Nyt on tullut oltua 2 kesää ilman pyörää,saa riittää. Entinen pyörä olo Ktm SM 950 ja vähän samankaltaista nyt katselen. Tässä yön tunteina ajattelin kysellä mielipiteitä, kokemuksia ja fiiliksiä seuraavista pyöristä: Benelli Cafe Racer 1130-07, Buell xb12Stt-07, Ducati s2r1000 ja Ducati Hypermotard 1100-08. Voi kertoilla kokemuksia, kestävyydestä juttua, minkä itse ottaisitte noista ja miksi. Olen koeajanut nuo kaikki, paitsi Benellia. Laadukkaimmin vaikutelman antoi hyperi, Buell oli oudoin, mutta varsin karismaattisella tavalla. Tosiaan sitä viimeistä lisävinkkiä hakisin noista. Kiitos jo etukäteen.
Lisätään tähän vielä tänään näkemäni hieno Honda cb1300.
Buell on juuri sellainen että joko sitä vihaa heti ensi-istumalta tai sitten se vie mukanaan täysin. Hullu kapistushan se on, toiselta foorumilta luettua "Naurettavasti tärisevä toisen maailmansodan aikainen maatalousmoottori renkaiden päällä." lainaten.
Mutta joku siinä joitain sekopäitä kiehtoo, mä mukaan lukien. Mulla on siis XB9S eli ei ihan STT:hen verrattava mutta tekniikaltaan noita voinee verrata aika pitkälti toisiinsa. Ei siis tarvi arvata minkä mä noista ottaisin. Mä olen Bulullani taittanut matkaa nyt kaksi vuotta, kertaakaan ei ole tien päälle jättänyt (no kerran jätti mutta se oli oma moka kun oltiin maalattu startin maadoitus kiinni
) eikä mitään ihme vikojakaan ole ollut. Luotettava peli on siis ollut ja edelleen hymy on korvissa kun pyörän starttaa, ne äänet ja fiilis vaan jaksaa ilahduttaa. Italiaanoista mä en sitten osaakaan sanoa yhtään mitään, Bulusta kertoilen tietämykseni mukaan jos kysymyksiä mieleen tulee.
I ride the Lightning (XB9S -03)
Toi Benelli näyttää ihan joltain piirrettyjen leffojen sotilasmuurahaiselta.
Tuolla niitä on
Aika erikoisen näköinen pyörä.
Meidän parkkipaikalla Koivukylässä asuu yksi sellainen.
Pekka
![]()
Omalle kohdalle ajateltuna:
Buell: liian outo, eikä kuulemma tykkää suorasta tiestä yhtään
S2R: Vähän tylsän näköinen, muuten varmaan perushyvä
Benelli: Aivan upea kaikinpuolin! Paitsi... Sähköt kuulemma aivan sutta ja sekundaa. Varaosien saanti arveluttaa kun niin harvinaisia. Hinnat tippuu huimaa vauhtia, miksi? Cafe racerissa ei taida sentään olla niin paljon muoviosia kuin Tnt mallissa.
Hypermotard: Se minkä ostaisin! Kiehtova ulkonäkö, V2 mutta ei maatalouskone, jokapaikanhöylä muttei silti tippaakaan tylsä
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Nämä pidemmät(SS, STT) Buellit tykkäävät paremmin suorastakin tiestä. Valinta osuisi näistä Hypermotardiin ehdottomasti itsellänikin, vaikka Buellin omistankin. Ducati HM on todella mahtava pyörä. Benelli olisi todella hieno, mutta olen kuullut ja lukenut aika monestakin paikasta näistä luotettavuusongelmista.
ps. Buellia en voi todellakaan suositella, jättänyt kesän aikana kolme kertaa tielle rikkoontumisen takia. Tosin yksilöitähän nämä ovat.
Viimeksi muokannut: Mitts; 29.08.2013 klo 20:05.