Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    ... ja jatkoi matkaansa n. 10 min odottelun jälkeen kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan???

    Eli siis olin ajamassa motaria 120 km/h lasissa, yhtäkkiä vaan tehot ryhtyi katoamaan ja vauhti hiipuun. Pakko oli sitten himmata tiensivuun ja ei enää siitä heti startannut. Startti pyöritti ja moottori köhi vaivalloisesti mutta ei lähtenyt päälle. Bensan merkkivalo oli syttynyt joku 5 km aikasemmin mutta tavaraa kuitenkin oli tankissa kun asian tarkastin jne. No sitten vaan odottelin tien varressa jonkun 10 min ja kas, pyörä hörähti käyntiin laakista. Sain ajettua sen 10 km matkan kotia ja pyörä toimi täysin normaalisti, otti kierroksia ja tehot oli tallella.

    Mikähän tuossa mahtoi olla vikana (tai on edelleen)? Onko semmonen mahdollista et kun tuossa motarilla oli routapomppuja jne ja sitten vähäinen bensa olisi loiskunut tankissa ja polttoainejärjestelmä olisi imaissut ilmaa itseensä? Pyörä on ollut minulla noin kuukauden eikä ole tuollaista tai edes mitään siihen viittaavaa tehnyt aikasemmin? Ajettu 38 tkm ja 36 tkm huolto tehty viikko sitten.
    CBF600S -04
  2. #2
    Kävin tankkaamassa ja ajoin n. 20 km lenkin tuossa, ei mitään ongelmaa. Mikähä tuo oikein oli? Tekis mieli vaan ottaa selvää että jos sattuu iskemään uudelleen jossain erämaassa keskellä ei mitään. Tuo oli onneksi vain työmatkalla....
    CBF600S -04
  3. #3
    Liittynee vähäiseen bensaan. Eipä nuo mittarit/merkkivalot aina/yleensä ihan tarkkoja ole eli saatto olla lähes kuiva tankki. Veti varmaankin ilmaa ja hyytyi. Pienen odottelun jälkeen bensan rippet valuivat pohjalla ja sai taas ainetta.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  4. #4
    No kyllä siellä bensa loiskui jonkun verran ku tien päällä sitä ihmettelin. Harmi kun tuossa äsken en aivan täyteen tankannut niin jäi arvotukseksi paljonko sitä bensaa oikeesti oli jälellä. Ilman hörppäystä itsekin tuossa epäilen, onko jollain vielä muuta teoriaa vai tyydynkö tähän selitykseen? Trippimittarin mukaan oli n. 280 km mennyt edellisestä tankkauksesta.
    CBF600S -04
  5. #5
    Jos tekee vielä uudestaan saman pidemmän ajon jälkeen, voi yksi syy olla tukkoinen tankin huohotus. Muodostaa tuolloin ajon aikana alipaineen tankkiin ja bensan syöttö häiriintyy tjsp. Tuolloin voi avata tankin korkin (suhahtaa jos alipainetta) ja kokeilla heti perään käynnistyykö. Tällasta oon lukenut joskus tapahtuneen.
  6. #6
    Ei ollu kuin joku 10 km tuossa matkaa takana, töistä tulossa... eikä oo suhahdellut ainakaa kovin kuuluvasti.
    CBF600S -04
  7. #7
    Se että lähti hetken päästä käyntiin (kun avasit tankinkorkin ja tsekkasit be määrän) viittaisi tuohon huohotus ongelmaan.
    Esim se huohotusletku reititetty huonosti ja pännissä jossain välissä.
    Älä korjaa ehjää....
  8. #8
    Pitipä vähän etsiä mutta löytypä vihdoin edes jonkinlainen räjäytyskuva

    http://www.oemmotorparts.com/oem5.as...HO-CBF600S4-TD

    Vois tsekata tuon huohotuksen, ilmeisesti on osa 11 ja siihen liittyvät hilut ainakin tuossa.
    CBF600S -04
  9.  
  10. #9
    Olikos tässä Mitsubishin valmistamaa bensapumppua? jos niin 99% varmuudella pumpun kärjet loppu
    http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...pun-katkaisin/
    Drz