Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Moi kaverit,

    Laitoin "talvimopoon" (690 SMR) kiinni SC-Projectin kokorännin ja Akran kartta on myös ladattu.
    Äänet on kunnon avauksessa omaan makuun hiukan kovat, liika pahennus on liikaa...

    Sanomattakin selvää että killeri on paikallaan, mutta silti ääniä olisi kiva saada hiukan hiljaisemmaksi.
    Onko kellään ideoita? Voisiko killerin ympärille punoa villaa tms ja rautalangoittaa tms...? Mistä tuollaisia tarvikkeita haalimaan yms?

    Kiitti avusta etukäteen!

    EDIT, tällainen kyseessä siis:

    FXSB & ZX10R
  2. #2
    Laitoin "talvimopoon" (690 SMR) kiinni SC-Projectin kokorännin ja Akran kartta on myös ladattu.
    Äänet on kunnon avauksessa omaan makuun hiukan kovat, liika pahennus on liikaa...

    Sanomattakin selvää että killeri on paikallaan, mutta silti ääniä olisi kiva saada hiukan hiljaisemmaksi.
    Onko kellään ideoita? Voisiko killerin ympärille punoa villaa tms ja rautalangoittaa tms...? Mistä tuollaisia tarvikkeita haalimaan yms?

    Kiitti avusta etukäteen!


    Hitsaa tuo pääty umpeen ja porailet reikiä, niitä voi sitten lisätä/avartaa tarvittaessa, kuten tässä:



    Edit. yksi vaihtoehto on antaa sille vasaraa eli lyöt päätä siltä umpeen
    Viimeksi muokannut: mico; 20.08.2013 klo 22:33.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  3. #3
    Lainaa mico kirjoitti Katso viesti
    Hitsaa tuo pääty umpeen ja porailet reikiä, niitä voi sitten lisätä/avartaa tarvittaessa, kuten tässä:



    Edit. yksi vaihtoehto on antaa sille vasaraa eli lyöt päätä siltä umpeen
    Hei loistava idea Mico, kiitos!

    Olin jo kirjoittamassa ettei löydy hitsiä, mutta kyllähän nyt hajottaminen aina onnistuu
    Testaan tätä ja reikiä perään!
    FXSB & ZX10R
  4. #4
    Kannattaa muistaa absorptio-vaimentimen killereissä, mitä ahtaammaksi se tehdään, sitä tukkoisemmaksi vaimennin menee. Aikansa kun ääniä kuristaa niin virtauksissa ollaan vakioputken tasolla.

    Isomukisessa yksipyttyisessä ei ole mulle vielä tullut vastaan sellaista absorptio vaimenninta joka olisi ääniltään hiljainen kun avataan kaasua. Akra ja Wings lienee parhaimmat vaimentimet äänien ja "hiljaisuuden" osalta, Akra taitaa viedä tässä voiton. KTM Powerparts street legal vaimennin oli viime kesänä pari viikkoa kiinni, hyvät äänet tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla mutta kun kaasun avasi niin äänet oli varsin selkeät.

    Tästä syystä mulla on vakiovaimennin mistä on ensin purettu katti ja sisäkalut, tehty suurempi ulostulo ja sisukset kolmikammioiseksi. Voi vetää tuppi nurin eikä kortteli/metsä raikaa, kuitenkin kuitenkin hengittää selvästi paremmin kuin vakioputki. Ainoa mikä ei muuttunut on paino sekä ulkonäkö, jälkimmäinen ei haittaa mutta muutaman kilon kevennys olisi tervetullut asia.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  5. #5
  6. #6
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs tällainen rakenne, kellään käytännön kokemuksia?
    Tuollaista vastausta sain kun kyselin sen keksiältä, eli kuulema toimii. Itse en ole kuullut, mutta ei ole ollut rahaa, teettää missään noita...

    Kokonaispituus 30 - 50 mm väliin. Pakokaasuvirtaus kuvan nuolen mukaan. Ulostulon halkaisijaa ei pysty sanomaan tästä yhtäkkiä. Parhaan tuloksen saat kun teet monta ja mittaat mikä on suurin halkaisija, jolla menee äänimittauksista läpi.
    Ekan uran etäisyys holkin päästä ( virtaussuunnassa ) = pakovenan max nosto, seuraava 80 % nostosta jne..
    Aina jos äänenvaimenninta joudutaan killerillä ahdistamaan, ei se ole paras tilanne, mikäli änkkäriä ei ole suunniteltu killerillä toimivaksi. Viime viikolla tutkittiin Athena uutta pakoputkistoa 250 KXF Kawassa, ja se putki antaa 1,5 heppaa enempi killerin kanssa kuin ilman.
    Paras tapa on tehdä änkkärin sisälle kammio, joka on isompi kuin reikäputki, kammiokin tehty reikäputkesta ja villaa ympärillä.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  7. #7
    No niin,

    Duunasin tuon Micon idean mukaan ja paukuttelin pään umpeen killeristä.
    Porasin muutaman 5mm reijän satunnaisiin kohtiin ja mopo tulille:

    Sain nyt ekan kerran läpi tuon 15min idle-nollauksenkin (aina sammui aikasemmin ennen modia)
    Soundit ovat edelleen muhkeat ja kierrätettäessä todellakin hiljaisemmat mutta silti sopivan rouheat. Tätä pitää huomenna testata kunnolla ajan kanssa!

    Eikös niin että niin kauan kun äänet ovat vakioputkea kovemmat, voitaneen karkeasti olettaa että hengittää paremmin? Ulos puskevan paineen määrä tuntuu kämmenmittarilla edelleen ihan samalta kuin aiemminkin...
    Saattaa olla että pari reikää joutuu vielä laittamaan, mutta alkaa olla hyvä nyt - jos voimat eivät ole kadonneet
    FXSB & ZX10R
  8.  
  9. #8
    ^^ Ahistaa!!! Ei toimi, pakko aukoa lisää virtausta ja yrittää löytää kompromissi...
    FXSB & ZX10R