Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 91:sta
  1. #1
    Mitä voi hajota pyörästä kun teet peruskaadon paikaltasi kyljelleen? Siis kosmeettisten naarmujen lisäksi Ohjainlaakeri saada kipeää?

    Kokemuksia

    EDIT: Ja sitten se puoli, jos olen ostamassa tällaista pyörää, mitä kannattaa tarkistaa?
    Viimeksi muokannut: 75Finn; 25.04.2012 klo 23:00.
  2. #2
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa 75Finn kirjoitti Katso viesti
    Mitä voi hajota pyörästä kun teet peruskaadon paikaltasi kyljelleen? Siis kosmeettisten naarmujen lisäksi Ohjainlaakeri saada kipeää?

    Kokemuksia
    Itse olen kaatanut ostotilanteessa ratapyörän kävelyvauhdista ja selvinnyt katenaarmuilla, mutta kun liimanhaistelijateinit kaatoivat mun kilvissä olleen bladen tuhoon tuomitun varkausyrityksen jälkeen tuli tuhoa sitten aika kivasti:

    -Vilkkupeili poikki
    -Etuyläkate hajalla
    -pleksi naarmuilla
    -Orggisputki hajalla
    -Takaswingiin syvät jäljet
    -oikean puolen sivukate halki
    -koneenposki naarmuilla
    -Oik. etupumppu naarmuilla

    Noi siis hajonneen mittariston, yläkolmion, virtalukon, johtosarjan, tankinsuojan ja tankinkorkin lisäksi jotka meni säpäleiksi varkausyrityksessä.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  3. #3
    Tänään n. klo. 17.20 meni ER-5 lähes liikkumattomana kyljelleen, taas.
    Menen aamulla puoli tuntia aikaisemmin töihin että saan ajokuntoon, taas.
    Jarruvipu meni poikki ,(oli vääntynyt edellisessä 'kaadossa') vaihdetaan uusi ja vilkun lasi hajosi=irtosi, teipataan. Uusitaan se sitten vaikka perjantaina kun on huoltoiltapäivä.
    Toki jos on jokin 'mikäliemerkki missälietehty' niin voihan se 'maalatusta paperiputkesta tehty' runkokin taipua? Evt.
    Niin joo. Tanko saattaa olla vinossa kun etuputket kiertyy. Rengas tolppaa tms. vasten ja käännetään takaisin suoraan.
    Sitten taas mennään kohti seuraavaa kaatoa. Kenties huomenna?

    T: Näitähän tulee lähes viikottain.
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  4. #4
    Viime syksynä kawa meni vasemmalle kyljelleen.

    Naarmujen lisäksi, meni poikki kytkinkahva ja jalkatapin kiinnityskolmio murtui osiin.

    Pyörä meni sitten lunastukseen ku ei ollu vakuutusyhtiön mielestä järkevää alkaa korjaamaan.
    Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
  5. #5
    Mopo kävi nutullaan viime viikolla. Unohdin etujarrulevylukon kii ja lähdin ajamaan. Töksähti hyvin ja sitten ihmeteltiin, että mites on pärrä maassa. Rispektinaarmujen lisäksi osumaa sai etujarrun jarrukahva sekä takajarrun vipu. Etujarrun kahva jo vaihdettu, takajarrun vivun haen tänään liikkeestä, kun meni tilaustavaraksi. 130€ oli osat.
    Eniten vituttaa se, että kaadon aikana oli jo sovittuna kaatumatattien asennus. Lysti maksoi osineen ja asennuksineen 100€. Nyt on tatit pyörässä, jos vaikka seuraavalla kaatumakerralla selviäis halvemmalla.
    Kawa ER-6F vm. 2013
    ex. Honda CBR600f vm. 2006
    ex. Kawa ER-6N
  6. #6
    Ei siinä sentään aina käy ihan kamalan pahasti, ite unohdin laittaa seisontatuen ku pysädyin ja lähdin pois pyörän päältä. Tilanne oli vähän epätodellinen ja sain hidastettua kaatumista lykkäämällä jalan kaatuvan pyörän ja katukivetyksen väliin. Sekin oli tosin automaatio eikä varmasti fiksuimmasta päästä. Ihan pikkusen naarmuja katteisiin mutta ei niitä vanhassa pyörässä huomannut.

    Pahimmat vauriot olivat henkisiä kun olen itsekkin maassa jalkapyörän alla ja pusken sitä ylös ja KUKAAN ei tee elettäkään auttaakseen vaan toljettelevat turvallisen välimatkan päästä.
    Buell XB12S -08

    Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
  7. #7
    Ensimmäisen kerran paikaltaan kaadettuna tuli muutama hassu naarnu katteisiin. Tosin, sillä kertaa sain hidastettua sitä kaatumista melkolailla mukavasti.

