Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 199:sta
  1. #1
    Noh, minun mielestäni siksi että onhan se erittäin mukavaa laittaa pata käyntiin, kuulostaa ihan irti arjesta meiningiltä aivan sama kuin nopealla autolla höristää korviaan kun voimat jyllää. Se on ihan omaksi iloksi ja lapsenmielisyydelleni, en kiusaa naapureita enkä aja pillurallia. Menen aina metsään tai maalle, ei tarvitse taajamissa esitellä. Tehkää samoin poliisikin tykkää.
    Edit: mopo=moottoripyörä
    - slipping and sliding since 1982 -
  2. #2
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ei tartte kuunnella omia turhia ajatuksiaan ja voi siirtää yläkerrran vapaalle.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #3
    olishan se kamalaa jos hooreessä ei toimis edes äänet
    joka sekin on kamalaa mummon papatusta
    Horo Elää !
  4. #4
    vuodet kuluu, mieli muuttuu...
    - slipping and sliding since 1982 -
  5. #5
    Ei ne pakoäänet niin, mut ne mekaaniset äänet.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  6. #6
    Kovalla äänellä saa huomiota kaupunkiajossa.. kivaa kun päät kääntyy ja ihmiset katsoo kateellisena. Paikallaan, esim. liikennevaloissa sitten pumpataan kaasua niin saa mukavaa lisähörinää.
    Parkkikseltakin on kiva lähteä(tai saapua) kotoa kun verhot heiluu ikkunoissa
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  7. #7
    Omassa pyörässä kun on kisaputkisto kiinni niin ovat äänet valitettavan kovat,
    vaikka mitä yrittänyt tehdä hiljaisempien äänien vuoksi. Naapurustossa ajeltava pintakaasulla ja sitten syrjemmässä uskaltaa availla
    Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Board Express
    Ducati Hypermotard 1100 09 + Honda CRF 250L Rally 18

    Ktm 690 Enduro 08 Suzuki Dr-z400 02 Triumph Speed Triple 1050 05 Suzuki dr350s 94 Honda cb600f Hornet 08 Cagiva Raptor 125 06
  8. #8
    Ydinkeskustassaki voi ajaa neljääkymppiä rajoitinta vasten paukuttaen, oon nähny.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  9. #9
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Kovalla äänellä saa huomiota kaupunkiajossa.. kivaa kun päät kääntyy ja ihmiset katsoo kateellisena. Paikallaan, esim. liikennevaloissa sitten pumpataan kaasua niin saa mukavaa lisähörinää.
    Parkkikseltakin on kiva lähteä(tai saapua) kotoa kun verhot heiluu ikkunoissa
    Ei ne siksi kato, että olisivat kateellisia, vaan siksi, että kasvaisit jo aikuiseksi sinäkin. sekä miten "aikanenmies" kehtaaki tuollai.
  10. #10
    Sitten, kun te oikeasti ajatte sillä moottoripyörällä, siis matkaa, huomaatte kyllä liikenneturvallisuusulottuvuuden.
    ... jotain piti muistaa
  11. #11
    Kyllä se vaihe laskee kun kivekset laskevat.....
    Itseä ei ainakaan häiritse millään tavalla isojen pyörien äänet. No kyllä 125 menee siinä ja siinä. Pahimmat on mopot, siis hyöty on niin pieni, tuolla maalla sai nauraa.
    Mopo kiihtyttää pitkää suoraa, kuuluu jo kaukaa, mutta sitten sitä jatkuu noin 5 min ennen kuin menee talon ohi ja 10min ennen kuin se ei kuulu enään. On se kyllä niin saatanan ärsyttävää.
    Mutta senhän takia on tulossa se katsastus ensin moottoripyöriin, sitten mopoihin. Ja siitä se on lähtenyt että kansalaiset on valittanut että moottoripyörissä on kovat äänet, ne ei ole välttämättä huomannut/tajunnut että se on mopo josta lähtee kova ääni
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  12. #12
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se vaihe laskee kun kivekset laskevat.....
    Itseä ei ainakaan häiritse millään tavalla isojen pyörien äänet. No kyllä 125 menee siinä ja siinä. Pahimmat on mopot, siis hyöty on niin pieni, tuolla maalla sai nauraa.
    Mopo kiihtyttää pitkää suoraa, kuuluu jo kaukaa, mutta sitten sitä jatkuu noin 5 min ennen kuin menee talon ohi ja 10min ennen kuin se ei kuulu enään. On se kyllä niin saatanan ärsyttävää.
    Mutta senhän takia on tulossa se katsastus ensin moottoripyöriin, sitten mopoihin. Ja siitä se on lähtenyt että kansalaiset on valittanut että moottoripyörissä on kovat äänet, ne ei ole välttämättä huomannut/tajunnut että se on mopo josta lähtee kova ääni
    Eilen samaa naureskelin kun läheiseltä ABC:ltä lähti neljän mopopojan kopla liikkeelle, melu oli jotain helvetillisen ja korvia repivänä välistä (tod.näk. ei mitään vaimennusta). Vähän samaa kuin loppuunajetussa raivaussahassa. No näitä vastaan tuli liittymästä uusi hayabusa, josta ei kuulunut käytännössä yhtään mitään. Uskoisin silti siinä busassa olevan enemmän tehoja vaikka mopojen mökä olikin kymmenkertainen

