Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Terve,

    Hairahduin ostamaan kyseisen pyörän ja korttia juuri ajelen että saa lisenssi asiatkin kuntoon.
    Sitten asiaan, eli edellinen omistaja on vaihtanut pitkän tilalle ledi valon ja eihän se nyt aikuisten oikeesti valaise yhtään mitään, joten kyselisin nyt että mikä kanta on kyseisessä laitoksessa?
    Yamaha centeriin soitin ja parin tunnin kaivamisen jälkeen soitti takas ja antoi umpion varaosa numeron ja pyysivät katsomaan googlesta.
    Interwebin maailmasta löysin manuskan joka sanoo että 12v 55/60w joten se antais osviittaa H4 kantaan, johtoja löysin ledi viritelmän jäljiltä 2kpl.
    Joten olisikohan täällä sen verta ystävällistä sakkia että saisi asiassa avustettua.
  2. #2
    Tuota H4 kantaa veikkaisin tuon ikäisessä pyörässä. Itselläni FZR vm 89 ja juuri H4.
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  3. #3
    1992-mallin lähivalot on toteutettu projektoritekniikalla, ja polttimo on muistaakseni H7. Pitkiä en joutunut koskaan vaihtamaan, mutta eiköhän sekin ole H7. Kaksilankaisen tunkeminen yhden käyttötarkoituksen umpioon kuulostaa vähän hassulta, mahdollista toki.
  4. #4
    Lainaa -TH- kirjoitti Katso viesti
    Kaksilankaisen tunkeminen yhden käyttötarkoituksen umpioon kuulostaa vähän hassulta, mahdollista toki.
    Jep, esim Suzuki GSX-650F:ssä oli H4 pitkänä ja H7 puolivalona -yhdistelmä, vaikka molemmat olivat eri umpiossa eikä H4:n lähivalolankaa käytetty mihinkään. Voi olla että muistan väärin kumpi oli kumpi, mutta joka tapauksessa H4:stä ei käytetty kuin toista lankaa.
  5. #5
    Lainaa Kenesis kirjoitti Katso viesti
    Tuota H4 kantaa veikkaisin tuon ikäisessä pyörässä. Itselläni FZR vm 89 ja juuri H4.
    onko tuo polttimotyyppi vaihtunut jossain välissä -89 vuotta? itsellä ihan alkupään exuppi ja on vielä vanhalla hehkulanka polttimolla, jonka tilalle tietysti vaihdettu h4 jossa on tuo vanha kanta kumminkin...
    olisi vaan ihan kiva jos olisi oikea h4 kanta nin saisi kunnon polttimoita..
    fzr 1040 -89
  6. #6
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Jep, esim Suzuki GSX-650F:ssä oli H4 pitkänä ja H7 puolivalona -yhdistelmä, vaikka molemmat olivat eri umpiossa eikä H4:n lähivalolankaa käytetty mihinkään. Voi olla että muistan väärin kumpi oli kumpi, mutta joka tapauksessa H4:stä ei käytetty kuin toista lankaa.
    Hondan suunnittelijat (VFR 750, RC36) olivat hieman fiksumpia. Molemmissa umpioissa sentään H4, vaikka toinen oli ainoastaan kaukovalo. Seuraavan mallin lyhdyt olivatkin sitten jo HC/R-umpioita, vaikka täällä ei tietenkään saanut lähivaloja kahdentaa. Releen kumituttia myöten kaikki valmiina...
    Kävin hakemassa autotarvikeliikkeestä muutaman egen releen ja kolvasin sen kiinni. Johan näki ajaa myös lähivaloilla.
  7. #7
    Sorry, niinpäs olikin. Itsekin vaihdoin noihin H4:siin, joissa vanha kanta. En vaan muistanu. Oli muuten ihan surkeet valot niillä hehkulangoilla.


    Lainaa mikkoimp kirjoitti Katso viesti
    onko tuo polttimotyyppi vaihtunut jossain välissä -89 vuotta? itsellä ihan alkupään exuppi ja on vielä vanhalla hehkulanka polttimolla, jonka tilalle tietysti vaihdettu h4 jossa on tuo vanha kanta kumminkin...
    olisi vaan ihan kiva jos olisi oikea h4 kanta nin saisi kunnon polttimoita..
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  8.  
  9. #8
    Tervehdys,

    Sain nyt nuo polttimot vaihdettua, sekä lyhyet että pitkät olivat 9 diodilla verustettuja led lamppuja H1 kannalla.
    Vaihdoin H1 kantaiset 55w tilalle ja rupesi jo valokin tulemaan umpioista pihalle, pikkasen kyllä hämmästyttää H1 polttimot tuon ikäisessä pyörässä.

    -Carvis-