Täällä on miljoona ketjua intercomeista, mutta en löytänyt sopivaa jota lainata.
Eli tarkoitus olisi löytää intercomit itselle ja kyytiläiselle. Pyörästä toiseen huutelulle ei toistaiseksi ainakaan tarvetta. Langallisiin systeemeihin ei ole intoa.
Scala rider Q1 olisi varteenotettava vaihtoehto, mutta käyttäjäkokemuksia olisi kiva kuulla. Myös muista about saman hintaluokan (~200€/pari) laitteista otetaan kokemuksia/mielipiteitä vastaan mieluusti.
Moto Guzzi Breva 750
Sena SMH-5(fm)?
Ainakin itse olen pitänyt tuota senaan (smh-10) helppona käyttää.
Mulla sena-5fm
Hienosti pelaa kyytiläisen kanssa,ja jos tykkää vähänkään radiota kuunella,on ehdoton.
Helppokäyttöinen tuo iso navipyörä keskellä on hyvä.
Meillä sena smh5 ilman radiota, ollut pari kesää, toimii OK. akut kestää pitkänkin ajopäivän. Voluumin säätöpyörä on kätevä, joskin paksumpi hanska kädessä helposti tulee pyörää painetuksi jolloin yhteys katkeaa mutta uudelleen painaisemalla sen saa takaisin. Siinä mielessä hyvä että kun kerran paritat sen jonkun laitteen kanssa niin yhteys tulee automaattisesti sen jälkeen.
CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
Kaikkia suosituksia vastaan ostin sitten Scalan Q1:n kun BikeWorld sitä kerran piti hyllyssä ja tuli hinnassakin riittävästi vastaan. Vielä ei ole ehtiny kuivaharjottelua pidemmälle mutta intercom-puhelut ainakin sujuvat suoraan paketista ilman ongelmia. Vaimon marushiniin pitäisi vaan kehittää patentti mikrofonin sijoittamiselle, sekä lanka- että puomimikin asettelussa on haasteita...
Moto Guzzi Breva 750
Omasta mielestäni loistava hankinta oli cobran pmr puhelimet ja kypäräsetit,kahteen kypärään tuli arvoksi noin 80€ ja hyvin ollaan pärjäilty, kaiutin pitäisi takapenkkiläisen kypärässä vaan asetella vielä paremmin. Mutta huono puoli tässä on langallisuus. Tosin itse en langatonta kaipaa kun ei noi piuhat oo paljoo häirinny.
Jos neljä pyörää olisi hyvä, olisi ihminen luotu konttaamaan.
Yamaha XT660X 2009 (2014->), Suzuki GSF 600 2004 (2013-2014), Suzuki LS650 1996 (2012-2013)