    Mopopojille se mökä saattaa muuten ollakin iso liikenneturvakysymys, kun ajavat miten sattuu. Hyvä että huomataan.
    K1200GT & 701Enduro
  13. #13
    eikös tästä aiheesta oikein ollut täällä toimittajan tekemä kysely toista vuotta sitten.. juttu tuli sitten mp-maailmaan ja taisipa olla siellä lainaus minunkin sen hetkisistä aivoituksista..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  14. #14
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se vaihe laskee kun kivekset laskevat.....
    Itseä ei ainakaan häiritse millään tavalla isojen pyörien äänet. No kyllä 125 menee siinä ja siinä.
    No en nyt sanois, eilen illalla ajoin länäriä silleen rennosti himaan, kutosella sataa "reeteesti" toinen käsi polvella. Tapiolan liittymöstä sitte mun eteen tuli joku 2-tahti piikki teharilla, kauhee vilkuilu taakse kun lähestyin sitä, ja suunilleen siinä rinnalla sitte kaverin jalat juoksi ku vallu konsanaan ku polki pienempää ja lähti "kaikki auki" siitä. Meteli oli lähes infernaalinen, ja eikä se piikkinenkään siitä enää mihinkään lähtenyt, pienellä kaasulla kiihdytin 120 ohitus nopeuteen, palasin omalle kaistalle ja kaveri oli jo niin takana ettei noista tärisevistä peileistä sitä enää erottanut.

    Äänistä, ei niiden tarvi kovat olla, mutta sellaset sopivat. Lähinnä mikä itseä aina noissa tarvikeputkissa viehättää on että äänet muuttuu matalemmiksi, toi vakioputkien "repivä" ääni ei ole yhtään nättiä kuunneltavaa korvalle.
    RC8
  15. #15
    Tuossa, että jo valmiiksi suht kova-ääniseen laitteeseen laitetaan kalliit mököputket, on vaan jotain niin ihastuttavaa epärationaalisuutta, että pakkohan siitä on tykätä.

