perkele, samassa kohdassa vedin jo monta vuotta sitten ulos ja kynsin ojanpohjaa pari metriä. Silloin mutkassa hiekkaa, jota aloin pelkäämään ja hartialukko veti ulkokaarteen puolelle. Tsemppiä paranemiselle, seuraavaan kauteen vaan uudella mopolla ja innolla! Kannattaa heti alkaa ajelemaan, kun paikat kestää, etköhän tämänkin vuoden puolella vielä pysty?
Honda CBR 600 F -05
Tekee homman niiku itte tein eli 4 kylkiluuta riks poks ja ajelu jatkuu. Seuraavana aamuna sitte lekuriin kun ei sängystä pääse ylös
![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Itsekin kyseisen mutkan ajanut inkoon keskustan suunnasta tultaessa viime kesänä. Kyllä siinä sai vauhtia pudottaa, vaikka ei edes tultu lujaa. Pelotti ainakin minua silloin kun siitä ajelin tuoreena motoristina ensimmäistä kautta.
Yamaha FZS600 -> Yamaha FZS1000 -02 -> Suzuki VS800GL -98
Ensinnäkin voimia kaatuneelle.. näitä sattuu.
Kaikille suosittelen tasapuolisesti hakemaan sitä ekaa kaatoa radalta... Tällä hetkellä itsellä 2 kpl takana ja tiellä olis todennäköisesti molemmissa sattunut ja pahasti, tosin maantiellä mulla on kyyti tällä hetkellä aika lailla rajoitusten mukaista, joten pystyssä pysyy vaikka unissaan.
Yllättävän hyvää treeniä luistelun harjoitteluun kyykyllä alkuun joku sorakenttä tai hidas soratie, jossa vauhti pysyy maltillisissa lukemissa. Ei tule enää pikku luisut ylllärinä ja kuski mene lukkoon kesken ajon. Yleensä ottaen rajoitukset on 95% tapauksissa puuduttavan pieniä ja kovempaa mennessä alkaa taasen sattua vahinkoja, joten katupyörän roolia ajaa ens kaudella noin 8x ratalelua tehottomampi laite. Voi sitä tunnetta kun saa välillä ihan rajoitusten puitteissa syöttää kaasu auki menemään ja motarilla maata tankin päällä kutoinen rajoittajalla päätymättä edes päiväsakoille :P