Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    KTM 990 SMT ja viileällä ilmalla startatessa öljyvalo jää palaamaan, ehkä minuutin tai kaksi ja välillä epämääräisesti välkkyen sammuu. Kylmänä myös säksättää jakoketju, kiristäjät vaihdoin, vieläkin kylmänä säksättää. Mielestäni tämä kaikki alkoi öljynvaihdon jälkeen. Onko mitään kellään tietoa/kokemusta moisesta?
    KTM SMT 990 LE 2010
  2. #2
    Jostain syystä öljy ei lähde normaalisti kiertämään, josta säksätyksetkin johtynevat. Ei taida olla hyväksi koneelle pidemmän päälle. Voisikohan olla viallinen suodatin... Öljylaatu oli kuitenkin pyörälle sopiva?
  3. #3
    Kuuluiskohan tuohon suodattimeen joku takaiskuventtiili, joka estää sen tyhjenemisen? Eikä toimi.
  4. #4
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Kuuluiskohan tuohon suodattimeen joku takaiskuventtiili, joka estää sen tyhjenemisen? Eikä toimi.
    Paperielementti koneen sisällä, ei ole filtterissä takaiskuventtiiliä.

    Filtteri oikein päin, umpinainen pää ulospäin?
    Kaikki sihdit puhtaita?

    Öljypumpussa on jousikuormitteinen venttiili joka päästää ylimääräiset paineet pois, olisiko jumittunut auki?
  5. #5
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Paperielementti koneen sisällä, ei ole filtterissä takaiskuventtiiliä.

    Filtteri oikein päin, umpinainen pää ulospäin?
    Kaikki sihdit puhtaita?

    Öljypumpussa on jousikuormitteinen venttiili joka päästää ylimääräiset paineet pois, olisiko jumittunut auki?
    Jees, vanhakin vielä oppii...
  6. #6
    itelläki tuo duke aina ko laittaa käyntiin niin säksättää pari sekunttia, liekkö ois tuo jousi kans väsynyt?
    Ktm 690Enduro/smc -12vm
  7. #7
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Paperielementti koneen sisällä, ei ole filtterissä takaiskuventtiiliä.

    Filtteri oikein päin, umpinainen pää ulospäin?
    Kaikki sihdit puhtaita?

    Öljypumpussa on jousikuormitteinen venttiili joka päästää ylimääräiset paineet pois, olisiko jumittunut auki?
    Pitääpä tiputtaa öljyt pois, vaihtaa suodatin ja tsekata sihdit. Ja kyllä suodatin oikein päin paikoilleen meni, mutta jotain mystistä on tapahtunut huollon jälkeen.
    KTM SMT 990 LE 2010
  8. #8
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Paperielementti koneen sisällä, ei ole filtterissä takaiskuventtiiliä.

    Filtteri oikein päin, umpinainen pää ulospäin?
    Kaikki sihdit puhtaita?

    Öljypumpussa on jousikuormitteinen venttiili joka päästää ylimääräiset paineet pois, olisiko jumittunut auki?
    Tuo jousihomma saattaisi ollakkin syy. Mutta jos on vain lämmin päivä ollut, öljyvalo sammuu niinkuin kuuluukin ja säksätystä ei kuulu. Sihdit olivat puhtaat ja suodatin oikein päin. Jos vaikka suodattimessa jokin tekovika tms. Taidann vielä koettaa eri öljymerkillä ja uudella suodattimella, sen jälkeen täytyy kyllä tsekata öljypumppu, eikös tällaisessa ole kaksi pumppua?
    KTM SMT 990 LE 2010
  9. #9
    Lainaa arppi kirjoitti Katso viesti
    Tuo jousihomma saattaisi ollakkin syy. Mutta jos on vain lämmin päivä ollut, öljyvalo sammuu niinkuin kuuluukin ja säksätystä ei kuulu. Sihdit olivat puhtaat ja suodatin oikein päin. Jos vaikka suodattimessa jokin tekovika tms. Taidann vielä koettaa eri öljymerkillä ja uudella suodattimella, sen jälkeen täytyy kyllä tsekata öljypumppu, eikös tällaisessa ole kaksi pumppua?
    Jep,kyllä öljyn laadulla on merkitystä,omaan kotkaan laitoin ns,halppis öljyt ja nyt jo 2500km jälkeen mylly pitää semmosta jytinää,ja öljyvalo palaa tyhjäkäynnillä kuumana?? ei muutakuin kiisselit kenttään ja paremmat tilalle
  10. #10
    Ettei vaan olisi Delvaccia tuvassa
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  11.  
  12. #11
    Tänään uudet öljyt koneeseen, uusi suodatin ja sihtien ja letkujen tarkistus. Mitään ihmeellistä löytynyt, kone käyntiin ja käyntiääni täysin eri maailmasta. Tiedä sitten mikä oli tai tuleeko se uudestaan takaisin, mutta nyt Belrayn öljyt koneessa ja käy aivan kuin kuuluukin. Entiset öljyt olivat suositellut Motorexit.
    KTM SMT 990 LE 2010