Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 49:sta
    Tn kesn pssy vihdoin ratailun makuun ja pyr tekisi, lhinn mitoituksesta johtuen, mieli vaihtaa nykyisest -07 CBR600rr:st johonkin toiseen. Aikomus on kuitenkin edelleen hankkia kilvellinen pyr ja hintahaarukka jossain 6-8k.

Ehdokkaina tll hetkell ois:
    '06-'08 GSXR750
    '06-'09 R6
    '06-'08 Daytona 675

('06-'09 GSXR600, ei vain hert suurta tunteenpaloa. Kawassa vh samaa vikaa. )

Mittaa miehell on siis 189cm, joten tilavuutta arvostan mutten kuitenkaan koe tarvitsevani (tai halua maksaa vakuutuksia) tonnaria.

Oisko toi hyv otos vai pitsk tss ehdottomasti viel katsella jotain muitakin malleja?
    Honda Hornet -08 -> Yamaha R6 -08 (Varastettu) -> Honda CBR600RR -07
    Eik erot tonnisen ja 600/750cc:n vakuutusmaksuissa ole aika mitttmt.. kun vertaa muuten harrastuksen (varsinkin ratailun) hintaan. Kadulla tonninen on kuitenkin niin paljon hauskempi etten lhtisi tuossa sstmn. Mielipide
    Valitettavasti my ollaan jo eell!
    0.25kW shkpyr - kyll lhtee!
    Osta multa 2006 R6R. Valmis paketti kadulle ja radalle. Yv:ll listietoa.
    KTM 690 Enduro R
    Husqvarna 510 SMR
    Suzuki SV 1000 S
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Eik erot tonnisen ja 600/750cc:n vakuutusmaksuissa ole aika mitttmt.. kun vertaa muuten harrastuksen (varsinkin ratailun) hintaan. Kadulla tonninen on kuitenkin niin paljon hauskempi etten lhtisi tuossa sstmn. Mielipide
    Tytyy tietty kattoa sitte yksilkohtasesti ku ehdokkaat on listattu, mutta esim. IF:ll (ratailu katettu) '07 R1:sen hinta vuodessa oli mun bonareilla 4700 ku kusiaiset oli karkeesti 1000. Tolla erotuksella ratailee jo useamman reissupivnki.
    todella tyly hintaero,kannattais tossavaiheessa hankkia kilveton peli..ehk
    Lainaa filtteri kirjoitti Katso viesti
    todella tyly hintaero,kannattais tossavaiheessa hankkia kilveton peli..ehk
    niin tai kannattaisi vaihtaa vaikka vakuutusyhtit..
    Poista hiritsevt mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
    No toi vakuutusasia nyt on muutenki toissijanen. Eli syyst tai toisesta haen siis ratapyr, joka ei kuitenkaan ois tonnari. Ehdotuksia vai onko yo. lista ok?
    Noista vaihtoehdoista ehdottomasti R6R. Ja tss jotain perusteluja ettei j vain mielipiteeksi:

R6R:

1) Pirun valmis paketti radalle, ei tartte vakiolle tehd mitn jos ei halua. Eli jarrut ja alusta on riittvt sellaisenaan vaikka kisaamiseen.
    2) Yleinen, lytyy helposti osia mys varikolta.
    3) Suhteellisen luotettavan laitteen maineessa

Trumppa:

1) Pirun hyv ja nopea laite ajaa
    2) Hieno moottori
    3) Moottoreita poksahdellu varsinkin rata-ajossa, mutta mys kadulla veivin alapn laakereita korkannu.

Suitsa:

1) Venyvin moottori nist kuutioiden ansiosta.
    2) Muistelen, ett kusiaista painavampi
    3) Huonot jarrut, kuten muissakin Suzukeissa.

