Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Takarengas on menossa seuraavan tonnien aikana vaihtoon, mutta kuten yleensä etunen on edelleen tikissä. Aiheuttaako normaaliajossa ongelmaa jos tässä tapauksessa edessä olisi Sport Attack2 ja takana PR4? Tuntuuko ajossa jos renkailla on erilainen profiili tms.?

    Todennäköisesti vaihdan molemmat, mutta jäi miettimään tätäkin vaihtoehtoa.
  2. #2
    Ite ajelin sitkeästi pr2:lla monta vuotta radallakin. Kylläkin oli edessä ja takana samat gumit. Mutta äkkiseltään tulis mieleen että eturenkaan olis parempi olla se "kisaisempi". Ainakin pr2 takana ilmoitteli kyllä hyvinkin selvästi kun pito alkoi olla vähissä eikä haisaideri ollut koskaan lähelläkään. Nyt on gixussa pilot power edessä ja sportsmart2 takana samasta syystä kuin sinulla olisi enkä osaa moittia. Toki etunen vaihtuu samaan kuin takanakin kunhan sen aika on.
  3. #3
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    Takarengas on menossa seuraavan tonnien aikana vaihtoon, mutta kuten yleensä etunen on edelleen tikissä. Aiheuttaako normaaliajossa ongelmaa jos tässä tapauksessa edessä olisi Sport Attack2 ja takana PR4? Tuntuuko ajossa jos renkailla on erilainen profiili tms.?

    Todennäköisesti vaihdan molemmat, mutta jäi miettimään tätäkin vaihtoehtoa.
    Ainahan etu- ja takarengas ovat eri profiililla, itsellä ollut erimerkkisiä ja jopa erityyppisiäkin niin katupyörissä kuin matkaenskoissakin. Erilaisia mutta hyvin on tullut toimeen, ehkä radalle en menisi jos edessä katuenskan joku tourance ja takana uusi pr4 mutta muuten ajelisin kyllä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  4. #4
    Aihetta sivuten.

    K100:sta on kesällä tulossa enempi Scramblerhenkinen ja olen tutkinut sopivaa rengastusta. Muutamia vaihtoehtoja on olemassa (rengaskoot 100/90/18 tai 110/80/18 edessä ja 130/90/17 tai 140/80/17 takana).

    - Heidenau K60 eteen ja Metzeler E35 taakse (110 ja 140) ~217,00e
    - Continental TKC80 e&t (110 ja 140) ~224,00e
    - Mitas E09 e&t (110 ja 140) ~182,00e
    - Pirelli MT90 eteen ja Pirelli MT21 taakse (100 ja 130) ~189,00e

    Noista kiinnostaisi eniten noi Contit, koska niissä lienee näistä parhaat katuominaisuudet ja kulutuskestävyys, mutta ulkonäkö on silti sopivan rouhea. Ongelmana on se, että en ainakaan löytänyt sopivan kokoista eturengasta. Koko löytyy, mutta on maininta että on takarengas. Voiko sellaista laittaa eteen ja jos, niin oliko se niin, että kannattaa laittaa pyörimään väärinpäin? Vai onko merkitystä?
    Viimeksi muokannut: TwinTenox; 13.01.2015 klo 23:41.
    Retired
  5. #5
    Poistettu
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    Aihetta sivuten.

    K100:sta on kesällä tulossa enempi Scramblerhenkinen ja olen tutkinut sopivaa rengastusta. Muutamia vaihtoehtoja on olemassa (rengaskoot 100/90/18 tai 110/80/18 edessä ja 130/90/17 tai 140/80/17 takana).

    - Heidenau K60 eteen ja Metzeler E35 taakse (110 and 140) ~217,00e
    - Continental TKC80 e&t (110 and 140) ~224,00e
    - Mitas E09 e&t (110 and 140) ~182,00e
    - Pirelli MT90 eteen ja Pirelli MT21 taakse (100 / 130) ~189,00e

    Noista kiinnostaisi eniten noi Contit, koska niissä lienee näistä parhaat katuominaisuudet ja kulutuskestävyys, mutta ulkonäkö on silti sopivan rouhea. Ongelmana on se, että en ainakaan löytänyt sopivan kokoista eturengasta. Koko löytyy, mutta on maininta että on takarengas. Voiko sellaista laittaa eteen ja jos, niin oliko se niin, että kannattaa laittaa pyörimään väärinpäin? Vai onko merkitystä?
    Tuota TKC80 saa myös 180/55-17 koossa. Olen myös pohtinut, että pitäisikö projektimopoon laittaa 130/80-17 eteen ja aiemmin mainittu taakse. Lookki olis kyllä rouhea!
  6. #6
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    Aihetta sivuten.

    K100:sta on kesällä tulossa enempi Scramblerhenkinen ja olen tutkinut sopivaa rengastusta. Muutamia vaihtoehtoja on olemassa (rengaskoot 100/90/18 tai 110/80/18 edessä ja 130/90/17 tai 140/80/17 takana).

    - Heidenau K60 eteen ja Metzeler E35 taakse (110 and 140) ~217,00e
    - Continental TKC80 e&t (110 and 140) ~224,00e
    - Mitas E09 e&t (110 and 140) ~182,00e
    - Pirelli MT90 eteen ja Pirelli MT21 taakse (100 / 130) ~189,00e

    Noista kiinnostaisi eniten noi Contit, koska niissä lienee näistä parhaat katuominaisuudet ja kulutuskestävyys, mutta ulkonäkö on silti sopivan rouhea. Ongelmana on se, että en ainakaan löytänyt sopivan kokoista eturengasta. Koko löytyy, mutta on maininta että on takarengas. Voiko sellaista laittaa eteen ja jos, niin oliko se niin, että kannattaa laittaa pyörimään väärinpäin? Vai onko merkitystä?
    Voi laittaa eteen. Pyörimissuunan laittaisin ihan nuolen mukaan. Tosin eipä noilla pyörimissuunnillakaan ole niin väliä. Radalla tulee käänneltyä niin etu- kuin takarengastakin sen mukaan kumpi puoli kuluu enempi.
    Superbike #7
  7.  
  8. #7
    OK, kiitos tiedosta. Pidetään Contit siis edelleen ykkösvaihtoehtona.
    Retired