    Ja kyllähän se hyvältä kuulostaa kun siinä jalkojen välissä murahtelee. Lähinnä ihmetyttää miten kaikki eivät tästä pidä?!?
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  16. #16
    Jos mopojen (siis niiden alle 50cc vaihteellisten) ääni haluttaisiin pienemmäksi, niin niihin pitäisi rakentaa helvetinmoiset vaimentajat tai asentaa elekrtoninen nopeudenrajoitin ja isoimman vaihteen välitys niin pitkäksi, että kierrosluku olisi alle puolet maksimista. Äänihän tulee siitä, että maksiminopeus 45km/h saavutetaan maksimikierrosluvulla.
    Kyllä se uusi MP vakioputkella pitää ääntä, jos sillä ajetaan maksimikierrosluvulla ja ykkösvaihteella...
  17. #17
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Jos mopojen (siis niiden alle 50cc vaihteellisten) ääni haluttaisiin pienemmäksi, niin niihin pitäisi rakentaa helvetinmoiset vaimentajat tai asentaa elekrtoninen nopeudenrajoitin ja isoimman vaihteen välitys niin pitkäksi, että kierrosluku olisi alle puolet maksimista. Äänihän tulee siitä, että maksiminopeus 45km/h saavutetaan maksimikierrosluvulla.
    Kyllä se uusi MP vakioputkella pitää ääntä, jos sillä ajetaan maksimikierrosluvulla ja ykkösvaihteella...
    No eipä nuo moposkootterit kovin kovaa ääntä pidä vaikka kaasup pohjassa menisivätkin
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  18. #18
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Vastaus kysymykseen: Näin insinööri omani suunnitteli toimimaan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19. #19
    Ahh sitä aikaa kun oli nuori ja nätti ja alla viritetty( kaveri viilas) Tunturi super sport pilliputki ilman vaimentajaa. oli pyörätie aina vapaa paraimmillaan mummot nous talvella penkalle
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
  20. #20
    Lainaa hondapena kirjoitti Katso viesti
    Eilen samaa naureskelin kun läheiseltä ABC:ltä lähti neljän mopopojan kopla liikkeelle, melu oli jotain helvetillisen ja korvia repivänä välistä (tod.näk. ei mitään vaimennusta). Vähän samaa kuin loppuunajetussa raivaussahassa. No näitä vastaan tuli liittymästä uusi hayabusa, josta ei kuulunut käytännössä yhtään mitään. Uskoisin silti siinä busassa olevan enemmän tehoja vaikka mopojen mökä olikin kymmenkertainen
    Mopopojille se mökä saattaa muuten ollakin iso liikenneturvakysymys, kun ajavat miten sattuu. Hyvä että huomataan.
    Joo, kyllä se huvittaa kattoa kun muistelee omaa koheltamista.
    Ja toinen mikä naurattaa, niin se kaasuttaminen valoissa, kun on säädetty päin hönkiä, ei meinaa pysyä käynnissä. Mutta selitetään aina että kun on 2-tahti, että saa voitelua, niin mutta jos on tuorevoitelu, ei se niin paska oo että sitä pitää kaasuttaa. Kerran nimittäin valoissa tullut katottua tuota kaasuttamista, sitä öljyn lentämistä. No siitä lähti ajatus että itsekkin vähän pelleillä, niin kyllä tuollaisella suorilla rännillä varustetussa motolla ääntä lähtee. Kun se ei tainnut nähdä että seisoin siinä takana, kun se kääntyminen ja ilmeMutta loppu kaasuttaminen

    Lainaa Carl0s kirjoitti Katso viesti
    No en nyt sanois, eilen illalla ajoin länäriä silleen rennosti himaan, kutosella sataa "reeteesti" toinen käsi polvella. Tapiolan liittymöstä sitte mun eteen tuli joku 2-tahti piikki teharilla, kauhee vilkuilu taakse kun lähestyin sitä, ja suunilleen siinä rinnalla sitte kaverin jalat juoksi ku vallu konsanaan ku polki pienempää ja lähti "kaikki auki" siitä. Meteli oli lähes infernaalinen, ja eikä se piikkinenkään siitä enää mihinkään lähtenyt, pienellä kaasulla kiihdytin 120 ohitus nopeuteen, palasin omalle kaistalle ja kaveri oli jo niin takana ettei noista tärisevistä peileistä sitä enää erottanut.
    Äänistä, ei niiden tarvi kovat olla, mutta sellaset sopivat. Lähinnä mikä itseä aina noissa tarvikeputkissa viehättää on että äänet muuttuu matalemmiksi, toi vakioputkien "repivä" ääni ei ole yhtään nättiä kuunneltavaa korvalle.
    No joo tuossa vauhdissa, se kuulostaakin hölmöltä. Itsekin kiinnostaa vaihtaa takasin toiset vaimentimet ja ne on tietysti E-hyväksytyt, on meinaa paaljon kevyemmät, ei kuumene niin että palaa ajohousut.
    Tällä hetkellä on nuo mekaaniset, imuäänet kovemmat. Kuulostaa pahemmalta ja pikkasen kovemmalta omaan korvaan