Edit. Jos olisin itse nyt hankkimassa mopoa rata-ajoon, ostaisin vakion, vhn ajetun R6R:n, laittaisin siihen kuitukatteet, kaatumatatit, shifterin ja tarvittaessa vaihtaisin jouset omalle painolle sopivaksi.
    Superbike #7
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Noista vaihtoehdoista ehdottomasti R6R. Ja tss jotain perusteluja ettei j vain mielipiteeksi:

R6R:

1) Pirun valmis paketti radalle, ei tartte vakiolle tehd mitn jos ei halua. Eli jarrut ja alusta on riittvt sellaisenaan vaikka kisaamiseen.
    2) Yleinen, lytyy helposti osia mys varikolta.
    3) Suhteellisen luotettavan laitteen maineessa

Trumppa:

1) Pirun hyv ja nopea laite ajaa
    2) Hieno moottori
    3) Moottoreita poksahdellu varsinkin rata-ajossa, mutta mys kadulla veivin alapn laakereita korkannu.
    Trumpan '06-'08 editiossa oli jotain hikk ljynkierron kanssa, ja ainakin ljymr listtiin siin '08:n kieppeill (mys vanhoihin malleihin). Lisksi olen kuullut joskus varikolla juorua, ett koneeseen olisi vaihdettu ljynkierron edistmiseksi osia, mutta sit en muista ett mit.

675 Daytonassa ei ole ollut luistokytkint ennen tt vuotta, ja se kyll tuntuu rata-ajossa ellei vlikaasu ole hyvin hanskassa. R6R:n omistajat voivat kommentoida vakiokytkimen toimintaa noilta osin. Itse asennutin STM:n luistokytkimen omaan Trumppaani, ja ero jarruissa on kyll huikea. Muuten oon kyll samaa mielt Nitrouksen kommenttien kanssa.
    Yamaha XJ 600 - Suzuki GSX-R 1000 K7 - Triumph Daytona 675 - Triumph Street Triple 765
    Lainaa oukkis kirjoitti Katso viesti
    Trumpan '06-'08 editiossa oli jotain hikk ljynkierron kanssa, ja ainakin ljymr listtiin siin '08:n kieppeill (mys vanhoihin malleihin). Lisksi olen kuullut joskus varikolla juorua, ett koneeseen olisi vaihdettu ljynkierron edistmiseksi osia, mutta sit en muista ett mit.

675 Daytonassa ei ole ollut luistokytkint ennen tt vuotta, ja se kyll tuntuu rata-ajossa ellei vlikaasu ole hyvin hanskassa. R6R:n omistajat voivat kommentoida vakiokytkimen toimintaa noilta osin. Itse asennutin STM:n luistokytkimen omaan Trumppaani, ja ero jarruissa on kyll huikea. Muuten oon kyll samaa mielt Nitrouksen kommenttien kanssa.
    Yleisesti vinkkin ja aloittajalle mys, ett AVK:lla olisi aika hyv aihio rata-Daytonaksi. Kuulemma vaihdettu kisatiimin varakone tuohon (parempi ljynpumppu, manuaalinen ketjunkiristin yms.). Kuulemma noilla muutoksilla ja hyvill ljyill kest rata-ajoa. Tuossa -09 mallissa on mys Eculla tehty "luistokytkin", eli ei sulje kokonaan kaasulppi moottorijarrulla.
    Lainaa oukkis kirjoitti Katso viesti
    Ei ole luistokytkint cebarissakaan ja vlikaasulla on selvitty ihan ok. Toki plussaa tuosta tulee, muttei ole mielestni vlttmtn.

Viel jahkailen kuitenkin valintaa. Onko R6 edelleen #1 vaikka listtis gsxr600 ja zxr6 listalle?

Sit ihan itseni kiusatakseni kysyn, onko joku tonnareista selkesti "helpoin" ajettava? Tehoa kun en varsinaisesti kaipaa, mutta tilavampiahan noi lienee.
    Lainaa Jaskala kirjoitti Katso viesti
    Sit ihan itseni kiusatakseni kysyn, onko joku tonnareista selkesti "helpoin" ajettava? Tehoa kun en varsinaisesti kaipaa, mutta tilavampiahan noi lienee.
    Mik vuosimalli? Oma jrjestys 1. RSV4 2. CBR1000RR (-08 eteenpin) 3. RC8R
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Mik vuosimalli? Oma jrjestys 1. RSV4 2. CBR1000RR (-08 eteenpin) 3. RC8R
    Lhinn budjetin ehdoillahan tss mennn. Kusiaisen kuvittelisin saavani 6-7k ja jos sattuisin isompaan ptymn, ni sitte 7-8k.
    Itse ajelen -07 CBR1000RR:ll hondalla, ja kyll mopossa ainakin riitt ominaisuuksia radalle aika pitklle. Ei tuollaisen arvo ole varmaan pahasti yli 6000 euroa, tosin itse vaihtaisin taakse iskarin ja kisaisemmat renkaat, mutta kai tekijmiehet ja naiset vakiollakin ajaisi kovaa.

