Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 49:een 49:sta
    Olishan tuolla kait Nieuwleusenin pojillakin vielä ihan oikea tonnari kaupan .

FIM Superstockeri FULL TKRP kitillä.... kaikilla evästyksillä vajaan 17 kiloa .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    R6R ois näistä mun valinta. Kone kiertää korkealle ja laite on hauskan oloinen ajaa. Pyörien corolla, osia saa joka puolelta ja halvalla. Kaskot unohtaisin ja investoisin kuitukatteisiin ja kaatumasuojiin. Mulla oli edellinen pyörä tällänen katu-/ratapyörä ja ei siinä montaa viikkoa mennyt, niin siitä oli riisuttu viimeisetkin kadulle kelpaavat osat ja homma meni ainoastaan ratailuksi.
    Kuten yllä mainittiin, saa tuota tilaa järkättyä aika hyvin jalkatappisarjoilla, klipareilla, penkillä jne. Vakiona kunnon renkailla tollasella pitäs olla periaatteessa mahdollista ajaa 5 sek sisään ennätyksestä jokaisella suomen radalla.
    Eiköhän siihen 5sek rataennätyksestä yllä muillakin japanilaisilla kusiaisilla. Kuskista kiinni.

Yamaha ainakin ottaa tehoissa turpaan kawasakilta (puhun zx-6RR mallista). Mitä osien saatavuuteen tulee niin ebay on kova sana.
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Cat kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän siihen 5sek rataennätyksestä yllä muillakin japanilaisilla kusiaisilla. Kuskista kiinni.
    Tosta on kyllä paha alkaa sun kanssa kiistelemään.
    Superbike #7
    Pakko kompata Esaa tässä asiassa. Kusiainen kilvellisenä ratapyöränä paras mahdollinen pyörä treenata ja oppia ajamaan radalla. Luulen, että TH on samaa mieltä. ( toivottavasti osallistuu keskusteluun
    Lauri S nopeena kuskina voi auttaa semmosen rakentelussa. Itelläni jotain vinkkejä, jos Nitrous antaa hyväksynnän mun öhh entiselle pyörälle.
    Ymmärrän myös GW: tä. Aika paljon kiinni kuskin painosta. Höyhensarjalaisille kusiainen on helpompi ja turvallisempi.
    Ajoin Honda 600RR (08) monta vuotta, nyt alla Yamahan R6R (07), pakko sanoo, että on siinä niin paljon parempi alusta ja myös jarrut.
    Eli sitä suosittelen
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tarez kirjoitti Katso viesti
    Itelläni jotain vinkkejä, jos Nitrous antaa hyväksynnän mun öhh entiselle pyörälle.
    Ihan paska...keula lonksuu pirusti ja on löysä, eturengas harottaa mihin sattuu ja katteista ei paljon aeromystista apua ole. Lisäksi mittaristo sijaitsee fyysisesti eri paikassa kuin pyörä, joten edes nopeutta tai kierroslukua ei näe. Lisäksi toinen jarrulevy edessä on yli 5mm kiero ja sliparikin osoittaa mihin sattuu.
    Superbike #7
    Zot Zot

puhutaan siitä, kun pyörä oli ehjä
    Neuvo kaipaavat tarvitsevat apua.
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Zot Zot

