Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 57:een 57:sta
  1. #31
    Normi M6 kierteelle 5mm pora. ja jos kierretappia ostat niin osta ns konekierretappi ja pohjareiälle. voi käyttää käsin vaikka nimi onkin tuollainen.
    Laita yv:tä jos tarttet lisää vinkkejä.
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
  2. #32
    Eikös "pikkuhiljaa isompaan" olis hyvä neuvo tässäkinkohtaa, eli välikoot ensin ja sitten vasta loppu oikealla?

    Merkkihuollossa neuvottiin myös tekemään aloitus, keski ja lopetuskierre eri tapeilla.
  3. #33
    Iisalmessa vaikuttaa/vaikutti sen niminen kaveri kuin Vode (sukunimeä en muista) tosi taitava kaveri rakentamaan 2 pyöräisiä. Tekee mitä haluaa kun muut tekee mitä osaa. Varmaankin joku Iisalmelainen muistaa kaverin nimenkin. Voisi ehkä auttaa noissa hommissa, vaikka enempi brittivehkeitä ropaakin.

    [QUOTE=badjoke78;6211658.

    Kuopion ja Iisalmen välimaastosta löytyy tämäkin kohde..[/QUOTE]
    Taivas saa odottaa
  4. #34
    Lainaa badjoke78 kirjoitti Katso viesti
    Eikös "pikkuhiljaa isompaan" olis hyvä neuvo tässäkinkohtaa, eli välikoot ensin ja sitten vasta loppu oikealla?

    Merkkihuollossa neuvottiin myös tekemään aloitus, keski ja lopetuskierre eri tapeilla.
    Tavallisilla kierretapeilla et saa tehtyä kierrettä pohjaan saakka.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  5. #35
    Lainaa badjoke78 kirjoitti Katso viesti
    Eikös "pikkuhiljaa isompaan" olis hyvä neuvo tässäkinkohtaa, eli välikoot ensin ja sitten vasta loppu oikealla?

    Merkkihuollossa neuvottiin myös tekemään aloitus, keski ja lopetuskierre eri tapeilla.
    Siis ymmärsinkö nyt oikein, että tuonne saa väännettyä lisää kierrettä max. 1x pultinØ?
    Miksi tuollainen pitäisi vääntää monella eri tapilla ja mitkäköhän ne tapit sitten olisi?
    Just niinkuin tuossa ylempänä neuvottiin, että konekierretapilla siis pohjareikäisellä ( nostavalla ) tapilla teet sen kierteen sinne ja that´s it. Ja tosiaan 5mmØ olevalla poralla jos pitää porata tai max. 5,1mmØ poralla niin ei ole niin iso riski, että tappi katkeaa.
    "Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
  6. #36
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Tavallisilla kierretapeilla et saa tehtyä kierrettä pohjaan saakka.
    Saa kun nauhahiomakoneessa hiukan ottaa päästä pois.
    "Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
  7. #37
    No merkkihuollon mielestä alku, keski ja lopetustappeja on olemassa erikseen nimenomaan juurituon kierteen saamiseksi oikealla tavalla alusta pohjaan asti. Keskitapilla jos vain tekee niin pohjaan asti ei kierrettä saa aikaiseksi.
  8. #38
    Voi äitee,ei tuo kierteitten teko ja pinnapultin asennus voi olla näin vaikeeta!
  9. #39
    Lainaa tinippa kirjoitti Katso viesti
    Voi äitee,ei tuo kierteitten teko ja pinnapultin asennus voi olla näin vaikeeta!
    Älä nuyh kyll se saattaa olla

    Mä niin sielun silmin nään tän jutun

    Ja kun kone tapissakin on kevennystä alussa niin ekaan tekee ehjällä ja lopuksi toisella tai sitten hioosen yhen pään kevennyksen pois ja tekee täyden kierteen pohjille asti.
    Viimeksi muokannut: nurmak; 31.07.2013 klo 13:39.
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
  10. #40
    Kierteiden teosta tuo alkuperäinenkin rikko syntyi, v-coilin pitäisi olla kuitenkin vielä yksinkertaisempaa. Haljenneessa pulttireiässä ei oikeasti ole yhtään ylimääräistä syvyyttä tai materiaalia mihin saisi tehtyä kierteen joten sen pitää mennä ihan oikein tälläkerralla.Jos tuo halkeaisi vielä lisää tai muuta vastaavaa niin seuraavana onkin sitten lohkon osto edessä ja vielä isompi remppa.
  11. #41
    Lainaa badjoke78 kirjoitti Katso viesti
    Kierteiden teosta tuo alkuperäinenkin rikko syntyi, v-coilin pitäisi olla kuitenkin vielä yksinkertaisempaa. Haljenneessa pulttireiässä ei oikeasti ole yhtään ylimääräistä syvyyttä tai materiaalia mihin saisi tehtyä kierteen joten sen pitää mennä ihan oikein tälläkerralla.Jos tuo halkeaisi vielä lisää tai muuta vastaavaa niin seuraavana onkin sitten lohkon osto edessä ja vielä isompi remppa.
    Tuosta ei tule kuin korkeintaan isompi remppa= hitsaten korjaus
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
  12. #42
    Hitsauksessa on edelleenkin: tunti kärrikyytiä pyörälle + kytkimen ja rattaiston purku liikkeessä, hitsaus ja sitten sama toiseen suuntaan.