Toki lispalikoihin saa sitten uppoamaan ihan rajattomasti. Minullakin olisi haavelistalla luistonestoa ja luistokytkint..

-tuomas
    <p>1977 Honda CB750K, 2001 Honda CBR600f, 2007 Honda CBR1000RR</p>
    Lhinn budjetin ehdoillahan tss mennn. Kusiaisen kuvittelisin saavani 6-7k ja jos sattuisin isompaan ptymn, ni sitte 7-8k.
    Itse hankkisin ratahommiin kusiaisen, koska pikkaisen pienemmll teholla on helpompi opetella hyv ajotekniikkaa ja tarkkaa ajolinjaa. Tonnarilla ajaminen on helposti vhn sellaista roiskimista, jossa voimalla paikataan ajotekniikan ja ajolinjan virheit. Lisksi isompi teho vsytt kuskin nopeammin, jolloin kierrosmr j vhisemmksi kuin vhn tehottomammalla mopolla ja kun ainut tapa oppia ajamaan, on ajaa paljon kierroksia, on oppiminen hitaampaa.

Nuo havainnot olen tehnyt ihan omasta kokemuksesta. Itsellni on alla kaksi kes tonnarin puikoissa opettelua ja ajolinja on edelleen ihan mit sattuu. Kyllhn tonnarillakin tllinen kdetnkin suhteellisen kovaa psee, mutta tarkkaa ajolinjaa en sill varmaan tule koskaan oppimaan, koska liika voima hankaloittaa ajamista.
    Ensi kesn aloitetaan opettelu uudestaan sitten kusiaisen sarvissa.
    Superbike #7
    Honda! Tarvitaan Hondia radoille! Tyyppt joskus tota mun Bladea, niin tykstyt
    Siivetn jsen
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
    Tolla budjetilla sais hyvi -07 malleja, ne rankkaisin 1. CBR1000RR 2. R1 3. GSXR.
    Vahvasti kyll Nitrouksen kanssa samoilla linjoilla tmn ratapelin suhteen. Tonniset saa siis pysy taka-alalla ja seuraavaksi haussa edelleen jokin kusiais / seiskaptk viritelm.

Hondasta pidn kyll kovasti, mutta saisivat tehd siit tilavamman jo kusiaisena.
    Mp-tuki jsen.MotORG.jsen Aamies:n avatar
    Liittyi Jan 2011
    Espoo
    MotOrg ry vanhentuva jsenyys
    Tuohon pyrn 'hytin' tilavuuteen/ahtauteen en osaa sanoa. Tosin voihan sit(kin) hiukan st.
    Sdettvt jalkatappisarjat ja kliparit vaihtaen. Kuitukatteet nostaa istuimen? En tied, ei ole ollut, siis kuituja.

Itse ajanut vain kahdella eri kusiaisella ja tss on nykyisest (maksetut) kommentit 2012 heinkuulta.
    http://youtu.be/F-nK_z4XSps
    Tiivistetty alkuperisest, sen kesto n.12min kaikkine puheineen. Tm on nyt 2'41"
    Tehty uusi leikkaus ja linkki.
    Niin ja laite on vakiokuntoinen 2010 Kawa zx-6r. Jos ette viel sit kuvasta ja videosta keksineet.
    No sifteri on ja tappi setti ja punosletkut edess. Alusta ja putki yms. orkkista kamaa.
    Niin ja vlitykset -1+2.

