Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Vaihdoin tänä keväänä tyyliä ja pyörää customista uuteen FZ8-N:ään. Muuten olen uuteen prätkään todella tyytyväinen, mutta yksi juttu hiertää pahemman kerran. Neloskone ilmeisesti aiheuttaa korkeataajuista värinää 5000 rpm:n kahta puolen ja se sattuu 6-vaihteella just pahimmilleen 100-120 km/h nopeusalueelle. Värinä tuntuu pahiten istuimessa ja sen seurauksena persaus puutuu paljon nopeammin kuin olin kuvitellutkaan.

    Joten olisko mitään hyvää vinkkiä millä joko värinää ja/tai sen johtumista penkin kautta persiiseen saisi pienennettyä? Auttaako geeli-istuin asiassa?

    Pekka T.
  2. #2
    Lainaa PowerPro kirjoitti Katso viesti
    Vaihdoin tänä keväänä tyyliä ja pyörää customista uuteen FZ8-N:ään. Muuten olen uuteen prätkään todella tyytyväinen, mutta yksi juttu hiertää pahemman kerran. Neloskone ilmeisesti aiheuttaa korkeataajuista värinää 5000 rpm:n kahta puolen ja se sattuu 6-vaihteella just pahimmilleen 100-120 km/h nopeusalueelle. Värinä tuntuu pahiten istuimessa ja sen seurauksena persaus puutuu paljon nopeammin kuin olin kuvitellutkaan.

    Joten olisko mitään hyvää vinkkiä millä joko värinää ja/tai sen johtumista penkin kautta persiiseen saisi pienennettyä? Auttaako geeli-istuin asiassa?

    Pekka T.
    Ettei vaan olisi ketjurataspaketin vaihdon aika.
    Voi aiheuttaa värinöitä jollain tietyllä nopeudella.
    Itellä CBR tekee samaa ja vain yli 80 vauhdissa.
    Nyt on paketti ostettu mutta ei vielä vaihdettu.
    Voin olla väärässä mutta varteenotettava vaihtoehto.
    Itellä ei ketjua räpläämällä huomaa sen kuluneisuutta mutta
    nostaa perseen ilmaan ja vaihdepäällä rasvaa ketjua niin hyppii todella kovaa
    ketju edestakaisin.
  3. #3
    Lainaa marvaisa kirjoitti Katso viesti
    Ettei vaan olisi ketjurataspaketin vaihdon aika.
    Voi aiheuttaa värinöitä jollain tietyllä nopeudella.
    Itellä CBR tekee samaa ja vain yli 80 vauhdissa.
    Nyt on paketti ostettu mutta ei vielä vaihdettu.
    Voin olla väärässä mutta varteenotettava vaihtoehto.
    Itellä ei ketjua räpläämällä huomaa sen kuluneisuutta mutta
    nostaa perseen ilmaan ja vaihdepäällä rasvaa ketjua niin hyppii todella kovaa
    ketju edestakaisin.
    Uusi pyörä tais olla- ei liene ketjut loppu- ellei oo jollain bensalla tai hiekalla voideltu. tai ajettu ihan hurjasti kilsoja. Toki huonot ketjut saattaa mennä joutuinkin.

    Mut ketjun kireys kannattaa tarkistaa.

    Jos ketju ei oo lopussa vois kannattaa kokeilla vaikka hammasta isompaa/pienempää eturatasta, ei maksa montaa kymppiä ( http://www.storm-motor.fi/osat/moott.../eturatas-131/ )- rattaita/välityksiä vaihtamalla voi saada kierrokset pois tuolta värinä alueelta, ja vaihteen välit voi osua paremmin käyttöön.

    Mut noin yleensä - moottorit aika usein tahtoo väristellä tietyillä kierroksilla. Joissain vehkeissä taitaa olla vastapainon/tasapainoakselin hienosäätömahollisuus (voin olla väärässäkin) se voisi auttaa jos semmonen on.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  4. #4
    Joo ei tullut luettua ajatuksen kanssa sitä että uusi pyörä kyseessä.
    Joissain malleissa tosiaankin on sen tasapainoakselin säätömahdollisuus.
    Ja jos uusi pyörä ja vähän ajettu niin pitäisi ketjun liitoksenkin olla sopivalla kireydellä.
    Ei nimittäin tarvi olla paljoakaan liian lujaan niitattu niin täryyttää.
  5. #5
    Ainakin FZ6:ssa on vastaavanlaista tärinään 6-7 rpm joka taitaa olla ominasta tuolle koneelle. Jotku voisi sanoa sitä jopa häiritseväksi. Tiedä sitten olisko FZ8:ssa samaa vikaa kun sukulaiskoneita ovat?
    Bandit 1200s
    ex- FZ6-S ABS
    ex- CBR 1100XX
    ex- FZS 600
  6. #6
    Juuri vaihdoin pois 15tkm ajetun FZ8S -12:n, ja kyllä siinäkin moottorin värinät olivat selvästi läsnä satasesta ylöspäin.

    Tuota edeltäneessä pyörässä vähensin samaista ongelmaa vaihtamalla piikin verran isomman eturattaan, jolloin välitysten pidennyttyä satku ei enää osunut pahimmalle värinäalueelle. Tosin FZ8:ssa tuo ratkaisu ei todennäköisesti ole kovin käyttökelpoinen jo ennestään ärsyttävän pitkäksi välitetyn ykkösvaihteen takia.
  7. #7
    Tutulta kuulostaa. Vanhoissa Jammuissa sama "ominaisuus" No tuleepahan eturauhasen hieronta samalla hoidetuksi.
  8.  
  9. #8
    FJR väristeli kans tossa 5000 kiekan molemmin puolin aikalailla, Joensuussa huollon yhteydessä pyysin synkkaamaan ruiskurungon, ja kas eipäs tärise enää juuri lainkaan
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A