puhutaan siitä, kun pyörä oli ehjä
    Neuvo kaipaavat tarvitsevat apua.
    Ehjänä Honda oli pienen ja ketterän olonen, ehkä jopa liiankin ahdas jopa mun pituselle (174cm) lyhytselkäselle kuskille. Esim. R6R on huomattavasti tilavampi. Tarttee varmaan laittaa omaan ajoon patti tankin etuosaan ja avata klipareita reilusti jos ton joskus saa parsittua tuohon pisteeseen asti. Alustasta tai moottorista on paha sanoa mitään suuntaan tai toiseen kun en sillä yhtään kierrosta kovaa ole ajanut. Ei ne ainakaan toivottoman huonot olleet. Jarruista jäi sattuneesta syystä aika paska kuva.
    Superbike #7
    Yamaha R6R(07) kävi just motovillellä alustan laitossa. Yhteen pelaavat jouset eteen ja taakse, hyvin toimii koko alusta. En vielä hirveesti oo päässy ajamaan, mutta alusta ja luistokytkin toimivat mielestäni hyvin.
    Jakaa pikkusen mielipiteitä?? Onko 07 malli parempi kuin uudistettu 08 malli, mutta kokeilemallasekin sekin selviää.
    Pituutta sulla on, joten kusiaisen päällä saattaa tuntua ahtaalta, mutta Orgin ratapäivillä pääsee varmasti istumaan erilaisten pyörien päällä. (jos luvan kysyy he he)
    Amatöörinä ja hitaana kuskina sanoisin , että Bimmeri on paras. Yks pikku vika vain ja se on hinta
    Oma kokemukseni Hondasta, niin etuiskarit toimii, takaiskari liian löysä. Jarrut paremmat, kuin Suzukissa mutta ei mitään verrattuna Yamahaan. Jarruilla pärjää, jos osaa jarruttaa. ( Eli en minä).
    Mut Esa luota koneeseen. On maailman paras ja luotettavin. Ei kierrä parhaiten eikä nopeiten, mut on toimiva ja on sun paras kaveri.
    Oma kokemukseni Hondasta, niin etuiskarit toimii, takaiskari liian löysä. Jarrut paremmat, kuin Suzukissa mutta ei mitään verrattuna Yamahaan. Jarruilla pärjää, jos osaa jarruttaa. ( Eli en minä).
    Mut Esa luota koneeseen. On maailman paras ja luotettavin. Ei kierrä parhaiten eikä nopeiten, mut on toimiva ja on sun paras kaveri.
    Khah, Tarekin heräs tarpeeks mielenkiintosen aiheen ilmaannuttua.
    Hyvin pitkälti kyllä kanssasi samaa mieltä CBR:n ominaisuuksien osalta. Ehkä sen verran voi Hondan puolesta sanoa, että sikäli ku muisti toimii edes kohtalaisesti ni sen kytkin on kyllä selvästi pehmeämpi kuin mitä R6R:ssä.

Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ehjänä Honda oli pienen ja ketterän olonen, ehkä jopa liiankin ahdas jopa mun pituselle (174cm) lyhytselkäselle kuskille. Esim. R6R on huomattavasti tilavampi. Tarttee varmaan laittaa omaan ajoon patti tankin etuosaan ja avata klipareita reilusti jos ton joskus saa parsittua tuohon pisteeseen asti.
    Just näitä samoja modiksia harkitsin itsekkin, mutta päädyin niiden olevan riittämättömiä 189cm:lle ja siksi tämä ketju sai alkunsa. Tuntuis kyllä todella oudolta jos tota ei sun mitoille saa muka sopivaksi.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
    Uiddu on teillä kans mahtumisongelmat...

youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Ehjänä Honda oli pienen ja ketterän olonen, ehkä jopa liiankin ahdas jopa mun pituselle (174cm) lyhytselkäselle kuskille. Esim. R6R on huomattavasti tilavampi. Tarttee varmaan laittaa omaan ajoon patti tankin etuosaan ja avata klipareita reilusti jos ton joskus saa parsittua tuohon pisteeseen asti. Alustasta tai moottorista on paha sanoa mitään suuntaan tai toiseen kun en sillä yhtään kierrosta kovaa ole ajanut. Ei ne ainakaan toivottoman huonot olleet. Jarruista jäi sattuneesta syystä aika paska kuva.
    Pitää kompata Esaa tuosta RR:n ahtaudesta. Viides kesä menossa separilla niin tuon ahtauden kanssa painittu koko ajan vaikka olen 175 pitkä. Jalkatappisatsilla ei ainakaan mun tapauksessa tullut yhtään lisää tilaa vaikka ajoasennon vähän paremmaksi saikin, on alimmillaankin tapit todella ylhäällä. Ongelman ratkaisin rakentamalla erikseen ratasatulan joka on vähän korkeampi kun orkkis jakkara. Pitää mainita myös, että kun kilvellistä ratapyörää haetaan, ei separin clipareita pysty avaan orkkiskatteilla juurikaan rajoittamatta ohjausta rankalla kädellä. Eli ota se R6, siinä on tilaa ja muutenkin soiva peli radalle.