    Toisella kerralla kun saman tempun tein saldona oli naarmut katteessa, katkennut jalkatappi ja vääntynyt jarrupoljin. Tällä kertaa se mopo meni nutulleen ihan "vapaasti".
    TBD
    --------------------
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBF 1000 F
    Triumph Sprint ST 1050
    Suzuki GSX-F 750
  8. #8
    Ei ole paikallaan kaatumisista yleensä mitään erottuvaa vahinkoa tullut, sen verran naarmua ja kolhua on jäänyt noista liikkeellä ollessa suoritetuista heittäytymisistä ettei ihan kaikki pienet naarmut enää erotu...
  9. #9
    Mä olen nykysellä pyörällä kaatunu 3 tai 4 kertaa, joka kerta on selvitty ihan pelkillä kate ja peilivaurioilla. Muistakaa ostaa kaatotapit, ne on edullisia ja pysyy lohkot ehjänä.
    Pyöränä siis k7 1000 gsxr.
    K7 kilo
  10. #10
    600f seeprani oli kaadettu soralle kyljelleen vissiin saattamalla. Sivukatteessa lieviä naarmuja, peilissä lieviä naarmuja, tangonpäänupista lukitus rikki, jarrukahva vääntyi, jalkatapista laahainpultin jenkakolo murtui, sliparissa lieviä naarmuja, etuvilkun runko naarmuilla. Jarrukahvaa edellinen omistaja korjasi, minä tilasin uuden. Vilkut vaihdoin muuten vain. Sliparikin tuli laitettua. Muita "vikoja" ei korjattu.
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  11. #11
    Virago kun kaatui niin ei tullut mitään, siis pyörään.. Se kun kaatui meidän auton kylkeä vasten. Siihen sitten tulikin jo jälkeä ..
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  12. #12
    Vanha ruoska nutullaan viime syksynä. Alamäki ja jätin sivutuelle kun porttia suljin. Siinä se rouskutti vasemmalla kyljellä kunnes sammutin, mopo pystyyn ja uudestaan käyntiin. Sivulaukku otti pikkasen naarmua. Siinä kaikki. Edes peilit ei hajonnu, vähän käänty kun ruuvi antoi myöten.

    Siis nämä vahingot tuosta "runko maalatusta paperiputkesta" tehdystä moposta
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  13. #13
    Viime lauantaina hain Z1000:n virosta ja heti täytyi heittää kävelyvauhdista kyljelleen kun edellä ajava auto heitti liina kiinni eikä märällä ja kylmällä tiellä löytynyt riittävästi pitoa pysähtymiseen. Tuossa oli onneksi kaatumatapit, joten pienillä naarmuilla selvittiin. Koneen posken pyöreä suojalätkä menee vaihtoon, mutta muuten ei vaadi sen kummempia toimenpiteitä.
  14. #14
    Eli ilmeisesti ei kellään mitään vakavempaa, mikäli on sattunut tatit olemaan..

    Runko, Etuhaarukka ja laakerit ei saa kipeää tuollaisista?
  15. #15
    Renkaiden suurkuluttaja
    Liittyi Jan 2008
    Kouvola
    MotOrg ry jäsen
    Toissa kesänä norjassa kaksi päällä ja täysvarustus pyörässä kaatui fzr kävelyvauhdista oikealle kyljelleen ja takapenkkiläinen "vieri" keilapallona ojanpohjalle. Onneksi hälle ei mitään, mut jammust meni tuulensuojaplexi risaksi ja tietty naarmuja lisää sivukatteisiin, entisten lisäksi. Vähällä selvittiin.
    Siinäpä vasta oli ongelma saada mopo takaisin pystyyn. Vaikka adrealiinia oli kovasti veressä ja puntteja nostettu talvella, niin vaikeeta oli. Onneksi paikalle tullut norski auttoi ja kolmistaan saatiin pyörä ylös. Ajoi muuten sitä ennen yx motoristi ohi ja pyysin käsimerkein häntä apuun. Katto möllötti vaan, ajaen ohi

