Terve.
Hondasta pitäis kaasareita ja seosta säädellä. Tällä hetkellä ei meinaa kuumana saada käyntiin, röpeltää alakierroksilla ja paukuttelee putkessa. Ajon jälkeen bensa haisee. Kylmänä lähtee samantein käyntiin eikä ongelmia. Itte venttiilit säätelin siitä, mutta nyt tartteis apua kaasareiden kanssa.
Sen verta köyhä kun on nii ei millään raaskis viedä huoltoon ja halu ois itte oppia noita rassaamaan nii kyselisin jos joku uudeltamaalta jaksais pientä palkkiota vastaan aikaansa tuohon tuhrata ?Ei oo itte tullu vielä koskaan kaasuttimiin koskettua kun nyt ensimmäinen värkki missä semmoset on niin ei niistä oikeen tiiä.
Ittellä kävis lähinnä millon vaa ku nyt lomalla oon.
No jos venttiilit osasit itse säätää niin kyllä kai saat kaasarit irti koneesta? Voi olla ettei vaadi muuta kuin kaasareiden putsaamisen. Kaasarit pöydälle, kohokammioiden tyhjennys, suuttimet irti + putsaus carbcleanerilla ja paineilmalla, ei ole rakettitiedettäHommaat Haynes tms. korjausoppaan niin varmasti onnistuu itseltäkin.
Kawasaki ZZR1400 -07
Suzuki SV1000N -03
YZF-750 R -93
Täytyy kattoa jos sitä uskaltas lähtee itse ropaamaan. Tarviikohan sitä ostaa sit semmonen kaasareiden korjaussarja jos ne ottaa irti ja mistäköhän sellasen sais ku ainakaan stormilta en löytäny.
Ajattelin sitte, että jos itte alkaa niitä kaasareita kattella nii tekisin myös mittarin jolla sais ne säädettyä niin onko kellään tietoa miten ne letkun päät laitetaan sitte niihin kaasareihin kiinni tässä pyörässä. Eli onko siellä valmiit jotkut letkun tyngät vai pultilla tulpatut reijät joihin vois migin lankasuulakkeet saaha pyöritettyä ?
No jos vaan budjetti antaa myöten niin helpoin on tilata täältä kaasareiden synkkatyökalu. Itselläni on tuollainen ja voin lämpimästi suositella.
Jos Hondassa on Mikunin kaasarit niin suoraan Mikunin tehtaalta Saksasta saa tilattua varaosia edullisesti, Mikuni Topham, sähköpostia englanniksi sinne ja pyydä sieltä lista mitä varaosia heillä on tarjota.
Tappelin itse Yamahan kaasareiden kanssa pitkän aikaa, melkein kaikki o-renkaat meni vaihtoon sekä ryyppymekanismin tiivisteet/"männät". Samalla vielä uusin ne kaikkein kuluvimmat eli "neulaputket" mitkä ovat kuluvaa sorttia ainakin noissa kaasareissa (BDST38).
Voihan olla että sullakin on noi neulaputket kuluneet, silloin ainakin vetää alakierroksilla tosi paksulle eikä tykkää oikein käydä kunnolla.
Kawasaki ZZR1400 -07
Suzuki SV1000N -03
YZF-750 R -93
Lankkuletkuviritelmä on vähintään yhtä hyvä, vie tosin säilytettynä enempi tilaa. Maksaa kympin, ehkä kaks.