Sivu: 146 / 146:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4696136144145146
Tulokset 4351:stä 4367:een 4367:sta
  1. #4351
    No mites se sykronointi? Onko kohdallaan?
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  2. #4352
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    No mites se sykronointi? Onko kohdallaan?
    Kyllä se menetelmällä migin suuttimet yhteiksi, metritolkulla läpivää letkua, loraus öljyä letkuun ja puolitoistametrinen lauta aika just eikä melkein on.

    Toki, voihan se synkkamittarin yhdekin vuotaa, sitä ei tullut tarkistettua. Silloin voi tietty olla synkkakin pielessä.

    Mutta ainakin kovasti yritetty laittaa se kuntoon
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  3. #4353
    Seosruuveja varttikierros lisää auki ainakin lievensi oiretta. Katsotaan nyt miltä vaikuttaa jatkossa.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  4. #4354
    Mitä jos kääntää vartin lisää ?
  5. #4355
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Liite 27909

    Joo, nyt on kaikki lohkon pultit pois ja pahalta toi oikutteleva M7 näyttää, muut tais olla oikeastaan ihan aika uuden näköisiä, mutta tämä mikä alkoi kiristymään avattaessa oli sitten ruosteessa ja hapettunut kunnolla ja oli toisiaan ottanut osan lohkon alumiinikierteistä mukaansa. Voi viiddu.

    Ideoita, ajatuksia? Ehkä siellä on jengaa sen verran että sen sais kirrattua, momentti on 27 Nm... Lisäys: Luonnollisesti uusi pultti tulee.

    Petilaakerien M8 pultit 10 kpl lähti periaatteessa kauniisti naksahtaen, mutta kyllä se vähän teki pahaa vääntää. Varsinkin vihoviimeinen kiertyi jonkin verrankin ennen kun naksahti auki. Pultit oli rutikuivat ja ihan uuden näköiset.
    kawa fiksattu pultti.jpg

    No niin, tuo riivattu pultti meni takaisin sinne mistä se oli tullutkin, eli Evaporust-käsittelyn ja messinkiharjan + kierrapakan jälkeen näytti tarpeeksi hyvältä mun silmiin. Alumiinia irroittelin terävällä piikillä jengasta ekaksi. Lohkoon laitoin Recoilin.

    kawa nokkaketjuvertailu.jpg

    Ja koko projekti tähtäsi nokkaketjun vaihtoon, ja tässä vertailua, eli yksi puolikas ketjusta on noin puolilenkkiä pidempi kuin uusi. Lisäksi vanha ketju pykältää taittaessa. [edit] Ja uudet nokkaketjun laahaimet kans.


    Kakki pulti laitoin ohjekirjan momenttiin, ja vaikutti kestävän hyvin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  6. #4356
    Lainaa jr66 kirjoitti Katso viesti
    Mitä jos kääntää vartin lisää ?
    Tiedä häntä.

    Taisi arvoitus ainakin osaltaan ratketa. Rupesin tutkimaan syytä täristykselle vedättäessä. Toisessa vaijerissa oli kumminkin pari milliä väljää välillä jakokappale - kaasari. Toisessa ei. Eli synkkavikaa kaasulle siirtyessä on vaikkei sitä mittari paljastanut, liekö kinnannut sen verran ja/tai kaasu auki niin paljon ettei erotu.

    Tätä tonkiessa sitten löytyikin se rispaantunut kaasuvaijeri. Joka ei syystä tai toisesta sattunut silmiin kun kaasarit olivat käsissä.

    Ja ei kun tilaamaan, mitähän muuta laittaisi pakettiin jotta...
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  7. #4357
    Minulla on Osco ketjurasvari ja nyt alkaa olla öljyt vähissä. Kurapyöräilijät ovat käyttäneet teräketju- ja vaihteistoöljyä. En jaksaisi ostaa litran purkkia ja trattia tuota varten.

    Scottoilerin öljyä myydään halutussa koossa. Molemmat on biohajoavia, riittääkö se speksiksi ? Mitään viskositeetti arvoa ei kummassakaan pullossa ole. Oscon luulisi olevan jonkin verran herkkä viskositeetille.

    Entä löytyykö muita tarjokkaita (pikkupullo kaatonokalla)?

    Oscon pullo.
  8. #4358
    Perämoottorin vaihteistoöljy Motonetistä. https://www.motonet.fi/tuote/motox-m...oduct=50-00671
    A:vaihteistoöljy tuntuu tarjoavan parhaan pysyy ketjussa/ei kerää paskaa-suhteen. B:niin kätevä kannu että maksan mielelläni muutaman euron vuodessa enemmän. Ainakin Scott-oilerista menee hyvin läpi.
  9. #4359
    Tattista, laitetaan ostoslistalle. Pitää käydä muutoinkin hakemassa sidontaliinaa reissuun, vanhojen kanssa voi käydä köpelösti.
  10. #4360
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Tiedä häntä.