Mutta jos olet 3-4.08.2013 Alastarossa niin tule kokeilemaan.
    T: Antti R.
    Viimeksi muokannut: Aamies; 01.08.2013 klo 00:01. Syy: Pari tarkennusta.
    Vanha&kdetn(mies)='tyttjen' pyr.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vhn ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
    R6R, tommonen tulee aika varmasti olemaan mun seuraava ratalelu. Pyr on valmis radalle. Uskoisin, ett on ok-helppo aloittaa harrastus. Meno-ominaisuudet riitt mys kokeneemmalle kuskille.
    R6R ois nist mun valinta. Kone kiert korkealle ja laite on hauskan oloinen ajaa. Pyrien corolla, osia saa joka puolelta ja halvalla. Kaskot unohtaisin ja investoisin kuitukatteisiin ja kaatumasuojiin. Mulla oli edellinen pyr tllnen katu-/ratapyr ja ei siin montaa viikkoa mennyt, niin siit oli riisuttu viimeisetkin kadulle kelpaavat osat ja homma meni ainoastaan ratailuksi.
    Kuten yll mainittiin, saa tuota tilaa jrktty aika hyvin jalkatappisarjoilla, klipareilla, penkill jne. Vakiona kunnon renkailla tollasella pits olla periaatteessa mahdollista ajaa 5 sek sisn enntyksest jokaisella suomen radalla.
    Lainaa Aamies kirjoitti Katso viesti
    Tuohon pyrn 'hytin' tilavuuteen/ahtauteen en osaa sanoa. Tosin voihan sit(kin) hiukan st.
    Sdettvt jalkatappisarjat ja kliparit vaihtaen. Kuitukatteet nostaa istuimen? En tied, ei ole ollut, siis kuituja.

Itse ajanut vain kahdella eri kusiaisella ja tss on nykyisest (maksetut) kommentit 2012 heinkuulta.
    http://youtu.be/5wMejnSh9mU
    Tiivistetty alkuperisest, sen kesto n.12min kaikkine puheineen. Tm on 2'36"
    Yksi tarpeellinen sana kuuluu leikkautuvan pois. Ensimmisen 'makaus palautteen' viimeinen lause on;
    "Hirveen kiva moottori tossa".

Mutta jos olet 3-4.08.2013 Alastarossa niin tule kokeilemaan.
    T: Antti R.
    Nykysess penkki on liian lhell tankoa enk usko clipareiden avaamisen riittvn rohdoksi. Jalkojen puolesta toi on ihan ok.

Miks toi videon pyr muuten on? Kawa 6R kenties? Sit se Wehn mulle kehu hyvinki samoin sanoin.
    Mp-tuki jsen.MotORG.jsen Aamies:n avatar
    Liittyi Jan 2011
    Espoo
    MotOrg ry vanhentuva jsenyys
    Muokkasin tuota viestin videota. Uusi leikkaus. Lissin mys mopon tietoja.
    Pit kysy Vehnlt onko muilla uuden mallisilla 2009-> zx-6r Kawoilla ajanut, mutta tll ajoi.
    Nit on tosin melko vhn. Samin 'opetuslapsella' on mutta se on toinen juttu se.
    Ei siis kilviss eik vakio. Tysrnni, kuidut ja sdt, muuten orkkis. Ainakin viimeksi kun Kemorassa nin.
    Ja jahtasin. Hyvinhn tuo Anastasian kskyttmn eteni jo silloin.
    Ja mik laite lie B600 krjess tll hetkell, siis Suomessa. SuperSport MM on sitten jotain ihan muuta.

T:AR.
    Vanha&kdetn(mies)='tyttjen' pyr.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vhn ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
    Nykysess penkki on liian lhell tankoa enk usko clipareiden avaamisen riittvn rohdoksi. Jalkojen puolesta toi on ihan ok.

Miks toi videon pyr muuten on? Kawa 6R kenties? Sit se Wehn mulle kehu hyvinki samoin sanoin.
    Ei thn muuten pid sotkeutua , mutta yksi perusasia saa niss puitteissa (RR-harrastus yleisesti)
    ksittmttmn vhn huomiota.

"Hytin koko" !

Kun laitteen ja kuskin mittojen suhteilla on suurta merkityst kaikessa muussa
    kahdella pyrll touhuamisessa, ei sen merkitys voi niss puitteissa olla aivan jotain muuta.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Yamaha R6R ja 08 tai uudempi. 08:ssa tuli paljon parannuksia edelliseen koppamalliin (06 / 07) verrattuna, mys kulkupuoli parani.

Itsell on omakohtaisia kokemuksia 06, 07 ja 08 malleista ja jokaisella on eteenpin pssyt. Toki, kokemukseni perustuvat posin radalle.

Joku pohti vakiokytkimen toimivuutta. Itse en siihen ainakaan mitn lis kaivannut, se on sellaisenaan jo toimiva kokonaisuus, sek mys sdettviss joko vakiojousilla tai jos enemmn haluaa hifistell, niin KIT -mallin prikka-mutteri sarjalla.

