Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Vaihdan alkuperäiset kytkinromut barnettin levyihin ja jousiin. Complet kit oli paketin nimi. Toiset laittaa kytkinlevyt yöksi öljyyn uimaan ennen asennusta. Mihin tällä pyritään? Laitatan ne liikkeessä, he eivät kommentoineet ollenkaan tähän.

    Eli öljyynkö ja miksi?!
  2. #2
    Itse kun vaihdoin kawasikaan, niin laitoin uudet levyt öljyyn siksi aikaa kun purin vanhat pois. Hyvin piti vaikken yötä liotellutkaan.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  3. #3
    Tiiviinä pakkana öljy ei pääse kuivien levyjen väliin ja kytkin saattaa luistaa. Motocross-pyörissä ehkä yleisempi ongelma seisottamisen jälkeen.
  4. #4
    Taitaa se ongelma kuivana olla enenpi liiallinen pito eli hallitun luiston puuttuminen. Kitkamateriaali on huokoista ja se on tarkoitettu toimimaan öljyllä kyllästettynä. Kuivana kitkaa on liikaa ja toiminta on-off tyylistä.
    Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
  5. #5
    Mielestäni turhaa. Asennus hoituu siistimmin kuivilla levyillä. Parempi on pitää ennen kun lähtee ajamaan hetken aikaa käynnissä ja painella kytkinkahvaa jolloinka levyt saavat öljyä.
    <p>Suzuki GSX-R1000 K7</p>
  6. #6
    Niin siis tietenkin niinpäin, että kytkin kantaa. EXC KTM:ssä ei parantunut ajamallakaan vaan levyt piti käyttää yön yli uimassa.
  7. #7
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    peruslevyjen kitkapinnat pohjautuu esim korkkiin mikä palaa/menee rikki kuivana jos kytkintä käyttää. Kannattaa ne ainakain kastaa öljyssä, imaisevat öljyä kuin talouspaperi. Jos öljyksiä sormia pelkää, kannattaa rempat tehdä huoltoliikkeessä.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #8
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    peruslevyjen kitkapinnat pohjautuu esim korkkiin mikä palaa/menee rikki kuivana jos kytkintä käyttää. Kannattaa ne ainakain kastaa öljyssä, imaisevat öljyä kuin talouspaperi. Jos öljyksiä sormia pelkää, kannattaa rempat tehdä huoltoliikkeessä.
    Tai käyttää ohuita kertakäyttöisiä nitriilikumihanskoja.

    Ovat hyvä muutenkin ku öljy ei oo varsinaisesti tervellistä edes käsissä, vaikka siitä ei ilmeniskään mitään oireita.
    Ja käsien peseminenkin on helpompaa.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  9. #9
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Tai käyttää ohuita kertakäyttöisiä nitriilikumihanskoja.
    Itellä ainakin tuppaavat joka kerta repeämään kesken remontin. Tai sit oon vaan ostanu paskoja kumihanskoja :/
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  10. #10
    Lainaa Markuss kirjoitti Katso viesti
    Mielestäni turhaa. Asennus hoituu siistimmin kuivilla levyillä. Parempi on pitää ennen kun lähtee ajamaan hetken aikaa käynnissä ja painella kytkinkahvaa jolloinka levyt saavat öljyä.

    sitten kun taas saatte kumihanskat vertailtua ,saa jatkaa kytkinjuttua...

    mielestäni myös turha homma, tein juuri noin kuin tuossa markuss ehdotti ja hyvin tuntuu nyt toimivan, eipä nuo vanhatkaan levyt huonoilta näyttäneet mutta ei vaan kytkin pitänyt..
    vaihdoin samalla tuon lautasjousen kun maksin kytkimessähän ei ole mitään vietereitä

    nyt taas pitää ja sutii...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  11. #11
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Tai käyttää ohuita kertakäyttöisiä nitriilikumihanskoja.
    Onko tosiaan jostain saatavilla kertakäyttöisiä nitriilikumihanskoja? Eikä mitään tavaratalon peruslatexia tai muuta vastaavaa? Kun nitriilikumihan on sitä varsin tanakkaa materiaalia, mistä tehdään ne "myrkynvihreät" kemikaalihanskat, jotka tosiaan kestävät liuottimia ja muita myrkkyjä.
  12. #12
    tähän kävis nyt se tupla
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  13. #13
    Pahoittelut, huomasin tuo edellisen kommentin vasta painettuani tallennusta, ja enpä vaan suostunut poistamaan viestiäni.

    Tuskin tämä nyt kuitenkaan on tämän foorumin ainoa viestiketju jossa polveillaan hieman asian sivussa mutta kuitenkin siihen liittyen.

    EDIT: Kytkinhän tuli kuntoon, mitä siinä on enää keskusteltavaa...
  14. #14
    no emmää ny niin vakavasti...

    ja hei ihan pikku säästövinkkinä ,ei oo paha homma tehä itte,jos on jo osatkin valmiina, ja jos haluaa niin voi vaihtaa öljytkin siinä samalla,niin ei tarvi vanhoja laittaa takas...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  15. #15
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Onko tosiaan jostain saatavilla kertakäyttöisiä nitriilikumihanskoja? Eikä mitään tavaratalon peruslatexia tai muuta vastaavaa? Kun nitriilikumihan on sitä varsin tanakkaa materiaalia, mistä tehdään ne "myrkynvihreät" kemikaalihanskat, jotka tosiaan kestävät liuottimia ja muita myrkkyjä.

    Koulun labrassa ainakin oli sinisiän nitriilikumisia ohuita hanskoja.

    Esim http://www.pamark.fi/product_info.php?products_id=60707
    Hornet 600 -99
    Myydään vieläkin NSR125 -03
  16.  
  17. #16
    Lainaa yyri kirjoitti Katso viesti
    Koulun labrassa ainakin oli sinisiän nitriilikumisia ohuita hanskoja.

    Esim http://www.pamark.fi/product_info.php?products_id=60707
    Juu kyllähän noita myydään http://www.fennokauppa.fi/kuluttajil...k%C3%A4sineet?
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..