    Kyllä mä sen kierretapin koitan tonne laittaa kunhan saan kolme tuntia luppoa jotta pääsee kauppojen äärelle tuoreita tarpeita hankkimaan.

    Mutta en jatka aiheesta tänne enempää niin ei ketään harmita.
  13. #43
    Kerrohan sitten miten korjaus sujui.
    Kyllä tuossa näin metallimiehen silminkin tuli ihan oikeat korjausohjeet.
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
  14. #44
    Lainaa pasi1 kirjoitti Katso viesti
    Saa kun nauhahiomakoneessa hiukan ottaa päästä pois.
    Joo, mutta sitten se ei olekaan enää tavallinen kierretappi ja monellakohan täällä on nauhahiomakone, tai edes smirgeli
    Tuosta tuli mieleen, kuka on nähnyt sellaisen ihmeen kuin kertakierretappi? Tai en edes tiedä mikä sen virallinen nimi on, mutta laatikosta löytyy vielä yksi 8 millinen "sellainen". Siinä on niiden kaikkien kolmen tapin ominaisuudet samassa varressa ja on aika leikkuuosaltaan aika epätodellisen näköinen. Ei voi oikein uskoa, että sillä tulisi 8 mm kierre, mutta kyllä se vaan toimii..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  15. #45
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    Kerrohan sitten miten korjaus sujui.
    Kyllä tuossa näin metallimiehen silminkin tuli ihan oikeat korjausohjeet.
    Sama juttu kerro miten kävi. Metallialaa yli 30v Ja parasta-aikaa kone tekee työtä seläntakana
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
  16. #46
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    Kerrohan sitten miten korjaus sujui.
    Kyllä tuossa näin metallimiehen silminkin tuli ihan oikeat korjausohjeet.
    Jeps, kiva on kuulla miten korjauksessa käy.
    Taivas saa odottaa
  17. #47
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Jeps, kiva on kuulla miten korjauksessa käy.
    Näin on ,ihan maha kuralla odotan mitä tapahtuu..
  18. #48
    Lainaa tinippa kirjoitti Katso viesti
    Voi äitee,ei tuo kierteitten teko ja pinnapultin asennus voi olla näin vaikeeta!
    Nyt kun kuva saatiin näytille niin pakko sanoa samaa, luulin että tämä on jotenkin erikoisen pahassa paikassa mutta kukin tyylillään.
  19. #49
    Yli 6,8 cm pidempää pinnapulttia ei ole saatavissa ainakaan Bernerin kautta, 6mm tai muunkaan paksuisena. Jo alkuperäinen pultti tuossa kohtaa oli kantoineen 7 senttiä eli lisäkierteen, tiivisteprikan sekä mutterin kanssa ei riitä alle 7cm pituus. Koitan yhä katsella löytyiskö joltain muulta toimittajalta pidempiä pinnapultteja mutta kukin tyylillään.

    Kierretankoa eivät suositelleet, ei kestä lujuus kuulemma.
  20. #50
    Ketjun aloittaja soita mulle tänään ti katsotaan mitä voidaan tehdä.

    soitto tuli
    Viimeksi muokannut: nurmak; 06.08.2013 klo 20:41.
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
  21. #51
    Lainaa badjoke78 kirjoitti Katso viesti

    Kierretankoa eivät suositelleet, ei kestä lujuus kuulemma.
    Keltapassivoitu kierretanko on lujuudeltaan 8.8 eli kestää varmasti...
  22. #52
    Veikkaan että tuossa on kyse ihan yleisesti siitä että myyjiä ei kiinnosta myydä mitään "sinnepäin" koska mahdollisuus narinaan kasvaa. Sama juttu kuin hitsareissa yms. joita tähän asiaan olen kysellyt.