    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Jos mopojen (siis niiden alle 50cc vaihteellisten) ääni haluttaisiin pienemmäksi, niin niihin pitäisi rakentaa helvetinmoiset vaimentajat tai asentaa elekrtoninen nopeudenrajoitin ja isoimman vaihteen välitys niin pitkäksi, että kierrosluku olisi alle puolet maksimista. Äänihän tulee siitä, että maksiminopeus 45km/h saavutetaan maksimikierrosluvulla.
    Kyllä se uusi MP vakioputkella pitää ääntä, jos sillä ajetaan maksimikierrosluvulla ja ykkösvaihteella...
    Siis kyllä se vakio vaimentaa, jos sitä huoltaa. Tai ostaa uuden, voisin veikata että melkein jokaisen mopon kisa änkkärissä on ne samat villat kun se ostettiin, jos niitäkään on jäljellä. Mutta jos ajatellaan tullainen 10 v vanha derbi, ei ikinä huolettu sitä vaimenninta, niin totta kai se pitää ääntä.
    Sama pätee Akran vaimentimiin, niissä pyydetään vaihtamaan viimeistään 10 000km tai 2 vuoden välein, miksi ei vaikka vuoden välein.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  21. #21
    Siksi, että saa vaipua ekstaasiin, kun kuulee näitä katupyörien murinoita
    Tää kesä on niin ihanaa, kun saa kuunnella
    Itellä pyörä kuulosti mopolta mutta putken vaihdos anto edes jotain murinaa omaankin peliin
    Hyvä tuokin mutta lisääkin ääntä vois saada
    Kyllä prätkän pitää kuulostaa prätkälle, sehän on yks syy miksi pyörä hankitaan, ääni..tai ainakin mulle ääni on tärkeä osa pyörää. Joten antakaa palaa vaan, mä vaivun ekstaasiin
    Mitä yhteistä on sairaalla ja M.A Nummisen äänellä?
    Kummallekin toivotaan pikaista paranemista.
  22. #22
    Sopivat äänet ovat mukavat, ihan yhtä oleellista kuin pako-, ovat imuäänet. Kyllähän se mukavalta kuulostaa kun isommilta vaihteilta nykii pienemmille ja kone murisee moottorijarrutuksissa. Viikko sitten koeajamassani Victory Hammerissa oli tosin ääni ikävää papatusta. V2 vaihdetuin putkin. Edit. Unohtui mainita, että oleellista on myös, että sen äänen takana on potkua, siis VOIMAA.
    <p>.</p>
  23. #23
    Kyllä se saa soida jonkun verran, on niitä yli lyöntejäkin
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  24. #24
    Ääni on tehoo!

    http://www.youtube.com/watch?feature...GmBx9mE0&t=744

    Tyhjäkäynniltä asti täytyy höristä kunnolla ja pitkälti yli 10 000 rpm kieputtaessa infernaalinen ujellus!!! Ei mitään killereitä tahi läppiä.
    Äääni on tosiaan tehoa ainakin persdynossa ja tekee ajamisesta kisaisempaa ja nautittavampaa. Ajaessa on kiva kuunnella oman mopon heijastuksia taloista, aidoista tai linja-autoista. Harmillisen harvoin pääsee ajamaan oman pyöränsä takana.
    Muistakaa joka kerta kiihdyttää Espoossa kehä kakkosen pohjoispäässä ja tunnelissa ihan täysillä, niin kuuuntelen ja yritän tunnistaa pyöriä äänen perusteella

    Itelläni on vähän epätasaisesti pörisevässä nelisylinterisessä 90-luvun kawasaki zxr400 faitterissa mukavat 105dB @ 6500rpm ja 120dB @ max rpm pyöreällä lyhennetyllä namuran rosterivaimentimella (youtubesta löytyy ääntä järkkärin mikillä taltioituna)
    Viimeksi muokannut: Miikam; 12.08.2013 klo 21:29.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  25. #25
    Lainaa seku kirjoitti Katso viesti
    Sitten, kun te oikeasti ajatte sillä moottoripyörällä, siis matkaa, huomaatte kyllä liikenneturvallisuusulottuvuuden.
    Sitku oikeasti ajaa matkaa sillä pyörällä, ei jaksa kuunnella sitä pauhua... Nakkikioskia kiertäessä tai iltalenkillä ei haittaa, mutta pidemmässä jutaamisessa juu....
    <p>2002-2014</p>
  26. #26
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Tuo kyllä nauratti kun kattoi tuota videota. Jos on laillinen, niin ei siinä mitään sitten.
    Kun osa mopoista(50cc) ne kyllä pitää kaikista pahinta ääntä, toiset jossa on villat varmaan palanut vuosia sitten
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  27. #27
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Sitku oikeasti ajaa matkaa sillä pyörällä, ei jaksa kuunnella sitä pauhua... Nakkikioskia kiertäessä tai iltalenkillä ei haittaa, mutta pidemmässä jutaamisessa juu....
    Silloin mennään alaväännöllä. Ja toimii.
    <p>.</p>
  28. #28
    ei oo kyll moottoripyörä mut yhtä kaikki siellä missä on ääntä on voimaa
    zzr1400
  29. #29
    Lainaa hulkster kirjoitti Katso viesti
    ei oo kyll moottoripyörä mut yhtä kaikki siellä missä on ääntä on voimaa
    Kyl tää meni samaan sarjaan mopojen kanssa missä änkkäreistä on villat palaneet..
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  30.  
  31. #30
    Lainaa hulkster kirjoitti Katso viesti
    ei oo kyll moottoripyörä mut yhtä kaikki siellä missä on ääntä on voimaa
    Kulkee niin perkeleesti
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen