No mites se sykronointi? Onko kohdallaan?
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Kyllä se menetelmällä migin suuttimet yhteiksi, metritolkulla läpivää letkua, loraus öljyä letkuun ja puolitoistametrinen lauta aika just eikä melkein on.
Toki, voihan se synkkamittarin yhdekin vuotaa, sitä ei tullut tarkistettua. Silloin voi tietty olla synkkakin pielessä.
Mutta ainakin kovasti yritetty laittaa se kuntoon![]()
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Seosruuveja varttikierros lisää auki ainakin lievensi oiretta. Katsotaan nyt miltä vaikuttaa jatkossa.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
kawa fiksattu pultti.jpg
No niin, tuo riivattu pultti meni takaisin sinne mistä se oli tullutkin, eli Evaporust-käsittelyn ja messinkiharjan + kierrapakan jälkeen näytti tarpeeksi hyvältä mun silmiin. Alumiinia irroittelin terävällä piikillä jengasta ekaksi. Lohkoon laitoin Recoilin.
kawa nokkaketjuvertailu.jpg
Ja koko projekti tähtäsi nokkaketjun vaihtoon, ja tässä vertailua, eli yksi puolikas ketjusta on noin puolilenkkiä pidempi kuin uusi. Lisäksi vanha ketju pykältää taittaessa. [edit] Ja uudet nokkaketjun laahaimet kans.
Kakki pulti laitoin ohjekirjan momenttiin, ja vaikutti kestävän hyvin.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Tiedä häntä.
Taisi arvoitus ainakin osaltaan ratketa. Rupesin tutkimaan syytä täristykselle vedättäessä. Toisessa vaijerissa oli kumminkin pari milliä väljää välillä jakokappale - kaasari. Toisessa ei. Eli synkkavikaa kaasulle siirtyessä on vaikkei sitä mittari paljastanut, liekö kinnannut sen verran ja/tai kaasu auki niin paljon ettei erotu.
Tätä tonkiessa sitten löytyikin se rispaantunut kaasuvaijeri. Joka ei syystä tai toisesta sattunut silmiin kun kaasarit olivat käsissä.
Ja ei kun tilaamaan, mitähän muuta laittaisi pakettiin jotta...
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Minulla on Osco ketjurasvari ja nyt alkaa olla öljyt vähissä. Kurapyöräilijät ovat käyttäneet teräketju- ja vaihteistoöljyä. En jaksaisi ostaa litran purkkia ja trattia tuota varten.
Scottoilerin öljyä myydään halutussa koossa. Molemmat on biohajoavia, riittääkö se speksiksi? Mitään viskositeetti arvoa ei kummassakaan pullossa ole. Oscon luulisi olevan jonkin verran herkkä viskositeetille.
Entä löytyykö muita tarjokkaita (pikkupullo kaatonokalla)?
Oscon pullo.
Perämoottorin vaihteistoöljy Motonetistä. https://www.motonet.fi/tuote/motox-m...oduct=50-00671
A:vaihteistoöljy tuntuu tarjoavan parhaan pysyy ketjussa/ei kerää paskaa-suhteen. B:niin kätevä kannu että maksan mielelläni muutaman euron vuodessa enemmän. Ainakin Scott-oilerista menee hyvin läpi.
Tattista, laitetaan ostoslistalle. Pitää käydä muutoinkin hakemassa sidontaliinaa reissuun, vanhojen kanssa voi käydä köpelösti.
Tyhjäkäyntihäröt ei sitten lopulta olleet ainakaan kokonaan kaasuvaijereista kiinni. Vaikka toinen olikin rispaantunut ja toinen mutkalla..
Uusilla vaijereilla sai osakaasusynkan kyllä kohdalleen eli vetää tasaisesti ja nätisti kun molemmat pytyt saa samalla tapaa soppaa. Heijaavaan tyhjäkäyntiin niillä ei ollut vaikutusta. Ei ollut niillä helposti samalla vaihdettavilla O-renkaillakaan vaikka aika härskissä kunnossa oli osa noista.
Vaan kas kas, kun uskoo tehtaan sedän ohjetta että seosruuvi puolitoista kierrosta auki ja säädä sitten se synkka tyhjäkäyntiruuveilla niin kas kummaa: eipä heijaa enää. Vapaalla käy nätisti tyhjää 1000rpm.
Ykkösellä kytkin pohjassa käy huonommin. Sammuu kymmenessä sekunnissa. Mutta niin vaihtuu vaihteetkin taas tarpeettoman huonosti. Eli kytkinvaijerissa liikaa löysää_taas_. Joko se säätö ei pidä tai sitten pääsee vaihtamaan tuonkin vaijerin...
Jos nyt jollekin tuosta sepustuksesta joskus olisi jotain iloa.
Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
Perämoottoreiden vaihteistoöljyt ovat useimmiten GL5, joka lisäaineistuksesta johtuen yleensä haisee riittävästi. Ilman hypoidilisäaineistusta oleva GL4, esim Mobil GX, haisee kuin öljy yleensä.
Taitaa se vähän haista mutta jos enskapyörän ketjut rasvaan kotoa lähtiessä ja otan pyörän lämpimästä autosta varikolla, ei ainakaan minua se haju töki joten väittäisin että ei pahimmasta päästä. Tuo edellämainittu EP-lisäaineistus tuntuu sen hajun kanssa yleensä tulevan joten siitä saa varmaan myös vähän haisua.
Itte tuli vanhan gs1100g- Suzukin kanssa haisteltua peräöljyn vaihdossa riittämiin tuota tuoksua, se on mulle jotenkin vastenmielinen. Pitää katsella GL4 öljyä Cobbraan. Kiitti kaikille!
Old Suzuki never dies, it just looks that way.
Jos rätkän litium-akun napajännite on 11,8V pari vuorokautta latauksen jälkeen, niin akku on vissiin ongelmajätettä?