    Taisi arvoitus ainakin osaltaan ratketa. Rupesin tutkimaan syytä täristykselle vedättäessä. Toisessa vaijerissa oli kumminkin pari milliä väljää välillä jakokappale - kaasari. Toisessa ei. Eli synkkavikaa kaasulle siirtyessä on vaikkei sitä mittari paljastanut, liekö kinnannut sen verran ja/tai kaasu auki niin paljon ettei erotu.

    Tätä tonkiessa sitten löytyikin se rispaantunut kaasuvaijeri. Joka ei syystä tai toisesta sattunut silmiin kun kaasarit olivat käsissä.

    Ja ei kun tilaamaan, mitähän muuta laittaisi pakettiin jotta...
    Tyhjäkäyntihäröt ei sitten lopulta olleet ainakaan kokonaan kaasuvaijereista kiinni. Vaikka toinen olikin rispaantunut ja toinen mutkalla..

    Uusilla vaijereilla sai osakaasusynkan kyllä kohdalleen eli vetää tasaisesti ja nätisti kun molemmat pytyt saa samalla tapaa soppaa. Heijaavaan tyhjäkäyntiin niillä ei ollut vaikutusta. Ei ollut niillä helposti samalla vaihdettavilla O-renkaillakaan vaikka aika härskissä kunnossa oli osa noista.

    Vaan kas kas, kun uskoo tehtaan sedän ohjetta että seosruuvi puolitoista kierrosta auki ja säädä sitten se synkka tyhjäkäyntiruuveilla niin kas kummaa: eipä heijaa enää. Vapaalla käy nätisti tyhjää 1000rpm.

    Ykkösellä kytkin pohjassa käy huonommin. Sammuu kymmenessä sekunnissa. Mutta niin vaihtuu vaihteetkin taas tarpeettoman huonosti. Eli kytkinvaijerissa liikaa löysää _taas_. Joko se säätö ei pidä tai sitten pääsee vaihtamaan tuonkin vaijerin...

    Jos nyt jollekin tuosta sepustuksesta joskus olisi jotain iloa.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  11. #4361
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Perämoottorin vaihteistoöljy Motonetistä. https://www.motonet.fi/tuote/motox-m...oduct=50-00671
    A:vaihteistoöljy tuntuu tarjoavan parhaan pysyy ketjussa/ei kerää paskaa-suhteen. B:niin kätevä kannu että maksan mielelläni muutaman euron vuodessa enemmän. Ainakin Scott-oilerista menee hyvin läpi.
    Onko tuo sitä vaihteistoöljyä joka haisee ihan ketulle?
    Jos ei oo, niin menee hankintaan.
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  12. #4362
    Perämoottoreiden vaihteistoöljyt ovat useimmiten GL5, joka lisäaineistuksesta johtuen yleensä haisee riittävästi. Ilman hypoidilisäaineistusta oleva GL4, esim Mobil GX, haisee kuin öljy yleensä.
  13. #4363
    Taitaa se vähän haista mutta jos enskapyörän ketjut rasvaan kotoa lähtiessä ja otan pyörän lämpimästä autosta varikolla, ei ainakaan minua se haju töki joten väittäisin että ei pahimmasta päästä. Tuo edellämainittu EP-lisäaineistus tuntuu sen hajun kanssa yleensä tulevan joten siitä saa varmaan myös vähän haisua.
  14. #4364
    Itte tuli vanhan gs1100g- Suzukin kanssa haisteltua peräöljyn vaihdossa riittämiin tuota tuoksua, se on mulle jotenkin vastenmielinen. Pitää katsella GL4 öljyä Cobbraan. Kiitti kaikille!
    Old Suzuki never dies, it just looks that way.
  15. #4365
    Jos rätkän litium-akun napajännite on 11,8V pari vuorokautta latauksen jälkeen, niin akku on vissiin ongelmajätettä?
  16. #4366
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Jos rätkän litium-akun napajännite on 11,8V pari vuorokautta latauksen jälkeen, niin akku on vissiin ongelmajätettä?
    Jos se akku on ollut irrallaan (eli joku syömässä varausta on poissuljettu) niin vähän huonolta kuulostaa.
    Lajin halpuus viehättää.
  17.  
  18. #4367
    Lainaa Kötöstelijä kirjoitti Katso viesti
    Jos se akku on ollut irrallaan (eli joku syömässä varausta on poissuljettu) niin vähän huonolta kuulostaa.
    Tuossahan se on viileän autotallin pöydällä syksystä saakka napottanut.
Sivu: 146 / 146:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4696136144145146