    Mutta kokeillaan sillä nurmakin sorvaamalla pultilla ja hitsataan vasta sitten.
  23. #53
  24. #54
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Kuinkas tiukkaan nuo suodattimen kannen pultit kuuluu kiristää?

    Kutosen pultti niin normikireys alumiinissa noin 12nm. Minulla tuossa domissa korjaamokäsikirja kertoo että öljynsuodattimen kotelon kansi, kierre M6, 9nm. Momenttiavaimen hankintaa kannattaa vakavasti harkita, menee nimittäin rannemomenttia käytettäessä takuuvarmasti yli. Ja reilusti.
  25. #55
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Kutosen pultti niin normikireys alumiinissa noin 12nm. Minulla tuossa domissa korjaamokäsikirja kertoo että öljynsuodattimen kotelon kansi, kierre M6, 9nm. Momenttiavaimen hankintaa kannattaa vakavasti harkita, menee nimittäin rannemomenttia käytettäessä takuuvarmasti yli. Ja reilusti.
    Tässä tapauksessa ei varmaan enää auta tuo ohjekirja momenttikaan. Nyt mennään niin pienellä marginaalilla että..
    On momenttiavaimesta se hyöty että kun kääntää vaikka ruuvipenkissä kovaa vasten niin oppii tuntemaan sen voiman missä mennään, sitten kun tiukkaa tuota niin on vähän käsitystä kestääkö.
    No hommaako badjoke78 momenttiavainta niin on kokonaan toinen juttu.
    Pitää vaan toivoa ett tuo homma pelittää niinkuin on ajateltu ja suunniteltu. P

    Pinnapultti/kierretanko tulossa ja lujalla lukitteella kiinni siihen vähään kierrettä mitä sinne saa.
    Kun olisi se kuuluisa pallo josta näkisi miten käy

    Jos kaikki menee hyvin niin viikonloppuna badjoke78 on
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
  26. #56
    Dragstarien kytkinpuolen alumiinikierteet on lastentauti jotka korkkautuu usein. Toinen on kuskinpuoleisin venttiilinsäätökansi. Jotain tekemistä korkeampien lämpötilojen/vajaamman jäähdytyksen kanssa tai sitten on vain kyse valutekniikasta ja tiuhemmasta avaustarpeesta ainakin suodattimen suhteen. Nuo onkin luotettavan pyörän harvoja todettuja "lastentauteja" startterin lisäksi.

    Viimeinen kerta kun kone lämmitettynä vaihdan myös öljynsuodattimen.

    Intikan vois myös saada kasaan mutta se onkin jo toinen juttu.
  27.  
  28. #57
    Tein korjauksen 8.8 kierretangolla, kuumalukkoliimalla sekä sorvatulla kuusiomutterilla.

    Porauksen kanssa mentiin aikapienillä marginaaleilla mutta ilmeisesti ihan kohdilleen kuitenkin eikä korvakkokaan onneksi haljennut ainakaan tuossa kohtaa sen enempää. Ainoa ongelma varsinaisessa korjauksessa oli se että kannen saa paikalleen vain yhdestä asennosta muiluttamalla pitkän, kiinteän tapin takia. Onneksi sisäkantta ei tarvitse öljynvaihtojen yhteydessä availla.

    Kytkinpuolelta kuuluu kuitenkin tyhjäkäynnillä pyöritettäessä jonkinlaista epäsäännöllisen säännöllista rapsetta, ikäänkuin sähköoikonen tai vastaava. Kun pyörän laittaa vaakatasoon ääni häviää. Joko konetilaan on jäänyt joku alumiinikierre pyörimään, korvakko halkesi ihan loppuvaiheessa ja irrotti palasen tai sitten ratas/ketju ottaa kallellaan ollessa jonnekin kiinni.

    Eli ilmeisesti kansi avattava uudestaan, toki pyörää voisi testailla jne ja palata asiaan jos ääni pahenee mutta siinävaiheessa saattaa jo isompaa vahinkoa ehtinyt kertyä. Ja myöhemmin joutunee hankkimaan taas uudet tiivisteet, mitenlie nopeasti nuo öljytilojen paperitiivisteet tarttuvat kiinni?

    Edit: rahina katosi toiseen lämmittelyajoon mennessä, vaihdoin öljyt ja mikäli se ei palaa asia ok.
    Uuden 8.8 kierretankopultin reiästä tihkuu kuitenkin vähän öljyä, koitan korjata lisäämällä leveämmän kuparirikan. Jos ei avita niin nurmak saa sorvata leveämpiharteisen kolomutterin. ;)
    Viimeksi muokannut: badjoke78; 13.08.2013 klo 08:58.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12