Omakohtaisien kaatokokemuksien pohjalta jttisin kaatumatatit, etenkin runkoon tulevat, kauppaan ja hommaisin kevlariset koneenposkien suojat, cliparit sek jalkatappisarjan (jykill tapeilla). Lisksi laittaisin taka-akseliin nailon tupit pihin ja tankin kulmaan hiilikuitusuojan.

Ja yksi iso plussa R6R:n puolesta on se, ett osia oikeasti lytyy varikolta sek nopeasti mys Yamaha Centereist. Mys tieto-taitoa lytyy noihin laitteisiin niin alustoihin, kuin koneisiinkin varsin runsaasti.
    "Starvin' Marvin"

Tylsimpin hetkin poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

Ei tarvitse vilkkua kytt, jos oot jo ojassa....
    Lukiessa tulee ajatus noista tonnisista, kun niiss on sit voimaa jopa liikaa, ett mit jos rajoittaa (aluksi ainakin) kaasun liikkeen? Tllainenhan on aivan yleist muutenkin esim pikkuvaihteilla. Edellytyksen tietysti (ehk), ett lpt liikkuvat suoraan vaijerilla. Omassa matkasportissa on juuri lppien liike rajattu baut 80%:iin tydest 1-3 vaihteilla askelmoottorikyttisell stopparilla (joka sittemmin on eliminoitu). Kapula pyrii kyll aina samalla tavalla, mutta lpt eivt aina seuraa loppuun saakka.

Itse laittaisin kyll kuussatasen radalle, jos geometrian saisi sopivaksi, ja mik ettei saisi. Kovin pienelthn kkiseltn vaikuttaa tuo R6:kin.
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jsen
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Lukiessa tulee ajatus noista tonnisista, kun niiss on sit voimaa jopa liikaa, ett mit jos rajoittaa (aluksi ainakin) kaasun liikkeen? Tllainenhan on aivan yleist muutenkin esim pikkuvaihteilla. Edellytyksen tietysti (ehk), ett lpt liikkuvat suoraan vaijerilla. Omassa matkasportissa on juuri lppien liike rajattu baut 80%:iin tydest 1-3 vaihteilla askelmoottorikyttisell stopparilla (joka sittemmin on eliminoitu). Kapula pyrii kyll aina samalla tavalla, mutta lpt eivt aina seuraa loppuun saakka.

Itse laittaisin kyll kuussatasen radalle, jos geometrian saisi sopivaksi, ja mik ettei saisi. Kovin pienelthn kkiseltn vaikuttaa tuo R6:kin.
    Voisiko olla, ett tuolla konstin saisi radalle vaivoikseen tonnisen haitat vs. kusiainen muttei niit hytyj.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lhes poikkeuksetta tytt paskaa, eik sit ole tarkoitettu kenenkn silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Voisiko olla, ett tuolla konstin saisi radalle vaivoikseen tonnisen haitat vs. kusiainen muttei niit hytyj.
    Ninhn siin tuppaa kymn. Liiallisen tehon lisksi tonnari on painavampi, joten siten mys hitaampi jarruissa ja mutkissa kuin kusiainen.
    Superbike #7
    Oukei Case closed.

Ajatus oli, ett myhemmin voisi kytt edelleen samaa pyr, kun tatsi siihen alkaa sallimaan suuremman tehon kytn. Onhan siin oma vaivansa varustaa ja opetella kokonaan uusi pyr. Luulen, musta tuntuu, kai.
  30.  
    Kyll sill tonnarillakin psee naatiskelemaan ihan yhlailla. Kaikki vitteet raskaudesta ja renkaansynneist on kyll totta mutta ei se iloa pilaa ett saa nautiskella vnnst ja suorakiihtyvyydestkn. Harrastuspuolella en nkisi ett asia on ihan niin vakava. Jos himoitsee pelkki sekunteja pois ja haluaa pst pienemmll fyysisel rkill, kusiainen on varmasti parempi. Itse haparoin ensiaskelia tonnisella gixulla ja kyll siin niin stnasti on uutta opittavaa ettei siin ehdi mietti onko alla kusiainen vai tonnari. Paitsi ehk rengaskauppoja tehdess hetken
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 500 maxiscooter
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen