Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    Kerran teki pari viikkoa sitten sen että servot ei lähteneet lainkaan toimimaan. Ajelin parikymmentä kilsaa ABS-valot vilkkuen lähes kokonaan ilman jarruja... No se vika ei ole onneksi toistunut.
    Mutta takajarrun servo kenkkuilee tällä hetkellä. Ei siis lähde lainkaan päälle... En tiedä sitten miten tuo vaikuttaa jarrujen toimintaan yleensä kun kerran ABS-valo vilkkuu punaisena, mutta etujarrun servo toimii (tehostaa) normaalisti.
    Onko kellään kokemusta?
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  2. #2
    Edellisessä pyörässä (K1200GT) kävi toisinaan siten, että jarrupolkimen mikrokytkin jäi "päälle"-asentoon, jolloin hetken kuluttua ABS-yksikkö tulkkasi sen viaksi ja sytytti ABS-valon. Tehostus ei myökään toiminut silloin normaalisti. Kun pysäytti ja käänsi virrat pois hetkeksi ja tarkisti, ettei mikrokytkin ole "päällä", ja sitten käynnisti uudelleen, ongelma oli hävinnyt.
    Ei saata olla sama vika, mutta kannattaa tarkistaa mikrokytkimet.
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  3. #3
    Lainaa AXP kirjoitti Katso viesti
    Edellisessä pyörässä (K1200GT) kävi toisinaan siten, että jarrupolkimen mikrokytkin jäi "päälle"-asentoon, jolloin hetken kuluttua ABS-yksikkö tulkkasi sen viaksi ja sytytti ABS-valon. Tehostus ei myökään toiminut silloin normaalisti. Kun pysäytti ja käänsi virrat pois hetkeksi ja tarkisti, ettei mikrokytkin ole "päällä", ja sitten käynnisti uudelleen, ongelma oli hävinnyt.
    Ei saata olla sama vika, mutta kannattaa tarkistaa mikrokytkimet.
    Tuo vois olla aika liki kun tuli mieleen että norjassa näytti välillä jarruvalo olevan päällä aika pitkään.
    EN usko että silloin oli kyse jalan lepuutuksesta polkimella.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  4. #4
    Joo toi vika mulla on ollu alusta pitäen, jarrupoljin välillä lepää mikrokytkimen päällä. Nyt on ihan eri juttu kyseessä! Jarrupolkimen asennosta riippumatta servomoottori ei lähde hyrräämään. Ja tämä koskee vain takajarrua...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  5. #5
    Aloittaa pistämällä GS911'een tai muuhun vikakoodinlukulaitteeseen kiinni niin näkee mitä on muistoissa... Välttämättähän tuo ei vaadi kuin huonosti toimivan kytkimen. Noita taas BMW alihankkijoineen on erikoistunut asentamaan pyöriin.

    Ai niin: Jarrunesteet on tietty vaihdettu joka vuosi?
    <p>2002-2014</p>
  6. #6
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Ai niin: Jarrunesteet on tietty vaihdettu joka vuosi?
    Aina kun se huolto-ohjelmaan on merkitty!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  7. #7
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Aina kun se huolto-ohjelmaan on merkitty!
    Eli vähintään kerran vuodessa...
    <p>2002-2014</p>
  8. #8
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Aina kun se huolto-ohjelmaan on merkitty!
    Niin mutta sanooko se huolto-ohjelma, että joka vuosi? Itse en muista mitä se sanoo, mutta jos sanoo että joka 20.000 km tjms niin joillakin kuskeilla menee vaihtoon joka kolmas tai neljäs vuosi, jolloin takuuvarmasti ollaan jo hyvässä vauhdissa kohti ABS-yksikön jumittumista.

    Nuo huolto-ohjelmien ohjeet kun tuntuu välillä olevan jostakin toisesta maailmasta. Toiset ohjeet ovat ihan vainoharhaisia kuten esimerkiksi "Tiiliskivi" GT/RS/LT:n nokkaketjun ohjureiden vaihto 80.000 km kohdalla. Oikeampi lukema on noin 120 tonnia, jolloin ohjureissa on jo edes jotain naarmua näkyvissä. Facelift LT:n hydraulisesta keskituesta ei puhuta manuaalissa halaistua sanaa. Sitten kun se ökähtää, on merkkihuollon hoitona uuden koko keskitukiyksikön vaihto pelkän öljynvaihdon vaativan vanhan tilalle. Tai kun LT:n takajousen esijännitysäätimestä häviää vuosien saatossa öljy ja pyörän alakerta alkaa kurveissa raapia maata, mitä sanoo huolto-ohjelma? Se sanoo, että uutta jousta peliin vaikka pelkkä öljyn lisäys säätimeen hoitaa ongelman.
    Eli vaikka ABS-jarrullisten huolto-ohjelma ei käskisikään vaihtoa joka vuosi, niin fiksu kuski vaihtaa uudet jarrunesteet vuosittain riippumatta mitä se huolto-ohjelma sanoo. Sillä saattaa pitää ABS-mutikan hengissä aika monta vuotta pitempään...

    t. pozo

    -04 K 1200 LT

    Amerikan kierros 2006:
    http://finnishcurvecowboys.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2010:
    http://finnstoccr3.blogspot.com/

    Amerikan kierros 2011:
    http://finnstoccr2011.blogspot.com/

    Moponparantelukuvia:
    http://picasaweb.google.com/pozoizquierdo
  9. #9
    Lainaa pozo izquierdo kirjoitti Katso viesti
    Niin mutta sanooko se huolto-ohjelma, että joka vuosi? Itse en muista mitä se sanoo, mutta jos sanoo että joka 20.000 km tjms niin joillakin kuskeilla menee vaihtoon joka kolmas tai neljäs vuosi, jolloin takuuvarmasti ollaan jo hyvässä vauhdissa kohti ABS-yksikön jumittumista.
    -mutikan hengissä aika monta vuotta pitempään...
    Jarrunesteet vaihdetaan mun mielestä tietyin aikavälein, ei kilometrimäärään perustuva. Muistaakseni se on kaksi vuotta, kuten autoissakin

    Täytynee varmaan itekin hommata tuo GS911, jotta sais tuon abs pumpun sisällä olevan nesteenkin vaihdettua
  10. #10
    Lainaa jase10 kirjoitti Katso viesti
    Täytynee varmaan itekin hommata tuo GS911, jotta sais tuon abs pumpun sisällä olevan nesteenkin vaihdettua
    Eikös sitä voi vaihtaa ilman tuota GS911 vekotinta?

    Pekka
  11. #11
    Tuolta näköjään löytyikin pyöriä joissa on ollut sanoja oireita kuin mulla. Siispä anturin kimppuun ensin.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  12. #12
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Eikös sitä voi vaihtaa ilman tuota GS911 vekotinta?

    Pekka
    Vaihdoin omastani kyllä ilman, mutta tämän mukaan ei ilmaa itse yksikköä;
    http://www.moottoripyora.org/keskust...steiden-vaihto


    edit: daa, olisi kyllä pitänyt lukea tuo tarkemmin; omassani kun on kanssa servojarrut. Tämä ohje tosin siis uudemmille
  13. #13
    Omien mopojen (00-RT ja 99-LT) huolto-ohjelmissa kyllä lukee jarrunesteiden vaihdosta.

    "Replace the brake fluid at least once a year"

    Eli vähintään kerran vuodessa. Tiedä sitten ovatko näissä uudemmissa ja hienommissa ristiriitaisesti harventaneet jarrunesteiden vaihtosuosituksia.

    Itse tuon (IAJ:n viestissä mainitun) Bleed-testin olen kerran tehnyt yhdelle uudemmalle RT:lle ja mielestäni (voin olla hyvinkin väärässä) testaa kyllä vain paineen nousua järjestelmässä ja nimensä mukaisesti paljastaa mahdolliset vuodot. Itellä ei servollista ole mutta kohtuullisen paljon on tullut eri foorumeilta lukeneeksi noidenkin ilmauksesta. Ensimmäinen kerta kun tuon GS911:n / Moditec'in välttämättömyydestä tuossa yhteydessä kuulen/luen.
    Viimeksi muokannut: C-A-D; 27.07.2013 klo 09:11.
    <p>2002-2014</p>
  14. #14
    Tänään on hyvä päivä. ABS valo ei ole vilkkunut, jarrut on toimineet hyvin, pyörä on vaihdettu Trumppaan...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  15. #15
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Tänään on hyvä päivä. ABS valo ei ole vilkkunut, jarrut on toimineet hyvin, pyörä on vaihdettu Trumppaan...
    Mitä mitä! Ei olis kyllä osannu arvata. Minkäslainen peli alla???
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  16. #16
    Lainaa Velmu84 kirjoitti Katso viesti
    Mitä mitä! Ei olis kyllä osannu arvata. Minkäslainen peli alla???
    Vahva veikkaus, että Tiger. Jos on avatariin uskominen
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  17. #17
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Vahva veikkaus, että Tiger. Jos on avatariin uskominen
    Olihan niitä kuvia jo fb pullollaan
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  18. #18
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Tänään on hyvä päivä. ABS valo ei ole vilkkunut, jarrut on toimineet hyvin, pyörä on vaihdettu Trumppaan...
    Toi on tietty toimiva tapa päästä ongelmasta ja siirtää se liikkeelle / seuraavalle omistajalle! Sitten vielä ihmettelevät miksi liikkeillä on aika hyvät marginaalit verrattuna yksityisten pyyntihintoihin.
    <p>2002-2014</p>
  19.  
  20. #19
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Tänään on hyvä päivä. ABS valo ei ole vilkkunut, jarrut on toimineet hyvin, pyörä on vaihdettu Trumppaan...
    Oikea ratkaisu. Perusasioiden, kuten jarrut, tulee toimia ilman jumppaa. Happy trails uuden pelin kanssa.