Siis sen että jokainen huomaa sanan vai äänen.....
Kyllä jokaisella ihmisellä on se viimeinen ajatus, onko tyhmää vai ei, onko tästä hyötyä vai ei.....
Saa olla aika tyhmä, joka ei huomaa että on kova ääni ja korvissa tinnittään, jos löytyy hyvät kaverit ne kertoo, muija kertoo jne, kyllä mulla aikakin kerto.
En sitten tiedä mitä sinä pidät kovana äänenä. Ja loppujen lopuksi pitää myös ajatella että ihan sama, kyllä mulla löytyy heti parempaa ajateltavaa kuin jonkun toisen mopon ääni......
Tietysti jos ajaa tulpat korvissa, eikä kiinnosta niin sille ei voi mitään.
(Jotenkin noin ajatellen C-A-D) teksti voi olla samaa tyhjää
Viimeksi muokannut: Husky510; 17.08.2013 klo 10:24.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Kunhan vaan tykkään siitä matalasta patpatuksesta. Uusimpien sporien kanssa normiputkistolla ei edes huomaa kun ajavat ohi.
Tietty hintana on se että aamuviiden aikaan töihin lähtiessä talutan pyörän pihatieltä isommalle ennen kuin avaan padat. En minä muita halua häiritä.
Sportster 883L '07 -> 1200 conversion
Sen verran semanttiseksi keskustelu nyt meni, että olen epävarma siitä ymmärränkö mitä yritit selostaa. Minä tarkoitin, että käytännössä päivittäin kyllä kuulee täällä pääkaupunkiseudulla mopoja, joiden putkien rakennuksessa (ja ennenkaikkea käytössä) ei selvästi ole oivallettu mikä on tyhmää. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että jos mopon kovat äänet "on se juttu" niin kyllä siinä vielä kiveksien laskeutumista ja järkiintymistä odotellaan. Oikeasti minullekin on kuitenkin aivan samantekevää miten naapurin mopo ääntää, mutta sitten kun noita ääniä pitää kaupunkialueella aamuyöllä käyttää ja näyttää, alkaa verenpaine (lääkityksestä huolimatta) kyllä kohota.
<p>2002-2014</p>
Sen ekan pari vuotta ajattelee että pärrä ja kovat äänet meinaa v#tusti kikkeliä mutta kummasti ne alkaa
monella harrastajalla kyrsimään harrastuksen jatkuessa
21veenä oli kova jätkä kun veteli isolla Ducatin Monsterilla tampereen asematunnelin läpi lusu pohjassa mutta nykyään vaan hävettää tommonen kikkailu kun tietää ettei ketään kiinnosta ne italian soundit.
1300cc Suzuki
Tää keskustelu on Delvacia korville. ;)
Kiukkuinen rivinelonen ei äänensä puolesta taas vituta yhtään. Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä.
hooondaaa
Esitän aiheesta hypoteesin:
Oman kulkuvälineen äänen voimakkuudesta saatu mielihyvän määrä on useimmiten kääntäen verrannollinen jonkun muun kulkuvälineen äänestä saatuun mielihyvän määrään.
^ Minä saan kyllä mielihyvää kun kuulen jo youtubesta vaikka porsche carrera GT:n äänen <3
Tuosta south park videosta puuttui vielä se osuus kun HD-miehet laittoi torvet tms kiinni mopoihin lisämetelin saamiseksi että EIKÖ MEITÄ NYT HUOMATA!![]()
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Itse olen tässä ajatellut jopa jo kuinka mukavaa se olisi jollain sähkömopolla ajaa kun EI kuulu sitä jatkuvaa papatusta. Loppukesän maantie, vain oman ajovalon halkoessa latua sysimustaan pimeyteen ja siihen vielä tämä mopon äänettömyys. WAU!
Varmaan sitä on tulossa jo wanhaksi![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Papatus on pop. V-twinissä, twinissä, ykspyttysessä. Mitä vanhempi kone vielä niin papatus senkuin paranee. Siihen kun vielä ne mekaaniset äänet ja pyörivät jutut päälle niin jopa koneromantikkoa hymyilyttää. En pidä moottoripyöristä jotka eivät kuullosta moottoripyörältä tai moottori ei näy. Noh, mun vammani.![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Ainakin FZ6 vakioäänet ei kuulostanut yhtään moottoripyörälle vaan enemmänkin tukkoiselle pölynimurille. Tusina-LeoVincet kiinni ja johan rupes kuulostamaan paremmalle. Tuo R-kutosesta kuohittu koneen äänimaailma on todella mieltäylentävää kuunneltavaa kun kiihdyttäessä päästää kiekat nousemaan aina sinne punarajan tienoille. Samaten Norjan reissulla nousuissa vedättäessä äänimaailma oli ihan kiva![]()
No, eihän tässä oikeasti mitään järkeä ole, mutta onko aina niin tarvettakaan järkevyydelle
Honda Varadero 1000 2007
ex.Yamaha FZ-6 2004
Ääntä saa olla, mutta ei tyhjästä. Pyörissä, jotenkin hieman kaipaan V-koneen murinaa, mutta kiukkunen rivikone jotenkin naukuu mukavasti.
Hieman sama autojen suhteen, kyllähän ison V-koneen läpätys on ihan ok, mutta mielummin kuuntelen vaikka ferrarin ääntä, kun sellanen moottoriradalla menee.
Kawasaki Z750 -10
Pitäähän prätkän kuulostaa prätkälle eikä mopolleAinakin omaa pärrytintä halusin muokkauttaa, että näin kävi
Sukat alkaa pyörimään eri suuntiin, kun jotain tosi makeeta kuulee
Joten antakaa palaa
![]()
Mitä yhteistä on sairaalla ja M.A Nummisen äänellä?
Kummallekin toivotaan pikaista paranemista.
Eikös se ole niin, että ihminen tuppaa vastustamaan kaikkea, mikä on itselle tuntematonta? Kukkahattutätejä kun saattaa vaan pelottaa kovaääniset päristelijät, niin mitäpä jos annettaisiin heille mahdollisuus tutustua moottorivehkeitten ihmeelliseen maailmaan, vaikka noin
http://www.youtube.com/watch?v=ggozyhXqzxk
Suzuki Bandit 1200S -05
moottoripyörä on yksi harvoja laitteita joilla egon pullistelua voi säädellä kahvasta. vakioputken äänimaailma ei vaan vastaa korkeits odotuksia oman pyörän ja sen kautta itsen raivokkaasta luonteesta. ristiriita on sitä suurempi mitä tehottomampi peli on vakiona, esim mopo.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Mopo on mopo ja Singeri on Singeri.
Tämähän on jo turvallisuus kysymyskin, siis että tullaan huomatuiksi
Mikäs sen kauniimpaa hyminää korville olisi, kuin miehekkäät mopon soundit.
Joskus mietin tätä asiaa myös. Siis kyllä ymmärrän jos sellainen lauma mopoja/pyöriä pärisee jossain kadun kulmassa....Niin ymmärrän että se voi häiritä, mutta yleensä kyllä on parempaa tekemistä/mietittävää.
Niskatuki kaulaan, avattava kypärä päähän, vakioputkiin Killerit ja huomioliivit päälle,
ja eikun baanalle tourinkii
Amerikkaa
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
No joo, vähän samoilla linjoilla. Eihän noissa paukkuputkissa mitään järkeä ole ja toisinaan, oikeastaan aika usein, olen tullut siihen päätelmään että niitä asentelevat hieman heikon itsetunnon ja vähän liian suuren egon omaavat henkilöt. Normaalissa tieliikenteesähän niistä ei ole muuta hyötyä kuin negatiivisen huomion herättäminen. Niinkuin tästäkin ketjusta pystyy lukemaan, ei tässä ole kyse kuin huomion kaipuusta. Ja jos sitä ei saa muuten kuin helvetillisellä metellä, on se hiukan surullista.