    Joku osais varmaan sanoa jonkun kikkakolmosen, miten saa esim. tonnisen kaadon jälkeen ylös, ettei tarvitse haalia isoa jengiä nostelemaan. Taitaa olla ylösnosto jonkin asteinen tekniikkalaji?
    HAYABUSA -12/ko -14
    ex:BMW K1200R -08
    ex:KTM 990 SupermotoT 2010
    ex:FJR 1300 -02
    ex:FZR 1000 -89
    "Yeah, you're a legend in your own mind."
  16. #16
    Lainaa Tonnijammu kirjoitti Katso viesti
    Joku osais varmaan sanoa jonkun kikkakolmosen, miten saa esim. tonnisen kaadon jälkeen ylös, ettei tarvitse haalia isoa jengiä nostelemaan. Taitaa olla ylösnosto jonkin asteinen tekniikkalaji?
    Noinhan ne väittää että olisi tekniikkalaji, tuokin...
    Esimerkki videon muodossa ameriikasta.
  17. #17
    Viime kesänä radalla kaatuneena voin sanoa, että tonninen kikseri nousi ainakin sekunnin murto-osassa pystyyn. Vitutuksen ja adrenaliinin voimalla tekee vaikka mitä. Muistaakseni tankin alta sain otteen ja siitä sitten kyykkyä ylös.
    Yamaha r1-09
  18. #18
    Lainaa laatite kirjoitti Katso viesti
    Viime kesänä radalla kaatuneena voin sanoa, että tonninen kikseri nousi ainakin sekunnin murto-osassa pystyyn. Vitutuksen ja adrenaliinin voimalla tekee vaikka mitä. Muistaakseni tankin alta sain otteen ja siitä sitten kyykkyä ylös.
    Muutaman kerran nähnyt vastaavassa mielentilassa pyörän nousseen komiasti, mutta nostovauhdin takia kipanneen suoraan toiselle puolen kyljelleen...
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  19. #19
    Jopa tämmönen heiveröinen vanhus nostaa ankaran vitutuksen vallassa mopon pystyyn alta aikayksikön. Vähän voi selkää mennä ja sillai. Levyjarrulukko on ollut päällä useamminkin ( myös keltainen naru näkyvissä, mutta silti ). Muutenhan se yleesä kaatuu oikealle puolelle, jos se sivutuki sattuu vielä olemaan alhaalla. Sieltä kun nostaa, kannattaa se tuki laittaa valmiiksi alas ettei käy kuin edellisessä viestissä.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  20. #20
    Toivottavasti ei satu virkavalta paikalle. Tulee materiaalitappioiden lisäksi sakot liikenteen vaarantamisesta. Ajoneuvon hallintahan on selvästi menetettty.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  21. #21
    Itellä pyörä kaatui pari kesää sitten ihan paikaltaan kesken Norjan reissun. Onneksi oli kaatumatapit.... Pyörään ei tullut suurempia, mutta kuskia pikkasen v...i
    Honda Varadero 1000 2007
    ex.Yamaha FZ-6 2004
  22. #22
    Vauhditta paikoiltaan vasemmalle kyljelle. Korjattiin virheetömäksi, jolloin uusiksi meni kytkinkahva, kytkinkahvan mikrokytkin, vasen sivukate, koneen vasen kylki, jalkatappi kumeineen ja tankopaino. Yllättävän edullista pyörän lepuuttamista, kun omasta taskusta maksoin, muijan pyörä nääs... Omia en ole saanut kyljelleen millään tavalla missään tilanteessa...
  23. #23
    Laiskana kurottelin äsken pyörän päältä avainkorttia portin aukaisuun, no siitähän se sitten kippas pyörä vasemmalle kyljelleen. Aika paljon sain vängättyä vastaan kaatumista, kunnes voimat loppu.
    Nurmikkoa onneks oli alla.
    Muuta en nyt äkkiseltään huomannut kuin ihan pieni naarmu etulokarissa ja etuvilkun varsi murtui.

    Sitä vilkkua kun tutkiskelin, että ottas sen irti liimaukseen niin se on sikafleksillä räpelletty sisäpuolelta kiinni.
    Pakoputkeen tuli kans nurmikkoa samaan kohtaan, missä siinä oli jo pienet naarmut.
    Eli on sen joku jo joskus ehtiny kipata aikalailla samaan tyyliin =)
    Ducati 750
  24. #24
    No siinä nyt mitään runkoja haarukoita tms. voi mennä rikki jos paikallaan kaatuu, ei ne mopot nyt niin paperia ole . Ne mitä silmällä näet on vahingot. Huonolla tuurilla sen puolen ohjaustanko saattaa vääntyä ja kannattaa tsekata että syyläri ei ole taittunut jos tulee kyseisessä mallissa paljonkin sivuilta ulos.
  25. #25
    Jaa vai paikaltaan kaadosta... no ainakaan tällaisella "set-upilla" ei tullut niin minkäänlaisia jälkiä:



    Myynti-ilmoituksissahan tosin ilmaisut voi mennä esim. tälleen: "paikaltaan kaadettu" => kaadettu taajamanopeudessa, vähän kanttikiviä pusuteltu tai käyty ojanpohjalla, ja "kaadettu hiljaisessa vauhdissa" => vedetty radalla tai moottoritiellä täydestä laulusta ensin kärrynpyörää ja sitten puun ympärille
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  26. #26
    Eihän tuo mitenkään tavatonta ole, että "paikaltaan pöx" on pahimmoillaan ihanan kallista & kivuliasta.

