Tulikohan uusi ennätys? 25 000 km ajettu R1200 GSA:n (vm 2011) kytkin luistaa kun kiihdyttää 5. tai 6. vaihteella, kierroksia noin 5 000 ja siitä ylöspäin.
Suurin osa ajosta tullut matka-ajosta eikä kytkintä ole luistatettu. Ei oikein vakuuta. Tuskin kannattaa kovata alkuperäisosalla?
Ja takuu loppui pari kuukautta sitten...
ei kait noilla kilsoilla vielä pitäisi kytkin risana olla.
eihän sinne ole öljyä päässyt ylitäyttämisen seurauksena tms..?![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
No ei se todennäköisesti ole ajon / osan laadun takia pettänyt. Stefa on pettänyt ja öljyt kytkimellä... Latna Moro...
Niin - ja minä kyllä lähtisin maahantuojaa hakemaan talkoisiin. Ei kytkimen kuulu luovuttaa tuolla iällä / kilometreillä.
<p>2002-2014</p>
XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer, Honda CB1300, Puimuri1250GSA, KTM1290SAR
Kyllä tuon takuuseen pitää mennä, ei sillä parilla kuukaudella voi, eikä saa olla mitään merkitystä. Asiallisesti kun asian esität, niin tuskinpa edes väittävät vastaan..
Paitsi, jos öljyn liikatäyttö on syynä ja se minullekin tulee ensimmäisenä mieleen. Eihän Bemun kytkin normaalikäytössä ja noilla lukemilla voi mitenkään olla loppu. Toisaalta, onhan huollossakin voitu laittaa liikaa öljyä niin moottoriin, kuin vaihteistoonkin ja silloin se menee kyllä liikkeen piikkiin. Missä ja milloin pyörä on viimeksi huollettu? Jos vika johtuu öljyn ylitäytöstä, niin todennäköisesti se näkyy ja tuntuu kytkimen luistamisena melkoisen pian.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Merkkiliikkeen koeajossa tänään kytkin ei luistanut. Olin toisen kierroksen mukana matkustajana ja pyörä sai aika hyvää kyytiä
Eli toistaiseksi ajot jatkuvat normaaliin malliin ja se kahden päivän aikana ilmaantunut luistaminen jää toistaiseksi mysteeriksi.
20 000 km huolto tehty itse (tosin jo 18 000 km kohdalla) öljyjä vaihdettu oikea määrä. Moottoriöljyn tason pidän about punaisen pisteen tasolla.
Trust me (kokemusta on) jos tuo oikeasti on luistanut isoimmilla vaihteilla, niin ei se itsestään ehjäänny. Korkeintaan on ajan kysymys.....
<p>2002-2014</p>
Sori, ei tullut "ennätystä" ketjun aloittajalle, jossain 20 tkm paikkeilla alko ongelmat täällä, aluksi rupes luistamaan rata-ajossa, sitten ohituksissa.
Pienenä ensiapuna on ottaa vähän kytkinnestettä pois, mutta ei se korjausta kuin hieman pitkitä, samoin kuin kytkimen uittaminen jarrukliinerillä startti irti, kahden purkin jälkeen ei enää kuonaa tullut ulos.
Rallimiesten "kokista kytkimeen" ei sentään tullut kokeiltua.
Juu, ja pyörässä ei ollut takuunalaista, rakenteellista tms. vikaa tässä tapauksessa, merkkihuollettu siellä mistä Suomessa ostettukin, omaan piikkin korjaus tekemättä.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Tulitko Rudi11 tarkistaneeksi rysterin eli käsisuojan asennon silloin ongelman ilmenemisen aikaan? Suojan käännyttyä muutaman sentin ylös tai alas normaaliasennosta, niin jo alkaa ongelmia esiintyä kytkinkahvan vastatessa muoviin.
015
Nyt on uusi kytkin mopossa ja kaikki toimii hienosti. Ei ollut öljyvuotoa, arvelivat materiaalivikaa.
Joka tapauksessa kaikki osat vaihdettiin kytkinkahvasta alaspäin ja BMW osallistui talkoisiin kaikilla osilla.
Vanhalla kytkimellä vaihdot 5. vaihteelta 6. vaihteelle olivat aina tahmeita, tästä olin maininut jo yli vuosi sitten. Nyt vaihdot sujuivat ongelmitta (vaihdelaatikon öljyjä ei vaihdettu).
Loppu hyvin, kaikki hyvin? Tämä selvinnee tulevina vuosina.