Ja tässä asiassa teen niinkuin puhun, en osta enkä aja sellaisella moottoripyörällä jossa ei ole tehtaalta vakiona tullutta äänenvaimennusta. Turhaa meteliä on maailmassa aivan liikaa ja tärkeintä on eteenpäinmeno eikä meteli.
No johan on kumma jos prätkien ääniin pitää sekoittaa egot ja itsetunnotKyllä sportti pyörän pitää kuulua, kun se lähestyy ja äänihän on pyörän sielu
![]()
Mitä yhteistä on sairaalla ja M.A Nummisen äänellä?
Kummallekin toivotaan pikaista paranemista.
Mulla sama vika, luulen että voisi olla tuosta kypärästä myös, kun nyt on avatta malli, ennen oli normaali, niin kyllä siinä on pikkasen eroa.
Kyllä nyt pitää ihmisen tehdä asialle jotain että olisi "parempi" kuin toinen, enemmän rahaa, nuorempi vaimo, parempi auto, isompi talo, parempi duuni, paremmat vaatteet, kävelee kuin maailma omistaja. Jos on sattuimoisin kiinnittää huomioita jne....Ekä enemmän häiritsee naapureiden turha metelöinti iltaisin/aamuisin, kuin hetkellinen auton/pyörän metele, mutta mitä siihen huomiota kiinnittää. Pitäisikö huutavan kakaran suuhun laittaa joku vaimennin jos ei jaksa kuunnella..... Ja tuosta ekoilusta, onhan sen jo nähnyt ihan muissakin merkki topic kun painitaan tehoista, äänistä, kuinka nopea radalla, kumpi kulkee kovempaa jne. Nää on ikuisia kädenvääntö asioita, toiset tykkää toiset ei....
Mulle joku sanoi joskus näin, että sitten alkaa olemaan omat asiat huonosti tai ihan liikaa vapaata aikaa jos alkaa kiinnittää liikaa toisten tekemisiin tai eikö oikeasti ole muuta parempaa tekemistä kuin "kyttää" toista, anna toisen tehdä pyörästä kovempi äänisempi, kyllä sitten kun sitä ikää alkaa tulee.
Viimeksi muokannut: Husky510; 15.03.2014 klo 12:46.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ihan pakko vielä kommentoida lisää.
Samaa mieltä, moottori toimii paremmin, kulutus pienempi, ehkä saastuttaa vähemmän, ei polta jalkoja ja on muutenkin parempi. Enkä minä kyllä mitään nurkka rallia harrasta sillä. Miksi pitäisi hermostuttaa muista ihmisiä turhalla metelöinnillä. Kyllä sellainen hiljainen akku vekotin olisi makee, voisi rämpiä ihan missä vain sen kanssa, ketä se haittaa. Mutta yleensä jos on polttomoottori, niin se koneen meteli/imu ääni on sietämätön, se on pahempi kuin pakoääni. Mutta jos noi akku laiteilla voisi ajaa pidempää matkaa, lataisi yössä, ei olisi kalliita, niin miksi ei. Sillä voisi melkein mennä missä vain.
itse käytän pyörässäni paukkupakoputkia ainoastaan tehon vuoksi.
tuo busan vakio, vajaa 200 hv teho ei minulle riitä.
liikenneturvallisuus paranee kun ohitustilanteet(10-15 km/h alle nopeusrajoitusten ajavat) käyvät sutjakkaasti.Nykyisillä n.250 hv konetehoilla ei tarvitse roikkua karavaanarien ja niiden perässä jotka liikenteessä pohtivat mitä seuraavaksi pitäisi tehdä...
Suzuki Hayabusa -08 319,6 km/h
Kawasaki kx 450 f
Yzf-R1 -07