Offtopicina suosittelen Esalle luistokytkintä Separiin, mulla TSS kun halvalla sain ja on paljon parempi kun esim. R6 Yamahan orkkis tai Kitti osilla paranneltu versio.
    Jakaa pikkusen mielipiteitä?? Onko 07 malli parempi kuin uudistettu 08 malli, mutta kokeilemallasekin sekin selviää.
    Noissa kahdessa vuosimallissa en kyllä itse näkisi epäselvyyttä siitä, kumpi on parempi.

2008:iin tullut muutoksia:

- pidemmät keulaputket = geometriassa enemmän säätömahdollisuuksia
    - laakeripinnat koneessa (kampura ja veivit) leveämmät sekä voitelua parannettu = kestää rasitusta pidemmälle
    - laajempi valikoima KIT - osia tehtaalta saatavilla
    - muuttuvapituuksinen imukanava = koneen teho- ja vääntökäyrän muokkaus helpompaa
    - magnesium sekoitteisia osia = kevyempi (ei toki 2006 / 2007 mikää painava ole)

Tuossa nyt mielestäni joitain oleellisimpia, mitkä vaikuttaa nimenomaan rata-ajoon. Ja sitten tietysti pitää huomioida se että antaako noille asioille ollenkaan painoarvoa. Toinen ei välttämättä noita pidä oleellisina asioina, kun toiselle ne on just "se" juttu.

Ja kusiaisen teho / vääntölukemia ei kannata tuijottaa kuin piru raamattua, vaan sitä käyrän muotoa. Huipputehoissa voi antaa n. 5hp anteeksi, jos kone on vetävä ja vääntävä alempaa = ajettava. Esim. Suzukin 600:sen kone on muistini mukaan todella ajettava siten Suomen radoille melkoisen nopea kapistus. Ihmettelen, että miksei sitä ole enempää radalla...

Yamaha on kyllä monen käytännönasian takia suosittu ja yksi niistä on se, että osia oikeasti löytyy jo varikolta ja niitä laitteita on markkinoilla paljon. Ei välttämättä tartte ebay:tä lähteä kahlaamaan läpi, riittää kun kävelee varikon päästä-päähän ja kyselee osia lainaan tai myytäväksi.

-Jani

P.S. Ja tonnarista ei saa ikinä kusiasen kokoista, ei sitten millään. BMW:tkin on kevyimmillään yli 170 kg niin että heilahtaa (pääsääntöisesti yli 180kg), kun CBR ja R6R menee alle 160kg ihan kisakuntoisenakin, puhumattakaan Trumpasta.
    "Starvin' Marvin"

Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pete kirjoitti Katso viesti

Offtopicina suosittelen Esalle luistokytkintä Separiin, mulla TSS kun halvalla sain ja on paljon parempi kun esim. R6 Yamahan orkkis tai Kitti osilla paranneltu versio.
    Siinä on jo semmonen. Tare oli ostanu. Pitää nyt kattoo myynkö sen pois, että saa rahaa mopon korjaamiseen.
    Superbike #7
    Siinä on jo semmonen. Tare oli ostanu. Pitää nyt kattoo myynkö sen pois, että saa rahaa mopon korjaamiseen.
    Älä myy sellaista pois, mitä alat myöhemmin kaipaan.
    Kävin tänään ihan kiusallaan koittamassa sitä '08 GSXR750:stä, mutta ei se kyllä mitenkään tajuntaa räjäyttänyt. Tilaa tosiaan löytyi, mutta jarrut oli todella pehmoset, kaasussa hirvee viive (varmaan säädettävissä) ja ohjausiskari toimi ihan miten sattuu.

Veikkaan että noi kaikki saa rahalla fiksattua enkä sitä nyt täysin pois edes sulje. Toi sai mut kuitenkin entisestäkin vakuuttuneemmaksi siitä että se R6 pitää ainakin käydä testaamassa. Edellisellä kerralla se viihty pihalla 3 viikkoa, joten muistikuvat silloselta ajalta on hieman hataria.
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
  19.  
    Tosta valmis paketti...erittäin hyvin toiminu kadulla ja radalla!
    Alastarossa ajoin 1.24.5 ja osaavissa käsissä menis paljon lujempaakin...samoin kadullakin;)!

www.nettimoto.com/1560379
    AHDIN TAKAA TAHDIN!!
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12