    Sopivasti tien vierellä kiviseen ojaluiskaan kipatessa esim:

    Kate, vaimennin, kiinnitykset(valu), vilkut, peili, kahva, tankki (kiveen) ynnämuuta pientä.

    Tuostapa kertyy helposti ja nopeasti hyvinkin jo nelisen toppaa.... eikä aina riitäkään .

    Neiti Fortunalla jos vielä sattuu moonikset päälle, niin kuski vetää samaan hikeen
    "suorin vartaloin" pyörän mukana..... sääriluu NAPS pyörän alla ja solisluu RAKS luiskaan
    tömähtäessä.

    Ei huvittais ihan noin perusteellisesti koskaan tuota kokeilla.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  27. #27
    Saksalaisella kaverilla kävi juuri noin ehkä kolmen kilomerin tuntivauhdissa. Pyörä Ranskasta Saksaan rekalla ja ukko lentokoneella sairaskuljetuksena. Ei tuo ihan paikallaan, muttei paljon muutakaan. Asfaltilla oli hiekkarannalta lentänyttä hiekkapölyä juuri sen verran, että siinä lipesi. Eipä ihan halpaa ja mopon kolhut siinä pikkujuttu.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  28. #28
    hölmööhän se on kertoo että 7 vuosi aluillaan ja yhtään kaatoo ei vielä takana...
    Mennään aamulla aikasempaan töihin niin voidaan olla sitten illalla pidempään....
  29. #29
    Olen sählännyt tässä asiassa tarpeeksi. Tehdäänpä listaa:

    Tyttöystäväni TZR poskelleen. En tajunnut huomioida autotallin lattian epätasaisuutta. Peilin varsi katkesi. Kustannuksia taisi siihen maailman aikaan kertyä noin sata markkaa.

    Eka oma pyöräni, Kawa GPX 500 R poskelleen parkkiksella. Oli siinä vaiheessa vielä kaupan omaisuuttakin. Pari pienen pientä naarmua. Ei kustannuksia.

    Sama pyörä seuraavana suvena kellahti velipojan pihalla. Seisoi tuoreehkolla asfaltilla keskituellaan, ja aurinko pehmitti asfaltin alta. Pyörä kyljelleen puskaan. Vauriot: peilin varsi poikki ja katteen kiinnikenappula poikki. Kustannukset joitakin kymmeniä euroja.

    Ja sitten vitutuksen multihuipentuma: pari tuhatta ajettu Suzuki GSX 750 F poskelleen, kun erehdyin riuhtomaan sitä keskituelta pyörilleen: katteisiin naarmut.

    Sama pyörä, sittempi ajankohta: kyytiläisen kanssa pysäköimme tien oheen. Pyörä heilahti ja hiekka kengän alla luisti. Ja pyörä kyljelleen...

    Viime keväänä varhain, Yamaha FJ 1200: huoltofirman pihalla oli vielä jäätä. Jälleen kenkä luisti alta ja kalYamaha päätyi paapuurin kyljelleen. Kolhut: sieluun sattui ja selkä taisi kanssa nitkahtaa tilanteessa. Kytkinkahva koki vähäisen metamorfoosin ja pakoputkeen tuli pieni naarmu. Katteista en tiedä... en erota uusia ja vanhoja jurmuja. Edut: tutustuin mukavan prätkäkorjaamon väkeen. Siellä olen sittemminkin jamppia käyttänyt mm. renkaanvaihdossa ja sen sellaisessa.

    On myös ollut kausia, joina en ole onnistunut...
    Maailma on leluni. Tai sitten minä olen maailman lelu.
    Nyksä: Annu. Ja CBR1100XX -00 Exät: VFR750F -90 (?), CBR900RR -97, SV1000S -04, ZZR1100 -92, GSXR1100 -96 ja -95, GSX750F -91, FJ1200 -90, GSX750F -02, GPX500R -88.
  30.  
  31. #30
    Juuri viimeviikolla tallista pois pakitellessa loisto ideana puhkilompsutelluilla kopio crocseilla seuraamukset saattaakin arvata hieman purua tossun alle jonka jälkeen paini otetta sai ottaa zetorista jottei ihan päälle hyppää.
    Kenguruna pystöön ja näkikö kukaan??? Phuuh ei nähny naapurin haudan portteja kolkuttelevat jonka jälkeen vaurio tarkastus päätyi pariin pikku kiven painamaan ja naarmuun katteissa
    ex.ZZR1100; nykyään cdr900 räärää
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen